
ostohetkellä oli hämärää kipinässä koska auto toimi pintakaasulla mutta kaasua lisää annettaessa alkoi rötäämään ja meno loppui saman tien. lisäksi moottorijarrutuksen aikana paukkui putkessa ja lämmöt olivat luvattoman korkealla joten diagnosoin että kipinä olisi pahasti pielessä.
kotiin päästyäni totesin että jakaja on yhden hampaan pielessä, muutin sen toiseen kohtaan ja jo alkoi sierra käymään ja nyt jo vastasi kaasuunkin hienosti - mitä se ei aiemmin tehnyt. testilenkki osoitti että vetojakin on sen mitä pikku-ihillä ja vuotavasta pakosarjantiivisteestä johtuen 0,4bar ahdoilla voi olla. säädin kuitenkin hieman myöhemmälle kipinää koska olin kuulevinani nakutusta. uudella testilenkillä nakutukseksi luulemani ääni väheni mutta aikomus oli säätää vielä hieman myöhemmälle kunnes yhtäkkiä alkoi tulvia konehuoneesta valkoharmaata savua huohottimen täydeltä ja samalla kone kävi jo kolmella... työnnettiin pajalle ja kansi pois. ei silminnähtävää vikaa tiivisteessä, ei kannessa eilä lohkossa. tarkasteltiin neljän autoharrastajan voimin mikä voisi olla vikana... ei löydetty mitään ilmeistä
seuraava tapahtuma on kannen vienti koneistamolle ponnistettavaksi maanantaiaamuna ja kasaus uudella tiivisteellä... ellei jollain ole esittää hyvää ideaa mistä ko. homma johtuu? vesi ja öljy eivät ole sekaisin. kone on ollut auki 1000km sitten jolloin kauan seissyt 2.0 alakerta on laitettu kiinni uusien männänrenkaiden sekä hoonauksen kera.
sitten vielä toinen juttu.. mulla on tuo -88 2.0i ghian motti tuossa ylimääräisenä, jos laittais siitä lohkon (205 pitäis olla) ja vaikka sen kannen, millaista kamaa sinne pitää laittaa että se kestää eikä tulisi maksamaan aivan tähtitieteellisiä summia.