1.8 Zetec E - haisee jäähdytysnesteeltä lämmetessään

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Winx
Ylläpitäjä

1.8 Zetec E - haisee jäähdytysnesteeltä lämmetessään

Viesti Kirjoittaja Winx » La Lokakuu 16. 19:09:13 2004

Aiheen mukaista tehnyt nyt parin viikon ajan, kun lähden aamulla liikkeelle. Haju tulee sisälle muutaman kilometrin jälkeen ja kesto noin minuutin verran. Sen jälkeen haju häviää. Lämmöt näyttää olevan ok eikä mitään erikoista heittelyä esiinny. Ulkopuolista vuotoa ei pikaisella vilkaisulla näkynyt.

Kannentiiviste mahtanee vuotaa? Pakokaasun hajusta en vielä tiedä sanoa, kun ei ole tullut haisteltua :). Pitää varmaan tehdä se seuraavaksi.

No onpa ainakin jotain tekemistä ens kerralle, ku käy kotopuoles...

Lisäys: Paisuntasäiliössä on nesteen pinta mahdollisesti laskenut. Piru ku ei muista varmasti...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Lokakuu 16. 20:10:23 2004

selvä tapaus.
kenno vuotaa
kun auto on sammutettu niin reijästä tulee nestettä kennon pintan joka haisee kun taas moottori lämpeää ajossa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » La Lokakuu 16. 20:24:59 2004

Mulla tuli just tuo sama mieleen, ku täs pähkäilin.

Lämppärin kennoahan juuri tarkoitat? Ostaisko suoraa uuden vai kuinka korjaukset on yleensä kestäny?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Lokakuu 16. 20:43:30 2004

lämppärinhän juu
ei voi korjata ,on muovi ja alumiini möhkäle.
sierrassa on ainakin hankala vaihtaa joutuu purkamaan kojelautaa.
uusi kannattaa ja luulen että vain orkkis kannattaa kun siellä on sisällä niitä muovi kiekuroita orkkiksissa (pitää olla jotta toimii tehokkaasti)
ja tarvikkeissa ei välttämättä ole niitä ja teho olematon
orkkista kannattaa kysyä vaikka melasalmelta tai oikealta edustajalta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » La Lokakuu 16. 20:52:08 2004

Vilkaisin tässä englanninkielistä pdf-muotosta korjausopasta ja kojelauta menee osaksi purkuun myös escortis. Tietämystä on vaan mp-puolelta, niin luulin ihan omiani tuon kennon ulkonäöstä...

No ei siinä auta ku hommata uus ja alkaa manata vaihdon kans :)

Kiitoksia!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 17. 13:28:43 2004

sierrassa on aika hyvässä paikassa se kenno. ei sitä kojetaulua kauheasti purkaa tartte. volvossa oli jo aika vittumaisesti, kun siitä joutui jo oikein kunnolla purkaan kojetaulua ja irrotteleen letkuja vittumaisista paikoista.

ja jos haluat, voin mailata sulle korjausoppaan ohjeet ton kennon irrottamiseen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 17. 13:40:33 2004

Ja tarkista myös syylärin kulmat. Joskus alkaa ( ennen totaalista rikkoutumista) sieltä ihan hieman tihkuttamaan ja lämmetessään sitten enemmän. Haju tulee sieltäkin tehokkaasti kabiiniin.

Ei välttämättä vuoda alle..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » Su Lokakuu 17. 13:47:16 2004

Hectori kirjoitti:ja jos haluat, voin mailata sulle korjausoppaan ohjeet ton kennon irrottamiseen.
Juu mailaa vaan ja kiitos. Jos olis vähän selvempi kuin tuo mikä mulla on.

Siskon rellu teki kuulemma samaa (kuten ilmeisesti hyvin monet rellut) ja vikaan oli riittävä patenttikorjaus se, että jätti paisuntasäiliön korkin löysälle. Ei ainakaan hajua tullut, kun sillä muutaman viikon kouluun ajelin. Onko tuo sitten pidemmän päälle fiksua...
ukormi kirjoitti:Ja tarkista myös syylärin kulmat. Joskus alkaa ( ennen totaalista rikkoutumista) sieltä ihan hieman tihkuttamaan ja lämmetessään sitten enemmän. Haju tulee sieltäkin tehokkaasti kabiiniin.

Ei välttämättä vuoda alle..
Näin teen. Eipä voi poissulkea tuotakaan vaihtoehtoa.

Kottero oli tosiaan -94 XR3i.

Vastaa Viestiin