Talvi tulee, kohta paleltaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Talvi tulee, kohta paleltaa
...Sierraa nääs.
Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö. Miten Webaston tai vastaavan lämmittimen asennus?
Jos jostakin löytäisi edullinen moottorinlämmitin niin voisi vaikka sellaisen heittää paikoilleen. Mitenkäs tuollainen löpötoiminen konversio bensa-autoon? Onko kukaan tehnyt?
Nyt kaivattaisiin tietoutta ja hyviä vinkkejä. Lähellä on parkkihallikin mutta 195 euroa 3kk pistokepaikasta ei juuri houkuttelisi..
Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö. Miten Webaston tai vastaavan lämmittimen asennus?
Jos jostakin löytäisi edullinen moottorinlämmitin niin voisi vaikka sellaisen heittää paikoilleen. Mitenkäs tuollainen löpötoiminen konversio bensa-autoon? Onko kukaan tehnyt?
Nyt kaivattaisiin tietoutta ja hyviä vinkkejä. Lähellä on parkkihallikin mutta 195 euroa 3kk pistokepaikasta ei juuri houkuttelisi..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Yhen käytetyn kokemuksella voin sanoo et siinä säästää väärässä kohdassa.
Uusi lämmitin ja niin iso akku kun telineeseen mahtuu ni ei oo ongelmia ja auto lämpiää paikassa kun paikassa.
Ja vielä parempi kun laitat optima yellow top:in akux niin ei haittaa paukkupakkasetkaan.
Uusi lämmitin ja niin iso akku kun telineeseen mahtuu ni ei oo ongelmia ja auto lämpiää paikassa kun paikassa.
Ja vielä parempi kun laitat optima yellow top:in akux niin ei haittaa paukkupakkasetkaan.
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Njoo, uudet maksaa luokkaa 1000 euroa.
Jotakin tässä pitää keksiä.
Hyvää ei saa halvalla tässäkään tapauksessa se on selvä.
Halvin olisi tietysti ostaa roudattava lisäakku ja roudata se aina työpäivän aluksi sisään lämpimään ja sitten tarvittaessa ottaa se autolle lisävirraksi
Tai sitten viettää kahvitauot autolla käyttämässä konetta.
Jotakin tässä pitää keksiä.
Hyvää ei saa halvalla tässäkään tapauksessa se on selvä.
Halvin olisi tietysti ostaa roudattava lisäakku ja roudata se aina työpäivän aluksi sisään lämpimään ja sitten tarvittaessa ottaa se autolle lisävirraksi

Tai sitten viettää kahvitauot autolla käyttämässä konetta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.
tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Löpökäyttöisiä käytettyjä on tarjolla paljon enemmänsierra4x4tbo kirjoitti:Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.
tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Re: Talvi tulee, kohta paleltaa
Mutta noita oikeesti kylmiä päiviä ei kuitenkaan ole paljoa.Eli kannattaako ottaa hirveesti stressiä ja vaivaa.Jos niillä yli 20 pakkasilla käy ruokatunnilla pyöräyttämässä konetta niin itse uskon ainakin pärjääväni.ukormi kirjoitti:...Sierraa nääs.
Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö. Miten Webaston tai vastaavan lämmittimen asennus?
Jos jostakin löytäisi edullinen moottorinlämmitin niin voisi vaikka sellaisen heittää paikoilleen. Mitenkäs tuollainen löpötoiminen konversio bensa-autoon? Onko kukaan tehnyt?
Nyt kaivattaisiin tietoutta ja hyviä vinkkejä. Lähellä on parkkihallikin mutta 195 euroa 3kk pistokepaikasta ei juuri houkuttelisi..
Lohkis ja sisätilan lämppäri sit aina kotoa lähtiessä käytössä.
Itse luotan tohon 1.3 ohariin kuin kallioon


-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
voi ny stana... tuskin Ukormi sitä pelkääkään ettei riesa käyntiin lähtisi... onhan se nyt mukavuustekijä kuskille että auto on mukavan lämmin lähtiessa - plus että moottorikin tykkää enemmän.
ja mun mielestä on typerää laittaa autoa -30 asteessa käyntiin ilman lisälämmitystä MIKÄLI siihen on mahdollisuus.
ja mun mielestä on typerää laittaa autoa -30 asteessa käyntiin ilman lisälämmitystä MIKÄLI siihen on mahdollisuus.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Vaittäisin, että bensalämppäri ei V6-koneen kaverina kulutusta lisää, kun konetta ei tarvitse potkia kylmänä käyntiin jolloin kakkua palaa paljon.sierra4x4tbo kirjoitti:Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.
tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.
Edellin väite tietenkin siltä pohjalta ettei se lämppäri töhise koko ajn vaan sitä käytetään kuten lohkolämppäriä tms.
Onko joku ollut tekemisissä Ardic (512 + Audin koodit) bensalämppäreiden kanssa? Tuli joskus ostettua sellainen ilman ohjausboksia, eikä ainakaan Stokkalta löytäneet lämppärin koodeilla ohjausboksia. Masiina lienee A4:sta kotoisin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Joo, tarkennusta:
Firmasta olisi pienen pieni mahdollisuus saada edullisesti Webasto kun autoja poistuu leasingistä ja lämppärit ovat firman omaisuutta. Noi autot missä on lämppäreitä ovat disukoita. = disukäyttöinen lämmitin.
Auton ON lähdettävä käyntiin työpäivän päätteeksi, muuten on ajettava taksilla. Lapsi on nääs haettava 4 kilsan päästä hoidosta kello 17 mennessä ja duuni loppuu 16:30.
Toissa talvena Joensuussa ( kuten muuallakin maassa Lappia lukuunottamatta) oli kahden viikon jakso jolloin oli 35-42 astetta pakkasta joka päivä. Dokkikaan ei lähtenyt tuolloin käyntiin ilman lohkolämppäriä seisottuaan 24 h ulkona (useana paivänä piti pistää -40 asteen pakkasesta käyntiin, kerran ei sitten lähtenytkään).
Autolla, joka on moottoriltaan ja sisätilaltaan lämmin, on huomattavasti mukavampi lähteä ajamaan ja tuota gasoa säästyy ( moottorin kunnosta puhumattakaan ) huomattavia määriä kovaan pakkaskäynnistykseen/todella kylmällä koneella ajoon verrattuna.
Mutta tähän aiheeseen on tullut hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitokset siitä.
Firmasta olisi pienen pieni mahdollisuus saada edullisesti Webasto kun autoja poistuu leasingistä ja lämppärit ovat firman omaisuutta. Noi autot missä on lämppäreitä ovat disukoita. = disukäyttöinen lämmitin.
Auton ON lähdettävä käyntiin työpäivän päätteeksi, muuten on ajettava taksilla. Lapsi on nääs haettava 4 kilsan päästä hoidosta kello 17 mennessä ja duuni loppuu 16:30.
Toissa talvena Joensuussa ( kuten muuallakin maassa Lappia lukuunottamatta) oli kahden viikon jakso jolloin oli 35-42 astetta pakkasta joka päivä. Dokkikaan ei lähtenyt tuolloin käyntiin ilman lohkolämppäriä seisottuaan 24 h ulkona (useana paivänä piti pistää -40 asteen pakkasesta käyntiin, kerran ei sitten lähtenytkään).
Autolla, joka on moottoriltaan ja sisätilaltaan lämmin, on huomattavasti mukavampi lähteä ajamaan ja tuota gasoa säästyy ( moottorin kunnosta puhumattakaan ) huomattavia määriä kovaan pakkaskäynnistykseen/todella kylmällä koneella ajoon verrattuna.
Mutta tähän aiheeseen on tullut hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitokset siitä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Tuona kahden viikon aikana kävin pyörittämässä autoa ruokatunnilla tai jonain muuna aikana kun kerkesin.ukormi kirjoitti:Joo, tarkennusta:
Firmasta olisi pienen pieni mahdollisuus saada edullisesti Webasto kun autoja poistuu leasingistä ja lämppärit ovat firman omaisuutta. Noi autot missä on lämppäreitä ovat disukoita. = disukäyttöinen lämmitin.
Auton ON lähdettävä käyntiin työpäivän päätteeksi, muuten on ajettava taksilla. Lapsi on nääs haettava 4 kilsan päästä hoidosta kello 17 mennessä ja duuni loppuu 16:30.
Toissa talvena Joensuussa ( kuten muuallakin maassa Lappia lukuunottamatta) oli kahden viikon jakso jolloin oli 35-42 astetta pakkasta joka päivä. Dokkikaan ei lähtenyt tuolloin käyntiin ilman lohkolämppäriä seisottuaan 24 h ulkona (useana paivänä piti pistää -40 asteen pakkasesta käyntiin, kerran ei sitten lähtenytkään).
Autolla, joka on moottoriltaan ja sisätilaltaan lämmin, on huomattavasti mukavampi lähteä ajamaan ja tuota gasoa säästyy ( moottorin kunnosta puhumattakaan ) huomattavia määriä kovaan pakkaskäynnistykseen/todella kylmällä koneella ajoon verrattuna.
Mutta tähän aiheeseen on tullut hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitokset siitä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Olen kans hommaamassa tuohon st200:een jotain lämmitinä talveksi.
Työpaikalta löytyy kyllä lämpötolppia vaikka kuinka mutta kun moottorinlämmitin puuttuu autosta.
Eberspächer tai webasto olisi mukavampi kuitenkin.
Työpaikalta löytyy kyllä lämpötolppia vaikka kuinka mutta kun moottorinlämmitin puuttuu autosta.
Eberspächer tai webasto olisi mukavampi kuitenkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja lisänä se riemu kun joku huomaa että tankkaat polttoöljyä ja kusauttaa viranomaisille. Kyllä on hymy herkässä kun tulevat tarkastamaanadh kirjoitti:ei muuta kun takakonttiin erillinen löpösäiliö ja diesel lämmitin autoon kiinni! täytyy vaan muistaa pitää säiliössä ainetta...tälläisiä systeemejä,on joissakin työkoneissa ilmalämmittimen kanssa... Pientä haju haittaakin siitä saattaa syntyä, mutta auto ainakin lämpiäis!

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
"ostin" juuri viallisen TD Avensiksen Eberin, täytyy tutkailla mikä vikana, ja kustannusarvion jälkeen miettiä roskiin vai kuntoon.
äsken vikakoodit tarkastettuani, ei ollut muuta kuin liekkivahdin koodeja
täytyy joku ilta purkaa ja mittailla.
annostelupumppukin vielä puuttuu ja tietenkin kellosarja.
mutta teen vaikka kännykkä käynnistyksen jos tuon muuten saa pelittään.
lampunpesurin pesunestesäiliö löytää kohta uuden käyttötarkoituksen mun carinan reuhkassa
mikäli siinä pysyy polttoöljy sisällä 
äsken vikakoodit tarkastettuani, ei ollut muuta kuin liekkivahdin koodeja

annostelupumppukin vielä puuttuu ja tietenkin kellosarja.
mutta teen vaikka kännykkä käynnistyksen jos tuon muuten saa pelittään.
lampunpesurin pesunestesäiliö löytää kohta uuden käyttötarkoituksen mun carinan reuhkassa


-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no alkuperäiseen kysymykseen vastaus.
Polttoainelämmitin on helppo lisätä autoon, jos osaa itse tehdä jotain. ja Ukormilla ei sitä ongelmaa ole, joten hyvin onnistuu. eli esimerkiksi EBER polttoainelämmitin. asennat Eberin jonnekin suojaisaan hyvään paikkaan, laitat sen kiinni lämmittimenkennolle menevään vesilinjaan, pakoputki kiinni, ilmanottoputki kiinni, niin että ilmanottoaukko on suojatussa paikassa, ja polttoaineputki joko polttoaine tankille tai erilliselle lisälämmittimen tankille, jos käyttövoima on joku muu kuin auton oma polttoaine. laitteen saa toimimaan ilmankin Eberin omaa johtosarjaa, mutta vaatii jo hieman tietämystä sähköstä ja eberistä, sekä jonkinverran vaivaa. eli suosittelen Eberin oman johtosarjan ja ajastimen hankintaa.
diesel Eberin saa toimimaan bensallakin, kun hieman aukasee suutinta. hieman siinä lisälämmittimen teho laskee, noin 85% alkuperäisestä, mutta riittää vallan mainiosti.
ehdottomasti suosittelen harkitsemaan lisälämmitintä, valitsee sitten Eberin tai Webaston. kustannuksia tulee tottakai, mutta säästää huomattavasti konetta, polttoainetta ja kuljettajaa. ei tartte ikkunoita raapia ja auto on lähdettäessä lämmin.
nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen. mulle tulee tehokkaampi diesel pakettiauton Eber, joten taitaa 15-30min lämmitys riittää hienosti.
Polttoainelämmitin on helppo lisätä autoon, jos osaa itse tehdä jotain. ja Ukormilla ei sitä ongelmaa ole, joten hyvin onnistuu. eli esimerkiksi EBER polttoainelämmitin. asennat Eberin jonnekin suojaisaan hyvään paikkaan, laitat sen kiinni lämmittimenkennolle menevään vesilinjaan, pakoputki kiinni, ilmanottoputki kiinni, niin että ilmanottoaukko on suojatussa paikassa, ja polttoaineputki joko polttoaine tankille tai erilliselle lisälämmittimen tankille, jos käyttövoima on joku muu kuin auton oma polttoaine. laitteen saa toimimaan ilmankin Eberin omaa johtosarjaa, mutta vaatii jo hieman tietämystä sähköstä ja eberistä, sekä jonkinverran vaivaa. eli suosittelen Eberin oman johtosarjan ja ajastimen hankintaa.
diesel Eberin saa toimimaan bensallakin, kun hieman aukasee suutinta. hieman siinä lisälämmittimen teho laskee, noin 85% alkuperäisestä, mutta riittää vallan mainiosti.
ehdottomasti suosittelen harkitsemaan lisälämmitintä, valitsee sitten Eberin tai Webaston. kustannuksia tulee tottakai, mutta säästää huomattavasti konetta, polttoainetta ja kuljettajaa. ei tartte ikkunoita raapia ja auto on lähdettäessä lämmin.
nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen. mulle tulee tehokkaampi diesel pakettiauton Eber, joten taitaa 15-30min lämmitys riittää hienosti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Vähän offtopic mutta meinaatko ajella talvella.Hectori kirjoitti:nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen. mulle tulee tehokkaampi diesel pakettiauton Eber, joten taitaa 15-30min lämmitys riittää hienosti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo, tää talvi olis tarkoitus ajella, ja ens kesän jälkeen ottaa siipi työnalle, kun saa ton chevyn valmiiksi ja ajoon. siksi tota eberiä sinne sovittelenkin, että ei kävis niin paljoa koneen ja turbon päälle. viikon tai kahden viikon välein alustanpesuun, niin eiköhän se tän talven kestä hyvänä.siipicossu kirjoitti: Vähän offtopic mutta meinaatko ajella talvella.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Hmm... itse asentaisin kyllä konepellin alle... siipeen kiinnitettynä se on huonosti suojattu, joutuu vetään pitkät letkut ym. ja kyllähän siinä jo ulkonäkökin kärsii pahasti.Hectori kirjoitti: asennat Eberin jonnekin suojaisaan hyvään paikkaan...
nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen.

- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
täälläkin on joitain manuaaleja:
http://www.espar.com/htm/tecmans.htm
eberspächer ja espar on samoja vehkeitä
http://www.espar.com/htm/tecmans.htm
eberspächer ja espar on samoja vehkeitä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
niitä on pojat asennellut ilman piuhasarjoja. en tiedä kuinka on tehty, kun mun sähkönymmärrys on aika rajallinen, mutta kyllä ne tarpeenvaatiessa kertoo. simppeli homma se kumminkin on. se asennussarja taitaa maksaa 300e ja se sisältää kaikki asennukseen vaadittavat osat, releboksin ja miniajastimen.samiharju kirjoitti:Hectori, jos sitä omaa johtosarjaa ei hommaa niin osaatko sanoa mitä kaikkea noin yleisesti pitää itse viritellä? saako tuota pelaamaan ilman kellolaitetta "on/off"-tyyppisesti jota vois ohjata esim. hälyttimen lisäkanavasta?
FoMoCo80 kirjoitti:Hmm... itse asentaisin kyllä konepellin alle... siipeen kiinnitettynä se on huonosti suojattu, joutuu vetään pitkät letkut ym. ja kyllähän siinä jo ulkonäkökin kärsii pahasti.


niinä harvoina päivinä kun on 42 astetta pakkasta, voi vaikka käydä ajastelemassa sitä niin että se käynnistyy.XR5T kirjoitti:kantsii asentaa siten että saa lämmittimen ja löpö säiliön otaa mukaan
sisälle lämpimään
nimittäin ani harva lämmitin (löpö) käynnistyy -42
mutta jos on bensaa käyttävä auto, niin en ymmärrä miksi mitään diesel tai löpö säiliötä käyttäisi, kun ne toimii auton omalla polttoaineellakin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
5.2kw Webasto asennettuna 1450 euroa. Ei myydä ilman asennusta 
5.0kw Eberi 1390 euroa asennettuna, 990 ilman asennusta.
Sitten olisi 40 tuntia käytetty 5kw vanhemmanmallinen Webasto 950 euroa asennettuna.
Duunista ei noita sitten saa kun ovatkin liisariyhtiön omaisuutta.

5.0kw Eberi 1390 euroa asennettuna, 990 ilman asennusta.
Sitten olisi 40 tuntia käytetty 5kw vanhemmanmallinen Webasto 950 euroa asennettuna.
Duunista ei noita sitten saa kun ovatkin liisariyhtiön omaisuutta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Minä tuumasin töissä viimetalvena että antakaa vaikka potkut mutta mulla on autossa tätä työtäkin arvokkaampi tekniikka ja sitä en pilaa kylmä käynnistyksillä.kävin suunnilleen tasatunnein käyttämässä sierraa tulilla ettei jäädy 

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eipä tule ekana mieleen saksaan muuttaa. Jos muutan niin sitten on huomattavasti lämpimämpi maa.GreBe kirjoitti:Kannatttas melkein harkita muuttoa vaikka Saksaan. Siellä ontalvet leutoja ja tekniikat halpoja.
Sitä paitsi mitä ihmettä tämä kommenttisi kuuluu tähän asiaan?
Eikä se koneen korjaaminen saksassakaan halpaa ole.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Talvi tulee, kohta paleltaa
Tien varresta olen itsekin vuosikaudet lähtenyt, enkä muista että kertaakaan olisi käynnistymättömyyden takia jäänyt lähtemättä. Nykyistä lukuunottamatta kaikki on olleet vielä noita kaasariaikakauden vehkeitäkin. Hyvät öljyt koneessa, akku ja kaikki muukin kunnossa niin sanoisin että suurin ongelma liikkelle pääsyssä on ne lumet jotka on aurattu siitä tieltä auton kylkeenukormi kirjoitti:Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö.

Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: