liian suuret hc arvot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

liian suuret hc arvot

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 9:21:49 2004

auto sierra 2.9 cat
vikakoodit ....ei ole
sytkä.....14.9 astetta...(15.0 oikea)
tulpat uudet,johdot uudet,.v-j kansi uusi,pyörijä uusi.

auto käy kun unelma

kokeiltu toisella katilla ja tulos sama
eli arvot ovat

co 0.68%
o2 1,99%
hc 455 ppm...............355 liikaaa....tässä vika.
co2 14.2%
lamda suunnilleen 1.032
mistä aloitan etsimään/mittamaan.
Viimeksi muokannut sierra friikki, Pe Elokuu 20. 21:38:27 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Elokuu 20. 9:32:56 2004

Varmistu että Co mittari näyttää oikein, itse käytin juuri erään corollan kahdessa eri mittarissa ja tulos täysin eri. Tosin Hc kohdallaan mutta Co:ssa täysin eri lukemat.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: liian suuret hc arvot

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 9:41:36 2004

sierra friikki kirjoitti:auto sierra 2.9 cat
vikakoodit ....ei ole
sytkä.....14.9 astetta...(15.0 oikea)
tulpat uudet,johdot uudet,.v-j kansi uusi,pyörijä uusi.

auto käy kun unelma

kokeiltu toisella katilla ja tulos sama
eli arvot ovat

co2 0.65%
o2 2%
hc 400 ppm...............300 liikaaa....tässä vika.

mistä aloitan etsimään/mittamaan.
Missäs lambda arvo + hiilidioksidi, paha sanoa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Elokuu 20. 11:44:43 2004

Seosta rikkaammalle= HC arvo laskee 99,9% tapauksista.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 13:44:18 2004

laite on uskoisin luotettava.
karjaan SAUK ja klaukkalan TB

tarkistan illalla puuttuvat arvot paperista.

seoksen rikastus....... olisko p-a painen nosto lääke?

mutta kuitenkin co on 0.65 ja melkein oikein.
eli lamda 1.0000 on co 0.7 suunnileen


perkules tuli mieleen.
mites nää kierrätys systeemit voisko se aiheuttaa hc arvon nousun olis ,
joku tie auki imussarjaan?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 14:34:58 2004

sierra friikki kirjoitti:seoksen rikastus....... olisko p-a painen nosto lääke?
ei vaan co ruuvi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 14:37:10 2004

ahaa
eli tietokone esille ja uutta piiriä rustaan.
auto on 2.9 cat
Map anturilla
ei säädettävää seos ruuvia ...vai oonko missannut jotain?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 14:38:06 2004

sierra friikki kirjoitti:ahaa
eli tietokone esille ja uutta piiriä rustaan.
auto on 2.9 cat
Map anturilla
ei säädettävää seos ruuvia ...vai oonko missannut jotain?
Eikö siinä oikeasti ole co ruuvia boksissa??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 15:06:39 2004

rehellisesti en ole koskaan ..mistään opuksesta löytänyt tietoa että coisi co säätää efi IV ruiskussa (cat versio).
jos joku tietää kertokaa ihmeessä
kl0 2000 tänään kun pääsem auton luo niin tarkistan asian.
puran mapin ja Ecun
nimittäin iski ohimoon muisto että jossain fordi malleissa MAP:ssa olisi ollut säätö ruuvi seokselle
muistanko oikein ?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 20. 15:12:14 2004

EEC-IV:ssa ei voi säätää seoksia, lambdan ptäisi määritellä oikeat arvot.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 15:22:40 2004

ongelma on tässä tapauksessa se että co on 0.65 ja mittarilla lambdat liikkuu molemmat eli boksi säätää kyllä seosta.
silti hc on liian korkea.
en vaan jaksaa muistaa vuosien takaa mitä piti tehdä sellaisessa moottorisa.
muistatko LAppis sää?( jos se ehtii vastata)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Elokuu 20. 21:01:29 2004

ootko mitannut (pystyykö) mitannut ennen kattia. tuntuis olevan rikkaalla jos ehjän katin läpi tulee noinkin korkeaa co:ta ja hc:tä.
itse tarkistaisin ensiksi mapin/imuvuodot.
happi kylläkin ihmeen korkea? vuotaako putki vai onko takapönttö kahdella ulostulolla (omasta v6 camrystä mitatessa happi korkea jos ei tuki toista ulostuloputkea, ulkoilma kiertää pöntössä?)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 21:30:58 2004

ongelma on että ei ole seos mittaria.
en oikein pääse mittaamaan. ennen katteja.
muutaku poistamalla ne mut pitäis mitata auto täällä,ei voi oikein viedä mihinkään.

tässä lapussa mulla on viimeinen arvo mikä on alkulistan lisäksi
ja co2 on 14.2% katsastuskonttorilla


lamdaa ei ole mut jos muistan oikein viimeisimmän mittauksen niin jotain 1.032 ilosko ollut.
muistaako kukaan paljon polttoainepaine on näissä, imu irroitettuna/tai joutokäynnillä.
jos mittaan Mapin niin muistaako kukaan arvo alueen?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 20. 21:40:51 2004

sierra friikki kirjoitti:ongelma on että ei ole seos mittaria.
en oikein pääse mittaamaan. ennen katteja.
muutaku poistamalla ne mut pitäis mitata auto täällä,ei voi oikein viedä mihinkään.

tässä lapussa mulla on viimeinen arvo mikä on alkulistan lisäksi
ja co2 on 14.2% katsastuskonttorilla


lamdaa ei ole mut jos muistan oikein viimeisimmän mittauksen niin jotain 1.032 ilosko ollut.
muistaako kukaan paljon polttoainepaine on näissä, imu irroitettuna/tai joutokäynnillä.
jos mittaan Mapin niin muistaako kukaan arvo alueen?
2.7 bar letku irti.

Laitoin sulle mailia tulemaan..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Elokuu 20. 21:50:28 2004

siihen co-mittarin lambdaan ei kannata hirveesti tuijottaa, jos esim putki vuotaa, niin se nousee heti. ja sulla on happi 2%, mikä yleensä katti autoissa on 0-0,5%
ilman kattia happi on yleensä noin 1%

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 22:23:18 2004

kiitti ukormi meilistä
se eka nainen oli aika katsottava :D

nyt taas iski ajatukseen.
vähän aikaan käynnistyksen jälkeen kuuluu moottorista kohina yht´äkkiä.
ihanku joku saaste venttiili aukeis,

eli huomisen mittaukset.
pa paine,
map arvot > nousee tasaisesti vertaan muihin (onneks on vertailu kohteita)
stetoskoopilla kuuntelu vuodoista.
imusarjan vuodot pilotilla(sammutin vieressä)

katsotaan sitten jatko.

oli se ihan oikee meili ukormi juksasin sua
:D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Elokuu 20. 22:56:15 2004

Mulla olisi WB-lambdamittari sillä näkee ainakin mitä ennen kattia tapahtuu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 23:09:30 2004

joo lamdat oon mitannut ja huomannut että ne toimii hyvin,
viisari näyttöinen yleismittari on paras siihen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Elokuu 21. 1:10:51 2004

sierra friikki kirjoitti:joo lamdat oon mitannut ja huomannut että ne toimii hyvin,
viisari näyttöinen yleismittari on paras siihen.
Tarkoitin, että minulla on laajakaista lambda-anturi ja siihen näyttö/ohjain, tarkkuus pitäisi olla sama kuin pakokaasuanalysaattoreissakin. Kun anturi on ennen kattia niin näkee millaiset seokset siellä koneessa oikeasti on. Jos kone ei toimi ilman lambdaa niin siitä mittarista saa kyllä simuloidun tavallisen lambda signaalin ulos ECUlle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Elokuu 21. 10:06:18 2004

ahaa laajakaista ok
pitää miettiä/kokeilla noi muut vuodot /paineet sit aletaan kattoon mikä co siellä on ennen cattia
mut nyt sataa kaatamalla ja ei voi mennä ulos
ja ukkonen pyörii yllä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Elokuu 24. 17:27:52 2004

mulla ei meinannu mennä päästöt läpi, ku ei konttorin setä älynny ensin tukkia toista ulostuloo!! :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Arvoja ja Ylppöjä

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 24. 17:51:46 2004

En tiiä onko mitään hyötyä, mutta heitän nyt omat arvoni nähtäville ja verrattavksi. KATit ja EGR poistettu. X-tuplaputket.

RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Elokuu 24. 20:43:46 2004

sen verran olen selvittänyt että paljastuu vika.

puristukset: /tulpan kunto
vasen eka
8 ok
8 ok
10 nokinen

oikea eka
8.5 ok
8 ok
9 ok

yhdessä sylinterissä oli puristuspaine suurempi
samassa sylinterissä tulppa oli nokinen ja kanava märkä ja kiiltävän ruskea.


suutin testi.
suuttimet ruiskuttivat huonosti sumu ei ollut tasainen
seuraavana vuorossa ioni pesu jonka jälkeen uusi suihku testi.

Moutine sulla näyttää käyvän vähän laihalla tyhjä käyntiä
mut jos kierroksilla rikastuu niin sehän ei haittaa silloin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 24. 23:04:35 2004

sierra friikki kirjoitti: Moutine sulla näyttää käyvän vähän laihalla tyhjä käyntiä
mut jos kierroksilla rikastuu niin sehän ei haittaa silloin
Ei mitään tietoa! Oon luottanut ihan täysin ECUn järkeen. Putket on kyllä ihan siniset, mutta hyvin sevetää eikä nyi lainkaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: Arvoja ja Ylppöjä

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Elokuu 25. 9:11:56 2004

MouTine kirjoitti:En tiiä onko mitään hyötyä, mutta heitän nyt omat arvoni nähtäville ja verrattavksi. KATit ja EGR poistettu. X-tuplaputket.

RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127

ohjearvot;
rpm 900
co max 0.5% / 2800-3100rpm=0,3%
co2 14,5-16%
hc 100
lampada 0,98-1,02
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Elokuu 12. 18:16:16 2005

Kaveri oli käyttäny leimalla DOCH Sierran -90? leimalla ja ei ollu menny läpi HC arvosta, oli liian korkea.
Mistä ensimmäisenä vikaa etsimään? Laitan arvoja tähän, kunhan saan siltä niitä..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Pe Elokuu 12. 18:35:23 2005

kerronpa tähän vaan sellasen jutun ku velipoika osti tossa alkuvuodesta ahvenanmaalta tosi vähän ajetun dohc sierran,,muistaakseni -91...sitä laiteltiin sitte priima kuntoon sun muuta ja sitte katsastukseen--> ei menny päästöistä läpi..ihmeteltii ja tutkittii kaikki imuvuodot ja anturit mutta ei...hc oli kierroksilla joskus jopa jotain paria tuhatta :shock: sitte bosch centerin poikien kanssa vikaa tutkittiin ja ongelmaksi osottautui lamban maadotusjohto poikki ecu:n vierestä..seos rikkaalla..katissa kunnon hole :? ne kuntoon ja sitte oliki ihan valioarvot päästöissä 8)

Vastaa Viestiin