Painekytkin??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rst1power
Ylläpitäjä

Painekytkin??

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 15:11:46 2004

Mistähän mahtais löytyä moinen esim. vesiruiskun asennukseen?
Ja onko kenties kokemuksia s2:seen vesiruiskun suuttimen asennuksesta
eli Tuleeko laittaa ennen vai jälkeen ahtimen? :roll:

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Elokuu 9. 15:19:02 2004

öljynpainekytkin toimi itselläni ihan ok, ja jälkeen ahtimen sekä coolerin.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 15:23:35 2004

missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Elokuu 9. 15:42:24 2004

pneumatiikka-alan yrityksistä kannattaa kysellä, löytyy monenmallisia ja saa itte säätää toiminta-alueen

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Elokuu 9. 15:46:02 2004

rst1power kirjoitti:missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?
Ahtimen eteen laittaessa ei tarvita välttämättä edes painekytkintä, eikä pumppua...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Elokuu 9. 16:19:10 2004

Jos on välijäähdytin niin vesiruiskutus vasta jäähdyttimen jälkeen.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 18:40:57 2004

PasiZ kirjoitti:
rst1power kirjoitti:missä paineessa kytkin kytkeytyy?
Jostain on myös jäänyt kuva että suttimen voisi laittaa ennen ahdinta
joka hajottaisi veden hyvin hienoksi suihkuksi, onko ihan mahdoton ajatus?
Ahtimen eteen laittaessa ei tarvita välttämättä edes painekytkintä, eikä pumppua...
Ja miten se mahtaa niin sit toimia??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 9. 19:05:49 2004

Käyttää ahtopainetta ruiskuttamiseen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 9. 19:11:00 2004

Niin että lorotellaan vaan vettä letkusta sekaan vai?
no mikäs siinä olis ainakin yksinkertainen toiminta.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Elokuu 10. 7:45:53 2004

www.aquamist.co.uk

Tuolta löytyy enemmän kuin tarpeeksi vesiruiskusta. Panet sen vesiruutan suuttimen RST:n crossover putkeen, eli siis siihen ahtoputkeen ennen kaasuläppää.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 10. 8:04:22 2004

Tarpeeksi iso pisara kun sattuu tulemaan riittävästi pyörivään ahtimeen siipeen niin se on valmis siipi, ja kuten cossuesco jos sanoi niin coolerin jälkeen siksi että muuten on cooleri täynnä vettä.

Öljynpainekelloja on monia erillaisia niiden avautumista ei lonkalta sanoa, itellä oli joku bemarin ja se kytkeytyi noin 0,7 muistelisin.
Korkeapainepumpulla tulee parempi tulos kuin ahtopaineen käyttämistä ruiskutukseen.
Suuttimia on maailma puolillaan, esim kaasarinsuuttimet, maaliruiskujen, myrkkyruiskujen jne jne.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Elokuu 10. 8:06:23 2004

Näistä vesiruutista on ollut kattavat keskustelut miltei joka vuosi. Harmi vaan että fagista ja clubin sivuilta ne on kadonneet.

Ennen cooleria ei missään nimessä suutinta sillä vesi pisaroituu coolerissa.
Kaasuläpän jälkeen suutin.

Voisin tehdä tiivistelmän asiasta ns pumputtomasta sydeemistä joka itsellä oli käytössä 80-luvulla, ja toimi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 10. 9:43:39 2004

Kannattaa varmaan laittaa se kytkeytyminen mapilta, niin saa helposti säädettävänkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 10. 12:25:24 2004

Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia! :D
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 10. 14:44:21 2004

Olen testaillut hyvin tuloksin pissapojan pumpulla. Eli pissapojan pumppu + säiliö johon johdetaan paine (näin saadaan ahdon mukaan säätyvä paine aikaiseksi). Painekytkin pumpulle ja sopiva suutin sekä mahdollisesti kuristinruuvi veden virtaukselle. Myös säädettävä suutin on hyvä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Elokuu 10. 20:47:51 2004

rst1power kirjoitti:Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia! :D
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.
Lues nyt ensin tää juttu: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=83250
Ei se ihan sama ole. Toki kokeilemalla oppii.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 10. 22:14:13 2004

ckolli kirjoitti:
rst1power kirjoitti:Joo no rupes vähän tulee kuvaa aiheesta, kiitoksia! :D
Ja tosiaan on varmaan sama kummalle puolelle kaasuläppää suuttimen
laittaa.
Lues nyt ensin tää juttu: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=83250
Ei se ihan sama ole. Toki kokeilemalla oppii.
Joo luin jutun vasta kun olin kirjottanu ton..
Vaikuttaa yllättävän simppeliltä toimenpiteeltä kuitenki. :shock:

Vastaa Viestiin