4x4 vikaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
4x4 vikaa
Eli mikähän mahtaisi aiheuttaa nelikko dokissa voimansiirron "paukkumisen" ykkösellä kaasu pohjassa kiihdyttäessä, paukahtelee vielä kakkoselle vaihtaessa, mutta ei isommilla vaihteilla. Normaali ajossa ei äännä. Kuulostaisi tulevan edestä oikealta..
Vetonivelet tarkastettu->ehjät. Aj. n.300tkm
Onko vastaavia kokemuksia neliveto sierroista?
Vetonivelet tarkastettu->ehjät. Aj. n.300tkm
Onko vastaavia kokemuksia neliveto sierroista?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Maksaa oikeasti paljonmjh kirjoitti:oik. kumityyny on kyllä alapuolelta katsottuna hieman alempana kuin toinen, siis tyynyn keskiosa painunut hieman. Mutta konehan painaa tätä puolta alaspäin kaasuttaessa..
Auttaisikohan jos vaihtaisi kumityynyjen paikkaa keskenään?
Vai täytyykö hommata uusi? Maksaa arvatenkin pirusti..

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kaasua painaessa, entäs kun kytkin purasee kiinni ja lähdetään, silloin se meno kääntyy toiseen suuntaan...mjh kirjoitti:Juurikin näin, mut jos koneelle antaa kaasua konepelti auki nii kone näyttäs kallistuvan juuri tälle oik puolelleeli edestäpäin katottuna vastapäivään..
Mut kannattaakohan kokeilla edes tuota kumien paikan vaihtoa?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Itselläni oli samanlainen ongelma omassa nelikossa, tosin ensimmäisenä paukkuminen alkoi kuulumaan kakkosella kiihdytettäessä ja sen jälkeen "levisi" muihinkin vaihteisiin. Ongelma jäljitettiin juuri jakolaatikkoon, aski on sittemmin vaihdettu (kolina katosi), mutta ei vielä purettu.
Ketju ei tainnut olla mitenkään tolkuttoman kallis Fordilla
Nelikon vaihteiston irroittaminen on *ttumaista hommaa, ainakin kotipihalla tehtynä. Takaisinlaittoa ainakaan en alkaisi tekemään ilman, että saisin auton nosturille.
Ketju ei tainnut olla mitenkään tolkuttoman kallis Fordilla
Nelikon vaihteiston irroittaminen on *ttumaista hommaa, ainakin kotipihalla tehtynä. Takaisinlaittoa ainakaan en alkaisi tekemään ilman, että saisin auton nosturille.
#682
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Autoracingissa näyttäis olevan 335€. Fordilla lähtö muistaakseni 400€ luokkaa. Mulla on yksi ylimääräinen uusi ketju, taidan kuitenkin pitää sen varalla...MoloA kirjoitti:Ketju ei tainnut olla mitenkään tolkuttoman kallis Fordilla
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Eli nyt on saatu tuo moottorin tukikumi vaihdettua->ei vaikutusta.
Onko jakolaatikon ketju nyt ainoa vaihtoehto? Tuntus et ei dokin tehoilla kovin helpolla pääsis venymään, vrt. cossut. Ja ääni kuulostaa kyllä tulevan apukuskin puolelta edestä, ei vaihdekepin juuresta jakolaatikosta.
Eihän asfaltilla kiihdyttäessä edes takapyörät sudi, niin eihän jakolaatikkoon pitäs kovin suurta rasitusta tulla?
Onko jakolaatikon ketju nyt ainoa vaihtoehto? Tuntus et ei dokin tehoilla kovin helpolla pääsis venymään, vrt. cossut. Ja ääni kuulostaa kyllä tulevan apukuskin puolelta edestä, ei vaihdekepin juuresta jakolaatikosta.
Eihän asfaltilla kiihdyttäessä edes takapyörät sudi, niin eihän jakolaatikkoon pitäs kovin suurta rasitusta tulla?
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Koko laatikko vaan irti ja samalla kannattaa laakeroida jo noilla kilsoilla
Samaan on joskus tullu törmättyy, mielenkiintonen projekti.
Veikkaisin et ketjun venyminen johtuu laiminlyödystä öljyjen tarkastuksesta. Ite tarkastan 10tkm välein. Ja ei sekään riitä jos pettää stefa niinku itelle joskus sierrassa kävi....
Samaan on joskus tullu törmättyy, mielenkiintonen projekti.
Veikkaisin et ketjun venyminen johtuu laiminlyödystä öljyjen tarkastuksesta. Ite tarkastan 10tkm välein. Ja ei sekään riitä jos pettää stefa niinku itelle joskus sierrassa kävi....
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Minkälainen homma toi ketjun vaihto on käytännössä? Tarviiko mitään erikoistyökaluja tms?
Vaihdelaatikon vois jättää rauhaan ku pelaa ihan hyvin eikä pahemmin äännä. Jakolaatikossakin on ainaki mun aikana (n.70tkm) ollu aina öljyä tarpeeksi ja vaihdettuki on jo kahdesti.
Onko sisemmässä etuvetonivelessa normaalia pieni "kulmikkuus" akselia pyöritettäessä ja niveltä käännellessä, verrattuna ulompaan jossa ei tunnu minkäänlaista pykälää?
Vaihdelaatikon vois jättää rauhaan ku pelaa ihan hyvin eikä pahemmin äännä. Jakolaatikossakin on ainaki mun aikana (n.70tkm) ollu aina öljyä tarpeeksi ja vaihdettuki on jo kahdesti.
Onko sisemmässä etuvetonivelessa normaalia pieni "kulmikkuus" akselia pyöritettäessä ja niveltä käännellessä, verrattuna ulompaan jossa ei tunnu minkäänlaista pykälää?