Colognen stroukkaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Colognen stroukkaus
Tästä on muistaakseni ollut aiemminkin puhetta, mutta onkos kukaan täällä tehnyt noita?
Tuossa specialised enginesin ( www.specialisedengines.co.uk )sivuilta poimittua tekstiä:
Specification as Stage 3.0 - 3.1+ (See Ref 10)
In Addition : Block overbored to 96mm. With heavy duty, modified and balanced pistons.
Crankshaft stroked to 73mm. Con-Rods modified and balanced, with fully floating gudgeon pins.
PRICE : £3448.00
3.5 & 3.6 Conversion
When we first produced the 3.0 - 3.1+ conversions in 1988, our main concern was for reliability and smoothness, closely followed by improvements in both torque and BHP, aligned with reasonable fuel consumption and price. All this equal a good fast road car - not and unreliable ‘cammy’ and ‘juicy’ semi-race type.
We believe we achieved all our aims.
In developing the 3.5 - 3.6 range, we hoped for similar gains. Initially we tested three ‘stroker’ crankshafts of 84, 85 and 86mm, with various bore sizes.
All gave considerable gains in torque, but small, rather disappointing gains in BHP compared to 3.0+ and 3.1+ engines, due to the restrictions imposed by the standard electronic fuel injection system (EFI) used by Ford. Although with carburettored or earlier Bosch type injection systems, BHP is improved.
We can supply a remapped addition to the EFI system at an extra cost of £200.00 + VAT (Fitted).
We have found that a stroker crankshaft of 84.32mm, with a choice of bore sizes as above giving 3.5 to 3.6 litre is the most reliable and fuel efficient of these conversions.
ENGINE PRICED FROM : £3879.00
Eli ei ihan halpaa hommaa. Mutta laitoin ihan piruuttani kysymyksen toimittaisivatko pelkät kampiakselin, kiertokanget ja männät. Eikä kansipahvitkaan olisi tietty pahasta...Koko myllyä ei kuitenkaan ole mitään järkeä lähteä englannista tilaamaan. Koneistuksethan saisi tehtyä täälläkin.
Ei varmaan kuitenkaan pöllömpi mylly voisi olla ahdettu 3.6 V6...? Ainakaan 3-reikäkansilla.
Tuossa specialised enginesin ( www.specialisedengines.co.uk )sivuilta poimittua tekstiä:
Specification as Stage 3.0 - 3.1+ (See Ref 10)
In Addition : Block overbored to 96mm. With heavy duty, modified and balanced pistons.
Crankshaft stroked to 73mm. Con-Rods modified and balanced, with fully floating gudgeon pins.
PRICE : £3448.00
3.5 & 3.6 Conversion
When we first produced the 3.0 - 3.1+ conversions in 1988, our main concern was for reliability and smoothness, closely followed by improvements in both torque and BHP, aligned with reasonable fuel consumption and price. All this equal a good fast road car - not and unreliable ‘cammy’ and ‘juicy’ semi-race type.
We believe we achieved all our aims.
In developing the 3.5 - 3.6 range, we hoped for similar gains. Initially we tested three ‘stroker’ crankshafts of 84, 85 and 86mm, with various bore sizes.
All gave considerable gains in torque, but small, rather disappointing gains in BHP compared to 3.0+ and 3.1+ engines, due to the restrictions imposed by the standard electronic fuel injection system (EFI) used by Ford. Although with carburettored or earlier Bosch type injection systems, BHP is improved.
We can supply a remapped addition to the EFI system at an extra cost of £200.00 + VAT (Fitted).
We have found that a stroker crankshaft of 84.32mm, with a choice of bore sizes as above giving 3.5 to 3.6 litre is the most reliable and fuel efficient of these conversions.
ENGINE PRICED FROM : £3879.00
Eli ei ihan halpaa hommaa. Mutta laitoin ihan piruuttani kysymyksen toimittaisivatko pelkät kampiakselin, kiertokanget ja männät. Eikä kansipahvitkaan olisi tietty pahasta...Koko myllyä ei kuitenkaan ole mitään järkeä lähteä englannista tilaamaan. Koneistuksethan saisi tehtyä täälläkin.
Ei varmaan kuitenkaan pöllömpi mylly voisi olla ahdettu 3.6 V6...? Ainakaan 3-reikäkansilla.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vee niinko Voima!
Hmmm... Eiköhän nuo setit voisi sopia ihan mihin vaan Colognen lohkoon?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onko niitä Ruotsissa enempi kuin jossain muualla Euroopassa?Hessu kirjoitti:Mitä jos raahaisit Ruotsista 4.0 koneen, tulisi varmasti halvemmaksi ja vääntöä piisaa
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Ei välttämättä. Tuo on kuitenkin lähin/helpoiten luoksepäästävä paikka, jossa niitä yleisesti on saatavilla. En kiellä hakemasta vaikka jenkeistä asti, ja voihan tuurilla täältäkin mokoman löytää.MouTine kirjoitti: Onko niitä Ruotsissa enempi kuin jossain muualla Euroopassa?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
ford aerostar ja ford bronco ja ford maasturit ja pickapitRS2600 kirjoitti:Missä vehkeissä noita 4litrasia on ja mikä poraus/iskuHessu kirjoitti:Mitä jos raahaisit Ruotsista 4.0 koneen, tulisi varmasti halvemmaksi ja vääntöä piisaa

4.0 on muuten sama kuin 2.9 mutta deckki korkeus on suurempi ja isku eri, poraus on muistaakseni sama kuin 2.9 koneessa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Kaivetaan nyt tämä threadi haudastaan, jonkin verran eroja on selvitelty myös osoitteessa
http://agnes.homelinux.com/ford/
http://agnes.homelinux.com/ford/
#682
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Pistäkääs nyt joku pähkinänkuoressa infopaketti siitä mikä sopii mihinkin ja mitä siitä tulee. Tsekkasin MoloA:n linkin ja eipä nyt ihan bolt-on hommalta näyttänyt. Meneekö nyt tuo 4.0 kampura vanhempaan Cologneen? Entäs Cossu?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Kuuleman mukaan 2.9 kampi 2.8 lohkossa on jo aika tiukka, mahdollisesti joutuu hiukan vinguttamaan kiertokankien kohdalta. 4.0:ssa olisi vielä 12mm pidempi isku eli suuren luokan ongelmia saattaisi olla luvassa. Cossun lohkosta en tiedä, mutta miten olisi 4.0 alakerta cosan kansilla? 

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Ylläpitäjä
Linkutin ei taida enää toimia?MoloA kirjoitti:Kaivetaan nyt tämä threadi haudastaan, jonkin verran eroja on selvitelty myös osoitteessa
http://agnes.homelinux.com/ford/
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
155hp ja ~325nmBootsi kirjoitti:Paljonkos tuossa 4 litrasessa on vakiona tehoja.
Laatikot ilmeisesti käy ristiin 2.8 <--> 4.0

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia