2.8i v6 single turbo.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 9:48:16 2003
- Paikkakunta: Joensuu
2.8i v6 single turbo.
Mietiskelin tuossa että jos turbottais tuon xr nelkun. Ei mitään hankalaa bi-turbo hässäkkää, vaan ihan yhdellä föönillä. Niin kuin turbo technics turbotti aikoinaan capria. Eli melkein vakio osilla ja pienellä ahtimella (T3).
Mietiskelin vain tuota pakosarjaa, että miten se olisi järkevä tehdä, ja onko väliä sillä minkä mittaiset pakosarjat ovat. Ainakin kuvassa:
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo ... engine.htm
näyttäisi olevan hiukan eri mittaiset, kun tulee toiselta puolen toinen satsi. Yksi vaihto ehto olisi laittaa fööni moottorin eteen, jos olisi tilaa.
Ideoita ja JÄRKEVIÄ ehdotuksia kuunnellaan.
Tuollainen systeemi olisi aika edullinen ja eikä tulisi edes katsastusmiehen kanssa ongelmia. 200hp/320nm. no jaa
Mietiskelin vain tuota pakosarjaa, että miten se olisi järkevä tehdä, ja onko väliä sillä minkä mittaiset pakosarjat ovat. Ainakin kuvassa:
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo ... engine.htm
näyttäisi olevan hiukan eri mittaiset, kun tulee toiselta puolen toinen satsi. Yksi vaihto ehto olisi laittaa fööni moottorin eteen, jos olisi tilaa.
Ideoita ja JÄRKEVIÄ ehdotuksia kuunnellaan.
Tuollainen systeemi olisi aika edullinen ja eikä tulisi edes katsastusmiehen kanssa ongelmia. 200hp/320nm. no jaa
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Itse tein joku vuosi sitten XR4x4:ään turbosatsin. Kuskin puolella oli vakiopakosarja, josta jatkettiin modifioidulla vakiopakoputkella koneen alta ja toiselta puolen ylös. Oikeanpuoleinen pakosarja tehtiin itse putkesta (yksi kannen puoleinen teräslaippa muuten löytyy vielä!) pukinsarvimalliin, jolloin turbo tuli venttiilikopan viereen. Imut ilmamäärämittarilta pitkällä letkulla koneen etupuolelta. Imusarja käännettiin ympäri jolloin kaasuläppä oli liitettävissä lyhyellä putkella turboon. Olihan se aikamoinen kötöstys mutta vääntöä oli joku 420Nm@3000 ja tehoja 260@4500.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Konetta ei tosiaan avattu, se oli x kilometriä ajettu vakio. Paineita oli siinä kilon verran, olisiko muutaman kerran lipsahtanut vähän ylikin. Ainakin TTMK:n kiihdytyskisassa 2001, kun tankissa oli sekoitus 100LL lentobensaa, tolueenia, octane boosteria ja kaksitahtiöljyä
Sadesäästä huolimatta nakki ei luistanut, kytkin sitten kylläkin...

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Vakiota, vakiota
Käynnistyssuuttimelle oli "override" jolla sen sai ruikkaamaan koko ajan että vähän paremmin soppa riittäisi. Alkoi varmasti olemaan aikalailla normaalin "pienen" K-jetin rajoilla. Sytkää sen verran myöhäiselle mitä tarvitsi, alipaine-ennakkohan menee nolliin kun alkaa ahtaa. Ei siis todellakaan mikään hienostunut systeemi ja nyt tekisin aivan toisin, mutta hupaisaa oli kyllä 


Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar