Bosch suuttimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
Bosch suuttimet
Olisiko kellään cossuun tuleville Boschin vaaleen sinisille suutimille (437cc m3) tilaus,tyyppi tai varaosanumeroa on joku kymmen numeroinen sarja. Minkähän ohmi määrän mahtaa olla noi, jos löytyis joltain muulta valmistajalta vastaanvanlaiset.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
näin onJasu kirjoitti:Muistaakseni vihreiden ...803 ja harmaiden ...403.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei tarvii mitkään noista ohmien perusteella mitään muutoksia. Heittämällä muut paitsi ei ne harmaat jotka asennussarjalla käy kyllä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
matalaohmisista saa helposti tehtyä korkea ohmiset.
laitetaan suuttimen kanssa sarjaa sopiva vastus.
aikoinaan kun japsit alkoi tekeen ruiskuja niin ne käytti järjestelmällisesti esi vastuksia.
muistuttaisin vielä siitä että suuttimissa oleva väri ei kerro mitään suuttimen koosta.
itselläni on tossa pöydällä harmaita 403 loppuisia ja 207 loppuisia.
ja ne eivät todellakaan molemmat ole 503cc suuttimia.
ja lisäksi mustat 2.0 is suuttimet.
laitetaan suuttimen kanssa sarjaa sopiva vastus.
aikoinaan kun japsit alkoi tekeen ruiskuja niin ne käytti järjestelmällisesti esi vastuksia.
muistuttaisin vielä siitä että suuttimissa oleva väri ei kerro mitään suuttimen koosta.
itselläni on tossa pöydällä harmaita 403 loppuisia ja 207 loppuisia.
ja ne eivät todellakaan molemmat ole 503cc suuttimia.
ja lisäksi mustat 2.0 is suuttimet.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Miten hyvin suutin toimii jos laitetaan vastus sarjaan?sierra friikki kirjoitti:matalaohmisista saa helposti tehtyä korkea ohmiset.
laitetaan suuttimen kanssa sarjaa sopiva vastus.
aikoinaan kun japsit alkoi tekeen ruiskuja niin ne käytti järjestelmällisesti esi vastuksia.
muistuttaisin vielä siitä että suuttimissa oleva väri ei kerro mitään suuttimen koosta.
itselläni on tossa pöydällä harmaita 403 loppuisia ja 207 loppuisia.
ja ne eivät todellakaan molemmat ole 503cc suuttimia.
ja lisäksi mustat 2.0 is suuttimet.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
803 on minusta nimellisohmeiltaan 4.8 niin ainakin yhdessä virtaustaulukossa ja mittaamani oli juuri tuollaiset.
kyllä niissä 0 280 150 403 ja 0 280 150 803 pitäisi virtaukset olla ne edellä mainitut, mutta "harmaiden" väri ainakin voi vaihdella. Virtausten toleranssi on kai uutenakin n. 5% ja sitten kun ne on käytetyt tai likaiset niin eiköhän niissä voi olla vielä paljon enemmän hajontaa?
kyllä niissä 0 280 150 403 ja 0 280 150 803 pitäisi virtaukset olla ne edellä mainitut, mutta "harmaiden" väri ainakin voi vaihdella. Virtausten toleranssi on kai uutenakin n. 5% ja sitten kun ne on käytetyt tai likaiset niin eiköhän niissä voi olla vielä paljon enemmän hajontaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ei siinä mitän ongelmia tuusiipicossu kirjoitti:Miten hyvin suutin toimii jos laitetaan vastus sarjaan?sierra friikki kirjoitti:matalaohmisista saa helposti tehtyä korkea ohmiset.
laitetaan suuttimen kanssa sarjaa sopiva vastus.
aikoinaan kun japsit alkoi tekeen ruiskuja niin ne käytti järjestelmällisesti esi vastuksia.
muistuttaisin vielä siitä että suuttimissa oleva väri ei kerro mitään suuttimen koosta.
itselläni on tossa pöydällä harmaita 403 loppuisia ja 207 loppuisia.
ja ne eivät todellakaan molemmat ole 503cc suuttimia.
ja lisäksi mustat 2.0 is suuttimet.
kunhan vastuksen tehon kesto on riittävä.
niin niistä väreistä.
ehkä 803 on vain vihreitä mutta vihreitä on myös muun kokoisia
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
jaaha ! täytyykö tässä vielä kysyä että mitä muita suutimia (siemens,mds ym.) voisi ajatella laittaa bosch:n sijasta. cossu on omalla moottorin ohjausyksiköllä.esim.harmaitten tai vaalensinisten sijaan? onkohan kellään tietoa mistä noi suutimet saisi edes kohtuu hintaan?
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Eikö?? Mietippä mitä tapahtuu suuttimen läpi kulkevalle virralle, kun jännite = sama ja sarjassa vastus??sierra friikki kirjoitti:ei siinä mitän ongelmia tuusiipicossu kirjoitti:Miten hyvin suutin toimii jos laitetaan vastus sarjaan?
kunhan vastuksen tehon kesto on riittävä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Sierra friikin kuvaamalla tavalla niitä suuttimia on kuitenkin japseissa kytketty ihan tehtaalla. Peak and hold-suuttimet taitaa kyllä avautua pienemmälläkin virralla kuin se yleinen 4A, mutta hitaammin. Niillehän annetaan ensin enemmän jolttia ja sitten pidetään auki jollain 1A virralla. Nykyään noi suuttimet on yleensä 12-16ohmia, kun ohjainten teko on niille halvempaa ja suuttimetkin on tainnut nopeutua.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no ...voima sana.
piti testata
virta lähde ja 12 volttia
sarjaan vastus
10 ohmii) ekaks ja boshin suutin.
olitte muuten väärässä
suutin ei ollut moksiskaan ja suihku tuli läpi.
en ymmärrä teidän ajatusta.
miksi muka suutin ei aukeaisi.
samanlainen vastushan se suutinkin on kun tavan lanka vastus.
siinä on vaan metallitappi sisällä joka liikkuu......
selittääkäpä lisää::::?????
piti testata
virta lähde ja 12 volttia
sarjaan vastus
10 ohmii) ekaks ja boshin suutin.
olitte muuten väärässä
suutin ei ollut moksiskaan ja suihku tuli läpi.
en ymmärrä teidän ajatusta.
miksi muka suutin ei aukeaisi.
samanlainen vastushan se suutinkin on kun tavan lanka vastus.
siinä on vaan metallitappi sisällä joka liikkuu......
selittääkäpä lisää::::?????
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsellä on Cossun ~2.5Ohmin suuttimet ja 2 Ohmia vastusta edessä. Aukeamisaika kasvaa marginaalisesti, mutta boksin fetit säästyy. Ne suuttimet aukeaa kyllä jo ihan parilla voltilla. Se ei kyllä pidä täysin paikkaansa, että suuttimia voisi ajatella vain vastuksina. Niissä on kuitenkin huima induktanssi joka mutkistaa asioita.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kokeileppas vähän rajummilla b-paineilla, niin rupee aukeemisaika kasvamaan vähän enemmän kuin marginaalisesti...JesseT kirjoitti:Itsellä on Cossun ~2.5Ohmin suuttimet ja 2 Ohmia vastusta edessä. Aukeamisaika kasvaa marginaalisesti, mutta boksin fetit säästyy. Ne suuttimet aukeaa kyllä jo ihan parilla voltilla. Se ei kyllä pidä täysin paikkaansa, että suuttimia voisi ajatella vain vastuksina. Niissä on kuitenkin huima induktanssi joka mutkistaa asioita.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
I = U/R ja sarjaan kytketyt vastukset R = R1+R2 vastuksen ja kelan yli on sama 12V kuin pelkän kelankin. Kirchoffin lain mukaan komponenttien läpi kulkeva virta on sama.PasiZ kirjoitti:Aivan..siipicossu kirjoitti:Taitaa jäädä suuttimet aukeamatta
Eli kelan läpi kulkeva virta on ilman vastusta 12V/4.8R = 2.5A ja 10R vastuksen kanssa 12/14.8 = 811mA.
Korkea ohmisessa suuttimessa lienee kelan käämi ohuempi ja pidempi, joten vastus suurempi, mutta kun kelan magneettikenttä taisi olla suoraan verrannollinen sekä käämikierrosten lukumäärään että virtaan homma toimii kuin aikaisemminkin.
Se miksi joku haluaisi käyttää matalaohmisia suuttimia johtunee JesseT:n mainitsemasta impedanssista, joka on riippuvainen käämityksestä, muttei kelan läpi kulkevasta virrasta.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Joutuu oikein hämmentymään... eli miten kirchoffin lain mukaan komponenttien läpi kulkeva virta on sama, jos kerran sarjavastus lisätään... Resistanssin tuplaantuessa virta puolittuu kuten myös teho...jive kirjoitti:I = U/R ja sarjaan kytketyt vastukset R = R1+R2 vastuksen ja kelan yli on sama 12V kuin pelkän kelankin. Kirchoffin lain mukaan komponenttien läpi kulkeva virta on sama.PasiZ kirjoitti:Aivan..siipicossu kirjoitti:Taitaa jäädä suuttimet aukeamatta
Ja mikäs suuttimessa aukeamisaikaan vaikuttaa paitsi magneettivuo, joka samalla käämityksellä nyt on riippuvainen vain tehosta, ts. virrasta...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
solmupisteen S1 virtojen summa on nolla:PasiZ kirjoitti:Joutuu oikein hämmentymään... eli miten kirchoffin lain mukaan komponenttien läpi kulkeva virta on sama, jos kerran sarjavastus lisätään... Resistanssin tuplaantuessa virta puolittuu kuten myös teho...
VCC ----[R1]-----S1----[ZRL]---- GND

Mikä teho? vastuksen tuottama lämpöteho?
Ja mikäs suuttimessa aukeamisaikaan vaikuttaa paitsi magneettivuo, joka samalla käämityksellä nyt on riippuvainen vain tehosta, ts. virrasta...
Lueppas uudestaan mitä kirjoitin ja huomaat että ainakin minun mielestäni olemme samaa mieltä :mrgreen:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tottakai kahden sarjakomponentin virta on sama, mutta tarkoitin suuttimen pienenevää magnetointivirtaa... Se vaikuttaa, jos ei normaali b-paineilla liikaa, mutta vaikuttaa...jive kirjoitti:solmupisteen S1 virtojen summa on nolla:PasiZ kirjoitti:Joutuu oikein hämmentymään... eli miten kirchoffin lain mukaan komponenttien läpi kulkeva virta on sama, jos kerran sarjavastus lisätään... Resistanssin tuplaantuessa virta puolittuu kuten myös teho...
VCC ----[R1]-----S1----[ZRL]---- GND
![]()
Mikä teho? vastuksen tuottama lämpöteho?
Ja mikäs suuttimessa aukeamisaikaan vaikuttaa paitsi magneettivuo, joka samalla käämityksellä nyt on riippuvainen vain tehosta, ts. virrasta...
Lueppas uudestaan mitä kirjoitin ja huomaat että ainakin minun mielestäni olemme samaa mieltä :mrgreen:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Onko mahdollista laittaa kahta suutinta rinnan tai sarjaan? Eli voiko vakioboksilla ohjata kahdeksaa suutinta niin että laittais aina yhdelle suuttimelle meneviin johtoihin kaks suutinta? Ja jos suuttimet on matalaohmisia niin voiko ne laittaa eka rinnan ja sitä ennen vielä vastuksen sarjaan? Tossa kaverin kanssa mietittiin että oisko tollanen mahdollista.. Eihän tossa pitäis olla mikään muu esteenä kun se että pystyykö vakioboksi siihen.. Kertokaapas mitä ootte mieltä..
Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Voi käydä vaan vähän rikkaalla, jos aukeavat yhtäaikaa, pitäisi olla että toiset tulevat mukaan myöhemmin. Periaatteessa kyllä pitäisi toimia.Hena kirjoitti:Onko mahdollista laittaa kahta suutinta rinnan tai sarjaan? Eli voiko vakioboksilla ohjata kahdeksaa suutinta niin että laittais aina yhdelle suuttimelle meneviin johtoihin kaks suutinta? Ja jos suuttimet on matalaohmisia niin voiko ne laittaa eka rinnan ja sitä ennen vielä vastuksen sarjaan? Tossa kaverin kanssa mietittiin että oisko tollanen mahdollista.. Eihän tossa pitäis olla mikään muu esteenä kun se että pystyykö vakioboksi siihen.. Kertokaapas mitä ootte mieltä..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Niin eiks ne 2kpl vakioita vastais yhtä 622 cm³/min tuottavaa suutinta !Hena kirjoitti:Siis jos laittais vaikka kahet vakiosuuttimet eli 2 x 311cc niin sehän tekis yhtä pyttyä kohti 622cc/min.. Sitten kävis teettää lastun noille suuttimille.. Ainoo vaan että kestääkö vakio moottorinohjausyksikkö tota kuormaa..
Samalla tavallahan ne toimisi kuin yhdet per sylinterikin.
Sit jos ne suuttimet on vaikka rinnan ja siinä yks lisävastus sarjassa niin että vastus on se n. 2.5 Ω (mitä se vastus nyt vakiosuuttimissa olikaan), niin eiks boxin pitäis toimia ihan samalla tavalla näiden 8-suuttimen kanssakin kuin 4-suuttimella...
Omalla kohdallani tämä tilanne juuri olikin kyseessä ja sitä Henan kanssa pohdittiin !
Optio olisi 8-suuttimelle, mutta tällä hetkellä ei kyllä ole varaa hankkia mitään lisärikastinta tai Haltech:ia tai muuta vastaavaa !
Toki fiksumpaahan olisi hommata jokin lisärikastin joka ohjaisi neljää lisäsuutinta ja että nämä neljä tulisi mukaan vasta halutuilla kierroksilla, mutta niitä hommataan vasta myöhemmin nyt olisi tarkoitus vain saada tuo uusi kone läjään näillä varoilla mitä on jäljellä

- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eipä niistä taida ollaolafu kirjoitti:Oliskoos diodeista mitään apua tuossa? Niissähän ei olisi tätä ylimenojännitteen kasvu-ongelmaa kuorman kasvaessa...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.