osien kiillottelu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

osien kiillottelu

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 13. 20:21:49 2004

en löytäny haulla aiheesta,eli kysymys kuuluu,että kuinka ootte osia kiillottaneet? vai ooteko ostaneet kaikki valmiina?varmaanki ensin karkeemmasta hienompaan paperiin,mutta entä sen jälkeen,että saadaan hieno jälki??ja entä kuinka saadaan myös pysymään eli laitetaanko lakkaa vai vahataanko aika-ajoin.
tää on mulle ihan uus aihe,mutta aattelin,että vois talven aikana jotain tehdä kuhan ohjeita sais.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Marraskuu 13. 20:31:30 2004

KArkeasta hienoon paperiin vie tie..... ja sen j'lkeen rättilaikkaa ja autoglymiä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 13. 20:41:46 2004

mitäs toi rättilaikkahomma on noin niinku tyhmemmälle selitettynä ja toi autoglym.en rupee hakeen,mutta jos se on vahaa niin en oo tuota merkkiä käyttäny ja siitä tyhmä kyssäri :oops:vielä ku sais hiukan tarkenusta ni eiku hommiin :wink:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Marraskuu 13. 20:43:35 2004

rs11 kirjoitti:mitäs toi rättilaikkahomma on noin niinku tyhmemmälle selitettynä ja toi autoglym.en rupee hakeen,mutta jos se on vahaa niin en oo tuota merkkiä käyttäny ja siitä tyhmä kyssäri :oops:
Nii eli viimenen pinta tehään sit rättilaikal ja hiomatahnalla / metallinkiillotus-aineella.

Eli siitä vaan jos omaat hyvät hermot :)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 13. 21:17:16 2004

Se "rättilaikka" on sellainen kangas kerroksista valmistettu pehmeä laikka. :wink:

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 13. 22:15:04 2004

käytettäkö tuossa jotain paineilma vehjetä vai ihan käsityönäkö kiillottelette ja sit tuo killon ylläpito,mites se vai lakkako pitää sekä metallissa,että alumiinissa kiillon tallella :!:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Marraskuu 13. 22:19:28 2004

Porakonetta / Rälläkkää / tai jotain paineilma vehjettä.

Sen kiillon säilyttäminen on sitten ihan toinen juttu.. toiset vahaavat toiset eivät tee mitään ja jotkut laittavat lakan, mutta lakka pitää olla 2komponenttia sitten ja sen pysymisestä ei ole takeita.

Jos jollain kokemuksia kertokoon!

Itse olen tyytynyt vahaukseen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Marraskuu 14. 10:38:14 2004

Kankien kiillottelusta tulee mieleen lähinnä 70-luvun viritystavat. Kun kone alkaa tosissaan kiertämään joutuu ikävä kyllä käyttämään kunnollisia osia. Kiillottamalla siirretään tuhoa hetki eteenpäin ei estetä pitkässä juoksussa. On siinä muuten hommaa pesun ja vahauksen yhteydessä vahata veivitkin :) (luettava huumorilla, seassa tippa tottakin)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Marraskuu 14. 11:09:02 2004

pikku juttu...mä aina vahaan nekin :lol: ei vaan.lähinnä noita ulkopuolisia osia aattelin,kuhan nyt jonku ensin koittaa millanen tulee ja kuinka ison työn takana on.
toi kankijuttu varmaan pitää paikkansa.

Vastaa Viestiin