sattu pikkunen haaveri!!!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

sattu pikkunen haaveri!!!

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Lokakuu 13. 19:34:38 2004

käytiin eilen illalla samiH:n kans kokeilee venttiilin nousuu. :twisted: ja kuinka ollaakkan homma päätty pikkusen ikävästi. :cry: mun eccerin matka päätty näyttävään höyrypilveen.
tulos: 1kpl jäähdyttäjän letkuja (letku on toinen lämppärin kennolle menevistä) poikki ja nesteet pihalle. (vkäyrä kävi pikkisen korkeella) tää letku petti silleen et kovan ajon jälkeen rullailin vähän aikaa rauhallisesti ja sit kova kiihdytys :arrow: poks! letku poikki. huomasin et joku on pielessä ku sisaltä katos lämmöt. otin heti vedon pois ja tien sivuun. silti kone kerkes käydä max. 5min ilman nesteitä.

vedet ja öljyt ei oo sekasi. oljyn seassa ei oo metalli silppuu. ehkä ei kuitenkaa tullu täys tuho!?

sit kyssärit:
mitähän mahto mennä rikki ja mikä helv. saa aikaan sellasen paineen et letkut räjähtää???
meinasin mitata kansipahvin kunnoon toteamiseksi puristuspaineet ja jos vaikka ei ois leikannu kiinni. :?: paljon pitäs ehjästä pytystä löytyy painetta?? :idea:
ja onko varmaa et kansipahvi on piloilla joka tapauksessa?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Lokakuu 13. 19:44:26 2004

mitata paineet niistä sylintereistä, ja niistä pitäisi tulla saman suuruisia lukemia. paljon siinä on puristus suhde siinä autossa, niin voisi arvioida jotain bar määrää. yleensä ihan hyvä merkki on jos kaikki sylinterit näyttää suunnilleen samaa arvoa.

jos paineet kunnossa, niin letku kiinni, vedet sisälle(testissä käy ihan pelkkä vesikin, ja sitten vain käymään ja jos kaikki pelaa niinkuin pitääkin, niin kaikki ok. sitten ihmetellään miksi kertyy painetta niin paljon että letku repes, mikäli ei vanhuuttaan revennyt?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Lokakuu 13. 20:18:04 2004

sierrafriikiltä saatuna fiksuna vinkkinä:olisiko paisarin korkki rikki?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Lokakuu 13. 20:49:49 2004

Meille kävi samalla tavalla kesällä kun tultiin kalakukko kruisingiin.

Annettiin vähän imua siinä motarilla ja sit ajettiin sinne alueella.

Koottiin porukka tyylikkäästi siinä sisäänajo väylän sivussa.

Kohta kuului POF!!!

kamun e36 325 bemusta tusahti yläletku.

Pasahteleehan noita sillontällön vanhuuttaan.Toivottavasti vehkeet on ehjänä..

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ke Lokakuu 13. 20:55:47 2004

Itselläkin puhalsi toi välikoppa viime viikolla nesteet motarille, syypää oli jähdyttimen korkki.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Lokakuu 13. 21:31:23 2004

jooo ....
vika vois olla korkis ku paisuntasäiliön seinissä on saostunu sellassta tummaa paskaa ja pohjalla oli sakkaa... voisko siitä korkista johtuu ku syylärin alu/muovi yhdistelmän saumasta olin havainnu pientä tihkumista aina sillon tällön. välil vaikka en ollu pariin päivään ajanu ni säiliössä oli suht kovat paineet. mm. kerran katoin et jaahas nesteet vähissä. löysytin korkkii ja hirvee suhahdus ja nesteet pomppas takas ylärajaan!
voikos sen korkin toimivuuden testata jollain tapaa??
pitää kuitenki varuilta ostaa uus korkki. :idea:
sit selvii viel enemmän ku pääsee vloppuna paneutuu aiheeseen. jännittää vaan kansi pahvin kohtalo!! :?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ke Lokakuu 13. 21:55:03 2004

orsts2:lta räjähti kans kesällä ylävesiletku cossusta.. ja vedossa tapahtui. uusi letku kiinni, vedet sisään ja toiminut moitteetta sen jälkeen.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Lokakuu 13. 22:52:57 2004

mvla kirjoitti:jooo ....
vika vois olla korkis ku paisuntasäiliön seinissä on saostunu sellassta tummaa paskaa ja pohjalla oli sakkaa... voisko siitä korkista johtuu ku syylärin alu/muovi yhdistelmän saumasta olin havainnu pientä tihkumista aina sillon tällön. välil vaikka en ollu pariin päivään ajanu ni säiliössä oli suht kovat paineet. mm. kerran katoin et jaahas nesteet vähissä. löysytin korkkii ja hirvee suhahdus ja nesteet pomppas takas ylärajaan!
voikos sen korkin toimivuuden testata jollain tapaa??
pitää kuitenki varuilta ostaa uus korkki. :idea:
sit selvii viel enemmän ku pääsee vloppuna paneutuu aiheeseen. jännittää vaan kansi pahvin kohtalo!! :?
kyllä toi on täysin selvästi korkki tukossa. voi olla muutakin, mutta korkki on varmasti. kylmä kone ja neste ei juurikaan tuhahda.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Juutana
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:19:48 2001

Viesti Kirjoittaja Juutana » To Lokakuu 14. 9:45:59 2004

Joo, korkki vaihtoon.

Iteltä repes kerran kosanderista turbolta tuleva jäähdytysputki juurikin samoista syistä... Onneks se sattui liikennevaloista lähdettäessä, niin huomasin sen heti. Hyvällä tuurilla sattui olemaan vielä autotarvike liike aivan mutkan takana, niin sain uuden putken samantien tilalle. Samalla korkki meni vaihtoon.

Katto muuten myyjä hetken aikaa, kun vein vielä kuuman putken sille ja pyysin ehjän samanlaisen... :) Olivat niin hööveleitä, että lainasivat vielä työkalutkin sen vaihtoon.
Vanha keravalainen sananlasku: Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 14. 10:43:51 2004

Mulla on kanssa jostain syystä tossa Caprissa mahtavat paineet vesitilassa. Letkut pitää olla laatu klemmareilla kiinni ja piukassa jotta vedet pysyy sisällä. Paisuntasäiliön korkkeja oon koittanu erillaisia. Kaikilla muilla, paitsi vanhalla, vedet karkaa lämppärin kennosta matolle. Juu tiedän... Uusi kenno odottaa meikäläistä tuolla noin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 14. 21:08:16 2004

Erityisesti cossuissa letkut ovat usein liki kumimössöä ja paukahtelevat omia aikojaan, syynä tietenkin lukemattomat kansitiivisteongelmat per ajokki; öljy ja paine pehmittää jopa saksalaisen kumilaadun, donnerwetter!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Lokakuu 16. 19:26:05 2004

laitoin tänään letkut kiinni ja vedet pesään. pienten vaikeuksien jälkeen alko skulaamaan. motti kunnos! :D tää räjähtäny letku oli ihan mätä! räjähti ilmeisesti vanhuuttaan... ois kyl voinu motti mennä pirstaleiks ni ois ollu hyväsyy rakentaa uusi ... :twisted: entistä ehompi... :twisted: maanantaina tulee kuitenki laatikollinen uusia jäähd.järjestelmän osia/letkuja. 8) ei pääse tekeminen loppumaan.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin