turboista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hawkki
Ylläpitäjä

turboista

Viesti Kirjoittaja hawkki » To Kesäkuu 17. 1:53:56 2004

moni on suositellut garretin to sarjan turboja.. mutta mutta löyty netistä tämmönen:

Garrett basically has two lines of turbos. The ancient, inefficient T series turbos and the new, ball bearing GT series turbos.
T family has T22, T25, T3, T350, To4B, To4E, TS04, To4R ...These are 50 year old, WWII generation turbos.
The newer line of GT turbos are ball bearing on journal and thrust bearing. The turbine and compressor wheels are improvely aerodynamically to flow more air. GT20, GT22, GT25, GT30, GT35, GT40, GT45, GT50... GT turbos produce slightly more hp then older T series turbos with the same number designation.

Eli GT sarjan turbo ois parempi, kestävämpi jne.
Miten tuo kokoluokka, herääkö gt37 miten myöhään? ku yhellä klubilaisella ois myydä semmonen, mutta en tiedä että pitäskö olla pienempi jotta heräis aikasemmin. kuitnekin alle 1bar ahtoja tullaan käyttämään. Tarkoitus olisi hankkia tuo weber dat32/32 kaasariksi.

Eli onko tuo liian iso turbo?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 17. 2:25:31 2004

Kovastiovat väitt'neet että jo 3000 jälkeen pitäisi ruveta ahtamaan kunnolla.
Itellä on odottamassa samainen kapine hyllyssä,saas nähdä kuin toimii.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: turboista

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Kesäkuu 17. 8:18:44 2004

hawkki kirjoitti:moni on suositellut garretin to sarjan turboja.. mutta mutta löyty netistä tämmönen:

Garrett basically has two lines of turbos. The ancient, inefficient T series turbos and the new, ball bearing GT series turbos.
T family has T22, T25, T3, T350, To4B, To4E, TS04, To4R ...These are 50 year old, WWII generation turbos.
The newer line of GT turbos are ball bearing on journal and thrust bearing. The turbine and compressor wheels are improvely aerodynamically to flow more air. GT20, GT22, GT25, GT30, GT35, GT40, GT45, GT50... GT turbos produce slightly more hp then older T series turbos with the same number designation.

Eli GT sarjan turbo ois parempi, kestävämpi jne.
Miten tuo kokoluokka, herääkö gt37 miten myöhään? ku yhellä klubilaisella ois myydä semmonen, mutta en tiedä että pitäskö olla pienempi jotta heräis aikasemmin. kuitnekin alle 1bar ahtoja tullaan käyttämään. Tarkoitus olisi hankkia tuo weber dat32/32 kaasariksi.

Eli onko tuo liian iso turbo?
No ei tuo liian iso ole jos sinne 350hp:n yläpuolelle mielii.

Kannattaa silti harkita ihan TO3 pelkästään hinnan takia. Pistää säästyvät rahat vaikka säädettävään nokkapyörään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Kesäkuu 17. 17:14:35 2004

samaa mieltä olen mä, liian iso

ittelleni tulee garretin gt37\gt40 turbo 2.4 koneeseen ja tehot on 400+++
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 17. 19:09:17 2004

Aksu kirjoitti:Kovastiovat väitt'neet että jo 3000 jälkeen pitäisi ruveta ahtamaan kunnolla.
Itellä on odottamassa samainen kapine hyllyssä,saas nähdä kuin toimii.
Ja lisäksi sanoivat että olis parhaimmillaan vasta yli kilon jälkeen
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin