Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 9. 13:26:10 2004
Eli ongelma on toi tilanpuute/ahtaus tolle hukkaportille.
Tarkotus ois laittaa yksi portti ja niin sanotusti kummaltakin puolelta pakosarjaa siihen tulot, mutta tilanpuutteen vuoksi näyttäisi olevan melkein mahdoton saada noi tuloputket samanpituisiksi.
Onko tosta putkien pituuserosta siis miten suurta haittaa

Viimeksi muokannut
MikkoT, Pe Helmikuu 11. 22:11:59 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 9. 14:02:41 2004
Eipä siitä haittaa pitäisi olla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ma Elokuu 9. 14:24:48 2004
Ilmeisesti turbo on jaetulla pakopesällä kun kahta putkea asentelet.

Hukkaportin putkien pituudet ei kai ole niin tarkkaa kun pakosarjan, mutta putket pitäisi saada lähtemään virtauksien suuntaisesti. Jos ei löydy tarpeeksi tilaa niin sitä pitää tehdä.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Elokuu 9. 23:46:02 2004
Putket mahdollisimman lähelle saman pituisiksi niin on vähemmän ongelmia säätämisen kanssa. Vastapaineita mittailemalla sitten "loppusorvaus".
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 9. 23:46:20 2004
sprint kirjoitti:Ilmeisesti turbo on jaetulla pakopesällä kun kahta putkea asentelet.

Hukkaportin putkien pituudet ei kai ole niin tarkkaa kun pakosarjan, mutta putket pitäisi saada lähtemään virtauksien suuntaisesti. Jos ei löydy tarpeeksi tilaa niin sitä pitää tehdä.

Joo eli jaetulla pakopesällä on. Tässä eka versiossa piti vaan vähän muuttaa suunnitelmia, joten toi pakopesä tuli niin lähelle tota tolpan kiinnitystornin kylkeä, että hukkis on nyt vietävä sitten sivulle.
Noita virtaussuuntiakaan ei saa läheskään niin suoraan kuin ekaks oli suunniteltu, mutta koko saa luvan korvata noi ylim. mutkat

-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Pe Helmikuu 11. 22:16:24 2005
Eli ois tarkotus laittaa toi portin paluu tohon down pipen kylkeen. Onko sillä mahdollisesti jotain haittavaikutuksia koneen toimintaan muuten vai pitääkö toi yhdyttää pakoputkeen vasta pohjan puolella.
Tuo suoraan kylkeen ois kuitenkin se helpoin tapa

-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 11. 23:00:11 2005
Mullakin tulee paluu hukkaportista heti turbon jälkeen downpipeen.
Hyvin on ainakin toiminut.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 14. 16:38:40 2005
MikkoT kirjoitti:Eli ois tarkotus laittaa toi portin paluu tohon down pipen kylkeen. Onko sillä mahdollisesti jotain haittavaikutuksia koneen toimintaan muuten vai pitääkö toi yhdyttää pakoputkeen vasta pohjan puolella.
Tuo suoraan kylkeen ois kuitenkin se helpoin tapa

Maatsi oli sitä mieltä, ettei haittaa vaikka tulee downpipen kylkeen, kun häneltä asiaa tiedustelin.
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ti Helmikuu 15. 1:39:49 2005
sierra4x4tbo kirjoitti:Maatsi oli sitä mieltä, ettei haittaa vaikka tulee downpipen kylkeen, kun häneltä asiaa tiedustelin.
Okei, eli se paluu menee nyt sisään down pipen alapäästä vakaajan yläpuolelta. Sanoin broidille, että laittaa vaan sinne mistä helpoiten onnistuu ja tonne alas hän sitten sille reijän tekas. Tänään vähän putkia soviteltiin ja ei ihan helpoin paikka sattunut, mutta kyllä se sinne saahaan
Kiitos taas avuliaille foorumiveljille ja joku kaunis päivä toivottavasti nähdään vielä miten toimii
