Zetec 1.8 jakoremmin vaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rst1power
Ylläpitäjä

Zetec 1.8 jakoremmin vaihto

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Lokakuu 31. 2:50:19 2004

Eli minkälainen homma edessä?

Mitä joutuu purkaa edestä että saa vaihdettua?
Ja jos muita kokemuksia mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, niin kaikki ideat olis tervetulleita :shock:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Zetec 1.8 jakoremmin vaihto

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Lokakuu 31. 11:35:04 2004

rst1power kirjoitti:Eli minkälainen homma edessä?

Mitä joutuu purkaa edestä että saa vaihdettua?
Ja jos muita kokemuksia mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, niin kaikki ideat olis tervetulleita :shock:
Tämä ohje on -93 malliseen 1.8 Zeteciin, ilman mitään lisävarusteita.

Mukava homma, sain semmoseen tuhlattua 7 tuntia :) Tosin vaihdoin nokatkin ja kaikkea muuta pientä...

Kaikki suojakopat vaan irti, alin ei lähde ilman kampiaksenlin alapyörää irroittamatta. Mahdollisesti joutuu laskemaan konettta sen verran, että saa alarullan irti, ainakin Fiestassa joutui. Laturin remeli irti ja venakoppa pois.

Hyvä olisi olla "Fordin erikoistyökalu" jokka lukitaan nokat ykk-asentoon, ts. 5mm lattarauta tai tanko riittää. Nokkien päässä on hahlot mihin työkalu sopii venakopan tasossa, näet sitten kun saat sen auki ;) Alhaalla merkki on laturin remmin pyörässä ja vastakota on öljypohjassa. Jotkut sankarit tietenkin vaihtavat hihnan ilman tätä työkalua, minä en uskaltaisi. Asettelu- ja kiristysvaiheessa helposti jonpi kumpi nokka pyörähtää ja sitten ihmetellään kun ei kulje mihinkään tai venttiili on solmussa :?

Alarullat kannattaa kummatkin vaihtaa samalla, omassa oli kummatkin heikossa hapessa, tuskin koskaan vaihdettu... Alarulliin tarivittaan torx tjsp avaimet, mielellään kulmamallia, ainakaan Fiestan konehuoneessa ei ollut muille työkaluille tilaa. Samalla menee uusi vesipumppu paikalleen, muutoin on aika vaikea vaihtaa.

Kiristimeen kannattaa hakea Foortilta uusi kiristysjousi, omassa oli aika venähtänyt eikä jaksanut kunnolla esikiristää kiristintä. Tehtaalta lähtiessä niitä ei ole asennettu, huolloissa niitä sitten lisätiin. Jousi pitäisi kiristää rullan oikeean kireyteen ja sitten vaan momentilla kiinni. erikoistyökalu vaan pois ja pyörittää konetta käymissuuntaan pari kierrosta ja kokeilee että erikoistyökalu menee paikalleen ja merkki on kohdillaan.

Kaikki kannattaa varmistaa ja tuplavarmistaa, ettei tule itku käynnistyksessä tai rekkaa ohitettaessa ;) En ota mitään vastuuta remminvaihdon onnistumisesta, mutta jos minä osaan niin varmasti osaat sinäkin.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Lokakuu 31. 12:44:32 2004

Joo no pitäää rupee väkräämään ens viikolla..
escortissa joutunee purkaa vielä tehostajan nestesäiliön pois edestä?

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ma Marraskuu 1. 7:56:40 2004

Itselläni sama homma nyt meneillään.... Auto on ´95 1.8i Escort. Ahtaalta ainakin näyttää, eilen purin vahän muovisuojia pois ja ihmettelin miten sinne väliin pitäisi päästä ruuvaamaan... No, jos ne kerran tuolla Ford- huollossakin osaa niin kyllä määkin sitten... 8) :roll:
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Marraskuu 1. 10:43:48 2004

varmaankin nopein tapa on ottaa motti irti autosta. Tulee vaihdettua se jäähdyttimen vesikin siinä samalla :)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Marraskuu 1. 14:10:10 2004

Mondeoon vaihdoin talvella(hihnan ja rullat), aikaa meni ~4tuntia, Haynesin ohjeita mukaellen.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Zetec 1.8 jakoremmin vaihto

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 1. 18:34:29 2004

Hartza kirjoitti:Jotkut sankarit tietenkin vaihtavat hihnan ilman tätä työkalua, minä en uskaltaisi. Asettelu- ja kiristysvaiheessa helposti jonpi kumpi nokka pyörähtää ja sitten ihmetellään kun ei kulje mihinkään tai venttiili on solmussa :?

Alarullat kannattaa kummatkin vaihtaa samalla, omassa oli kummatkin heikossa hapessa, tuskin koskaan vaihdettu...
no tohon on omat jekkunsa tuohon, ettei tartte venttiilikantta aukaista(eli ei tartte käyttää erikoistyökalua). asiasta kiinnostuneille voin sen kertoa priva viestinä, mutta en suosittele kenenkään tehdä, jos ei ole täysin varma mitä tekee, kuten muutenkin jakopään hommia tehdessä.

ja aina kaikki kiristin rullat kannattaa vaihtaa. ei maksa juurikaan mitään verrattuna siihen että ne menee paskaksi, ja kone räjähtää pitkin tampere helsinki konetietä.

edit. taitaa olla tunnin tai puolentoista tunnin homma, jos rauhallisesti tekee... mutta tässä remontissa kannattaa käyttää kaikki se aika mitä tarvitsee, ollakseen varma että kaikki on kohdillaan ja kunnossa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Zetec 1.8 jakoremmin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Marraskuu 1. 20:39:41 2004

Hartza kirjoitti: Jotkut sankarit tietenkin vaihtavat hihnan ilman tätä työkalua, minä en uskaltaisi. Asettelu- ja kiristysvaiheessa helposti jonpi kumpi nokka pyörähtää ja sitten ihmetellään kun ei kulje mihinkään tai venttiili on solmussa
Jaa, merkit nokkapyöriin ja kampuraan, ei kai se muuta tarvi. Tai niin mulla oli ja hyvin hönkii vielä. Tosin tarkkana saa toki olla, mullakin oli toinen nokka pykälän sivussa, tämä kävi ilmi kun juurikin tarkistuksen takia pyörittelin moottoria käsin. Mutta onnistuu siis ilman "erikois"työkaluja kun on tarkkana niinkuin kärpän pesillä.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Marraskuu 2. 21:17:39 2004

tuskin siinä venttiiliä ihan helposti solmuun saa...
Tai joutuu ainaki ihan tosissaan vinoon kääntämään toisen nokkapyöristä.
Ja onhan se vissiin fiksuu pyörittää konetta pari kierrosta ennen ku lähtee koekäyttämään.

Mutta sen haluaisin kuulla että mikä on työjärjestys että 1.5 tuntiin homman tekee? :shock:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 2. 21:39:48 2004

rst1power kirjoitti: Mutta sen haluaisin kuulla että mikä on työjärjestys että 1.5 tuntiin homman tekee? :shock:
kun tietää mitä tekee, se ei ole mikään ihmeellinen suoritus. eikä vaadi kovin kummoisia toimenpiteitäkään. ei pureta ylimääräisiä, ja tehdään hommat loogisessa järjestyksessä. voin sen privana laittaa jos haluat. pahus kun en nyt muista paljonko se ohjeaika oli remmin vaihdolle...
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Marraskuu 2. 22:30:25 2004

Hectori kirjoitti:
rst1power kirjoitti: Mutta sen haluaisin kuulla että mikä on työjärjestys että 1.5 tuntiin homman tekee? :shock:
kun tietää mitä tekee, se ei ole mikään ihmeellinen suoritus. eikä vaadi kovin kummoisia toimenpiteitäkään. ei pureta ylimääräisiä, ja tehdään hommat loogisessa järjestyksessä. voin sen privana laittaa jos haluat. pahus kun en nyt muista paljonko se ohjeaika oli remmin vaihdolle...
Ei siinä mitään, kun ensi kerralla tuon autoni jakohihnan+rullien vaihtoon, vien sen Kivitilalle ja en maksa enenmpää kuin 1,5 työstä ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Marraskuu 2. 22:34:28 2004

rst1power kirjoitti:
Mutta sen haluaisin kuulla että mikä on työjärjestys että 1.5 tuntiin homman tekee? :shock:
No ei tossa hommassa mee kun vajaa tunti,kun meijän keikkakoneet sen tekee. 8) Ohje-aika taitaa olla 2,2-2,4 tuntia mallista riippuen.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 2. 22:37:19 2004

Hartza kirjoitti: Ei siinä mitään, kun ensi kerralla tuon autoni jakohihnan+rullien vaihtoon, vien sen Kivitilalle ja en maksa enenmpää kuin 1,5 työstä ;)
no eipä se hinta kauheasti neuvoteltavissa taida olla. :lol: :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 2. 22:40:05 2004

lappis kirjoitti: No ei tossa hommassa mee kun vajaa tunti,kun meijän keikkakoneet sen tekee. 8) Ohje-aika taitaa olla 2,2-2,4 tuntia mallista riippuen.
joo jotain sen luokkaista se muistaakseni on. puolituntia on hurjin aika, minkä oon kuullut, mutta sitä en oo nähnyt tapahtuvan noin niinkuin todistettavasti. toi puolitoista tuntia on kokolailla kohtuulliseen tahtiin tehtäessä. mutta siihen aikaanhan kuuluu paljon muutakin kuin vain itse työ, tuohon ohjeaikaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Marraskuu 2. 22:42:13 2004

Hectori kirjoitti:
Hartza kirjoitti: Ei siinä mitään, kun ensi kerralla tuon autoni jakohihnan+rullien vaihtoon, vien sen Kivitilalle ja en maksa enenmpää kuin 1,5 työstä ;)
no eipä se hinta kauheasti neuvoteltavissa taida olla. :lol: :wink:
Mitä vittua, laskutetaanko teillä tekemättömästä työstä? Taidan ostaa tojotan :),siinä on ketju. Näin sitä kuluttajaa huijataan, paras on kun tekee itse, kuhan vaan tietää mitä tekee...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 2. 22:43:58 2004

Hartza kirjoitti: Mitä vittua, laskutetaanko teillä tekemättömästä työstä?
ei kun maksetaan nimenomaan tehdystä työstä. kaikki jakohihnathan laitetaan käyttäen erikoistyökaluja, ja fordin ohjeistuksen mukaan. :wink: mutta osta transiitti. siinäkin on ketju. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Marraskuu 2. 23:10:57 2004

Hectori kirjoitti:
rst1power kirjoitti: Mutta sen haluaisin kuulla että mikä on työjärjestys että 1.5 tuntiin homman tekee? :shock:
kun tietää mitä tekee, se ei ole mikään ihmeellinen suoritus. eikä vaadi kovin kummoisia toimenpiteitäkään. ei pureta ylimääräisiä, ja tehdään hommat loogisessa järjestyksessä. voin sen privana laittaa jos haluat. pahus kun en nyt muista paljonko se ohjeaika oli remmin vaihdolle...
Jos millään vaan viittit valaista tietämätöntä niin olis todella hienoo :roll:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Marraskuu 3. 0:54:38 2004

vaihda kolmoskoppaseen Fiestaan, jossa on ilmastointi ja ohjaustehostin, jakohihna ja kiristimet alle kahteen tuntiin ilman nosturia ja erikois(sähkö-, paineilma-)työkaluja.

jos onnistuu, niin nostan kyllä hattua....

Mondeonkin hihnan vaihto kyseisellä repertuaarilla vie varmaan sen pari tuntia, kun käyttölaitehihnankin vaihto kulutti noin puoli tuntia. Kyseistä operaatiota harjoiteltiin ensin kolme kertaa, kunnes optimaalinen sekvenssi löytyy. Siinä vaiheessa pultit tosin irtosi jo mukavasti kun niitä oli auottu ja putsailtu pari kertaa, sekä kiristetty momenttiin.

Niin ja siellä Mondeon konehuoneessa sentään on tilaa...

Väitän vahvasti ettei puolessa tunnissa saa hihnaa vaihdettua, kun ei ainakaan fiestan konehuoneeseen edes saa momenttiavainta paikalleen kiristämistä varten.

Joskus tosin muistan katselleeni suoritusta jossa kupla ajettiin pukeille, irroitettiin kone, pistettiin takaisin ja ajettiin pois. ja paljonko meni aikaa? No ruhtinaalliset 20 sekuntia...

RS 1800
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RS 1800 » To Marraskuu 4. 0:35:06 2004

mitenkäs on nokka pyörien vaihto minkalainen homma? tarviiko aukasta venakoppaa
P.S taitaa olla helpoin kun vien voortille vai :roll:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Marraskuu 4. 10:26:09 2004

RS 1800 kirjoitti:mitenkäs on nokka pyörien vaihto minkalainen homma? tarviiko aukasta venakoppaa
P.S taitaa olla helpoin kun vien voortille vai :roll:
Muuten helppo, mutta jaon saaminen takaisin kohdalleen voi vaatia hieman askartelua...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 4. 13:38:31 2004

RS 1800 kirjoitti:mitenkäs on nokka pyörien vaihto minkalainen homma? tarviiko aukasta venakoppaa
P.S taitaa olla helpoin kun vien voortille vai :roll:
jos et ole aivan varma mitä teet, eikä ole kaveria joka asiasta tietäisi ja tulisi neuvomaan, niin kannattaa harkita sitä fordille viemistä. toki jos sitä haluaa askarrella, ja opetella, niin kyllä sen pystyy itte tekeen. merkit vaan aina kohdilleen, niin pitäisi onnistua.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

RS 1800
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RS 1800 » To Marraskuu 4. 20:20:45 2004

saako nokat pysymään jotenki liikkumatta kun kiristää uudet pyörät? TOttakai täytyy tehdä merkit ja remmi löysäys ja nokat vaihtoon merkit kohakkain (mites uusien nokkien merkit?? uusia en oo saanu näkösille viellä tommipilletin pyörät ovat mut ehkä huomenna asia valkenee mulle kun saan osat) ja sit nokat momentiin remmin kiristy pyöritys 2 kierrosta ja merkkin tarkistu meeneekö näin suurinpiirtein? saa pistää privana paremmat ohjee/neuvot jos joku kehtaa
PS mitä mun kyseinen homma maksaa foortilla noin :roll:

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » To Marraskuu 4. 20:43:43 2004

RS 1800 kirjoitti:saako nokat pysymään jotenki liikkumatta kun kiristää uudet pyörät? TOttakai täytyy tehdä merkit ja remmi löysäys ja nokat vaihtoon merkit kohakkain (mites uusien nokkien merkit?? uusia en oo saanu näkösille viellä tommipilletin pyörät ovat mut ehkä huomenna asia valkenee mulle kun saan osat) ja sit nokat momentiin remmin kiristy pyöritys 2 kierrosta ja merkkin tarkistu meeneekö näin suurinpiirtein? saa pistää privana paremmat ohjee/neuvot jos joku kehtaa
PS mitä mun kyseinen homma maksaa foortilla noin :roll:
nokat käsittääkseni voi lukita kulmaraudalla kuhan ottaa ventiilikopan pois. siel päissä on sellaset lovet mihin kulmarauta laitetaan.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 4. 22:36:00 2004

RS 1800 kirjoitti:saako nokat pysymään jotenki liikkumatta kun kiristää uudet pyörät?
saa. nokissa on kolot mistä voi ne lukita paikalleen.
RS 1800 kirjoitti: PS mitä mun kyseinen homma maksaa foortilla noin :roll:
taitaa satasen nurkilla olla. kannattaa kysästä hinta paikalliselta Fordin korjaamolta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

RS 1800
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RS 1800 » To Marraskuu 4. 22:43:02 2004

:D julkinen KIITOS ASIANTUNTIJALLE/ASIASTATIETÄVILLE !

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » La Marraskuu 20. 12:32:45 2004

Noniin tulipahan vaihdettua remmi.

pari tuntia tehokasta työtä ni kyllä toimii :D
Eikä se kyl iha helppo homma kyllä ollu, jonku verran löyty jos jotakin edest..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 20. 20:10:10 2004

rst1power kirjoitti: Eikä se kyl iha helppo homma kyllä ollu, jonku verran löyty jos jotakin edest..
no sehän riippuu vain vertailukohteesta. vittumaisin mihin mä oon remmin vaihtanut, oli 405 peugeot, kun sinne ei oikeasti meinannut mahtua väliin näillä pääsiäiskäsillä. ja onhan toi zetekki vaikeahko, jos verrataan vaikka johonkin transitin remminvaihtoon.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » La Marraskuu 20. 21:20:42 2004

Joo no vertailukohteena käytin cvh moottoria jossa remmin vaihto
kestää noin 5min :roll:

Eikä tosiaan tossa zetecissä muuten mitää ihmeellistä ole paitsi se purkaminen, muovikatteet ym muut.

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » La Marraskuu 20. 22:37:47 2004

Jep, mulla sama homma kesken, kaikki on purettu nokka-akseleita myöten. Tarkistan samalla nostimet kun kone nakuttaa kuin dieseli. Vesipumppukin menee uusiksi nyt samalla. Ei se vaikea homma ole mutta aikaa siihen menee kun joutuu purkamaan hemmetinmoinen määra muoviosia että saa sen hihnan näkyviin....
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Marraskuu 21. 1:21:12 2004

Ghia-mies kirjoitti:Jep, mulla sama homma kesken, kaikki on purettu nokka-akseleita myöten. Tarkistan samalla nostimet kun kone nakuttaa kuin dieseli. Vesipumppukin menee uusiksi nyt samalla. Ei se vaikea homma ole mutta aikaa siihen menee kun joutuu purkamaan hemmetinmoinen määra muoviosia että saa sen hihnan näkyviin....
Joo ja sit kun ei konetta liikuta niin on vähän näpräämistä niitten hihnan ohjureiden kanssa
meinas käpy palaa niitten kanssa :evil:

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Marraskuu 21. 14:22:51 2004

rst1power kirjoitti:
Ghia-mies kirjoitti:Jep, mulla sama homma kesken, kaikki on purettu nokka-akseleita myöten. Tarkistan samalla nostimet kun kone nakuttaa kuin dieseli. Vesipumppukin menee uusiksi nyt samalla. Ei se vaikea homma ole mutta aikaa siihen menee kun joutuu purkamaan hemmetinmoinen määra muoviosia että saa sen hihnan näkyviin....
Joo ja sit kun ei konetta liikuta niin on vähän näpräämistä niitten hihnan ohjureiden kanssa
meinas käpy palaa niitten kanssa :evil:
Aijaa, mikäs siinä oli..? Otin vielä vaan vanhat pois ja totesin että ne oli ihan lopussa, klappia oli ihan useamman millin verran. Onneksi on uudet mukana siinä Fordin hihnapaketissa...
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Marraskuu 21. 15:18:59 2004

ei siinä ihmeempiä kun et ahdasta ja yhdellä sormella pyörittelet sit pulttia auki!

ja jäi vielä moniurahihna vaihtamatta joten huomenna taas puretaan..

Vastaa Viestiin