Ei nosta kierroksia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Ei nosta kierroksia
Kyseessä siis tuo 2.0 sierra johon vaihdoin Scorpiosta ruiskun.
Käyntiin lähtee tosi nätisti ja aina ekalla kerralla, mutta kun painaa kaasua nii meinaa sammua ja kun päästää kaasusta irti nii sitte nostaa kierrokset vähäks aikaa( ryntäys).
Erittäin hitaasti kaasuttaessa nostaa kierrokset melko nätisti.
Tuossa kattelin sitä äsken ja tuli mieleen että mistä ohjausboksi saa alipaine-ennakkosignaalin kun en sellasta aparaattia löytäny missä olis ollu anturi ja johot menny boksille.
Boksi siis EEC-IV 1988 2.0 Scorpiosta.
Käyntiin lähtee tosi nätisti ja aina ekalla kerralla, mutta kun painaa kaasua nii meinaa sammua ja kun päästää kaasusta irti nii sitte nostaa kierrokset vähäks aikaa( ryntäys).
Erittäin hitaasti kaasuttaessa nostaa kierrokset melko nätisti.
Tuossa kattelin sitä äsken ja tuli mieleen että mistä ohjausboksi saa alipaine-ennakkosignaalin kun en sellasta aparaattia löytäny missä olis ollu anturi ja johot menny boksille.
Boksi siis EEC-IV 1988 2.0 Scorpiosta.
#764
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Ei nosta kierroksia
Ei mistään, siinä on ilmamäärämittari... Katos tuon maffin johdot...Axeman kirjoitti: Tuossa kattelin sitä äsken ja tuli mieleen että mistä ohjausboksi saa alipaine-ennakkosignaalin kun en sellasta aparaattia löytäny missä olis ollu anturi ja johot menny boksille.
Boksi siis EEC-IV 1988 2.0 Scorpiosta.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Tarkista kaasuläppäanturin kytkentä ja mittaa anturin kunto. Kaasuläppäanturi sijaitsee imusarjassa siinä kaasuläppäkotelon vasemmassa reunassa (edestä katsoen) ja siihen menee muistaakseni kolme johtoa.
Signaalin puuttuminen aiheuttaa juurikin tuollaista. Haulla pitäisi löytyä lisää juttua tuosta anturista ja sen mittaamisesta.
Signaalin puuttuminen aiheuttaa juurikin tuollaista. Haulla pitäisi löytyä lisää juttua tuosta anturista ja sen mittaamisesta.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä
Tässä jotain kaasuläpän anturin mittausarvoja 2.0i OHC-koneelle, pöllitty jostakin Autodatan kirjasta.
26 .................. 46 ................ 350–550 ohm
47 .................. 46 ................ 500–1000 ohm
26 .................. 47 ................ 1,0–1,2 kohm
Kaasuläppäkytkin ja navat (edestä):
....... x (47)
x (46) ...... x (26)
Noilla arvoilla ei ole niinkään väliä, tärkeintä on, että mittari nousee tasaisesti kaasuläppää käännettäessä ja että mittaustulokset pysyvät samoina.
26 .................. 46 ................ 350–550 ohm
47 .................. 46 ................ 500–1000 ohm
26 .................. 47 ................ 1,0–1,2 kohm
Kaasuläppäkytkin ja navat (edestä):
....... x (47)
x (46) ...... x (26)
Noilla arvoilla ei ole niinkään väliä, tärkeintä on, että mittari nousee tasaisesti kaasuläppää käännettäessä ja että mittaustulokset pysyvät samoina.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Mittaukset vieläki kesken ku ei löydy kaveripiiristä yleismittaria. Pitänee käyä sellanen ostamassa nii ei aina pysähdy homma mittarin puutteesee.
Perjantaina kuitenki sain ajotuslampun ja katottii sytkä kohalleen ja muuta kokeita tehtii sen jälkee. Huomattii että toimii paremmin ku ottaa ilmamäärämittarin ja läpän asentoanturin liittimet irti.
Tietyssä kohassa vaan sammuu koko moottori.
Remppa jatkuu...
Suur tanu ohmilukemista!
Perjantaina kuitenki sain ajotuslampun ja katottii sytkä kohalleen ja muuta kokeita tehtii sen jälkee. Huomattii että toimii paremmin ku ottaa ilmamäärämittarin ja läpän asentoanturin liittimet irti.
Tietyssä kohassa vaan sammuu koko moottori.
Remppa jatkuu...
Suur tanu ohmilukemista!
#764
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
Mielestäni ei pitäis käydä ollenkaan, jos ilmamäärämittarin johdot ovat irti. Oletko itse aukaissut ilmamäärämittarin kantta? Kokeile silleen, että pelkästään kaasuläppäanturin liitin on irti.
Ilmamäärämittarin vastuksia:
x (25) x (43) x (26) x (46) x
Positiivinen napa Negatiivinen napa Resistanssi
27 .......................................... 46 .......................................... 40–95 ohm
26 .......................................... 46 .......................................... 350–550 ohm
26 .......................................... 27 .......................................... 450–650 ohm
25 .......................................... 46 .......................................... 1,7–3,2 kohm
Ilmamäärämittarin vastuksia:
x (25) x (43) x (26) x (46) x
Positiivinen napa Negatiivinen napa Resistanssi
27 .......................................... 46 .......................................... 40–95 ohm
26 .......................................... 46 .......................................... 350–550 ohm
26 .......................................... 27 .......................................... 450–650 ohm
25 .......................................... 46 .......................................... 1,7–3,2 kohm
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
MAF jumissa, melko varma tieto, itse olen paininut saman asian kanssa aikanaan, kun tuo ahdin yskäisi maffin jumiin rikkonaisen dumpin takia.razorass kirjoitti:Kyllä se ilman ilmamäärämittariakin pyörii. Mutta että pyörii paremmin TPC ja MAF johdot IRTI. huhhuh.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Sain viimeinkin sen yleismittarin ja köyhdyin jopa 5 euroo...
Mutta niin siinä kävi että töpseli 46:ssa ei ohmilukema muutu kun ruuvvaa kaasuläppää edes takasin. Kontaktin kyllä ottaa.
Mitenkä tuo läppäanturi lähtee irti? Yritin irrottaa eilen mutta en kehannu vääntää ruuvvarilla halki sitä muovimötikkää.
Mutta niin siinä kävi että töpseli 46:ssa ei ohmilukema muutu kun ruuvvaa kaasuläppää edes takasin. Kontaktin kyllä ottaa.
Mitenkä tuo läppäanturi lähtee irti? Yritin irrottaa eilen mutta en kehannu vääntää ruuvvarilla halki sitä muovimötikkää.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Nyt käy tyhjäkäyntiä ja nostaa kierrokset hyvin mutta kun vedättää isommalla vaihteella alta 2000 kieroksen nii ei jaksa vetää täyskaasulla. Kierrokset kun nousee yli 2000 nii vika korjaantuu.
Mikähän tuossa ongelmana?
Avasin ilmamäärämittarin ja sitä kiekkoa pyörittämällä jossa läpän jousi kiinni säätelin ja käynti parani huomattavasti, mutta nyt tuli taas seinä vastaan.
Mikähän tuossa ongelmana?
Avasin ilmamäärämittarin ja sitä kiekkoa pyörittämällä jossa läpän jousi kiinni säätelin ja käynti parani huomattavasti, mutta nyt tuli taas seinä vastaan.
#764
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ei noista kierroksista mitään todellista arvoa voi sanoa. siksi se onkin säätöruuvi, että siitä säädetään ne arvot kohdilleen. jos se olis kaikissa sama, niin mitä sillä säädöllä tekisi.Teemu.R kirjoitti:Kuinka monta kierrosta ilmamäärämittarissa oleva seosruuvi on auki? Sehän vaikuttaa juuri noilla pienillä kierroksilla seokseen..
Mulla on semmonen mutu, että mitä enemmän ruuvi on kiinni sitä rikkaammalla käy pienillä kierroksilla.. Itsellä seosruuvi tällä hetkellä 3 kierrosta auki.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Onko tuo normaalia, että kun sitä seosruuvvia kiertää nii kierrosluku muuttuu mukana. Kokeilin tuossa viikonloppuna ja seosruuvvia kiertämällä kierrosluku muuttu 800sta 1200rpm?
Sanovat pästömittauksessa että pitäs pysyy alle tonnin tyhjäkäynnillä. Miten sen saa kestämää siellä?
Tai siis kyllä saan kierokset pysymää tyhjäkäynnillä alle tonnin sitä ilmamäärämittarin jousen esijännitystä säätämällä mutta sitten se alakierroksilla tuntuva moottorin tukehtuminen tuntuu vaan lisääntyvän.
Sanovat pästömittauksessa että pitäs pysyy alle tonnin tyhjäkäynnillä. Miten sen saa kestämää siellä?
Tai siis kyllä saan kierokset pysymää tyhjäkäynnillä alle tonnin sitä ilmamäärämittarin jousen esijännitystä säätämällä mutta sitten se alakierroksilla tuntuva moottorin tukehtuminen tuntuu vaan lisääntyvän.
#764
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi