
Sierran lämpeneminen.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
Sierran lämpeneminen.
Talvi tulee...Halla tulee... Sierrani ei vaan lämpiä kunnolla.Kaikki mahd.uutta.Termari "orkkis 88 astetta", lämppärin kenno,syyläri eikä ole käytetty mitään jäähdytin sementtejä.Konehan on suorastaan lekendaarinen ohc turbolla joten kyllä mielestäni moisen maamoottorin pitäis lämpöä tuottaa...Olisko kellään ehdotuksia? 

-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
eihän jäähdytys järjestelmässä oo ilmaa
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuo mulla tuli kans ekana mieleen joka kannattaa tarkistaa.Hartza kirjoitti:onko lämppärin kennon letkut oikeinpäin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kumpaahan mahdat tarkoittaa
sisätila ei lämpeä vai moottori ei lämpeä?
kun ne molemmat on sierraa.
jos sisä tila ei lämpeä niin vika voi olla kennon sisälläkin.
Kennon sisällä on muovi spiraaleja jotka pyörittää nestettä sieltä että se luovuttais mahdollisimman paljon lämpöä.
jos nää spiraalit on mennyt lämmön /ajan voimasta kasaan niin kenno ei enää toimi.
silloin ainoo korjaus on kennon vaihto
luulen että mulla farkkusierrassa on sama juttu edessä ennen talvea.
tietysti jos letkut on väärinpäin niin ilma ei tuu sieltä pois.
vähän niinkuin öljynjäähdytin jutussakin on käyty läpi.
ja moottorin lämpeämis ongelmat alempana
sisätila ei lämpeä vai moottori ei lämpeä?
kun ne molemmat on sierraa.
jos sisä tila ei lämpeä niin vika voi olla kennon sisälläkin.
Kennon sisällä on muovi spiraaleja jotka pyörittää nestettä sieltä että se luovuttais mahdollisimman paljon lämpöä.
jos nää spiraalit on mennyt lämmön /ajan voimasta kasaan niin kenno ei enää toimi.
silloin ainoo korjaus on kennon vaihto
luulen että mulla farkkusierrassa on sama juttu edessä ennen talvea.
tietysti jos letkut on väärinpäin niin ilma ei tuu sieltä pois.
vähän niinkuin öljynjäähdytin jutussakin on käyty läpi.
ja moottorin lämpeämis ongelmat alempana
Viimeksi muokannut sierra friikki, To Lokakuu 28. 20:00:34 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ja onko kyse nyt sitten siitä että moottori ei lämpene, vai siitä että puhallin ei puhalla lämmintä ilmaa?
jos on puhaltimesta kiinni, niin katsoppas nyt vaikka että ne molemmat lämppärin kennolle menevät letkut lämpenee, eikä ole kylmiä. onko kenno lämmin. ja sen ylemmän letkun, joka tulee vesipumpulta, pitäisi olla ensiksi lämmin, ja aika nopeasti sen alemmankin pitäisi lämmetä. näin äkkiseltään sanoisin että ne ei lämpiä kunnolla, mutta jos ne lämpenee, niin sitten siellä kennossa on ilmaa. jos ne ei lämpene, niin sitten sinne ei mene nestettä sinne kennolle. letkut tukossa tai jotain.
paisuntasäiliön korkki ei vaikuta tähän.
jos taas kyse on siitä että auto ei lämpiä, on vikaa termostaatissa. mahdollisesti vesi pääsee virtaamaan ohitse. tuuletin voi olla jumissa, että pyörii koko ajan, ja siksi auto käy kylmänä. sullahan on viskollinen tuuletin siinä vesipumpussa? kato pyöriikö se. jos pyörii niin termostaattia tutkimaan. jos ei pyöri, niin vaihda tuuletin.
edit. kappas sierrafriikki ehti pyydellä tarkennusta ensin. no nopeet syä hitaat.
jos on puhaltimesta kiinni, niin katsoppas nyt vaikka että ne molemmat lämppärin kennolle menevät letkut lämpenee, eikä ole kylmiä. onko kenno lämmin. ja sen ylemmän letkun, joka tulee vesipumpulta, pitäisi olla ensiksi lämmin, ja aika nopeasti sen alemmankin pitäisi lämmetä. näin äkkiseltään sanoisin että ne ei lämpiä kunnolla, mutta jos ne lämpenee, niin sitten siellä kennossa on ilmaa. jos ne ei lämpene, niin sitten sinne ei mene nestettä sinne kennolle. letkut tukossa tai jotain.
paisuntasäiliön korkki ei vaikuta tähän.
jos taas kyse on siitä että auto ei lämpiä, on vikaa termostaatissa. mahdollisesti vesi pääsee virtaamaan ohitse. tuuletin voi olla jumissa, että pyörii koko ajan, ja siksi auto käy kylmänä. sullahan on viskollinen tuuletin siinä vesipumpussa? kato pyöriikö se. jos pyörii niin termostaattia tutkimaan. jos ei pyöri, niin vaihda tuuletin.
edit. kappas sierrafriikki ehti pyydellä tarkennusta ensin. no nopeet syä hitaat.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
- Paikkakunta: Rovaniemi
Omassa Sierrassa on tullut kokeiltua vähän vaikka mitä moottorin lämpöjen saamiseksi talvella ylös.
Ja nyt taisin onnistua siinä
Fordilta uusi Motorcraftin 92 asteinen termostaatti+ tiivisteet.
Aikaisemmin olen vaihtanut ylävesiletkun uuden malliseen, josta lähtee letku paisuntasäiliölle. Eikä siitä termostaattikotelon kyljestä.
Tärkeimpänä pointtina koneistin nauhahiomakoneella termostaattikotelon tasopinna sileäksi syöpymista.
Oli hieman vuotanut sieltä. Ja jos paineet pääsee karkaamaan järjestelmästa vaikka paisuntasäiliön korkin kautta tulee talvella vilu.
Ja nyt taisin onnistua siinä

Fordilta uusi Motorcraftin 92 asteinen termostaatti+ tiivisteet.
Aikaisemmin olen vaihtanut ylävesiletkun uuden malliseen, josta lähtee letku paisuntasäiliölle. Eikä siitä termostaattikotelon kyljestä.
Tärkeimpänä pointtina koneistin nauhahiomakoneella termostaattikotelon tasopinna sileäksi syöpymista.
Oli hieman vuotanut sieltä. Ja jos paineet pääsee karkaamaan järjestelmästa vaikka paisuntasäiliön korkin kautta tulee talvella vilu.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
Kiitos kaikille hyvistä neuoista. Näyttäis tosiaan siltä että pannu ei lämpiä kunnolla. Aamullakin kerkiän ajaa töihin noin 7km josta osa konetietä niin vasta parkkipaikalla tietokoneen näytön lukema nousee 70asteen päälle jolloin vasta kaikki rikastukset lähtee pois päältä. Visko on poistettu sähköisen tieltä. Letkut oikein päin, siitä ylemmästä lähtee kyllä turbolle vesi niinkuin cossussa. On ollut ilmankin eikä vaikuta asiaan. On kai vaan niin hyvä hyötysuhde et lämpöä ei vaan synny 

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
sattuuko toi sun sähköflekti pyörimään koko ajan? senhän pitää pyöriä vain kun on riittävä lämpötila. eli tarkista se lämpökytkin, jos se kokoajan pyörii.jarcci kirjoitti:Kiitos kaikille hyvistä neuoista. Näyttäis tosiaan siltä että pannu ei lämpiä kunnolla. Aamullakin kerkiän ajaa töihin noin 7km josta osa konetietä niin vasta parkkipaikalla tietokoneen näytön lukema nousee 70asteen päälle jolloin vasta kaikki rikastukset lähtee pois päältä. Visko on poistettu sähköisen tieltä. Letkut oikein päin, siitä ylemmästä lähtee kyllä turbolle vesi niinkuin cossussa. On ollut ilmankin eikä vaikuta asiaan. On kai vaan niin hyvä hyötysuhde et lämpöä ei vaan synny
toinen mahdollisuus on se että termostaatti vuotaa ohitse, eli tarkista se.
vaihda se paisuntasäiliön korkki. on halpa, ja sitten se ainakin on kunnossa.
tarkista että vesiletkut ei ole lommahtanut, eli kaikista pääsee virtaamaan neste vapaasti. yleensä se nostaa lämpöjä, mutta tarkista se jokatapauksessa.
alotetaan nyt vaikka noista, ja katsotaan sitten lisää. sun pitää saada moottorin lämmöt nousemaan normaaliksi, sitten voidaan ihmetellä jos ei puhalla sinne koppiin asti kunnolla.
edit. ja ja onhan se termari siellä oikeinpäin, ja termari aukeaa oikeasti siinä missä sen pitää. eli kattilaan vettä, lämpömittari ja sitten katsot missä lämmössä se termari aukeaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Lainataan topicia.
Tuossa kun tänäänkin oli +21 lämmintä niin kaupunkiajossa nousi jo 98 asteeseen vesi, sitten laitoin lämppärin puhaltamaan lämmintä niin laski siitä sitten jonkin verran. Flekti pyörii ajossa jatkuvasti, megasta kun katselee niin normi ajossa n. 93-95astetta, mutta kun vähänkin hiljempaa ajaa/isommilla kierroksilla nousee aika paljon, varsinkin kun lämppäri on kylmässä asennossa. Olisikohan ilmaa jossain? Aamulla kun käynnistää kuuluu se lorina, josta on täälläkin ollut juttua. Turbon vesikierto otettu lämppärinletkusta ja menee paisarin pikkuliittimeen (samaan tulee myös sieltä ylävesiletkusta).
Tuossa kun tänäänkin oli +21 lämmintä niin kaupunkiajossa nousi jo 98 asteeseen vesi, sitten laitoin lämppärin puhaltamaan lämmintä niin laski siitä sitten jonkin verran. Flekti pyörii ajossa jatkuvasti, megasta kun katselee niin normi ajossa n. 93-95astetta, mutta kun vähänkin hiljempaa ajaa/isommilla kierroksilla nousee aika paljon, varsinkin kun lämppäri on kylmässä asennossa. Olisikohan ilmaa jossain? Aamulla kun käynnistää kuuluu se lorina, josta on täälläkin ollut juttua. Turbon vesikierto otettu lämppärinletkusta ja menee paisarin pikkuliittimeen (samaan tulee myös sieltä ylävesiletkusta).
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Sitä ajattelin myös, että tuo turbon vesikierto nyt jotenkin sekottaisi järjestelmää? Termari on 88 ja kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle, nousee lämpö tasaisesti 93 asteeseen, josta laskee 88-89 asteeseen termarin auetessa. Sen jälkeen nousee johonkin 92-94 normaalisti, mutta kuumalla ilmalla nousee varmasti 100 jos ei pitäisi lämmintä puhallusta sisälle päällä. Flekti ei auta tuon lämmön nousemisessa. Tuo megan anturin arvotkaan ei voi hirveästi pielessä olla, kun tuossa 93 lähtee laskemaan termarin auettua.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola