Turbo ohc:n muutoskatsatus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Turbo ohc:n muutoskatsatus

Viesti Kirjoittaja Taralabs » La Syyskuu 25. 14:27:12 2004

Pitäis tuo auto käydä kohtapuoliin muutoskatsastamassa, ja meinasin, että meneekä läpi näin: Fordilta se viistoperäisen Sierran tärkeimmät rakenteelliset erot lappu, Tehotodistus ja Fordin ukkeleitten kirjoittama todistus, että jarrut vaihdettu. Ajattelin vaihtaa eteen 260mm jarrut, jotka löytyy xr4:stä ja taakse 254mm levyt, jotka löytyy uudemmasta xr4x4:stä. Tuossa vanhassahan on 254 rummut, mutta kait kelpaa levytki. Tehoa sais sitte olla se 180 heppaa, ku kerran xr4:ssä on 150 ja siihen se 20% ois 30 lisää. Meneekö näin, vai miten pitäis menetellä? Auto on ennen 7/87 rekisteröity ja ennen oli 1,6l ja nyt on 2,0l+turbo.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Syyskuu 25. 15:09:19 2004

eikös se oo mallisarjan tehokkaampaan tuo 20% eli xr4:n jarruilla sulla saa olla vaan 150hp.

Muuten kyllä näyttäs sulla olevan asiat kunnossa :)

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 25. 15:12:31 2004

onhan stockmannturbossakin vakiojarruilla 150hv ;)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Syyskuu 25. 15:13:55 2004

Toi on aivan konttorikohtaista tuo muutoskatsastus. Toisella kelpaa toisella ei. Ota noista sitten selvää, perseestä.

Sierroja on leimattu xr4i:tä vertailuautona käyttäen 150hv+20% ja sitten taas toisella konttorilla ei kelvannut...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Syyskuu 25. 15:37:30 2004

Stockkaturbot voi unohtaa sitten vertailussa :)

Kannattaa hienovarasesti kysästä noita juttuja siltäkonttorilta etukäteen minne o menossa katsastamaan :)

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Syyskuu 25. 18:39:36 2004

kyllä täkäläisillä konttoreilla saa olla 180hv
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Syyskuu 25. 19:00:36 2004

ei kannata mitää kysellä, senkun menee konttorille auton kanssa hoo moilasena mitään mistään tietämättä ja kattoo mitä tapahtuu... nii mäki tein, ku inssi kysy jotain ni vedin takataskusta 103kw jarrulapun... inssin naama oli lappua kattellessa sen näkönen että vois perseen sillä pyyhkiä.. piti kuitenkin vielä hakea foordilta lappu että 125hv dokissa on samat jarrut ku 115hv oharissa... (oli hiukka hankaluuksia saada alle 100kw lappu kun hukkaportti ei oikeen skulannu...) mutta sen pituinen se..
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin