Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 15:11:46 2004
Mistähän mahtais löytyä moinen esim. vesiruiskun asennukseen?
Ja onko kenties kokemuksia s2:seen vesiruiskun suuttimen asennuksesta
eli Tuleeko laittaa ennen vai jälkeen ahtimen?

-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ma Elokuu 9. 15:19:02 2004
öljynpainekytkin toimi itselläni ihan ok, ja jälkeen ahtimen sekä coolerin.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 15:23:35 2004
missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » Ma Elokuu 9. 15:42:24 2004
pneumatiikka-alan yrityksistä kannattaa kysellä, löytyy monenmallisia ja saa itte säätää toiminta-alueen
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ma Elokuu 9. 15:46:02 2004
rst1power kirjoitti:missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?
Ahtimen eteen laittaessa ei tarvita välttämättä edes painekytkintä, eikä pumppua...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ma Elokuu 9. 16:19:10 2004
Jos on välijäähdytin niin vesiruiskutus vasta jäähdyttimen jälkeen.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 18:40:57 2004
PasiZ kirjoitti:rst1power kirjoitti:missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?
Ahtimen eteen laittaessa ei tarvita välttämättä edes painekytkintä, eikä pumppua...
Ja miten se mahtaa niin sit toimia??
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 9. 19:05:49 2004
Käyttää ahtopainetta ruiskuttamiseen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 19:11:00 2004
Niin että lorotellaan vaan vettä letkusta sekaan vai?
no mikäs siinä olis ainakin yksinkertainen toiminta.
-
Kehmu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Kehmu » Ti Elokuu 10. 7:45:53 2004
www.aquamist.co.uk
Tuolta löytyy enemmän kuin tarpeeksi vesiruiskusta. Panet sen vesiruutan suuttimen RST:n crossover putkeen, eli siis siihen ahtoputkeen ennen kaasuläppää.
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 10. 8:04:22 2004
Tarpeeksi iso pisara kun sattuu tulemaan riittävästi pyörivään ahtimeen siipeen niin se on valmis siipi, ja kuten cossuesco jos sanoi niin coolerin jälkeen siksi että muuten on cooleri täynnä vettä.
Öljynpainekelloja on monia erillaisia niiden avautumista ei lonkalta sanoa, itellä oli joku bemarin ja se kytkeytyi noin 0,7 muistelisin.
Korkeapainepumpulla tulee parempi tulos kuin ahtopaineen käyttämistä ruiskutukseen.
Suuttimia on maailma puolillaan, esim kaasarinsuuttimet, maaliruiskujen, myrkkyruiskujen jne jne.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ti Elokuu 10. 8:06:23 2004
Näistä vesiruutista on ollut kattavat keskustelut miltei joka vuosi. Harmi vaan että fagista ja clubin sivuilta ne on kadonneet.
Ennen cooleria ei missään nimessä suutinta sillä vesi pisaroituu coolerissa.
Kaasuläpän jälkeen suutin.
Voisin tehdä tiivistelmän asiasta ns pumputtomasta sydeemistä joka itsellä oli käytössä 80-luvulla, ja toimi.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 10. 9:43:39 2004
Kannattaa varmaan laittaa se kytkeytyminen mapilta, niin saa helposti säädettävänkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 10. 12:25:24 2004
Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia!
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 10. 14:44:21 2004
Olen testaillut hyvin tuloksin pissapojan pumpulla. Eli pissapojan pumppu + säiliö johon johdetaan paine (näin saadaan ahdon mukaan säätyvä paine aikaiseksi). Painekytkin pumpulle ja sopiva suutin sekä mahdollisesti kuristinruuvi veden virtaukselle. Myös säädettävä suutin on hyvä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ti Elokuu 10. 20:47:51 2004
rst1power kirjoitti:Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia!
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.
Lues nyt ensin tää juttu:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=83250
Ei se ihan sama ole. Toki kokeilemalla oppii.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 10. 22:14:13 2004
ckolli kirjoitti:rst1power kirjoitti:Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia!
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.
Lues nyt ensin tää juttu:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=83250
Ei se ihan sama ole. Toki kokeilemalla oppii.
Joo luin jutun vasta kun olin kirjottanu ton..
Vaikuttaa yllättävän simppeliltä toimenpiteeltä kuitenki.
