Tuuletin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Tuuletin

Viesti Kirjoittaja Laze » La Syyskuu 18. 23:04:35 2004

missähän sijaitsee tuuletin ja moottori Sierrassani. kun ei ole tullut koskaan asiaa tutkittua.

1. nopeus ei toimi ollenkaan ja nyt alko 2. tempuilee puhaltaa hitaasti ja 3.puhaltaa kuin olisi 2.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » La Syyskuu 18. 23:10:20 2004

Lämppärin puhallinhan on konetilassa.. Varmaan hiilet on on moottorista loppu.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Syyskuu 18. 23:22:26 2004

se on konehuoneessa, sen mustan pellin alla, joka on tulipellissä kiinni. kokolailla keskellä.

sanoisin että sieltä puhaltimesta kannattaa vikaa ruveta katseleen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » La Syyskuu 18. 23:29:42 2004

Hectori kirjoitti:se on konehuoneessa, sen mustan pellin alla, joka on tulipellissä kiinni. kokolailla keskellä.

sanoisin että sieltä puhaltimesta kannattaa vikaa ruveta katseleen.
Paremmin sanottuna juurikin näin. :)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 19. 0:28:08 2004

Muutama päivä sitten sen moottorin siipineen vaihdoin.
Dokissa homma oli hankalampi kun se muoviläpyskä siitä "tulipellistä" heti venakopan takaa ei meinannut mahtua tulemaan pois, cossussa sama homma. Tuossa kutosessa hommaan meni puolisen tuntia ja siitäkin ajasta puolet meni putsaillessa paikkoja.

Uusi moottori ropeleineen maksoi varaosaputiikissa 35 euroa ja siinä on mukana siivetkin. Entisellä ei olisikaan tehnyt yhtään mitään. Oli laakerit väljät, kollektori kulunut reilun millin ja hiilet loppu.

Tässä kuva moottorista:
UUSI MOOTTORI

Se muovisuoja on kiinni parilla pultilla ja lähtee nostamalla pois paikoiltaan. Sen alla on sitten muovikuoret jotka kiinni kahdella mutterilla. Jos saat sitten niiden suojakuorten ( tai millä nimellä lie ovatkin) kiinnikkeet rikki niin laita ohkasilla ruuveilla kiinni. Ne nääs jäävät ikävästi resonoimaan mikäli jäävät hiemankaan irti tuulettimen kotelon rungosta. Ja kato vaan ettet vaurioita johtonippua joka kulkee siinä muovin sisässä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Syyskuu 19. 9:01:03 2004

eli taidan ostaa ton uuden ennenku ees ajattelen vaihtaa... ainaki toimii sit.. :D
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vastaa Viestiin