1.8 zetec+mk4 esco

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Lokakuu 12. 9:16:16 2004

Eli eikös ton 1.8 zetecin saa lain puitteissa tohon mk4 escoon laittaa? Ja turbotuskin käsittääkseni käy? Meneekö toi vähäpäästöisyys auton mukaan, eli jos otan katillisesta autosta koneen ja laitan sen koneen ei vähä päästöiseen kopaan kuten tuo mk4 niin auto pysyy vähäpäästöisenä, ja näin turbotuskin vielä onnistuu? Ja onko kellään kokemusta ton 1.8 zetecin turbotuksesta, kuinka männät onko niissä varaa sorvata että sais puristukset kohilleen?

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Lokakuu 12. 10:40:44 2004

Kori määrää onko auto vähäpäästöinen.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 12. 10:44:17 2004

Esco_bar kirjoitti:Eli eikös ton 1.8 zetecin saa lain puitteissa tohon mk4 escoon laittaa? Ja turbotuskin käsittääkseni käy? Meneekö toi vähäpäästöisyys auton mukaan, eli jos otan katillisesta autosta koneen ja laitan sen koneen ei vähä päästöiseen kopaan kuten tuo mk4 niin auto pysyy vähäpäästöisenä, ja näin turbotuskin vielä onnistuu? Ja onko kellään kokemusta ton 1.8 zetecin turbotuksesta, kuinka männät onko niissä varaa sorvata että sais puristukset kohilleen?
Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, eli minullakin on zetec -90 Fiestassa, ja se ei ole vähäpäästöinen. AKE auttaa asiassa.

Zetecin turbotusasioissa kannattaa lukea ulkomaisia foorumeita ja julkaisuja, niistä löytyy paljon tietoa. Tähän jatkoksi joku kertoo että älä hullu sorvaa niitä mäntiä, vaan pistä Wisecot ja teräskanget. Yksi vaihtoehto olisi kannen välilevy, todettu ainakin toimivaksi brittein saarilla vielä reilu 200hv:n kokoonpanoissa. Jos vain joku teettäisi järkevään hintaan semmosia, ostaisin heti yhden :)
konsteja on monia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Lokakuu 12. 10:58:57 2004

Joo siis kanta-auto määrää ton päästöjutun. Korinvaihdoissa ei taida saada turbottaa jos rekkari on vähäpäästösestä.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 12. 11:32:40 2004

Hartza kirjoitti:
Esco_bar kirjoitti:Eli eikös ton 1.8 zetecin saa lain puitteissa tohon mk4 escoon laittaa? Ja turbotuskin käsittääkseni käy? Meneekö toi vähäpäästöisyys auton mukaan, eli jos otan katillisesta autosta koneen ja laitan sen koneen ei vähä päästöiseen kopaan kuten tuo mk4 niin auto pysyy vähäpäästöisenä, ja näin turbotuskin vielä onnistuu? Ja onko kellään kokemusta ton 1.8 zetecin turbotuksesta, kuinka männät onko niissä varaa sorvata että sais puristukset kohilleen?
Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, eli minullakin on zetec -90 Fiestassa, ja se ei ole vähäpäästöinen. AKE auttaa asiassa.

Zetecin turbotusasioissa kannattaa lukea ulkomaisia foorumeita ja julkaisuja, niistä löytyy paljon tietoa. Tähän jatkoksi joku kertoo että älä hullu sorvaa niitä mäntiä, vaan pistä Wisecot ja teräskanget. Yksi vaihtoehto olisi kannen välilevy, todettu ainakin toimivaksi brittein saarilla vielä reilu 200hv:n kokoonpanoissa. Jos vain joku teettäisi järkevään hintaan semmosia, ostaisin heti yhden :)
konsteja on monia.
noi on halpoja teettää noi välilevyt itelle tuli maksamaan 10e + kartsa röökii laivalta. tosin toi hinta voi johtuu siitä että tunsin ton tekijän :wink:
nii joo ja niitä levyjä sain tohon hintaan 2 tosin ne on ohc koneeseen
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 12. 12:53:31 2004

timppaanen kirjoitti: noi on halpoja teettää noi välilevyt itelle tuli maksamaan 10e + kartsa röökii laivalta. tosin toi hinta voi johtuu siitä että tunsin ton tekijän :wink:
nii joo ja niitä levyjä sain tohon hintaan 2 tosin ne on ohc koneeseen
Jos toimitan kannentiivisteen malliksi, niin onnistuuko valmistaminen? Mistä materiaalista? Voshan siitä vähän enemmänkin maksaa ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Lokakuu 12. 13:13:47 2004

Hartza kirjoitti:
Esco_bar kirjoitti:Eli eikös ton 1.8 zetecin saa lain puitteissa tohon mk4 escoon laittaa? Ja turbotuskin käsittääkseni käy? Meneekö toi vähäpäästöisyys auton mukaan, eli jos otan katillisesta autosta koneen ja laitan sen koneen ei vähä päästöiseen kopaan kuten tuo mk4 niin auto pysyy vähäpäästöisenä, ja näin turbotuskin vielä onnistuu? Ja onko kellään kokemusta ton 1.8 zetecin turbotuksesta, kuinka männät onko niissä varaa sorvata että sais puristukset kohilleen?
Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, eli minullakin on zetec -90 Fiestassa, ja se ei ole vähäpäästöinen. AKE auttaa asiassa.

Zetecin turbotusasioissa kannattaa lukea ulkomaisia foorumeita ja julkaisuja, niistä löytyy paljon tietoa. Tähän jatkoksi joku kertoo että älä hullu sorvaa niitä mäntiä, vaan pistä Wisecot ja teräskanget. Yksi vaihtoehto olisi kannen välilevy, todettu ainakin toimivaksi brittein saarilla vielä reilu 200hv:n kokoonpanoissa. Jos vain joku teettäisi järkevään hintaan semmosia, ostaisin heti yhden :)
konsteja on monia.
Joo tossa netissä jotain kattelinkin tässä yks ilta ja joku oli kans välilevyllä tehny, oliskohon ollu 2.5mm levy ja rutistu´kset jotain 8.2:1 luokkaa. Ja eikös se ollut niin että toi rst loota sopii melko suoraan tohon zeteciin? Vai mitä vaihteistoja on suosittu näissä swapeissa?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Lokakuu 12. 14:14:52 2004

Zetecin männät on heikoilla jo ennen tuota 200hv rajaa. Tuollaisia välilevy-virityksiä en kyllä lähtisi tekemään, kunnon männillä ja vakiokangilla kestää sitten jo 300hv tuntumaan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 12. 14:36:37 2004

Hartza kirjoitti:
timppaanen kirjoitti: noi on halpoja teettää noi välilevyt itelle tuli maksamaan 10e + kartsa röökii laivalta. tosin toi hinta voi johtuu siitä että tunsin ton tekijän :wink:
nii joo ja niitä levyjä sain tohon hintaan 2 tosin ne on ohc koneeseen
Jos toimitan kannentiivisteen malliksi, niin onnistuuko valmistaminen? Mistä materiaalista? Voshan siitä vähän enemmänkin maksaa ;)
eipä taida onnistua oli itelläki kova puhuminen siihen hommaan :( kuparista teetin omat.

täällä vaasas on kyllä toinenki firma joka on tehny noita todella paljon jenkki kiihytys miehille sillon se on kohtuu halpaa jos ite piirtää kaavan kansipahvista mmpaperille ja siitä muokkaa valmiin ohjeen jyrsinkoneelle/vastaavalle. koita käydä kiertelemässä ja kyselemässä firmoja läpi jotka koneistaa kuparii, peltii ym metallii niin niiltä yleensä löytyy laitteet jolla tehdä :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Lokakuu 12. 14:52:54 2004

Jos joku lähettää tarkat mitat, ja kertoo mitä materiaalia pitää olla niin voisin kysäistä töistä mitä maksaa jos teetän sielä.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 12. 15:03:52 2004

Ilpo kirjoitti:Zetecin männät on heikoilla jo ennen tuota 200hv rajaa. Tuollaisia välilevy-virityksiä en kyllä lähtisi tekemään, kunnon männillä ja vakiokangilla kestää sitten jo 300hv tuntumaan.
näinhän se on, ja varsinkin kun kuitenkin tekee mieli kokeilla paljonko sieltä irtoaa... Mutta sitten ainakin tietää ja voi kertoa kokemuksistaan täällä :) ...ja laittaa kunnon männät.

Britit on käyttäneet materiaalina ruostumatonta terästä. Varmaan joku 1.5-2.5mm paksu, niin saa puristukset 9 ja 8 väliin. Kuinka tarkat mitat pitää olla, voin ihan "paperille" mitata kannentiivisteen mitat, vai tarvitaanko oikeen joku oikea tiedostomuoto jollekin leikkurille?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Lokakuu 12. 21:58:23 2004

Hartza kirjoitti:
Ilpo kirjoitti:Zetecin männät on heikoilla jo ennen tuota 200hv rajaa. Tuollaisia välilevy-virityksiä en kyllä lähtisi tekemään, kunnon männillä ja vakiokangilla kestää sitten jo 300hv tuntumaan.
näinhän se on, ja varsinkin kun kuitenkin tekee mieli kokeilla paljonko sieltä irtoaa... Mutta sitten ainakin tietää ja voi kertoa kokemuksistaan täällä :) ...ja laittaa kunnon männät.

Britit on käyttäneet materiaalina ruostumatonta terästä. Varmaan joku 1.5-2.5mm paksu, niin saa puristukset 9 ja 8 väliin. Kuinka tarkat mitat pitää olla, voin ihan "paperille" mitata kannentiivisteen mitat, vai tarvitaanko oikeen joku oikea tiedostomuoto jollekin leikkurille?
Mitä tarkemmat mitat, niin sitä tarkempi lopputulos.
Minulle riittää esim. klubi-askin kylkeen piirretty riipustus, jos vain siitä mitat selviää.
Laserilla olis tarkoitus tehdä, ja tarvitsen tarkat mitat jotta voin piirtää Autocadilla sen puhtaaksi, ja viedä geometriaan, joka tekee laserille ohjelmat.
Jos sellasia teetän, niin olisko halukkaita? Mitä useampi sitä halvempaa...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 12. 22:47:17 2004

lalli69 kirjoitti: Mitä tarkemmat mitat, niin sitä tarkempi lopputulos.
Minulle riittää esim. klubi-askin kylkeen piirretty riipustus, jos vain siitä mitat selviää.
Laserilla olis tarkoitus tehdä, ja tarvitsen tarkat mitat jotta voin piirtää Autocadilla sen puhtaaksi, ja viedä geometriaan, joka tekee laserille ohjelmat.
Jos sellasia teetän, niin olisko halukkaita? Mitä useampi sitä halvempaa...
tänne kelpaisi yksi 1.8 zeteciin. Varmaan helpointa olisi hommata malliksi tiiviste ja mittailla siitä tarvittavat mitat? Kanavien muodot ei ole kovin säännölliset...
tossa kuva malliksi:
http://www.rsrich.force9.co.uk/zetec-turbo/plate.jpg
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 13. 0:36:37 2004

Ainakin 7/87 uudempia mutta ei vähäpäästöisiä autoja käsittääksni koskee seuraava sääntö: Katti seuraa konetta ellei koneesta ole katitonta versiota, taikka jotain lappua josta käy ilmi että normit täyttyvät ilman kattia. Jossain konttoreilla onnistuu helposti, jossain taas pitää olla katti. Vähäpäästöistä kattikone ei autosta silti tee, eli käsittääkseni katti saa olla vaikka tyhjä.

Copy-paste:
Jos kuitenkin henkilö- tai pakettiautoa koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat E15/03 -sääntöä tiukemmat (ts. bensiini- tai dieselkäyttöinen henkilö- tai pakettiauto on otettu käyttöön 1.7.1987 tai sen jälkeen), moottorin muuttaminen (siten että pakokaasupäästöt saattavat muuttua) edellyttää muutoskatsastusta ja selvitystä pakokaasupäästöistä 7 §:n ja 8 §:n mukaisesti. Selvitykseksi ei tällöin riitä käytönaikainen päästömittaus.

Eli voidaan tulkita siten, että alunperin vähäpäästöisestä autosta olevan moottorin päästöjä ei voida ilman VTT:n mittauksia, tai esim. maahantuojan todistusta selvittää, mikäli katalysaattori on poistettu. Näin sanoi katsastaja kun kävin piruuttani kerran kyselemässä.
Jäsen #606

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja mauke » Ke Lokakuu 13. 17:50:31 2004

Esco_bar kirjoitti:Ja eikös se ollut niin että toi rst loota sopii melko suoraan tohon zeteciin? Vai mitä vaihteistoja on suosittu näissä swapeissa?
Rst loota sopii suoraan.
RS2000 -96
Fiesta -11

jive
Ylläpitäjä

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Lokakuu 13. 18:25:26 2004

mauke kirjoitti:
Esco_bar kirjoitti:Ja eikös se ollut niin että toi rst loota sopii melko suoraan tohon zeteciin? Vai mitä vaihteistoja on suosittu näissä swapeissa?
Rst loota sopii suoraan.
loota sopii, mutta jos kone on Mondeosta, ei vauhtipyörä mahdu paikalleen...

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Lokakuu 13. 18:29:40 2004

jive kirjoitti: loota sopii, mutta jos kone on Mondeosta, ei vauhtipyörä mahdu paikalleen...
:?: :?: Nyt ei (taas) ymmärrä. Kyllä mulla ainakin Mondeon 1.8 Zetec lohko ja RST:n laatikko on istunu hyvin yhteen, vauhtipyöränä on käytetty CVH:n vauhtipyörää josta reiät on porattu 10->11 mm.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Lokakuu 13. 18:41:08 2004

Mondeon zeteceissä taitaa vauhtipyörä olla isompi.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Lokakuu 13. 20:42:10 2004

Vehje kirjoitti:Mondeon zeteceissä taitaa vauhtipyörä olla isompi.
Nimenomaan, jos haluaa liittää bc/ib5 lootan Zeteciin, vauhtipyörä täytyy olla Escortin/Fiestan Zetec-moottorista. Tai CVHn, jonka reikiä on porattu 10,5-->11mm
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Lokakuu 14. 9:28:27 2004

Toki Mondeon Zetecissä on erilainen vauhtipyörä johtuen siitä että niissä on kaikissa ollut MTX75 perässä. Mutta ei tällä asialla ole mitään tekemistä itse koneen kanssa kuten jiven vastauksesta saattoi ymmäärtää.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Lokakuu 14. 10:17:43 2004

Saatoin ilmaista itseäni hieman heikosti. Vauhtipyörän lisäksi sovitepelti koneen ja laatikon välissä ei passaa. Yleensä motit tulee limpun kanssa, mutta joo ... :oops:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 14. 21:20:17 2004

Unohtakaa ne välilevyviritykset. Samaan, liki, teholukemaan pääsee vaikka mieluummin vakiorutistuksilla ja matalammilla paineilla, ja ennenkaikkea moninkertaiseen kestävyyteen kuin laittamalla sulakkeen kannen ja lohkon väliin. Ihan sama mistä kamasta se on tehty, välistä puhaltaa varmasti, heti tai viimeistään kohta.... Esim. stockaturbot oli alunperin noilla levyhässäköillä muttei kauan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ma Lokakuu 10. 10:45:38 2005

Piti kaivaa tällainen vanha aihe esille. Eli itsellä on alkuperäinen xr3i vm.88 ja pientä tehon lisäystä kaivattais. Tietenkin rst-tekniikka pellin alle olisi se helpoin tapa, mutta jotenkin sitä haluaisi pitää tuo auton vaparina. Eli 1.8 zeteciä olen katsellut.

Eikös tuossa 1.8 ole 115 hummaa vakiona eli siten autoon ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia tuota konetta varten?

Kone siis ilmeisesti sopii suoraan tuohon cvh:n laatikkoon kunhan käyttää cvh:n vauhtipyörää?

Ja mitäs mieltä olette kannattaako ostaa joku kolaroitu raato mistä siirtää koneen, näin sais johtosarjat sun muut helpolla soviteltua ja löytyis kaikki tarvittavat osat suoraan.

Minkäs vuosimallin escortin/mondeon zetecciä sitä kannattaisi katsella? Eli onko eri vuosimallien moottoreilla paljonkin eroja?

Tarkoitus olisi nyt näin aluksi ihan vakimylly siirtää autoon ja ehkä sitten myöhemmin ruveta katseleen niitä megaruutta projekteja sun muita virejä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Lokakuu 10. 16:20:57 2005

Niitä on myös 130 heppasena versiona. Ja se mopompi versio taisi olla 105 heppanen ellen ihan väärin muista.
Jäsen #606

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ma Lokakuu 10. 16:27:50 2005

olafu kirjoitti:Niitä on myös 130 heppasena versiona. Ja se mopompi versio taisi olla 105 heppanen ellen ihan väärin muista.
Eikös se 130hp versio ole xr3i:n kone ja taitavat olla hieman harvinaisia?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 10. 20:10:54 2005

1.8 115 on focuksen tai mondeon kone. Joku taisi sanoa, että sitä löytyy viimeisistä escorteista myös.

Perus mk5/6 escort 1.8 kaikkine hilppeineen. rullattu kolariauto on hyvä idea.

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ma Lokakuu 10. 23:01:12 2005

Juu tommonen löytyi pienellä etsimisellä http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=403553

Ilmeisesti sitten sillä 105hp tekniikalla. Eihän tuolla kyllä mitään rakettia tule, mutta varmaankin ihan ok kohde virityksille?

Vai sanokaa nyt onko tässä mitään järkeä vai pitäiskö vain heittää se rst-tekniikka sinne pellin alle?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Lokakuu 11. 0:18:24 2005

eikös 2.0 kaasuläppä ja nokat käyneet tohon 1,8l malliin... eräällä nimeltämainitsemattomalla oli joskus tällänen viritys ja muistaakseni ~140hv
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 11. 0:45:43 2005

Stefa kirjoitti:eikös 2.0 kaasuläppä ja nokat käyneet tohon 1,8l malliin... eräällä nimeltämainitsemattomalla oli joskus tällänen viritys ja muistaakseni ~140hv
Jos ei ihan 140 hv, mutta ainakin eron huomasi ihan persdynossa. Omassa vaihdettu 2.0 kaasuläppä, MAF ja nokat. Vaijeria joutuu modaamaan paikalleen jos meinaa saada sopimaan ton isomman kaasuläpän Mondeosta. Escortin/Fiestan 130hv-malli menee "heittämällä", joskin saatavuus on heikohkoa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Lokakuu 11. 17:21:35 2005

Tarkka luku oli 141hv/~188nm
lisäksi löyty superchips, putkisto ja filtteri...
Hartza, sen auton tekijä on klubilaisia joten voit väitellä hänen kanssaan sitten :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 11. 19:06:53 2005

Stefa kirjoitti:Tarkka luku oli 141hv/~188nm
lisäksi löyty superchips, putkisto ja filtteri...
Hartza, sen auton tekijä on klubilaisia joten voit väitellä hänen kanssaan sitten :wink:
En mielestäni väittänyt ettei tuollaisia lukemia joku voi saada, lähinnä viittasin omaan kulkupeliini... sitäpaitsi tuohon lukemaan ei päästy pelkästään nokkien ja kaasuläpän vaihdolla ;) Saivartelut sikseen, tuo on helppo tapa virittää kyseistä konetta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Lokakuu 11. 19:36:47 2005

kuulostaa ihan kohtuulliselta. Nyt täytyy vain etsiä sopiva raato mistä koneen voi siirtää.

Tolppapihvi
Viestit: 70
Liittynyt: Su Marraskuu 25. 21:46:11 2007
Paikkakunta: Kotka

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Tolppapihvi » Pe Heinäkuu 3. 20:28:00 2009

Vanhan aiheen nostoa. Käykö itse koneen kiinnikkeet suoraan vai joutuuko ne tekemään? Siis selvennyksenä jos 1.6CVH:n tilalle laittaa tuon 1.8 Zetecin.
Ford Escort 2.0 16v
http://www.eaglepro.fi

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja pasinen » Ma Heinäkuu 6. 18:10:55 2009

Tolppapihvi kirjoitti:Vanhan aiheen nostoa. Käykö itse koneen kiinnikkeet suoraan vai joutuuko ne tekemään? Siis selvennyksenä jos 1.6CVH:n tilalle laittaa tuon 1.8 Zetecin.
http://www.quantums.info/zvh.htm Suunnilleen sivun puolivälissä on jotain kuvia aiheesta.

Tolppapihvi
Viestit: 70
Liittynyt: Su Marraskuu 25. 21:46:11 2007
Paikkakunta: Kotka

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Tolppapihvi » Ma Heinäkuu 6. 18:17:29 2009

pasinen kirjoitti:
Tolppapihvi kirjoitti:Vanhan aiheen nostoa. Käykö itse koneen kiinnikkeet suoraan vai joutuuko ne tekemään? Siis selvennyksenä jos 1.6CVH:n tilalle laittaa tuon 1.8 Zetecin.
http://www.quantums.info/zvh.htm Suunnilleen sivun puolivälissä on jotain kuvia aiheesta.
Kiitos
Ford Escort 2.0 16v
http://www.eaglepro.fi

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re:

Viesti Kirjoittaja turboeero » La Kesäkuu 26. 0:56:54 2010

jive kirjoitti:Saatoin ilmaista itseäni hieman heikosti. Vauhtipyörän lisäksi sovitepelti koneen ja laatikon välissä ei passaa. Yleensä motit tulee limpun kanssa, mutta joo ... :oops:
Viis vuotta vanhan aiheen nostoa 8) , mutta millä sovitepellillä tää 1,8zetec neloskoppasen perus lootaan tulis toteuttaa?

Itellä nyt tollanen projekti käynnissä, tänään nostettii cvh pois ja laitettiin zetec muuten hollille, mutta sovitepelti laitto vähän kampoihin.

Onko ainoa vaihtoehto omavalmiste tai ehkä cvh:n pellistä hitsattu ja laikattu sovitepelti?

Koneenkorva on muokattu, startiks käynee cvh:n startti, laturi on vielä arvotus.. Kone on '96 Escortista, joten ohjaustehostimen pumppu oli tiellä. Käsittääkseni ilman ohjaustehostinta olevissa zetekeissä moniurahihnan kiristys tapahtuu laturilla, kun taas tässä mun versiossa ot-pumpusta johtuen kiristys on automaattikiristimellä ja laturin "jalka" on kiintee. Toimii varmaan ihan ookoo ton automaattikiristimen kans myös ilman ot-pumppua? Nyt tarvis vaan arpoo oikeen mittanen moniurahihna...

Auto on '89 kaasarimalli, kone '96, leimalle siis katti on välttämätön olemassa? Toimia sen ei käsittääkseni tarvi, kunhan vaan vanhat päästörajat alittuu. Saako katissa olla keskellä hitsisauma? Tarvis ottaa rikkinäisestä katista lelut pois helisemästä...

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Kesäkuu 26. 7:46:24 2010

Voortilta (maahantuojalta, olikohan Vesa Peräoja, ei siis paikallisesta merkkiliikkeestä) saa lapun joka kertoo että se kone alittaa sun auton päästörajat ilman katalysaattoriakin niin ei tarvii pelleillä niiden kanssa.

Zetecin välipellillä se menee kivasti siihen laatikkoon, melkein samanlaisen laatikon perästä se konekin on jos ei oo Mondeosta.

Laturin laitoin itse aikanaan sillä CVH:n laturin jalustalla ja se sopi melkolailla heittämällä, kuva. Tollanen jalusta löytyy ainakin Mk3 CVH Fiestoista, noitahan on kai vähän erilaisia eri vehkeissä vaikka CVH moottori olisikin. Laturikin oli alkuperäinen, hihnapyörä piti tietysti ottaa jostain muualta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » La Kesäkuu 26. 9:44:36 2010

Krisse kirjoitti:Voortilta (maahantuojalta, olikohan Vesa Peräoja, ei siis paikallisesta merkkiliikkeestä) saa lapun joka kertoo että se kone alittaa sun auton päästörajat ilman katalysaattoriakin niin ei tarvii pelleillä niiden kanssa.

Zetecin välipellillä se menee kivasti siihen laatikkoon, melkein samanlaisen laatikon perästä se konekin on jos ei oo Mondeosta.

Laturin laitoin itse aikanaan sillä CVH:n laturin jalustalla ja se sopi melkolailla heittämällä, kuva. Tollanen jalusta löytyy ainakin Mk3 CVH Fiestoista, noitahan on kai vähän erilaisia eri vehkeissä vaikka CVH moottori olisikin. Laturikin oli alkuperäinen, hihnapyörä piti tietysti ottaa jostain muualta.
Kiitos vastauksista!

Pitääkin ottaa yhteyttä Fordiin.

Välipellissä ongelmana on nyt se, että zetekkini on '96 vuoden Escortista (startti imusarjan alla "ylhäällä"), kun taas nyt on tarkotus rakentaa tää paketti nippuun tuolla cvh:n jatkona olleella laatikolla, eli startti tulee pakosarjan alle. Zetecin pellillä jää entiseen startin kohtaan kohtalaisen suuri kolo, ja kaikki rottaa pienemmät mahtuu meneen vauhtipyörän väliin :-&

Latureita mulla on mk4 kaasarieskorteista useita, ja tulipa ton zetecinkin mukana oma laturinsa. Pitää tutkia laturihommaa kun saa koneen nyt paikalleen...

Neloskoppaan myydään kahta eri ruiskumallin tankkia, ainakin Motonet tarjoaa

"25-28006 Benstankki EscortOrion-i 86-88
Escort-"i" 3.86->89 (ø11cm) [1986-1989]
69.90 €"

ja

"25-28007 Benstankki EscortOrion-i 89-90
Escort-"i" 89->90 1,4 ja 1,6+CFi-yksipister (ø11cm) [1989-1990]
79.90 €".

Onko käytännön merkitystä, kummalla lähden polttoainepuolta toteuttaan? Kummatkin tankit on käsittääkseni tarkoitettu olemaan ulkoisella ruiskupumpulla tankin kyljessä?

CVH:n kaasarimallin bensalinjat varmaan riittää ruiskukäyttöönkin ihan ok.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Kesäkuu 26. 13:07:42 2010

njietro kirjoitti:Nyt tarvis vaan arpoo oikeen mittanen moniurahihna
Vedät esim johdon siihen hihnan paikalle ja solmit kiinni ja sillä sit kaupasta sopiva remmi.
njietro kirjoitti:Zetecin pellillä jää entiseen startin kohtaan kohtalaisen suuri kolo
Hitsaa umpeen?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » La Kesäkuu 26. 19:37:14 2010

Kone paikallaan. Yllättävän kivuttomasti meni, ainoastaan se laatikon ja koneen välinen pelti aiheutti hiukan odotettua isompaa askaretta, lopulta kuitenkin kaikki mallillaan.

Seuraavaks alkaakin sähköjen selvitys. Tosta zetecin johtosarjasta tuntuis jäävän "jokunen" liitin vaille paikkaa. Tarvinee huomenna ostaa korjausopas mk6 eskorttiin, jos siitä näkis vähän kytkentäkaavioo ja liittimien pinnejä.

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » Ma Kesäkuu 28. 17:50:35 2010

njietro kirjoitti:
Neloskoppaan myydään kahta eri ruiskumallin tankkia, ainakin Motonet tarjoaa

"25-28006 Benstankki EscortOrion-i 86-88
Escort-"i" 3.86->89 (ø11cm) [1986-1989]
69.90 €"

ja

"25-28007 Benstankki EscortOrion-i 89-90
Escort-"i" 89->90 1,4 ja 1,6+CFi-yksipister (ø11cm) [1989-1990]
79.90 €".

Onko käytännön merkitystä, kummalla lähden polttoainepuolta toteuttaan? Kummatkin tankit on käsittääkseni tarkoitettu olemaan ulkoisella ruiskupumpulla tankin kyljessä?

CVH:n kaasarimallin bensalinjat varmaan riittää ruiskukäyttöönkin ihan ok.
Riittääkö mk4 eskortin ykspisteruiskun ruiskupumppu zetekin monipisteruiskulle pumpuksi, vai minkälaisella pumpulla tota pitäis lähtee koittaan toimiin?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Kesäkuu 28. 19:28:29 2010

Taitaa olla 1pisteruiskuissa yleensä aika paljon pienemmät paineet, en lähtis ite edes kokeilemaan ennenkun ettisin jostain ne arvot. Mut kuten sanottu, muistin mukaan eroa on niin paljon että tuskin toimii.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Kesäkuu 28. 22:09:47 2010

Sierran CVH 1-piste ruiskussa oli muistaakseni paine 1 bar...
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » Ti Kesäkuu 29. 18:43:37 2010

Kiitos vastauksista!

Iiässän pumpulla mahdollisesti mennään, sellanen löytyis sopuhintaan. Toinen vaihtoehto olis ostaa uusi walbro 190l/h tai 255l/h pumppu, en tiä vaan onko liian isosta pumpusta enemmän haittaa kun hyötyä..? IS:n pumppu riittää sekin varmaan aika pitkälle, jos joskus tulis vaikka ahdinpoltettakin...

Vesiletkuissa tuntuis olevan kans vähän työtä, saa nähdä miten niitä saa soviteltua... Zetecin vesipumpusta on cvh:n pumppua selkeesti isompi letkulähtö, ja muutenki on joitain pieniä eroavaisuuksia letkujen paikoissa.

Sähköjen selvitys olis tarkotus alkaa huomenna isosti, flekti, öljynpainevalo, startti ja laturi ainakin menee vanhoilla piuhoilla, muualle sitten zetecin johtosarjasta piuhat. Sulakerasia kuudelle sulakkeelle ja liittimiä ja johtoo ja kutistesukkaa on nyt tallilla odottamassa...

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Kesäkuu 29. 18:50:26 2010

ebaysta saa ainakin halpoja pumppuja jos ei ollu tiedossa. ihan 30e alkaen, tiä sit noista halvoista mut on siellä sit merkkejäkin.

tiä mitä esim toi tuuppaa mut aika edullinen hinnaltaan
http://global.ebay.com/7490_FUEL_PUMP_0 ... 38812/item
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » Pe Heinäkuu 2. 22:45:22 2010

IS:n pumppu tulee nyt ainakin alkuun.

Sähköjen kanssa on vielä suuri työmaa... Kaveri oli keskiviikkona jelppimässä noitten kanssa, itseltä kun alkaa noi johdot meneen vähän ymmärryksestä yli. CVH:sta vielä joku käsitys oli, mutta nyt alkaa olla johtoja jo vähän turhan monimutkasesti.

http://njietro.kuvat.fi/kuvat/tekniikan ... ohtoja.JPG

Kuvan mukainen 12-napainen pistoke kuuluis ilmeisesti Zetecin sulakerasialle, jota mulla nyt ei tietenkään ole. Korjausoppaan ja kaverin autodatan avulla on koitettu selvittää, mitä noille 12 eri johdolle tulisi tehdä... Osa tarvii sähköä, osa maata, osa noista pitää ilmeisesti yhdistää toisiinsa sulakkeen kautta jne... Onko jollakulla kokemuksia tän liittimen auki levittämisestä? Kaikki vinkit on tervetulleita...

Muuten johtosarja on nyt koneessa kiinni, eculle tarvis vielä kehittää jostain joku fiksu paikka. Onko ecu kuinka herkkä tärinälle/lämmölle, jos sen jättäis konetilaan sisäilmanoton ja rintapellin väliin?

Tarviiko bensapumpun rele olla ecun kautta, vai käykö bensapumpun ohjaus ihan vaan virtalukosta?

Onko jollakulla kokemuksia vesiletkujen vedosta cvh->zetec tekniikanvaihdon yhteydessä? Mahtaako letkua katkasemalla ja irralliseen väliputkeen klemmarilla liittämällä tulla kovin pitkäikäsiä ratkasuja? Jokainen letku tarvii enemmän tai vähemmän modausta.

terv. Eero

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja koskar » La Heinäkuu 3. 0:08:20 2010

njietro kirjoitti:IS:n pumppu tulee nyt ainakin alkuun.

Sähköjen kanssa on vielä suuri työmaa... Kaveri oli keskiviikkona jelppimässä noitten kanssa, itseltä kun alkaa noi johdot meneen vähän ymmärryksestä yli. CVH:sta vielä joku käsitys oli, mutta nyt alkaa olla johtoja jo vähän turhan monimutkasesti.

http://njietro.kuvat.fi/kuvat/tekniikan ... ohtoja.JPG

Kuvan mukainen 12-napainen pistoke kuuluis ilmeisesti Zetecin sulakerasialle, jota mulla nyt ei tietenkään ole. Korjausoppaan ja kaverin autodatan avulla on koitettu selvittää, mitä noille 12 eri johdolle tulisi tehdä... Osa tarvii sähköä, osa maata, osa noista pitää ilmeisesti yhdistää toisiinsa sulakkeen kautta jne... Onko jollakulla kokemuksia tän liittimen auki levittämisestä? Kaikki vinkit on tervetulleita...

Muuten johtosarja on nyt koneessa kiinni, eculle tarvis vielä kehittää jostain joku fiksu paikka. Onko ecu kuinka herkkä tärinälle/lämmölle, jos sen jättäis konetilaan sisäilmanoton ja rintapellin väliin?

Tarviiko bensapumpun rele olla ecun kautta, vai käykö bensapumpun ohjaus ihan vaan virtalukosta?

Onko jollakulla kokemuksia vesiletkujen vedosta cvh->zetec tekniikanvaihdon yhteydessä? Mahtaako letkua katkasemalla ja irralliseen väliputkeen klemmarilla liittämällä tulla kovin pitkäikäsiä ratkasuja? Jokainen letku tarvii enemmän tai vähemmän modausta.

terv. Eero
RS2K johtosarjassa on tuollainen vastaava liitin ja tarkemmat selitykset voi kaivaa RS2000_Dealer_Manual.pdf sivulta 25/26 (vanha esimerkkikuva kaaviosta :D). Voin kyllä tarvittaessa kaivaa sulle ECUn ja tuon ovaalin liittimen kontaktien numerot joista selvitellä johtoja.
Mulla on neloskopassa EEC-IV kiinni juurikin rintapellissä sisäilmapuhaltimen muovisysteemien takana. Hyvin on toistaiseksi toiminut.
Ei sen bpumpunreleen ohjauksen pakko ole tulla ECUn kautta, mutta miksi ei? En ainakaan keksi yhtään hyvää syytä tehdä toisin.
Noiden letkujen kanssa on aina joutunut säätää tuon RS2K koneen kanssa ainakin, kun alavesiletku lähtee eri paikasta kuin CVH:ssa, mutta Zetecissä se taitaa olla edes hieman alueella jo valmiiksi?
Escort Mk4 "RS2300i"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 3. 6:01:31 2010

njietro kirjoitti:Mahtaako letkua katkasemalla ja irralliseen väliputkeen klemmarilla liittämällä tulla kovin pitkäikäsiä ratkasuja?
Hyvin kestää, voihan siihen putkeen tehdä vielä vähän olakettakin niin pysyy varmasti.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Heinäkuu 3. 8:00:51 2010

Kyllä itsellä on ainakin pysynyt ihan rautaputken päällä tavan klemmarilla vaikka putkessa on vaan suora pää, työntää putken vaikka sentin tai kaksi ohi klemmarista niin ei varmaan karkaa

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: 1.8 zetec+mk4 esco

Viesti Kirjoittaja turboeero » Su Heinäkuu 4. 10:40:00 2010

koskar kirjoitti:RS2K johtosarjassa on tuollainen vastaava liitin ja tarkemmat selitykset voi kaivaa RS2000_Dealer_Manual.pdf sivulta 25/26 (vanha esimerkkikuva kaaviosta :D). Voin kyllä tarvittaessa kaivaa sulle ECUn ja tuon ovaalin liittimen kontaktien numerot joista selvitellä johtoja.
Mulla on neloskopassa EEC-IV kiinni juurikin rintapellissä sisäilmapuhaltimen muovisysteemien takana. Hyvin on toistaiseksi toiminut.
Ei sen bpumpunreleen ohjauksen pakko ole tulla ECUn kautta, mutta miksi ei? En ainakaan keksi yhtään hyvää syytä tehdä toisin.
Eilen saatiin parin kaverin kanssa selvitettyä sähköjä taas jonkin matkaa:

Zetecin johtosarjan 12-napainen liitin, joka kuuluis mennä kutoskoppasen eskortin sulakerasialle:
12-napaisen liittimen nastat -> mistä tulee/mihin menee


1. musta -> ajonesto ???, menee puolalle, auto, josta kone on oli ilman ajonestoa, eli johto ilmeisesti turha? teippiä suojaksi ja piiloon?
2. ruskea -> ECU:lta nasta 22, bensapumpun releelle toinen pää
3. vihreä -> ECU:n nasta 4, kiekkamittarille, ei toimenpiteitä täsä vaiheesa kun tuskin toimii cvh:n kierroslukumittari tän johdon kautta?
4. ruskea -> lambdalle, toinen pää vaan suoraan maihin
5. musta-vihreä -> sulakkeelle F14, sulakkeen toiseen päähän 12-napaisen liittimen nasta 8, menee myös jotain kautta polttoainepumpun releelle ja viivereleelle. Koko viiverele on vähän vielä pimennossa, mikä se edes mahtaa olla ja mitä siihen tulis kytkeä?
6. ruskea-vihreä -> öljynpaine, suoraan auton omalle mittarille
7. punainen -> sulakkeelle F25 ('95 asti) / F7 ('96 eteenpäi), 3A sulake, johto menee ECU:n 1:een, sulakkeelle virta suoraan akulta.
8. musta-punainen -> sulake F14, toinen pää lambdalle, ns. lambdan lämmitys (tarpeeton???, monessa autossa ei lambdalle ole lämmitystä lainkaan)
9. ruskea-valkoinen -> lämpömittarille suoraan
10. musta-keltainen -> ECU:n nasta 10, ac connector, turha???
11. ruskea-vihreä -> ECU:n 54, ac connector, turha???
12. ruskea-valkoinen -> suoraan maahan

sulakkeet F14 = 10A, F7=3A

http://i200.photobucket.com/albums/aa21 ... osarja.jpg

Mikä on tuo keltainen liitin ympyröitynä kuvan vasemmassa reunassa? Mitä sille tulisi tehdä? :D


koskar kirjoitti:
Noiden letkujen kanssa on aina joutunut säätää tuon RS2K koneen kanssa ainakin, kun alavesiletku lähtee eri paikasta kuin CVH:ssa, mutta Zetecissä se taitaa olla edes hieman alueella jo valmiiksi?
Lämmityslaitteen letkut lähtee molemmat termarikopan juuresta zetecissä, se ei tuota ongelmaa kun on helppoa letkua ilman haaroja.

Vesipumpulta lähtevä letkulähtö on Zetecissä selkeesti suurempi kun CVH:ssa ja mutkat aivan eri suuntaan, eikä letku mahdu laturin ja syylärin väliin oikein mitenkään päin näin äkkiä katseltuna. No, pitää tutkia lisää kun nyt ensin sais sähköt ja bensapuolen nippuun...

Vastaa Viestiin