liian suuret hc arvot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
liian suuret hc arvot
auto sierra 2.9 cat
vikakoodit ....ei ole
sytkä.....14.9 astetta...(15.0 oikea)
tulpat uudet,johdot uudet,.v-j kansi uusi,pyörijä uusi.
auto käy kun unelma
kokeiltu toisella katilla ja tulos sama
eli arvot ovat
co 0.68%
o2 1,99%
hc 455 ppm...............355 liikaaa....tässä vika.
co2 14.2%
lamda suunnilleen 1.032
mistä aloitan etsimään/mittamaan.
vikakoodit ....ei ole
sytkä.....14.9 astetta...(15.0 oikea)
tulpat uudet,johdot uudet,.v-j kansi uusi,pyörijä uusi.
auto käy kun unelma
kokeiltu toisella katilla ja tulos sama
eli arvot ovat
co 0.68%
o2 1,99%
hc 455 ppm...............355 liikaaa....tässä vika.
co2 14.2%
lamda suunnilleen 1.032
mistä aloitan etsimään/mittamaan.
Viimeksi muokannut sierra friikki, Pe Elokuu 20. 21:38:27 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: liian suuret hc arvot
Missäs lambda arvo + hiilidioksidi, paha sanoa...sierra friikki kirjoitti:auto sierra 2.9 cat
vikakoodit ....ei ole
sytkä.....14.9 astetta...(15.0 oikea)
tulpat uudet,johdot uudet,.v-j kansi uusi,pyörijä uusi.
auto käy kun unelma
kokeiltu toisella katilla ja tulos sama
eli arvot ovat
co2 0.65%
o2 2%
hc 400 ppm...............300 liikaaa....tässä vika.
mistä aloitan etsimään/mittamaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
laite on uskoisin luotettava.
karjaan SAUK ja klaukkalan TB
tarkistan illalla puuttuvat arvot paperista.
seoksen rikastus....... olisko p-a painen nosto lääke?
mutta kuitenkin co on 0.65 ja melkein oikein.
eli lamda 1.0000 on co 0.7 suunnileen
perkules tuli mieleen.
mites nää kierrätys systeemit voisko se aiheuttaa hc arvon nousun olis ,
joku tie auki imussarjaan?
karjaan SAUK ja klaukkalan TB
tarkistan illalla puuttuvat arvot paperista.
seoksen rikastus....... olisko p-a painen nosto lääke?
mutta kuitenkin co on 0.65 ja melkein oikein.
eli lamda 1.0000 on co 0.7 suunnileen
perkules tuli mieleen.
mites nää kierrätys systeemit voisko se aiheuttaa hc arvon nousun olis ,
joku tie auki imussarjaan?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
rehellisesti en ole koskaan ..mistään opuksesta löytänyt tietoa että coisi co säätää efi IV ruiskussa (cat versio).
jos joku tietää kertokaa ihmeessä
kl0 2000 tänään kun pääsem auton luo niin tarkistan asian.
puran mapin ja Ecun
nimittäin iski ohimoon muisto että jossain fordi malleissa MAP:ssa olisi ollut säätö ruuvi seokselle
muistanko oikein ?
jos joku tietää kertokaa ihmeessä
kl0 2000 tänään kun pääsem auton luo niin tarkistan asian.
puran mapin ja Ecun
nimittäin iski ohimoon muisto että jossain fordi malleissa MAP:ssa olisi ollut säätö ruuvi seokselle
muistanko oikein ?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ongelma on tässä tapauksessa se että co on 0.65 ja mittarilla lambdat liikkuu molemmat eli boksi säätää kyllä seosta.
silti hc on liian korkea.
en vaan jaksaa muistaa vuosien takaa mitä piti tehdä sellaisessa moottorisa.
muistatko LAppis sää?( jos se ehtii vastata)
silti hc on liian korkea.
en vaan jaksaa muistaa vuosien takaa mitä piti tehdä sellaisessa moottorisa.
muistatko LAppis sää?( jos se ehtii vastata)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ootko mitannut (pystyykö) mitannut ennen kattia. tuntuis olevan rikkaalla jos ehjän katin läpi tulee noinkin korkeaa co:ta ja hc:tä.
itse tarkistaisin ensiksi mapin/imuvuodot.
happi kylläkin ihmeen korkea? vuotaako putki vai onko takapönttö kahdella ulostulolla (omasta v6 camrystä mitatessa happi korkea jos ei tuki toista ulostuloputkea, ulkoilma kiertää pöntössä?)
itse tarkistaisin ensiksi mapin/imuvuodot.
happi kylläkin ihmeen korkea? vuotaako putki vai onko takapönttö kahdella ulostulolla (omasta v6 camrystä mitatessa happi korkea jos ei tuki toista ulostuloputkea, ulkoilma kiertää pöntössä?)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ongelma on että ei ole seos mittaria.
en oikein pääse mittaamaan. ennen katteja.
muutaku poistamalla ne mut pitäis mitata auto täällä,ei voi oikein viedä mihinkään.
tässä lapussa mulla on viimeinen arvo mikä on alkulistan lisäksi
ja co2 on 14.2% katsastuskonttorilla
lamdaa ei ole mut jos muistan oikein viimeisimmän mittauksen niin jotain 1.032 ilosko ollut.
muistaako kukaan paljon polttoainepaine on näissä, imu irroitettuna/tai joutokäynnillä.
jos mittaan Mapin niin muistaako kukaan arvo alueen?
en oikein pääse mittaamaan. ennen katteja.
muutaku poistamalla ne mut pitäis mitata auto täällä,ei voi oikein viedä mihinkään.
tässä lapussa mulla on viimeinen arvo mikä on alkulistan lisäksi
ja co2 on 14.2% katsastuskonttorilla
lamdaa ei ole mut jos muistan oikein viimeisimmän mittauksen niin jotain 1.032 ilosko ollut.
muistaako kukaan paljon polttoainepaine on näissä, imu irroitettuna/tai joutokäynnillä.
jos mittaan Mapin niin muistaako kukaan arvo alueen?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
2.7 bar letku irti.sierra friikki kirjoitti:ongelma on että ei ole seos mittaria.
en oikein pääse mittaamaan. ennen katteja.
muutaku poistamalla ne mut pitäis mitata auto täällä,ei voi oikein viedä mihinkään.
tässä lapussa mulla on viimeinen arvo mikä on alkulistan lisäksi
ja co2 on 14.2% katsastuskonttorilla
lamdaa ei ole mut jos muistan oikein viimeisimmän mittauksen niin jotain 1.032 ilosko ollut.
muistaako kukaan paljon polttoainepaine on näissä, imu irroitettuna/tai joutokäynnillä.
jos mittaan Mapin niin muistaako kukaan arvo alueen?
Laitoin sulle mailia tulemaan..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kiitti ukormi meilistä
se eka nainen oli aika katsottava
nyt taas iski ajatukseen.
vähän aikaan käynnistyksen jälkeen kuuluu moottorista kohina yht´äkkiä.
ihanku joku saaste venttiili aukeis,
eli huomisen mittaukset.
pa paine,
map arvot > nousee tasaisesti vertaan muihin (onneks on vertailu kohteita)
stetoskoopilla kuuntelu vuodoista.
imusarjan vuodot pilotilla(sammutin vieressä)
katsotaan sitten jatko.
oli se ihan oikee meili ukormi juksasin sua

se eka nainen oli aika katsottava

nyt taas iski ajatukseen.
vähän aikaan käynnistyksen jälkeen kuuluu moottorista kohina yht´äkkiä.
ihanku joku saaste venttiili aukeis,
eli huomisen mittaukset.
pa paine,
map arvot > nousee tasaisesti vertaan muihin (onneks on vertailu kohteita)
stetoskoopilla kuuntelu vuodoista.
imusarjan vuodot pilotilla(sammutin vieressä)
katsotaan sitten jatko.
oli se ihan oikee meili ukormi juksasin sua

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tarkoitin, että minulla on laajakaista lambda-anturi ja siihen näyttö/ohjain, tarkkuus pitäisi olla sama kuin pakokaasuanalysaattoreissakin. Kun anturi on ennen kattia niin näkee millaiset seokset siellä koneessa oikeasti on. Jos kone ei toimi ilman lambdaa niin siitä mittarista saa kyllä simuloidun tavallisen lambda signaalin ulos ECUlle.sierra friikki kirjoitti:joo lamdat oon mitannut ja huomannut että ne toimii hyvin,
viisari näyttöinen yleismittari on paras siihen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Arvoja ja Ylppöjä
En tiiä onko mitään hyötyä, mutta heitän nyt omat arvoni nähtäville ja verrattavksi. KATit ja EGR poistettu. X-tuplaputket.
RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
sen verran olen selvittänyt että paljastuu vika.
puristukset: /tulpan kunto
vasen eka
8 ok
8 ok
10 nokinen
oikea eka
8.5 ok
8 ok
9 ok
yhdessä sylinterissä oli puristuspaine suurempi
samassa sylinterissä tulppa oli nokinen ja kanava märkä ja kiiltävän ruskea.
suutin testi.
suuttimet ruiskuttivat huonosti sumu ei ollut tasainen
seuraavana vuorossa ioni pesu jonka jälkeen uusi suihku testi.
Moutine sulla näyttää käyvän vähän laihalla tyhjä käyntiä
mut jos kierroksilla rikastuu niin sehän ei haittaa silloin
puristukset: /tulpan kunto
vasen eka
8 ok
8 ok
10 nokinen
oikea eka
8.5 ok
8 ok
9 ok
yhdessä sylinterissä oli puristuspaine suurempi
samassa sylinterissä tulppa oli nokinen ja kanava märkä ja kiiltävän ruskea.
suutin testi.
suuttimet ruiskuttivat huonosti sumu ei ollut tasainen
seuraavana vuorossa ioni pesu jonka jälkeen uusi suihku testi.
Moutine sulla näyttää käyvän vähän laihalla tyhjä käyntiä
mut jos kierroksilla rikastuu niin sehän ei haittaa silloin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei mitään tietoa! Oon luottanut ihan täysin ECUn järkeen. Putket on kyllä ihan siniset, mutta hyvin sevetää eikä nyi lainkaan.sierra friikki kirjoitti: Moutine sulla näyttää käyvän vähän laihalla tyhjä käyntiä
mut jos kierroksilla rikastuu niin sehän ei haittaa silloin
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re: Arvoja ja Ylppöjä
MouTine kirjoitti:En tiiä onko mitään hyötyä, mutta heitän nyt omat arvoni nähtäville ja verrattavksi. KATit ja EGR poistettu. X-tuplaputket.
RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
ohjearvot;
rpm 900
co max 0.5% / 2800-3100rpm=0,3%
co2 14,5-16%
hc 100
lampada 0,98-1,02
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
- Paikkakunta: Helsinki
kerronpa tähän vaan sellasen jutun ku velipoika osti tossa alkuvuodesta ahvenanmaalta tosi vähän ajetun dohc sierran,,muistaakseni -91...sitä laiteltiin sitte priima kuntoon sun muuta ja sitte katsastukseen--> ei menny päästöistä läpi..ihmeteltii ja tutkittii kaikki imuvuodot ja anturit mutta ei...hc oli kierroksilla joskus jopa jotain paria tuhatta
sitte bosch centerin poikien kanssa vikaa tutkittiin ja ongelmaksi osottautui lamban maadotusjohto poikki ecu:n vierestä..seos rikkaalla..katissa kunnon hole
ne kuntoon ja sitte oliki ihan valioarvot päästöissä 


