Sierra 2.0iS vm86 kysymyksiä.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jore
Ylläpitäjä

Sierra 2.0iS vm86 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Jore » La Syyskuu 25. 19:39:23 2004

Moi,

nyt pitäisi perustietämystä paikata kun kaverille käytiin hakemassa tuollainen tänään. Kuvia löytyy: www.nettiauto.com/130382

Onko tuo nyt mk1 vai mk2? Hienot tuplaspoilerit löytyy, mutta onko noi ihan jotkut mallittomat vai onko nuo RS500 spoilerit? Tehoja tuossa ilmeisesti on vakiona se 115hp, onko tuohon mitään järkevää puoli-ilmaista tapaa saada lisää tehoa? Itsellä mielessä tyyliin peltisarja ja joku putkisto, mutta onko noilla vaikutusta? Onko tuossa minkäänlaista lukkoa vakiona? Jos ei, niin mikäköhän lukko tuohon kävisi?

T:Jore

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Syyskuu 25. 20:12:13 2004

on mk1. eikös noihin saanu lukkoperän optiona :?: eli voi olla tai sitte ei :wink:
yläsiipi näyttää perus cossusiiveltä ei oo lopussa sitä isoo "hyppyrii" joka on rs500 siivessä
toi alalippa näyttää ihan perus uretaani slärpaltä :)

kyllähän sillä pellisatsilla putkistolla ja vapaavirtaus suodattimella voi muutaman hepan saada lisää
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » La Syyskuu 25. 20:22:49 2004

Okei, eli mk1 ja tarttee siis tarkistaa onko lukkoa. Toi siipi saa kyllä lähteä, eli laitetaan myyntiin. Pipercrossin suodatin siellä olikin jo konepellin alla, mutta pakosarja oli vakio ja putki oli jotain mitä rakennettu 3-4 valmiista putkesta. Esim haarautui yhdestä kohtaa putkea kahdeksi putkeksi joista toinen oli myöhemmin tukittu ja jatkettu vain toisesta putkesta :shock:

T:Jore

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 25. 21:13:38 2004

hehe kaverin vanha auto ;) sama rekkarikiven kirjainsarja kuin mullakin :wink: muistaakseni se pisti tohon simonssin putkiston ja spaksin alustan ja nokka vaihdettiin ja jakohihna on vaihdettu ~8kk sitten.. hirveetä kyytiä se on saanu :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Syyskuu 25. 21:17:33 2004

ikävä tuottaa pettymys,mutta ei noita hevosia ihan puoli-ilmaseksi saa.kannesta siivu pois puristuksien nostamiseksi,aukkojen avarrus ja kunnon peltisarja+2"putkisto niin jo hiukan tehoa tullee.sit jos taas lisää haluaa niin isommat venttiilit jne. ja kun alkaa mekaaninen puoli olla hyvällä tolall niin sit jo tarvis ruveta suunnitteleen lastutusta mikäli bensa ei riitä viritysasteeseen nähden.mut niinku sanottu teho ei tuu ilmaseksi.riippuu mitä haluaa....

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » La Syyskuu 25. 23:35:21 2004

Juups, eli niinku timppaanen tuos sanoikin eli lukon on saanut jos on laittanut rastin ruutuun, ja alempi lippa on is:n vakio kummilippa.
Muistelisin että iiässään on varusteet ollu joko tai tyyliin, eli vaihtoehtoina on ollut kattoluukkua, lukkoperää, keskuslukkoa, sähkölaseja, ohjaustehostinta, ja niistä on saanut valita samaan rahaan 2 kpl
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » La Syyskuu 25. 23:36:36 2004

tanari kirjoitti:hehe kaverin vanha auto ;) sama rekkarikiven kirjainsarja kuin mullakin :wink: muistaakseni se pisti tohon simonssin putkiston ja spaksin alustan ja nokka vaihdettiin ja jakohihna on vaihdettu ~8kk sitten.. hirveetä kyytiä se on saanu :lol:
Oke. Se putki näytti kyllä ihan kamalalta. Tosin loppupää taisi olla simonsin 2" systeemistä.

Yllättävän pirteä se jaksoi ikäisekseen olla. Kaveri etsi ensin E30 korista bemua ja kun niitä oltiin käyty toista kymmentä yksilöä katsomassa niin sitten käytiin ostamassa Sierra puoleen hintaan :)

Mutta jos viitsit, niin kysy ihmeessä että mitä kaikkea sille on tehty ja mitä feilua siinä on ollut ja odotettavissa mitä jobbari ei meille kertonut :)

T:Jore

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » La Syyskuu 25. 23:38:42 2004

rs11 kirjoitti:ikävä tuottaa pettymys,mutta ei noita hevosia ihan puoli-ilmaseksi saa.
No toi oli lähinnä vertauskuvallinen ilmaisu. Pointti oli se että kun kevääksi on rakenteilla kunnon vehkeet, niin tommoseen talviautoon olisi voinut jotain halpoja peruskikkoja toteuttaa jos olisi saanut rahoille vastinetta. Lähinnä tärkeimmät ominaisuudet on takaveto ja lukkoperä, kaikesta muusta voi tinkiä :)

T:Jore

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Syyskuu 26. 9:23:14 2004

Jore kirjoitti:
tanari kirjoitti:hehe kaverin vanha auto ;) sama rekkarikiven kirjainsarja kuin mullakin :wink: muistaakseni se pisti tohon simonssin putkiston ja spaksin alustan ja nokka vaihdettiin ja jakohihna on vaihdettu ~8kk sitten.. hirveetä kyytiä se on saanu :lol:
Oke. Se putki näytti kyllä ihan kamalalta. Tosin loppupää taisi olla simonsin 2" systeemistä.

Yllättävän pirteä se jaksoi ikäisekseen olla. Kaveri etsi ensin E30 korista bemua ja kun niitä oltiin käyty toista kymmentä yksilöä katsomassa niin sitten käytiin ostamassa Sierra puoleen hintaan :)

Mutta jos viitsit, niin kysy ihmeessä että mitä kaikkea sille on tehty ja mitä feilua siinä on ollut ja odotettavissa mitä jobbari ei meille kertonut :)

T:Jore
voinhan mä kysellä..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Syyskuu 26. 11:33:57 2004

Jore kirjoitti:Esim haarautui yhdestä kohtaa putkea kahdeksi putkeksi joista toinen oli myöhemmin tukittu ja jatkettu vain toisesta putkesta
Mulla on samanlainen putkisto... Ihme viritelmä. :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Sierra 2.0iS vm86 kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Syyskuu 26. 11:39:56 2004

Jore kirjoitti:Moi,

Hienot tuplaspoilerit löytyy, mutta onko noi ihan jotkut mallittomat vai onko nuo RS500 spoilerit?

T:Jore
Taitaa olla iS:n se alempi, ylemmästä vaikea sanoa mistä tehty mutta siipicossun spoileria muistuttaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Su Syyskuu 26. 11:50:22 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:
Jore kirjoitti:Esim haarautui yhdestä kohtaa putkea kahdeksi putkeksi joista toinen oli myöhemmin tukittu ja jatkettu vain toisesta putkesta
Mulla on samanlainen putkisto... Ihme viritelmä. :)
Kuulostaa ihan marteliuksen putkistolta...

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Syyskuu 26. 12:05:47 2004

lappis kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:
Jore kirjoitti:Esim haarautui yhdestä kohtaa putkea kahdeksi putkeksi joista toinen oli myöhemmin tukittu ja jatkettu vain toisesta putkesta
Mulla on samanlainen putkisto... Ihme viritelmä. :)
Kuulostaa ihan marteliuksen putkistolta...

Marteliusta oon valmistajaksi epäillytkin. Pakosarja on nimittäin täysin samanlainen.

Tai sitten joku on vaan tehny samanlaisen...mistäs sen tietää, eihän niissä mitään leimoja oo, eihän...? :roll:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Syyskuu 28. 15:17:33 2004

Lisää kyselyä. Kytkin tuntuu olevan tiensä päässä. Mimmonen homma tuohon on vaihtaa kytkin? Mitä kaikkea pitää irroittaa?

T:Jore

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 28. 16:45:55 2004

Eikait sieltä muuta tarvi ku kardaani irrottaa...?

En oo nyt ihan varma ku päässä pyörii edelleen opeli jonka laatikon kanssa tänään riehuttiin ku kytkin remppa tehtiin. :roll:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Syyskuu 28. 16:54:09 2004

Jos joutuu etumoottori-takaveto yhdistelmän kytkimen vaihdossa irrotettavia osia miettimään niin ei ehkä kannata ainakaan yksin hommaan alkaa.

kardaani, vaihdekeppi, startti, kytkinvaijeri, nop.mit.vaijeri, vaihdelaatikko.

Varsinkin 5-vaihteinen painaa aika paljon mutta saa sen sinne yksinkin nostettua. Jos usko ei riitä niin nostaa vaikka hännän kepin reiästä ensin ylös (ja sitoo kiinni) niin helpottaa hommaa hiukan.

Jos on käytössä oikeat otteet sekä nosturi ja pylvästunkki niin tosiäijä tekee pariin tuntiin suht. helposti. -auto halliin ja ulos-
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 28. 17:06:12 2004

Toi vessa on seissyt joskus intin parkkiksella.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Syyskuu 28. 17:09:09 2004

Jep, jotakuinkin noin sen ajattelinkin. Sierraan ei ole ennen vaihdettu, mutta eiköhän se pari tyhmää päätä ja kokonainen päivä yhdistelmä tuota tulosta. Jotenkin ne hommat pitää aina opetella :)

T:Jore

Vastaa Viestiin