kansipahvit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jive
Ylläpitäjä

kansipahvit

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 23. 0:53:56 2004

kuinka suuren ylikokoon porauksen vakio pahvi kestää, ennenkuin tarttee alkaa kehittelemään jotakin eksoottista?

Mahtaisikohan vakiopahvi kestää porauksen kasvun 80.6mm->82mm? Jos/kun ei, niin mistään saisi Zeteciin 82mm rei'illä olevan pahvilärpäkkeen?

... jaa mitenniin on suunnitelmat muuttunu(taas)?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 23. 8:28:33 2004

ei taida kestää yhtään isompaa reikää.
riipuu tietysti hieman rakneteesta /eli minkä kokoinen reikä tiivisteessä on mutta yleensä tiiviste on samaa kokoluokkaa kun reikä ettei synny taskua mihin voisi kerääntyä karstaa.(=nakutus vaara)
jos taas tiivisteen reunatulee putken reunan yli niin kynsi ei tiivisty ja tiiviste alkaa vuotamaan nopeasti.
jos suurennat mäntää ja tiivistettä ei taho löytyä niin laita lohkon ura liekkirengasta varten ja leikkaa tiivisteestä pois kynsi tiiviste osa..
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 23. 9:55:16 2004

itse ajattelin, että olisko mahdollista suurentaa tiivisteen reikää? Kyse on kuitenkin niin pienestä halkaisijan muutoksesta, että luulis tuon kansipahvin metalliosan kestävän pienen suurentamisen.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: kansipahvit

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Kesäkuu 23. 10:00:58 2004

jive kirjoitti:kuinka suuren ylikokoon porauksen vakio pahvi kestää, ennenkuin tarttee alkaa kehittelemään jotakin eksoottista?

Mahtaisikohan vakiopahvi kestää porauksen kasvun 80.6mm->82mm? Jos/kun ei, niin mistään saisi Zeteciin 82mm rei'illä olevan pahvilärpäkkeen?

... jaa mitenniin on suunnitelmat muuttunu(taas)?
Sitä ollaan siirrytty 1.8 lohkon kimppuun? Mitäs Burtonin pojat tähän tiivisteongelmaan sanoo?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 23. 10:24:13 2004

onkos sulla tiiviste lähellä siinä.
jos on niin katso huomaat reunassa kynsi tiivisteen.
eli se pelti joka on reijän ympärillä.
jos sen poistat ja et laita mitään tilalle niin kansi tiiviste vuotaa paineet pihalle 110% varmuudella.
lue mun edellinen niin tiedät miten voit tehdä uuden tiivistyksen, tai tilaamaalla isomman tivisteen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Kesäkuu 23. 10:35:47 2004

No minkäskokoinen reikä orkkistiivisteessä on? Ainakin kenttiläisessä on männät 81 mililä ja kansipahvin reikä luokkaa 83,5 milliä. Rakotulkki käteen ja tarvikeliikkeeseen mittailemaan.

- Ville

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 23. 10:42:20 2004

Kerro nyt edes mkä kone on kyseessä? Eikö Isommasta Zetecistä kävisi tiiviste suoraan?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 23. 10:44:47 2004

sierra friikki kirjoitti:onkos sulla tiiviste lähellä siinä.
jos on niin katso huomaat reunassa kynsi tiivisteen.
eli se pelti joka on reijän ympärillä.
kun ajattelin just tuosta viistää sen 0.8mm pois. Jos se kuitenkin on vain pahvin ympärille prässätty pellinpala, ei homma onnistu.
jos sen poistat ja et laita mitään tilalle niin kansi tiiviste vuotaa paineet pihalle 110% varmuudella.
lue mun edellinen niin tiedät miten voit tehdä uuden tiivistyksen, tai tilaamaalla isomman tivisteen.
Ymmärsin yskän kyllä. Tää on vain tämä minun fiksaatio vakiopalasten käyttämiseen ;)

Hartza:

joo vpv:ltä hommasin liki uuden lohkon, ja löysin kikkakolmosen, jolla laskea vakio-osilla puristukset 8.1:1 tuolla 82mm porauksella. Toisekseen se 150hp ahdettuna 1.8(1.9) koneesta on paljon uskottavampaa ;)

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Kesäkuu 23. 10:51:36 2004

Jaa jaa, kerro ihmeessä mullekin :) Kävin tossa ajan kulukseni mittaamassa uudesta tiivisteestä halkaisijan, ja tulos oli ~82mm. Eli eikun hakemaan Motonetista pahvi ;) Tämä oli Glaserin merkkinen. Mansesta on vaan näköjään loppu...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Kesäkuu 23. 11:03:05 2004

Aikanaan teetin kenttiläiseen isompireikäisiä kansipahveja helsingissä Erikoistiiviste Lindgren- nimisessä liikkeessä, homma toimi siten että lähetin siine 3kpl kansipahveja ja siellä laittoivat uudet "liekkirenkaat" niihin ja lähettivät takaisin. Putka on varmaan vieläkin toiminnassa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 23. 13:49:40 2004

samassa liikkeessa mulle tehtiin kupari kannen pahvi 18rg-t celicaan
ja toimi ihan hyvin kunhan käytti vht kansitiiviste liimaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ke Kesäkuu 23. 15:12:43 2004

mäntyharjullakin on joku tiivistehemmo jonka nimeä en nyt muista.
teki mulle moottoripyörään kannentiivisteen.
hinta on muistaakseni noin 25eur/sylinteri.
tiivisteessä oli ohut kuparilevy joka oli koko sylinterin alalla
ja palotilan kohdalta se oli taivutettu pahvin toiselle puolelle noin 5mm.
pahvina oli joku metallilankavahvisteinen klingerit 1000.
yhteystiedot löytyy kyllä jos etsii mutta voin kysyä kaverilta tarvittaessa kun sekin teetti jokin aika sitten sielä pahvin.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 23. 17:51:31 2004

isot kiitokset kaikille. Eiköhän näillä neuvoilla taas päästä etiäpäin. Käyn ensin mittailemassa Motorcraftin oman paffin. Kyselen yhteystietoja jos niille tulee tarvetta ja jos/kun tuo vakiopahvi antautuu...

Tää on Hartza vielä paperihommia. Kahtotaan miten lopulta toimii, kunhan saan padan kasaan. Loma alkaa 14.7. Siihen asti tämä on enempi osien kokoon haalimista. Pistän sivustolleni juttua jos homma menee putkeen.

Vastaa Viestiin