Ei nosta kierroksia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Ei nosta kierroksia

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Syyskuu 13. 15:45:30 2004

Kyseessä siis tuo 2.0 sierra johon vaihdoin Scorpiosta ruiskun.

Käyntiin lähtee tosi nätisti ja aina ekalla kerralla, mutta kun painaa kaasua nii meinaa sammua ja kun päästää kaasusta irti nii sitte nostaa kierrokset vähäks aikaa( ryntäys).

Erittäin hitaasti kaasuttaessa nostaa kierrokset melko nätisti.

Tuossa kattelin sitä äsken ja tuli mieleen että mistä ohjausboksi saa alipaine-ennakkosignaalin kun en sellasta aparaattia löytäny missä olis ollu anturi ja johot menny boksille.

Boksi siis EEC-IV 1988 2.0 Scorpiosta.
#764

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Ei nosta kierroksia

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 15:57:14 2004

Axeman kirjoitti: Tuossa kattelin sitä äsken ja tuli mieleen että mistä ohjausboksi saa alipaine-ennakkosignaalin kun en sellasta aparaattia löytäny missä olis ollu anturi ja johot menny boksille.

Boksi siis EEC-IV 1988 2.0 Scorpiosta.
Ei mistään, siinä on ilmamäärämittari... Katos tuon maffin johdot...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Syyskuu 13. 16:08:24 2004

Darn!

Onkoha sitte siinä ilmamäärämittarissa tai kaasuläpän asentoanturissa jotain häikkää kun ei pelaa.

Matka jatkuu.....



...japanin vespalla, hah!




(talvi vaan tekee tuloaan...)
#764

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Syyskuu 13. 19:20:33 2004

Tarkista kaasuläppäanturin kytkentä ja mittaa anturin kunto. Kaasuläppäanturi sijaitsee imusarjassa siinä kaasuläppäkotelon vasemmassa reunassa (edestä katsoen) ja siihen menee muistaakseni kolme johtoa.

Signaalin puuttuminen aiheuttaa juurikin tuollaista. Haulla pitäisi löytyä lisää juttua tuosta anturista ja sen mittaamisesta.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Syyskuu 13. 19:25:14 2004

Niin.. Onko ilmamäärämittarin (maf) liitin kiinni? Kaasuläpän anturinhan voi testata ottamalla sen liittimen irti.. toimii muuten normaalisti, paitsi on "vähän laiska".
Onko seosmittaria (käykö rikkaalla/ laihalla)? Onko ilmamäärämittarin musta kansi aukaistun näköinen?

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Syyskuu 14. 11:59:11 2004

liittimet on kaikki kiinni. Mittaan tänää ne anturit.

Ilmamäärämittarin kansi on aukaistun näkönen, on liimattu kiinni jollain sinisellä liimalla, ei taatusti tehtaan jäljiltä.

Mittauspöytäkirja myöhemmin nähtävillä...
#764

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Syyskuu 14. 19:14:07 2004

Onhan sulla nuo mittausarvot? Voin laittaa mailiin, jos ei ole.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 14. 19:22:09 2004

Teemu.R kirjoitti:Onhan sulla nuo mittausarvot? Voin laittaa mailiin, jos ei ole.
Mikset tänne laita?
Jäsen #606

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Syyskuu 14. 19:31:17 2004

Öh.. miten se laitetaan? :oops:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 14. 19:37:20 2004

Ei o oikein sellasenaan sopiva dokumentti... :evil:
Jäsen #606

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Syyskuu 14. 22:23:14 2004

Tässä jotain kaasuläpän anturin mittausarvoja 2.0i OHC-koneelle, pöllitty jostakin Autodatan kirjasta.

26 .................. 46 ................ 350–550 ohm
47 .................. 46 ................ 500–1000 ohm
26 .................. 47 ................ 1,0–1,2 kohm

Kaasuläppäkytkin ja navat (edestä):

....... x (47)

x (46) ...... x (26)

Noilla arvoilla ei ole niinkään väliä, tärkeintä on, että mittari nousee tasaisesti kaasuläppää käännettäessä ja että mittaustulokset pysyvät samoina.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Su Syyskuu 19. 18:46:53 2004

Mittaukset vieläki kesken ku ei löydy kaveripiiristä yleismittaria. Pitänee käyä sellanen ostamassa nii ei aina pysähdy homma mittarin puutteesee.

Perjantaina kuitenki sain ajotuslampun ja katottii sytkä kohalleen ja muuta kokeita tehtii sen jälkee. Huomattii että toimii paremmin ku ottaa ilmamäärämittarin ja läpän asentoanturin liittimet irti.

Tietyssä kohassa vaan sammuu koko moottori.

Remppa jatkuu...

Suur tanu ohmilukemista!
#764

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Syyskuu 19. 19:50:00 2004

Mielestäni ei pitäis käydä ollenkaan, jos ilmamäärämittarin johdot ovat irti. Oletko itse aukaissut ilmamäärämittarin kantta? Kokeile silleen, että pelkästään kaasuläppäanturin liitin on irti.

Ilmamäärämittarin vastuksia:


x (25) x (43) x (26) x (46) x



Positiivinen napa Negatiivinen napa Resistanssi

27 .......................................... 46 .......................................... 40–95 ohm
26 .......................................... 46 .......................................... 350–550 ohm
26 .......................................... 27 .......................................... 450–650 ohm
25 .......................................... 46 .......................................... 1,7–3,2 kohm

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Syyskuu 20. 9:56:42 2004

Kyllä se ilman ilmamäärämittariakin pyörii. Mutta että pyörii paremmin TPC ja MAF johdot IRTI. huhhuh.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 20. 13:32:41 2004

razorass kirjoitti:Kyllä se ilman ilmamäärämittariakin pyörii. Mutta että pyörii paremmin TPC ja MAF johdot IRTI. huhhuh.
MAF jumissa, melko varma tieto, itse olen paininut saman asian kanssa aikanaan, kun tuo ahdin yskäisi maffin jumiin rikkonaisen dumpin takia.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Syyskuu 20. 22:19:27 2004

razorass kirjoitti:Kyllä se ilman ilmamäärämittariakin pyörii.
Mulla ei ainakaan.. vikaa jossain? :roll:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 21. 7:35:31 2004

Teemu.R kirjoitti:
razorass kirjoitti:Kyllä se ilman ilmamäärämittariakin pyörii.
Mulla ei ainakaan.. vikaa jossain? :roll:
Sitten on vikaa jos ei ilman ilmamäärämittaria toimi. Kannattaa ottaa silloin myös tps irti, vika voi olla myös siinä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Syyskuu 22. 20:12:32 2004

PasiZ kirjoitti:Sitten on vikaa jos ei ilman ilmamäärämittaria toimi. Kannattaa ottaa silloin myös tps irti, vika voi olla myös siinä...
Juu.. Mulla ei tosiaan toimi, jos on ilmamäärämittarin liitin irti. Käyntiin lähtee kyllä, mutta sammuu heti. Samalla tavalla käyttäytyy myös tuo veljen is.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Syyskuu 24. 9:46:19 2004

Sain viimeinkin sen yleismittarin ja köyhdyin jopa 5 euroo...

Mutta niin siinä kävi että töpseli 46:ssa ei ohmilukema muutu kun ruuvvaa kaasuläppää edes takasin. Kontaktin kyllä ottaa.

Mitenkä tuo läppäanturi lähtee irti? Yritin irrottaa eilen mutta en kehannu vääntää ruuvvarilla halki sitä muovimötikkää.
#764

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Lokakuu 11. 12:10:41 2004

Nyt käy tyhjäkäyntiä ja nostaa kierrokset hyvin mutta kun vedättää isommalla vaihteella alta 2000 kieroksen nii ei jaksa vetää täyskaasulla. Kierrokset kun nousee yli 2000 nii vika korjaantuu.

Mikähän tuossa ongelmana?

Avasin ilmamäärämittarin ja sitä kiekkoa pyörittämällä jossa läpän jousi kiinni säätelin ja käynti parani huomattavasti, mutta nyt tuli taas seinä vastaan.
#764

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Lokakuu 11. 21:36:55 2004

Kuinka monta kierrosta ilmamäärämittarissa oleva seosruuvi on auki? Sehän vaikuttaa juuri noilla pienillä kierroksilla seokseen..
Mulla on semmonen mutu, että mitä enemmän ruuvi on kiinni sitä rikkaammalla käy pienillä kierroksilla.. Itsellä seosruuvi tällä hetkellä 3 kierrosta auki.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 11. 21:50:35 2004

Teemu.R kirjoitti:Kuinka monta kierrosta ilmamäärämittarissa oleva seosruuvi on auki? Sehän vaikuttaa juuri noilla pienillä kierroksilla seokseen..
Mulla on semmonen mutu, että mitä enemmän ruuvi on kiinni sitä rikkaammalla käy pienillä kierroksilla.. Itsellä seosruuvi tällä hetkellä 3 kierrosta auki.
ei noista kierroksista mitään todellista arvoa voi sanoa. siksi se onkin säätöruuvi, että siitä säädetään ne arvot kohdilleen. jos se olis kaikissa sama, niin mitä sillä säädöllä tekisi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Lokakuu 11. 22:10:13 2004

Hectori kirjoitti:ei noista kierroksista mitään todellista arvoa voi sanoa. siksi se onkin säätöruuvi, että siitä säädetään ne arvot kohdilleen. jos se olis kaikissa sama, niin mitä sillä säädöllä tekisi.
No eihän siinä sitten enää muu auta, kun seosmittari kauniiseen pakoputkeen... :wink:

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Lokakuu 12. 9:24:38 2004

Onko tuo normaalia, että kun sitä seosruuvvia kiertää nii kierrosluku muuttuu mukana. Kokeilin tuossa viikonloppuna ja seosruuvvia kiertämällä kierrosluku muuttu 800sta 1200rpm?

Sanovat pästömittauksessa että pitäs pysyy alle tonnin tyhjäkäynnillä. Miten sen saa kestämää siellä?

Tai siis kyllä saan kierokset pysymää tyhjäkäynnillä alle tonnin sitä ilmamäärämittarin jousen esijännitystä säätämällä mutta sitten se alakierroksilla tuntuva moottorin tukehtuminen tuntuu vaan lisääntyvän.
#764

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 12. 9:28:53 2004

ootkos kattonu sytkän,,,,, jos oot niin miten oot tehnyt sen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Lokakuu 12. 9:32:56 2004

Sytkä on nyt säädetty siihen ajotusviivojen puoleen väliin. Ajotuslampulla katottu ja säädetty viranjakajaa kiertämällä. sytkä luullakseni toimii kun ennakko ainakin kasvaa kierrosten mukaan.
#764

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 12. 10:41:07 2004

olihan kyseessä ohc efillä?
jos oli niin sytkä säädetaan Tps anturin johto irti ja lampulla annettuun arvoon.
johdon irroitus poistaa sytkän korjauskäyrän toiminnan ja silloin on mahdollisuus säätää sytkä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Lokakuu 12. 15:06:48 2004

Kiitos!

Jep, moottori on tuo ohc efi.

Pääsen taas säätämää, kuha pääsen ekaks kämpille :wink:
#764

Vastaa Viestiin