Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 12. 22:24:28 2004
..eipä mee kutonen mihinkään märällä. Ihan pelottaa talven tulo
Eli lukkoa tuo kaipaa ja vahvasti. Nyt on varaosana auton mukana tullut XR4i perä peltisankossa odottamassa vaihtoa, mutta kun siinä ei ole minkäänmoista lukkoa.
Foorumilla on ollut muutamia viskolukollisia periä myynnissäkin, mutta tuntuvat olevan 2.0iS Sierroista peräisin. 2.8 koneessa perävälitys on 3.62:1 mikä lie noissa 2.0 perissä ja mistä ihmeestä tunnistaa päällepäin onko visko vai ei?
Mikä muuten on tuollaisen viskolukollisen kunnossaolevan perän käypä myynti/ostohinta?
No taas tuli kyssäreitä mutta koettakaa jaksaa

Viimeksi muokannut
ukormi, Pe Syyskuu 17. 0:02:36 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
GYRUS
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja GYRUS » Su Syyskuu 12. 22:34:21 2004
no kokeile vääntää perän vetoakseli laipoista eri suuntiin ja kato kuinka hyvin lukko pitää eli jaksatko vääntää käsin laippoja eri suuntiin vai tarvitsetko jatko kättä..
ja en ole ainakaan kuullut että alkuperäisenä olisi muita viskolukollisia kuin 3.62 välityksellä olevia...
ja käypään hintaan en osaa muuta sanoa kuin että yhden ehjän 2wd perän ostin hintaan 100€ tosin saksasta mutta kuitenkin...
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Su Syyskuu 12. 23:29:14 2004
Ei saa noin halvalla suomesta

ex Jäsen #10
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 12. 23:34:11 2004
Jake kirjoitti:Ei saa noin halvalla suomesta

Olis ollut koko auto 400 euroon. Olisi ollut viskolukkoperä jne. mutta mihin ihmeeseen sen raadon sitten kärräisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Teemu.R
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
Viesti
Kirjoittaja Teemu.R » Su Syyskuu 12. 23:38:39 2004
onko is ja 2wd cossussa samanlainen?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 12. 23:40:50 2004
Teemu.R kirjoitti:onko is ja 2wd cossussa samanlainen?
Cossussa on laippavetarit.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 13. 9:06:27 2004
kaikissa visko lukoissa on vetari laipat perässä.----rakenne vaatii sen.
visko lukkoja on saanut kaikilla välityksillä
jopa 3.14 joka on diesulin
visko lukon kamat käy kesknään kaikkien kanssa.
eli jos sulla on v6 perä niin is perästä voit ottaa muut ja v6 perästä välitys.
mittaa kuitenkin että tää perä käy sun kelkkaan kunyksi kiinnitys piste on eri paikassa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 9:17:34 2004
sierra friikki kirjoitti:kaikissa visko lukoissa on vetari laipat perässä.----rakenne vaatii sen.
visko lukkoja on saanut kaikilla välityksillä
jopa 3.14 joka on diesulin
visko lukon kamat käy kesknään kaikkien kanssa.
eli jos sulla on v6 perä niin is perästä voit ottaa muut ja v6 perästä välitys.
mittaa kuitenkin että tää perä käy sun kelkkaan kunyksi kiinnitys piste on eri paikassa.
Jos on laippavetarit niin sitten tulee iso muutos taka-akselistoon. Ei vissiin noi laipat mahdu takatukivarren koloon? Mutta miksi noi myy noita tökättävillä vetareilla olevia viskolukollisina?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 13. 9:28:12 2004
pääset helpommalla kun etsit käytetyn kelkan jossa on laipat ja perä.
kysyn sulle illalla jos löytyis tollainen perä jostain.päin.
sitten on olemassa sellainen kummallisuus missä on tavan vetarin ulkopää(rumpujarru) ja laippa sisällä (visko lukko)
en ole kokeillut mahtuuko laippa kolmiotuen sisälle mutta joku on sanonut että ei käy ilman jyrsintä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 10:08:27 2004
sierra friikki kirjoitti:pääset helpommalla kun etsit käytetyn kelkan jossa on laipat ja perä.
kysyn sulle illalla jos löytyis tollainen perä jostain.päin.
sitten on olemassa sellainen kummallisuus missä on tavan vetarin ulkopää(rumpujarru) ja laippa sisällä (visko lukko)
en ole kokeillut mahtuuko laippa kolmiotuen sisälle mutta joku on sanonut että ei käy ilman jyrsintä.
Jep, tässä Sierrassa on rummut

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Stude
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Stude » Ma Syyskuu 13. 10:38:49 2004
sierra friikki kirjoitti:
en ole kokeillut mahtuuko laippa kolmiotuen sisälle mutta joku on sanonut että ei käy ilman jyrsintä.
Kokeiltu on ja ei sovi ilman pikku viilaamista.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 11:55:59 2004
Eli uusiksi menisi:
Veterit->Laippavetarit
Takatukivarret napoineen
Takakynkkä
Eli periaatteessa koko takaripustus
Onko tuo varma ettei ole viskollista työnnettävillä vetareilla olevaa perää?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 13. 12:01:28 2004
Mitä todennäköisimmin ei. Mutta mikäs vika kitkalukollisissa on? Noi iS -reput joita välillä liikkuu, on ZF lukolla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 12:12:37 2004
jjs kirjoitti:Mitä todennäköisimmin ei. Mutta mikäs vika kitkalukollisissa on? Noi iS -reput joita välillä liikkuu, on ZF lukolla.
No nyt menee sekaisin
Siis noissa on kitkalukko joissa on tönästävät vetarit? Tottakai sellanen käy..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 12:17:12 2004
ukormi kirjoitti:jjs kirjoitti:Mitä todennäköisimmin ei. Mutta mikäs vika kitkalukollisissa on? Noi iS -reput joita välillä liikkuu, on ZF lukolla.
No nyt menee sekaisin
Siis noissa on kitkalukko joissa on tönästävät vetarit? Tottakai sellanen käy..
Is:n perässä on kitkalukko... ja työnnettävät vetarit. Välitys muistaakseni 3.92
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 13. 12:49:47 2004
siis on olemassa issä käytettyyjä kitkalukollisia periä.
mutta kaikki iss lukot ei ole kitkoja
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 13:18:28 2004
sierra friikki kirjoitti:siis on olemassa issä käytettyyjä kitkalukollisia periä.
mutta kaikki iss lukot ei ole kitkoja
Juu, eli tuollainen Is perä ZF-lukolla. Nyt vaan sellainen etsintään.
Hieman on tiheämpi kuin orkkis mutta mitäs siitä. Ei tuolla ole tarkoitus huippuja ajellakaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 13. 14:58:32 2004
eiks joku just myynyt tollaista.
katoppa myndään osiosta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 17. 0:01:07 2004
Olisiko kellään seuraavaa tietoa:
1. Käykö luiskaperä iS Sierran lukollinen perä Sedanin takaripustukseen suoraan? Jos ei käy niin mistä mättää? Kiinnitysreikäpaikoista?
2. Olisiko kenelläkän kuvaa tuollaisesta ZF -lukollisesta perästä avattuna?
Kitokset jo etukäteen

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
XR5T
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002
Viesti
Kirjoittaja XR5T » Pe Syyskuu 17. 0:42:48 2004
ukormi kirjoitti:Olisiko kellään seuraavaa tietoa:
1. Käykö luiskaperä iS Sierran lukollinen perä Sedanin takaripustukseen suoraan? Jos ei käy niin mistä mättää? Kiinnitysreikäpaikoista?
2. Olisiko kenelläkän kuvaa tuollaisesta ZF -lukollisesta perästä avattuna?
Kitokset jo etukäteen

1 käy suoraan
2 kuvaa ei ole mutta esim. pikku rattaat ovat piilossa pyöreäksi sorvatun
keskiön sisällä ja keski rattaita on normaalin kahden sijasta neljä
kun vetarit on irti näkyy reijästä ristissä olevat keski tapit
tuollaisen perän käypä hinta on 250 ekee
suomessa is sierra lukko perällä on tosi harvinainen ruotsiin tuli is
sierrat lukollisena ja välityshän on tuo 3.6
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 17. 16:57:50 2004
[quote="sierra friikki"]siis on olemassa issä käytettyyjä kitkalukollisia periä.
mutta kaikki iss lukot ei ole kitkoja[/quote]
Eikä kaikissa Is Sierroissa ole lukkoa.
(mutta sehän jo sanottiinkin tuossa)

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 3. 0:35:50 2004
No niin..
Ostin perän (rahasuoritusta ei vielä ole tehty) mutta olikin sitten lopputarkastuksessa laippavetarillinen perä. Eli vaihtoon menee liki kaikki takaripustuksesta
Pitäisi vain saada koko läjä tulemaan järkihintaan liki 400 kilsaa
Ja toki hintaa taitaa tulla hieman lisää noille osillekin

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 3. 13:28:51 2004
Onko jollain tietoa kestääkö 7" kitkaperä mahdollisesti enemmän tehoa kuin visko, kun kitkassa on 4 pikku ratasta ja viskossa 2?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Huhtikuu 24. 13:21:14 2005
Purin takakannen pois tuosta auton mukana tulleesta persiistä.
Lätkässä merkinnät:
V83BG4006DA
4A 362 4A23
Tökättävillä vetareilla
3.62 välityksellä
Pitäisi olla takapotku XR4i Sierrasta peräisin.
Kun katsoo vetarin reiästä niin siellä on ristikkäiset
TAPIT tasauspyörästössä.
Muutama foto:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
Mikäs tää on? Taunuksen persiit on hyvinkin tuttuja mutta Sierran persiit ei vielä. Koko ajanhan tässä tullaan tutummiksi, mutta hakusessa on vielä aika pahasti
Ja on kai jollakin kuvaa originellista 2.0 persiistä ilman mitään lukkovermeitä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 24. 13:58:53 2005
pitäis päästä kurkkaamaan murikan sisälle että onko siel kitkalevyt pikkurattaiden ja "kotelon" välissä. visko tuo ei ole..
mulla itellä on hyllyssä xr4i peppu jossa ei ole lukkoa...
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Huhtikuu 24. 14:07:58 2005
samiharju kirjoitti:pitäis päästä kurkkaamaan murikan sisälle että onko siel kitkalevyt pikkurattaiden ja "kotelon" välissä. visko tuo ei ole..
mulla itellä on hyllyssä xr4i peppu jossa ei ole lukkoa...
Visko ei ole missään nimessä. Mutta millainen on kitkalukko vs. lukoton. Jos sulla Sami on lukoton hyllyssä niin saisitko muutaman foton..Jos siellä levyt on niin onko tuo "rautamötikkä" sitten erilainen?
Ei viitsisi alkaa purkamaan kokonaan että näkisi mitä tuon rautamötikän sisältä paljastuu. Toki se on tehtävä mikäli muuten ei saa varmuutta siitä, mikä tuo on.
Rautamötikässä on numerosarja:
406100 6324 954401 S25
Tai 40610C 6324 954401 S25
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Huhtikuu 24. 14:36:22 2005
Vastaus kysymykseen oli siinä kysymyksen yläpuolella eli Xr4 kitkalukkoperässä on 4kpl pikkuratasta tai ainakin xr4x4 kitkaperässä on.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 24. 16:31:12 2005
ukormi ei ole purettuna yhtäkään perää ja se kokonainenkin 100km päässä..
Tuossa selitetään kuinka kitkalukko pelaa (tästä voi juontaa miltä PITÄISI näyttää)
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Huhtikuu 24. 16:38:54 2005
samiharju kirjoitti:ukormi ei ole purettuna yhtäkään perää ja se kokonainenkin 100km päässä..
Tuossa selitetään kuinka kitkalukko pelaa (tästä voi juontaa miltä PITÄISI näyttää)
No kun tuosta ei juuri mitään näe. Kun kuikistelee
TUOSTA pikku välistä niin rattaitahan siellä näkyy. Se onko kaksi vai neljä, ei kyllä ole varmaa. Kaksi tappia siellä on niinkuin olisi neljä pikku tasauspyörää mutta mutta..
Vetarin kohdalta vilkullessa ei näy kuin noi tapit
http://www.kolumbus.fi/adsldemo.jpoy/XR4I-5.jpg
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 24. 18:36:54 2005
neljähän siellä on.. kuinka se vois toimia kahdella?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Huhtikuu 24. 18:56:56 2005
samiharju kirjoitti:neljähän siellä on.. kuinka se vois toimia kahdella?
Pikku rattaat on kaikkein pienimmät eli linkin kuvassa harmaat keskellä punaisella viivalla merkattuna
http://auto.howstuffworks.com/differential5.htm .
Esim Cossun viskoperässä on 6 ratasta, välitys 2kpl, vetoakseleiden päissä 2kpl ja näiden kahden välissä ne 2kpl "pientä ratasta", jotka esim. Cossussa paukahtaa pisrtaleiksi, kun tehoa on riittävästi. Xr-perässä pieniä on 4 ja niiden akselit mielestäni ottaa kiinni ramppeihin, jotka kiristää kitkalukkoa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
tumi
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Viesti
Kirjoittaja tumi » Su Huhtikuu 24. 19:43:27 2005
Yhtään Sierran kitkalukkoa en ole purkanut mutta muutamia toyota, bmw, takaveto Escort, mopar ym. on tullu laitettua. Niiden kokemusten perusteella sanoisin että on kitkalukko, eikun paikalleen ja kartsalle sudittelemaan

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Huhtikuu 24. 21:14:46 2005
tumi kirjoitti:Yhtään Sierran kitkalukkoa en ole purkanut mutta muutamia toyota, bmw, takaveto Escort, mopar ym. on tullu laitettua. Niiden kokemusten perusteella sanoisin että on kitkalukko, eikun paikalleen ja kartsalle sudittelemaan

Tehtiin Laten kanssa heuristisia kokeita tuolla perällä. Kun late pyöritti Pinionia ja minä olin survonut sormeni vetarin reikiin, havaittiin että ainakin sillä tavoin kokeiltuna molemmat vetarit pyörivät samaan suuntaan. No kokeillaan
Oli muuten tuo mötikkä mulla joku aika poistomyynnissä 50 eurolla. Ei kukaan edes kysynyt
No kokeillaan auttaako tuon välityksen muuttaminen polttoainekuluja alentavasti

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 24. 22:51:25 2005
OT: Saako tuollaseen Dieselin 3.14 välitykseen lukkoa? Jos tässä joskus alan Voima-Sierraa rakentamaan, niin toi ois oiva välitys mun makuun.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 25. 0:10:13 2005
ukormi kirjoitti:No kun tuosta ei juuri mitään näe. Kun kuikistelee
TUOSTA
Tyypillisempää "ZF-tyyppistä" lukkoperäkoteloa ei taida ollakaan kuin tuossa kuvassa. Jos olisi lukoton: ei ristitappia ja kotelo olisi erttäin avoin, karkeahko valu ja tasauspyörästö kuin tarjottimella.
Noissa toimintaperiaatekuvissa näkyy olevan aitoja jenkkityyppisiä lukkoja, on kierrejousta ja jos jonkinsorttista vieteriä; toimivat kytkintyyppisesti. Kannattaa unohtaa jos haluaa toimivan (sorry jenkkifriikeille

).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 25. 0:20:09 2005
jjs kirjoitti:ukormi kirjoitti:No kun tuosta ei juuri mitään näe. Kun kuikistelee
TUOSTA
Tyypillisempää "ZF-tyyppistä" lukkoperäkoteloa ei taida ollakaan kuin tuossa kuvassa. Jos olisi lukoton: ei ristitappia ja kotelo olisi erttäin avoin, karkeahko valu ja tasauspyörästö kuin tarjottimella.
Noissa toimintaperiaatekuvissa näkyy olevan aitoja jenkkityyppisiä lukkoja, on kierrejousta ja jos jonkinsorttista vieteriä; toimivat kytkintyyppisesti. Kannattaa unohtaa jos haluaa toimivan (sorry jenkkifriikeille

).
Pitäiskö tässä todeta että kävipä tuuri? Tuo mötikkä tuli auton mukana ja on lähtöisin clubilaiselta. Taitaa olla XR4i tuontiautosta jota kukaan ei sitten ole sen tarkemmin tutkinut, lukoton sen piti olla.
Kun lukkoa etsiskelin ja tuo oli kokoajan tuossa katoksessa peltiämpärissä...
Ja lisää tuuria ettei tuota kukaan ostanut 50 eurolla

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Huhtikuu 25. 1:00:23 2005
ukormi kirjoitti:Pitäiskö tässä todeta että kävipä tuuri? Tuo mötikkä tuli auton mukana ja on lähtöisin clubilaiselta. Taitaa olla XR4i tuontiautosta jota kukaan ei sitten ole sen tarkemmin tutkinut, lukoton sen piti olla.
Kun lukkoa etsiskelin ja tuo oli kokoajan tuossa katoksessa peltiämpärissä...
Ja lisää tuuria ettei tuota kukaan ostanut 50 eurolla

Ja toivottavasti vielä toimii niinkuin pitää.
Mietin vain, että jos on joskus kokeilemalla yritetty selvittää, onko lukkoa vai ei ja tultu sitten siihen tulokseen, että ei.
Silloin lukon toiminta on mahdollisesti mitä on

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 25. 7:57:14 2005
MikkoT kirjoitti:
Ja toivottavasti vielä toimii niinkuin pitää.
Mietin vain, että jos on joskus kokeilemalla yritetty selvittää, onko lukkoa vai ei ja tultu sitten siihen tulokseen, että ei.
Silloin lukon toiminta on mahdollisesti mitä on

Sen näkee sitten kun laittaa alle, monessa cossussakin näyttää ettei lukkoa olisi

. Mutta tuohon lienee saativilla uudet kitkalevyt mikäli tuntuu olevan tarvetta? Ja onpa ainakin parempi välitys kuin entisessä lukottomassa.
Joko Mikko mietit kysymystäni?

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 25. 8:49:25 2005
moutine> jos vaan lautaspyörän pultin kiinnitykset on 3.14 perässä samat niin sittne se väitys käy.
ja omana mutun voimalla se käy.
ukormi>
vahvasti näyttää kitkalukolliselta.(kasattava diff.kotelo)
kitka levyt on vetoakselien hammaspyörien ja diff.koetlonvälissä.
ja muista laittaa kunnon synteettinen lukkoperä öljy.(LS) lisäaineistettu siis
aikoinaan kitkalevyjä sai melkein joka tarvikeliikkestä mut nyt taitaa olla tilanne heikompi.
kun on auki niin kannattaa ottaa yhteyttä vaikka ATOY maahantuontiin koska se on zf maahantuoja.
jos eivät suostu auttamaan niin annan mulle levyjen mitat niin hommaan ne sulle sieltä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Huhtikuu 25. 10:17:52 2005
MouTine kirjoitti:OT: Saako tuollaseen Dieselin 3.14 välitykseen lukkoa? Jos tässä joskus alan Voima-Sierraa rakentamaan, niin toi ois oiva välitys mun makuun.
Mutuna heittäisin kanssa, että sopii 4x4 Cos perään toi välitys tai muihin lukollisiin 7" periin tahi Quaifeen, ainakin olisi aivan järjetöntä suunnittelua jos tasauspyörästöt muuttuisi välityksen mukaan.
Miksi muuten harva perä eikö ennemminkin, joku Scorparin 7.5" perä ja yli 4 ruuvi ja dieselin MT75 harvalla vitosella tai peräti T56?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ma Huhtikuu 25. 17:24:52 2005
Onko se siis niin ettei käsin pyörittämällä pysty selvittämään onko lukkoa vai ei vaan tarvitaanko siinä enemmän (vauhtia) ,keskinäistä eroa pyörien välillä ennen kuin se selviää ja nimenomaan VAIN is sierran viskolukko perä on siis työnnettävillä vetareilla?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 25. 17:38:33 2005
jos lukko (kitka tai visko) on ehjä niin molemmat pyörii samaan suuntaan
käsin pyörittämällä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 25. 18:26:18 2005
MikkoT kirjoitti:
Ja toivottavasti vielä toimii niinkuin pitää.
Mietin vain, että jos on joskus kokeilemalla yritetty selvittää, onko lukkoa vai ei ja tultu sitten siihen tulokseen, että ei.
Silloin lukon toiminta on mahdollisesti mitä on

Tulipa selvitettyä että ei tuota mötikkää ole kokeiltu. On tullut tuontiauton mukana ja vissiin suoraan purettu. Kunnon saa sitten selville kokeilemalla.
Kiitokset menevät Kuopion suuntaan

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 25. 20:47:09 2005
sierra friikki kirjoitti:jos lukko (kitka tai visko) on ehjä niin molemmat pyörii samaan suuntaan
käsin pyörittämällä
Paitsi jos on ZF:n esijännittämätön "ramppilukko"; eli ei lainkaan kartiojousilevyjä aiheuttamassa esijännitystä. Mutta kuumana ko. tyypin lukkokin saattaa tarttua ilman kuormaa-> pyörivät samaan suuntaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 26. 13:13:27 2005
ukormi kirjoitti:MikkoT kirjoitti:Joko Mikko mietit kysymystäni?

No en sen tarkemmin, mutta kokeilaan ensin toi sun "yllättävä" ZF-ratkaisu ja palataan sen jälkeen asiaan

-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ma Tammikuu 15. 19:37:49 2007
Lainataan topicia.
Millainen on viskolukollinen perä sisältä? Omasta perästäni avasin takakopan ja tasauspyörästö oli esillä hyvin. Myyty ainakin viskolukollisena, mutta kun ei ole hajuakaan minkä näköinen pitäisi olla sisältä

Nyt on koppa jo taas kiinni enkä ottanut kuvaa. Laipat kyllä pyörii samaan suuntaan, eli lukko on, hitsiä ei näkynyt sisälläkään, joten ei ole kemppi

Kyseessä 7", 3.62 välityksellä.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Tammikuu 15. 19:45:22 2007
Eikös se visko ole siinä ison lautaspyörän yhteydessä.. Tavallaan vasemman vetoakselin ja lautaspyörän välissä

Ja eihän se näy muuten kuin et se lautaspyörän alunen on paksu .. Tarkentaa ken varmaksi tietää..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Seppo
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Viesti
Kirjoittaja Seppo » Ti Tammikuu 16. 0:18:01 2007
Tässä kuva 2wd cossun 7.5" viskosta.
7" visko on suurinpiirtein saman näköinen, mutta pienemmällä lautaspyörällä.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ti Tammikuu 16. 8:53:45 2007
Vetarin laipoista eri suuntaan kääntämällä selviää onko lukko vai ei. Lukoton ei luonnollisesti vastusta ollenkaan ja ehjällä viskolla on miltei mahdoton saada laipat liikkumaan vastakkaisiin suuntiin paljain käsin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 16. 18:48:19 2007
Seppo kirjoitti:Tässä kuva 2wd cossun 7.5" viskosta.
7" visko on suurinpiirtein saman näköinen, mutta pienemmällä lautaspyörällä.
Tuollaiselta se aika hyvin näyttää. Käsin en saanut suoraan perän laipoista pyöritettyä erisuuntiin. Vetareiden kanssa pystyy vääntövartta apuna käyttäen pyörittämään jotenkin.