Erillisen hukkaportin asennus + paluukierto pakokaasuille

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Erillisen hukkaportin asennus + paluukierto pakokaasuille

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 9. 13:26:10 2004

Eli ongelma on toi tilanpuute/ahtaus tolle hukkaportille.
Tarkotus ois laittaa yksi portti ja niin sanotusti kummaltakin puolelta pakosarjaa siihen tulot, mutta tilanpuutteen vuoksi näyttäisi olevan melkein mahdoton saada noi tuloputket samanpituisiksi.
Onko tosta putkien pituuserosta siis miten suurta haittaa :?:
Viimeksi muokannut MikkoT, Pe Helmikuu 11. 22:11:59 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 9. 14:02:41 2004

Eipä siitä haittaa pitäisi olla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Elokuu 9. 14:24:48 2004

Ilmeisesti turbo on jaetulla pakopesällä kun kahta putkea asentelet. :?: Hukkaportin putkien pituudet ei kai ole niin tarkkaa kun pakosarjan, mutta putket pitäisi saada lähtemään virtauksien suuntaisesti. Jos ei löydy tarpeeksi tilaa niin sitä pitää tehdä. :D
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Elokuu 9. 23:46:02 2004

Putket mahdollisimman lähelle saman pituisiksi niin on vähemmän ongelmia säätämisen kanssa. Vastapaineita mittailemalla sitten "loppusorvaus".

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 9. 23:46:20 2004

sprint kirjoitti:Ilmeisesti turbo on jaetulla pakopesällä kun kahta putkea asentelet. :?: Hukkaportin putkien pituudet ei kai ole niin tarkkaa kun pakosarjan, mutta putket pitäisi saada lähtemään virtauksien suuntaisesti. Jos ei löydy tarpeeksi tilaa niin sitä pitää tehdä. :D
Joo eli jaetulla pakopesällä on. Tässä eka versiossa piti vaan vähän muuttaa suunnitelmia, joten toi pakopesä tuli niin lähelle tota tolpan kiinnitystornin kylkeä, että hukkis on nyt vietävä sitten sivulle.
Noita virtaussuuntiakaan ei saa läheskään niin suoraan kuin ekaks oli suunniteltu, mutta koko saa luvan korvata noi ylim. mutkat :wink:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Helmikuu 11. 22:16:24 2005

Eli ois tarkotus laittaa toi portin paluu tohon down pipen kylkeen. Onko sillä mahdollisesti jotain haittavaikutuksia koneen toimintaan muuten vai pitääkö toi yhdyttää pakoputkeen vasta pohjan puolella.
Tuo suoraan kylkeen ois kuitenkin se helpoin tapa :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 11. 23:00:11 2005

Mullakin tulee paluu hukkaportista heti turbon jälkeen downpipeen.
Hyvin on ainakin toiminut.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 14. 16:38:40 2005

MikkoT kirjoitti:Eli ois tarkotus laittaa toi portin paluu tohon down pipen kylkeen. Onko sillä mahdollisesti jotain haittavaikutuksia koneen toimintaan muuten vai pitääkö toi yhdyttää pakoputkeen vasta pohjan puolella.
Tuo suoraan kylkeen ois kuitenkin se helpoin tapa :roll:
Maatsi oli sitä mieltä, ettei haittaa vaikka tulee downpipen kylkeen, kun häneltä asiaa tiedustelin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Helmikuu 15. 1:39:49 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:Maatsi oli sitä mieltä, ettei haittaa vaikka tulee downpipen kylkeen, kun häneltä asiaa tiedustelin.
Okei, eli se paluu menee nyt sisään down pipen alapäästä vakaajan yläpuolelta. Sanoin broidille, että laittaa vaan sinne mistä helpoiten onnistuu ja tonne alas hän sitten sille reijän tekas. Tänään vähän putkia soviteltiin ja ei ihan helpoin paikka sattunut, mutta kyllä se sinne saahaan :D

Kiitos taas avuliaille foorumiveljille ja joku kaunis päivä toivottavasti nähdään vielä miten toimii :wink:

Vastaa Viestiin