Takatukivarret

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Takatukivarret

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Elokuu 10. 15:53:03 2004

Onkohan noita monenlaisia. Eli onko kaikissa sierroissa ja cossu-escossa samanlaiset tukivarret. Cossuissahan taitaa takapyörissä olla erilaiset camperit ku tavallisessa sierrassa, onko se muutos takakelkassa vai takatukivarsissa?

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Elokuu 10. 18:16:02 2004

Farmareissa ihan erilaiset. Absillisissa on tukivarsissa paikat antureille. Cossun campperi muutos tulee tukivarresta. Muita eroja ei mulla tiedossa. Fiksummat voi jatkaa..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 10. 20:59:37 2004

Siipicossussa on omat tukivartensa (maalimerkintä -16v-), pyörä on pystymmässä kuin 2wd taxicossussa jossa rengas tuppaakin kulumaan lähinnä sisäkyljestään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Elokuu 10. 21:26:52 2004

kyse on cossuescosta jossa on toinen takarengas taaempana ( n.20 mm) kaareen verrattuna, ajattelin että olisko vaihdettu erilainen tukivarsi toiselle puolelle. Camperia en ole kattonu ku silmämääräisesti, eikä tuo varsi näyttäisi olevan mistään taipunu...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 10. 23:24:55 2004

Kysypä Fordilta; kyllä kertovat. En muista enää ulkoa onko eroa Sierra/Escort Cosw. 4x4 tukivarsissa esim. XR4x4:een/ normi Sierraan.

EDIT: tarkista onko puslat ehjät.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Elokuu 11. 0:41:31 2004

jjs kirjoitti:Siipicossussa on omat tukivartensa (maalimerkintä -16v-), pyörä on pystymmässä kuin 2wd taxicossussa jossa rengas tuppaakin kulumaan lähinnä sisäkyljestään.
miten tota muuten pystyis muuttamaan, kun mul 2wd taxi Cossussa 35mm setti alla ja renkaat on takaa katsottuna ylhäältä sisäänpäin? onko mitään mahdollisuuksia? syö meinaan sisäreunaa helvetisti.. :?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ke Elokuu 11. 3:29:10 2004

rikke kirjoitti:kyse on cossuescosta jossa on toinen takarengas taaempana ( n.20 mm) kaareen verrattuna, ajattelin että olisko vaihdettu erilainen tukivarsi toiselle puolelle. Camperia en ole kattonu ku silmämääräisesti, eikä tuo varsi näyttäisi olevan mistään taipunu...
Mittaa etu ja takanavan välinen mitta molemmilta puolilta,onko vielä eroa?
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 11. 4:07:15 2004

laze666 kirjoitti:miten tota muuten pystyis muuttamaan, kun mul 2wd taxi Cossussa 35mm setti alla ja renkaat on takaa katsottuna ylhäältä sisäänpäin? onko mitään mahdollisuuksia? syö meinaan sisäreunaa helvetisti.. :?
joskus oli juttua jostaan prikka virityksestä,eli laitetaan prikat jonnekkin väliin ja se sit suoristaa renkaita jonkun verran..en vaan muista mihin väliin ne piti tunkea.. :|
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Elokuu 11. 10:27:53 2004

joo kuulin itsekin, mut kuulostaa hämärältä laittaa prikkoja sinne.. :lol:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ke Elokuu 11. 10:49:44 2004

prikkoja tai sovitekiila tai sorvata pinta vinoks siinäpä ne ratkasut taitaa olla jos haluu madaltaa sierraa ja pitää renkaat suorassa...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » Ke Elokuu 11. 12:40:38 2004

Tai sitten tekee epäkesko pulttien avulla tukivarsien kiinnitys pisteistä
säädettävät.
Eikä ole edes vaikea homma kun suunnittelin omaan sierraan valmiiksi
kyseistä systeemiä, muistaakseni sopivat pultit löytyy 530 bemarista.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Elokuu 11. 12:43:54 2004

laippa vetarillisessa on ainakin ihan erilainen kuin normi vetarillisessa :?
sierra xr4x4
escort mk1

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 11. 15:02:37 2004

jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Elokuu 11. 16:01:45 2004

jesus48 kirjoitti:jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
sama täällä.. olisin kiitollinen. :wink:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 11. 17:03:30 2004

Peltsi kirjoitti:
rikke kirjoitti:kyse on cossuescosta jossa on toinen takarengas taaempana ( n.20 mm) kaareen verrattuna, ajattelin että olisko vaihdettu erilainen tukivarsi toiselle puolelle. Camperia en ole kattonu ku silmämääräisesti, eikä tuo varsi näyttäisi olevan mistään taipunu...
Mittaa etu ja takanavan välinen mitta molemmilta puolilta,onko vielä eroa?
Ettei ole puslissa vikaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Elokuu 11. 17:49:35 2004

jesus48 kirjoitti:jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
Ahmed Bayoolta löytyy länkirauta (ja tukivarret) millä ongelma poistuu. Hintaa tietty kertyy.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 11. 17:52:45 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
Ahmed Bayoolta löytyy länkirauta (ja tukivarret) millä ongelma poistuu. Hintaa tietty kertyy.
ok,kiitos!pitänee katsoa jos löytyy,jos vaikka jossaan vaiheessa tilais tommoset..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Elokuu 11. 18:43:46 2004

Puslat on ok. Keskiöistä mitattuna ero on 15 mm ja siinä renkaassa mikä on taaempana on suurempi negatiivinen camperi (pyörä enempi vinossa). Ilmeisesti sit on joskus vaihettu vääränlainen tukivarsi. Se on hyvä jos takakelkat on samanlaisia kaikissa malleissa. Se epäkeskopulttisäätö on hyvä ja helppo tapa säätää renkaita, Escort rs 4x4:ssä on myös sellaset pultit tukivarsissa. Täytyy silti ettiä Escortin oma tukivarsi jostain.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 11. 21:03:37 2004

Ja muista että Sierra 4x4 Cosw. on sama tukivarsi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Elokuu 11. 21:52:03 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
Ahmed Bayoolta löytyy länkirauta (ja tukivarret) millä ongelma poistuu. Hintaa tietty kertyy.
mikäs hänen www osoite on? ku löytyy paljon vierestä asiaa..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » To Elokuu 12. 11:12:45 2004

Linkissä tukivarsien säätö tehtynä m3 bemariin..
http://www.e30m3performance.com/install ... /index.htm

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Elokuu 12. 11:35:52 2004

jesus48 kirjoitti:jos jollakin on jotaan piirrustuksia,ideoita tai muuta vastaavaa siitä miten/millä noi takarenkaat saa suoriks niin voi vaikka laittaa mailii tai jotaan..olis meinaan tarvetta saada ne korjattua.. :D kiitos
helppo juttu.. pitää vaan tehdä sellanen metallilevy mikä on kiilan mallinen, sekä pulttien alle kiilanmalliset prikat, niin että saa pultit kiristettyä kunnolla.. tämä toimenpide siis siihen "laakeripesään"
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 11:42:46 2004

Ja kun täällä jälleen jaellaan noita hyviä ja turvallisia tapoja camberien muuttamiseen niin kannattanee muistaa jonkunnäköinen vastuukin kirjoitteluista.

Eipä ole cossuissa kovinkaan lintassa renkaat jos on vakioalustalla. Sitten jos sinne lykätään vielä lisää madallusta niin toki kulmatkin muuttuvat. Vakio Sierran kun madaltaa "liian" alas niin sitten ne kulmat ovatkin oikeasti persiillään. Mutta en kyllä pyörännavan väliin menisi mitään kiiloja laittamaan ja sitten vetämään pultit kiinni vinoon napaan.

Laitetaan taas se tavanomainen kysymys:

Onko kenelläkään tietoa noiden kulmien muuttamisesta LAILLISIN JA KATSASTUSMIEHEN HYVÄKSYMIN keinoin?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Elokuu 12. 12:55:12 2004

ukormi kirjoitti:Ja kun täällä jälleen jaellaan noita hyviä ja turvallisia tapoja camberien muuttamiseen niin kannattanee muistaa jonkunnäköinen vastuukin kirjoitteluista.

Eipä ole cossuissa kovinkaan lintassa renkaat jos on vakioalustalla. Sitten jos sinne lykätään vielä lisää madallusta niin toki kulmatkin muuttuvat. Vakio Sierran kun madaltaa "liian" alas niin sitten ne kulmat ovatkin oikeasti persiillään. Mutta en kyllä pyörännavan väliin menisi mitään kiiloja laittamaan ja sitten vetämään pultit kiinni vinoon napaan.

Laitetaan taas se tavanomainen kysymys:

Onko kenelläkään tietoa noiden kulmien muuttamisesta LAILLISIN JA KATSASTUSMIEHEN HYVÄKSYMIN keinoin?
niin mullahan on Cossussa 35mm setti.. ja renkaat päin persettä.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Elokuu 12. 14:01:26 2004

ukormi kirjoitti:Ja kun täällä jälleen jaellaan noita hyviä ja turvallisia tapoja camberien muuttamiseen niin kannattanee muistaa jonkunnäköinen vastuukin kirjoitteluista.

Eipä ole cossuissa kovinkaan lintassa renkaat jos on vakioalustalla. Sitten jos sinne lykätään vielä lisää madallusta niin toki kulmatkin muuttuvat. Vakio Sierran kun madaltaa "liian" alas niin sitten ne kulmat ovatkin oikeasti persiillään. Mutta en kyllä pyörännavan väliin menisi mitään kiiloja laittamaan ja sitten vetämään pultit kiinni vinoon napaan.

Laitetaan taas se tavanomainen kysymys:

Onko kenelläkään tietoa noiden kulmien muuttamisesta LAILLISIN JA KATSASTUSMIEHEN HYVÄKSYMIN keinoin?
ukormi, etkö todellakaan osaa lukea? vai etkö muuten vaan ymmärrä mun epäselvää tekstiä mikä sisältää ihan v*tusti kierjotosvirheitä?

siis kiilanmalliset PRIKAT laitetaan pulttien alle, niin että pultit on suorassa ! ja kiristyy tasasesti. Prikkojen kaltevuus pitää olla sama kuin siinä levyssä mikä tulee navan väliin, ja tosiaan sen levyn paksuus toisesta reunasta ei tartte olla kuin ihan muutamia millejä ja se paksuus selviää mittaamalla ja laskemalla asteita.

eli kyseeessä on kyllä ihan turvallinen tapa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 14:15:31 2004

Tanari:
Lukihäiriötä meikältä :D

Mutta silti noita katsastussedän ja vahinkotarkastajan hyväksymiä camberkulman muutostapoja haetaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Elokuu 12. 14:17:44 2004

ukormi kirjoitti:Tanari:
Lukihäiriötä meikältä :D

Mutta silti noita katsastussedän ja vahinkotarkastajan hyväksymiä camberkulman muutostapoja haetaan.
joo, mutta en usko että "laillisia" tapoja edes on.
Kiilalevy systeemillä oli yhdessä sierrassani korjattu camberi, harmi etten mitannut levyjen paksuutta :(
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Elokuu 12. 15:59:57 2004

mä taidan pistää uuden topicin tästä aiheesta.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 16:03:56 2004

Tästä on ollut niiiiin paljon keskustelua vuosien saatossa ( ikävä kyllä ne ovat hävinnee foorumilta jonnekin aikojen saatossa ) että ihan asiallista on kerätä kaikki oikea tieto tuonne FAQ:n alle. Kunhan saadaan hyvää aineistoa aikaiseksi niin siirrän tiedon sinne.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Elokuu 12. 16:05:48 2004

joo oikeessa olet. laitoin jo uuden Topicin..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 12. 21:48:58 2004

rikke kirjoitti:kyse on cossuescosta jossa on toinen takarengas taaempana ( n.20 mm) kaareen verrattuna, ajattelin että olisko vaihdettu erilainen tukivarsi toiselle puolelle. Camperia en ole kattonu ku silmämääräisesti, eikä tuo varsi näyttäisi olevan mistään taipunu...
ettei olis vaan mällätty joskus.
minkäs värinen sun autos on?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Elokuu 12. 22:05:30 2004

Laze
Mitähän päässäsi liikkui kun laitoit uuden topicin?
Nyt on entistä vaikeampi seura samaa asiaa kun siitä kirjoitetaan kahdessa paikassa, eikö?
Vuorokauden kuluessa poistan sen toisen sillä tämä tekniikka-alue ei ole mikään "haastan paskaa alue" vaan asioista keskustellaan mahdollisimman suoraan toivottavasti aihe / topic. Muuten menee pipot sekasin.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Elokuu 12. 23:33:14 2004

ajattelin kun mun aihe ei varsinaisesti liity tämän aiheen alottajaan. ei nyt tarvi kipinöidä. 8) tänne topicciin vaan tulee sekasin noita vastauksia ja toiseen pelkästään ne mitä aihe käsittelee..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 13. 9:16:59 2004

Ihme että sierran madallus on sallittua ,kun kulmat menee madallusjousilla päin peetä. Mun vanha sierra oli tosi lipsuva vesisateella kurvissa madallusjousilla.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Elokuu 13. 11:34:20 2004

ettei olis vaan mällätty joskus.
minkäs värinen sun autos on?[/quote]

Mitenhän se väri tähän liittyy? Oon kyllä sen täysin läpikäyny "kevyen" mällin jälkee ja tunnen nyt sen korin. Tulin jo siihen tulokseen, et toinen tukivarsi on erimallinen. Väristä sen verran, et tuskin toista samanväristä tulee vastaa.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Pe Elokuu 13. 11:42:54 2004

Laitan tän aiheen viel tännekin kun se oli tossa lukitussa aiheessa.

Tässä olis wrc escortin takaripustus. Ketä kiinnostaa alkaa väsäämään.

Luokitustodistuksesta otettuja epäselviä valokopioita. Täältä löytyy yksi pieni kuva, joka on luokitustodistuksen mukainen.
Tukivarsia näyttäisi olevan kolme per puoli eli kaksi alaputkea, jotka ovat samansuuntaiset ja yksi pitkittäinen reaktiotankona kuten kuvasta näkyy.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Elokuu 13. 11:43:33 2004

Henk.kohtaisesti vaihdoin kans tosiaan vaan etujouset matalampiin,nyt jo kun piirtää lakua ei oo tietoakaan et jäis musta vana ulkoreunastakin... 8)
#446

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 13. 18:07:32 2004

rikke kirjoitti:ettei olis vaan mällätty joskus.
minkäs värinen sun autos on?


Mitenhän se väri tähän liittyy? Oon kyllä sen täysin läpikäyny "kevyen" mällin jälkee ja tunnen nyt sen korin. Tulin jo siihen tulokseen, et toinen tukivarsi on erimallinen. Väristä sen verran, et tuskin toista samanväristä tulee vastaa.[/quote]

unohda kysymys jos oli liian vaikea vastata yksinkertaiseen kysymykseen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 14. 18:14:00 2004

Mulla meni camberit kohdilleen ku katkes koko helvetin tukivarsi. :lol: Siitä tuli mieleen että kaivaa sen tukivarren alareunastaan auki ja hitsaa takasin kasaan oikeempaan asentoon. Omalla vastuulla sitten, tämähän oli vaan ehdotus :)

Laillisuudesta ja turvallisuudesta en mene takuuseen. Laillinen se tuskin ainakaan on, ainakaan ennen jotain kalliita tarkistushommeleita.

Tottapuhuen, repsikan takapyörä oli sillon 10 senttiä sisempänä alareunasta, ku yläreunasta. Kyseessä oli alkuperäinen tukivarsi ilman muutoksia.
Jäsen #606

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Elokuu 14. 20:07:43 2004

Eikö kukaan teistä ole vieläkään tutkinut Sierran taka-akseli rakennetta tarkemmin. Prikkaviritykset navan välissä tai pintojen koneistus vinoksi on tuhoontuomittu idea jo syntyessään :? Ratkaiseva tekijä on osa joka pitää koko takatuennan kasassa. Ja säätöjäkään ei tarvita jos tarkoitus ei ole autolla kilpailla. Puslien uusinta riittää linjaamaan renkaat, koska ylimadallettu Sierra on jo ihan vi**u ajaa jokapäiväisessä käytössä.

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Su Elokuu 15. 16:05:53 2004

Miksi ei prikat navan välissä ole hyvä? Ainaki camberi suoristuu tuolla niin nätisti ku olla ja saattaa. Aiheuttaako jonnekkin sitte ylimäärästä rasitusta, ku tuo napa ei oo ihan linjassa? Mitä voi mennä rikki?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 15. 16:18:36 2004

Kaippa siellä alkaa muuttumaan jouston aikaset aurauksetkin kun kulmat muuttuu.
Jäsen #606

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Elokuu 15. 16:25:06 2004

mielestäni ainut järkevä ois tukivarren siirto...??
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 15. 17:03:22 2004

Niin, ittellä kävi mielessä että niitä kiinnikkeitä vois nostaa. Mutta toinen niistä korvista on sen länkiraudan päällä ja toinen alla. Alempaa ei oikein voi nostaa, mutta päällä olevaa vois nostaa. Päällä olevan nostaminen vaan aiheuttaa entisestään huonontuneet kulmat.
Jäsen #606

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Elokuu 21. 22:16:22 2004

Mitähän eroa on takaveto ja nolikkocossun takatukivarsissa, ainakin eri varaosanumero.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Joulukuu 19. 22:28:29 2006

itsellä semmoinen ongelma(oon tehny jo topicin siitä(vatkausta ?)) että auto vetelehtii suoralla tiellä(perä hakee koko ajan) joutuu korjaamaan ratista koko ajan että menee suoraan. kesärenkailla ei huomattu semmoista mutta sitten yhden talven ajetuilla nastoilla huomattiin.auto on madallettu -40mm. eli voisko johtua juuri tästä madalluksen aiheuttamasta camberijutusta
Nissan Cedric -86 2,8l TD

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Joulukuu 19. 22:57:27 2006

Suh0 kirjoitti:itsellä semmoinen ongelma(oon tehny jo topicin siitä(vatkausta ?)) että auto vetelehtii suoralla tiellä(perä hakee koko ajan) joutuu korjaamaan ratista koko ajan että menee suoraan. kesärenkailla ei huomattu semmoista mutta sitten yhden talven ajetuilla nastoilla huomattiin.auto on madallettu -40mm. eli voisko johtua juuri tästä madalluksen aiheuttamasta camberijutusta
Kyllä

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 19. 23:05:29 2006

dexta kirjoitti:
Suh0 kirjoitti:itsellä semmoinen ongelma(oon tehny jo topicin siitä(vatkausta ?)) että auto vetelehtii suoralla tiellä(perä hakee koko ajan) joutuu korjaamaan ratista koko ajan että menee suoraan. kesärenkailla ei huomattu semmoista mutta sitten yhden talven ajetuilla nastoilla huomattiin.auto on madallettu -40mm. eli voisko johtua juuri tästä madalluksen aiheuttamasta camberijutusta
Kyllä
mielestäni ilmaisin asian jo siin sun topicissa..

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Joulukuu 19. 23:07:04 2006

se vaan ihmetyttää että kun tuommoinen ilmiä tuli sen jälkeen kun nastat lyötiin alle vaikka nekin ovat miltei uudet,onko sillä vaikutusta että ne on ennen ollu etuvetosessa autossa ? tuola mun tekemässä topicissa olivat sitäkin mieltä että toi vetely voi johtua myös niistä taka akselin apurungon puslista minkä kautta on korissa kiinni :?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Vastaa Viestiin