24V vs. 12V Cologne
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
24V vs. 12V Cologne
Pari kysymystä:
Onko 2.8 koneissa lohkon sisuskalut vaihtokelpoisia keskenään?
Millaisia kierroslukuja on saatu ulos 2l taunus V6 koneista?
Onko 2.8 koneissa lohkon sisuskalut vaihtokelpoisia keskenään?
Millaisia kierroslukuja on saatu ulos 2l taunus V6 koneista?
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
2.8 ja 2.9 on erikoneita. 2.9 on ketjujakopäällä ja 2.8 on bakeliittisellä ratasjakopäällä. Kannetkaan eivät käy keskenään, venttiilien järjestys eri.
sellasessa mattamustassa ratataunuksessa on 220hv penkitetty se on just 2.0 V6 vai olikohan se 2.3 V6? no kuitenkin aika kunnioitettavia lukemia vapari V6 koneesta
sellasessa mattamustassa ratataunuksessa on 220hv penkitetty se on just 2.0 V6 vai olikohan se 2.3 V6? no kuitenkin aika kunnioitettavia lukemia vapari V6 koneesta

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
lähinnä meinasin, että onko alakerran mitoitus sama. Eli laakeripukkien määrä ja jako, laakereiden koko, kanget, männät, lohkon korkeus jne...tanari kirjoitti:2.8 ja 2.9 on erikoneita. 2.9 on ketjujakopäällä ja 2.8 on bakeliittisellä ratasjakopäällä. Kannetkaan eivät käy keskenään, venttiilien järjestys eri.
sellasessa mattamustassa ratataunuksessa on 220hv penkitetty se on just 2.0 V6 vai olikohan se 2.3 V6? no kuitenkin aika kunnioitettavia lukemia vapari V6 koneesta
mielenkiintoista... V6 kun tarttee saada. Täytyy vain laittaa tuo Cologne laikkarille ennenkuin voi kuvitellakaan laittavansa nokalle.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Verrattiinko tässä nyt Cossua ja jotain, vaiko 2.8:tä ja normi 2.9i:tä keskenään? No, lisätään listaan: Cossussa on Mahlen takomännät, lohkossa on tulpattu nostimien aukot ja nokan tilalla pyörii tasapainotusakseli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Ylläpitäjä
Tälläisia tiedonjyväsiä haeskelinkin, tosin tarkoitat varmaankin työntötankoja, etkä nostajia?MouTine kirjoitti:Verrattiinko tässä nyt Cossua ja jotain, vaiko 2.8:tä ja normi 2.9i:tä keskenään? No, lisätään listaan: Cossussa on Mahlen takomännät, lohkossa on tulpattu nostimien aukot ja nokan tilalla pyörii tasapainotusakseli.
Niin ja motiivi on taas niinkin hullu, kuin selvitellä 24V ja 12V koneiden ristisiittämisen mahdottomuutta keskenään. Tässä nyt on sitten eroa puhutaanko oikeaasti mahdottomasta, vai vain paljon hommaa vaativasta.
Tavoite 2.2L 24V V6...
sierra_friikki:
Kiitos tarjouksesta, mutta edellisistä projektijämistä tarttee päästä eroon ennenkuin uutta romua alkaa keräämään nurkkiin.
-
- Ylläpitäjä
Alakerran tietoja löytyy Racingin katalogista
http://www.fordracingparts.com/download/catalogs.asp
minä en saanut kuitenkaan kohtuullisessa ajassa auki. Täytyy illalla katsoa kotona ja palata astialle. Bore spacing, eli sylinterien väli on sama. Pistetäänpä ajankuluksi arvauksena, että runkolaakeri on samaa kokoa, mutta veivien laakerikehät eivät.
Kansi- tai jakopääjutuista minulla ei ole sen kummempaa tietoa. Eikä muuten siitäkään, että onko noita runkopukkeja yhtä monta.
http://www.fordracingparts.com/download/catalogs.asp
minä en saanut kuitenkaan kohtuullisessa ajassa auki. Täytyy illalla katsoa kotona ja palata astialle. Bore spacing, eli sylinterien väli on sama. Pistetäänpä ajankuluksi arvauksena, että runkolaakeri on samaa kokoa, mutta veivien laakerikehät eivät.
Kansi- tai jakopääjutuista minulla ei ole sen kummempaa tietoa. Eikä muuten siitäkään, että onko noita runkopukkeja yhtä monta.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ei o tulpattu tikkujen reikiä, vaan ne on jätetty vallan koneistamatta siihen. Näin ainakin mun cossukuutosessa.MouTine kirjoitti:Verrattiinko tässä nyt Cossua ja jotain, vaiko 2.8:tä ja normi 2.9i:tä keskenään? No, lisätään listaan: Cossussa on Mahlen takomännät, lohkossa on tulpattu nostimien aukot ja nokan tilalla pyörii tasapainotusakseli.




Runkopukkeja on sekä 12-venttiilisessä että Cossussa neljä.
http://www.fordscorpio.co.uk/index.html sivuston mukaan runkolaakerien kaulat 56.980 - 57.000 mm ja kiertokangen laakerien kaulat 53.980-54.000 mm eli samat kuin 12 venttiilisessäkin.
Jatketaan erojen listaa edelleen: Kansista takaisin alakertaan valuvaa öljyä varten on paluuletkut ja öljypohjan sivuissa olevat letkuliittimet. Sellaisia ei 12-venttiilisissä ole. Öljy kulkee alakertaan päin myös jakopään ketjukanavan kautta. Muita reittejä paluuöljylle ei näyttäisi olevankaan.
12-venttiilisissä öljy palautetaan todennäköisesti työntötankojen putkia pitkin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Cosworth koneissa on myös eräistä neloskoneista tuttu Öljy-vesi-öljynlauhdutin suodattimen jalan alla. En ole varma olisiko muissakin kutoskoneissa kyseinen härpäke.
Jäsen #606
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Ainakin mun 12v 2.9:stä tuo löytyy joten lienee yleinen varusteolafu kirjoitti:
Cosworth koneissa on myös eräistä neloskoneista tuttu Öljy-vesi-öljynlauhdutin suodattimen jalan alla. En ole varma olisiko muissakin kutoskoneissa kyseinen härpäke.

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Ylläpitäjä
Dodiih, alakerran mittoja tietenkin kun olen metric challenged, saat ne tuumissa
Ensin 2.8V6 sitten 29.V6 (12V)
Bore 3.65 3.661
Stroke 2.7 2.835
Bore spacing 4.76 sama
Runkolaakeri 2.2437 2.443 !!
Veivin lakru 2.1270 2.1256 !!!!
Veivin pituus 5.14 sama
En kyllä alkanut edes laskeskelemaan mistä tulee 2.2 V6
Muuten 289 V8 melkein lähellä
Runkolaakeri 2.2468
Veivin lakru 2.1232
Veivin pituus 5.155
Mikäs on muuten 2.8 tai 2.9 veivin männäntapin halkaisija?
Ensin 2.8V6 sitten 29.V6 (12V)
Bore 3.65 3.661
Stroke 2.7 2.835
Bore spacing 4.76 sama
Runkolaakeri 2.2437 2.443 !!
Veivin lakru 2.1270 2.1256 !!!!
Veivin pituus 5.14 sama
En kyllä alkanut edes laskeskelemaan mistä tulee 2.2 V6
Muuten 289 V8 melkein lähellä
Runkolaakeri 2.2468
Veivin lakru 2.1232
Veivin pituus 5.155
Mikäs on muuten 2.8 tai 2.9 veivin männäntapin halkaisija?
-
- Ylläpitäjä
muuten hyvä mutta se vertailukohta oli tarkoitus olla 24V V6 mulla noi 12V kutvosen mitat on haynesin kirjoissa olemassa, ja juu siis minun virheeni oli tuo alkuperäisen kysymyksen harhauttava otsikko. Piti olla 2.9i 12V vs. 2.9i 24VArto65FB kirjoitti:Dodiih, alakerran mittoja tietenkin kun olen metric challenged, saat ne tuumissa
Bore 3.65 3.661
Stroke 2.7 2.835
Voiko olla... luulis tuosta tulevan paljon isompi ero kuin 100cc

putkitettu ja/tai destroukattu 2.8En kyllä alkanut edes laskeskelemaan mistä tulee 2.2 V6
loistavaa... ameriikan maassa viriosat sikäläisiin ovat liki ilmaisiaMuuten 289 V8 melkein lähellä
Runkolaakeri 2.2468
Veivin lakru 2.1232
Veivin pituus 5.155

-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Lainaus olafu :
Ihan vaan yleisesti ainakin Cosworth kutosissa: Älkää vaan avatko kampiakselin hihnapyörän pulttia, jos kone on tarkotus muutoin pitää kasapäässä!!! Jakopään alapyörä on kiinni ainoastaan hihnapyörän ja kampiakselin välisellä puristuksella, eli nokkien ajoitus saattaa muuttua!

Kyllä ainakin omassa 24v kutosessa oli se alapyörä kiilalla niinku normaalistikkin. Laturin hihnapyörässä ei ollut kiilaa eli se on tuolla kuvaamallasi tavalla kiinni...




Kyllä ainakin omassa 24v kutosessa oli se alapyörä kiilalla niinku normaalistikkin. Laturin hihnapyörässä ei ollut kiilaa eli se on tuolla kuvaamallasi tavalla kiinni...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Hmm. Mulla pyörii alapyörä ihan vapaasti ympäri kampuran ympärillä. Jännä juttu jos sulla oli se ketjupyörä kiilalla sielä, mutta mulla ei...Kyllä ainakin omassa 24v kutosessa oli se alapyörä kiilalla niinku normaalistikkin. Laturin hihnapyörässä ei ollut kiilaa eli se on tuolla kuvaamallasi tavalla kiinni...
Pitää tutkia tarkemmin tota sitten vielä. Tuskin sieltä kiila hajonnutkaan on.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
no multa on se kiila menny poikki tosin 12v.sta.liekkö sama onneton kiila
systeemi näissäkin?itse epäilin että olisin unohtanut kiristää kunnolla pultin ja siitä johtuen hajosi..
systeemi näissäkin?itse epäilin että olisin unohtanut kiristää kunnolla pultin ja siitä johtuen hajosi..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia