Kannen palotilojen kasvatusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kannen palotilojen kasvatusta
Voikos parilitrasen kannelle tehdä sellaisen operaation, että työstää tavaraa pois kannen tasosta sylinterien kohdalta? Tällähän saisi puristussuhdetta tiputettua rahtusen...
Jäsen #606
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Lienee tarkoituskin. Olisko turbotus mielessä..Teemu.R kirjoitti:Ei jummarra.. Siis palotiloistako pois? Palotilaa (tavalla tai toisella) kasvattamalla puristus- suhde laskee.
Ja jos mielessä turbotus niin haku toiminnolla paljon lisää tietoa mm.
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic ... t=palotila
Ja kyllä sitä palotilaa voi muotoilla..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Joo eli tarkotin niitä alueita mitkä on kannen tiivistepinnan tasossa palotilassa. Niitä syventäis. Eihän se paljoa palotiloja isonna, mutta eipä niitä paljoa isontaa tarttiskaan.Teemu.R kirjoitti:Niin minäkin aattelin, mut en vaan tajunnu tuota "kannen tasosta sylinterien kohdalta". Palotiloja todennäköisesti tarkoitettiin..
Viimeksi muokannut olafu, Ke Syyskuu 8. 0:06:50 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Jos pari kolme milliä sais pois tosta palotilan tasasesta osuudesta ja pyöristäis ne reunat niin... Tulisko siitä susi?JRZ kirjoitti:Me otettiin sillon taunuksen männistä sorvilla 3mm pois ja hyvin kesti.1.4 ahdoilla ajettiin parhaimmillaan.Vähän männistä ja vähän palotiloista niin vois tulla timantti.

Jäsen #606
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tarkoitit varmaan paljealueita? Eli sitä väliä joka jää tasalakisen männän ja palotilan tasaisen alueen väliin. Aiheuttaa kunnon pyörteen joka parantaa palamista ja parantaa nakutusherkkyyttä. Jos tätä väliä suurennetaan paljon esim. mäntiä tai palotiloja työstämällä näiltä kohdin, efekti menetetään. Jotkut jopa puhuvat, että näin puristussuhdetta laskemalla nakutusherkkyys vain kasvaa.olafu kirjoitti:Joskus oli puhetta niistä palotilojen muodoista. Onkohan joku kokeillut pudottaa puristussuhdetta tuolla tavalla kaivamalla. Jotkut viisaat täällä ovat puhuneet palorintaman etenemisestä, joka on ainakin toistaiseksi mulle henkimaailman hommia...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Noni, eli tyydyn siihen että pyöristän palotiloista terävät reunat ja ajan alle kilon paineilla. Muualta noita palotiloja on ainakin mun mielestä aika vaikee kaivaa. Ainakin meikäläisen, ku niistä palotiloista tulee uniikki kappaleita sekä kooltaan että muodoltaan, jos minä niitä menen söhimäänJesseT kirjoitti:Tarkoitit varmaan paljealueita? Eli sitä väliä joka jää tasalakisen männän ja palotilan tasaisen alueen väliin. Aiheuttaa kunnon pyörteen joka parantaa palamista ja parantaa nakutusherkkyyttä. Jos tätä väliä suurennetaan paljon esim. mäntiä tai palotiloja työstämällä näiltä kohdin, efekti menetetään. Jotkut jopa puhuvat, että näin puristussuhdetta laskemalla nakutusherkkyys vain kasvaa.

Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
itse joskus kyselin ihan samaa siaa, johon Jahman antoi saman tuomion ettei imupuolelta kannata tuota poistaa.
Kuvassa Zetecin kansia, joista näkyy, miten fordin inssit on lähteneet nakutusherkkyyttä vähentämään:
http://www.ipi.fi/~fiesta/images/heads.jpg
Nuo ns. paljealueet on vähän erilaisia kaikissa kansissa. Kannet ovat vasemmalta oikealle 1.8L 105hp -93 Escort, 2.0L 136hp -93 Mondeo, 1.8L 115hp -97.
Jos nyt sallitaan pieni spekulointi, niin ei liene missään neliventtiili koneissa säteittäisesti aukeavia venttiilejä? Ongelmia syntyy ainakin vivustojen tarpeesta sekä venttiiliparien osumisesta toisiinsa. Mahtaisiko tuosta olla mitään hyötyä? Miten noissa VAG viisventtiilikoneissa on sijoitettu tuo ylimääräinen kolmas (imu?)venttiili?
Kuvassa Zetecin kansia, joista näkyy, miten fordin inssit on lähteneet nakutusherkkyyttä vähentämään:
http://www.ipi.fi/~fiesta/images/heads.jpg
Nuo ns. paljealueet on vähän erilaisia kaikissa kansissa. Kannet ovat vasemmalta oikealle 1.8L 105hp -93 Escort, 2.0L 136hp -93 Mondeo, 1.8L 115hp -97.
Jos nyt sallitaan pieni spekulointi, niin ei liene missään neliventtiili koneissa säteittäisesti aukeavia venttiilejä? Ongelmia syntyy ainakin vivustojen tarpeesta sekä venttiiliparien osumisesta toisiinsa. Mahtaisiko tuosta olla mitään hyötyä? Miten noissa VAG viisventtiilikoneissa on sijoitettu tuo ylimääräinen kolmas (imu?)venttiili?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Pystyy sitä palotilaa vähän isommaksi työstämään, paljonko sitä pitäisi saada isommaksi?
Esimerkiksi niiltä kohdilta jossa venttiilit on lähellä sylinterin seinämää voi ja kannattaa virtauksen parantamiseksi ottaa tavaraa pois. Kansipahvilla merkkaa reunat niin ettei työstä liekkirenkaisiin asti. Tulpan puolelta voi ottaa vähän tavaraa pois "tasasesta osuudesta" ja vastapäätäkin sitä pyöreällä terällä voi ajaa vähän pois, kun ei kajoa siihen tasaseen osaan. Tulppaa vp on palotilan reuna aika loiva sitä voisi jyrkentää ja palotila kasvaa hivenen.
Esimerkiksi niiltä kohdilta jossa venttiilit on lähellä sylinterin seinämää voi ja kannattaa virtauksen parantamiseksi ottaa tavaraa pois. Kansipahvilla merkkaa reunat niin ettei työstä liekkirenkaisiin asti. Tulpan puolelta voi ottaa vähän tavaraa pois "tasasesta osuudesta" ja vastapäätäkin sitä pyöreällä terällä voi ajaa vähän pois, kun ei kajoa siihen tasaseen osaan. Tulppaa vp on palotilan reuna aika loiva sitä voisi jyrkentää ja palotila kasvaa hivenen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi