osien kiillottelu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
osien kiillottelu
en löytäny haulla aiheesta,eli kysymys kuuluu,että kuinka ootte osia kiillottaneet? vai ooteko ostaneet kaikki valmiina?varmaanki ensin karkeemmasta hienompaan paperiin,mutta entä sen jälkeen,että saadaan hieno jälki??ja entä kuinka saadaan myös pysymään eli laitetaanko lakkaa vai vahataanko aika-ajoin.
tää on mulle ihan uus aihe,mutta aattelin,että vois talven aikana jotain tehdä kuhan ohjeita sais.
tää on mulle ihan uus aihe,mutta aattelin,että vois talven aikana jotain tehdä kuhan ohjeita sais.
-
- Ylläpitäjä
-
Nii eli viimenen pinta tehään sit rättilaikal ja hiomatahnalla / metallinkiillotus-aineella.rs11 kirjoitti:mitäs toi rättilaikkahomma on noin niinku tyhmemmälle selitettynä ja toi autoglym.en rupee hakeen,mutta jos se on vahaa niin en oo tuota merkkiä käyttäny ja siitä tyhmä kyssäri
Eli siitä vaan jos omaat hyvät hermot

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Ylläpitäjä
-
Porakonetta / Rälläkkää / tai jotain paineilma vehjettä.
Sen kiillon säilyttäminen on sitten ihan toinen juttu.. toiset vahaavat toiset eivät tee mitään ja jotkut laittavat lakan, mutta lakka pitää olla 2komponenttia sitten ja sen pysymisestä ei ole takeita.
Jos jollain kokemuksia kertokoon!
Itse olen tyytynyt vahaukseen.
Sen kiillon säilyttäminen on sitten ihan toinen juttu.. toiset vahaavat toiset eivät tee mitään ja jotkut laittavat lakan, mutta lakka pitää olla 2komponenttia sitten ja sen pysymisestä ei ole takeita.
Jos jollain kokemuksia kertokoon!
Itse olen tyytynyt vahaukseen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
Kankien kiillottelusta tulee mieleen lähinnä 70-luvun viritystavat. Kun kone alkaa tosissaan kiertämään joutuu ikävä kyllä käyttämään kunnollisia osia. Kiillottamalla siirretään tuhoa hetki eteenpäin ei estetä pitkässä juoksussa. On siinä muuten hommaa pesun ja vahauksen yhteydessä vahata veivitkin
(luettava huumorilla, seassa tippa tottakin)

-
- Ylläpitäjä