Talvi tulee, kohta paleltaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Talvi tulee, kohta paleltaa

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 7:27:48 2004

...Sierraa nääs.

Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö. Miten Webaston tai vastaavan lämmittimen asennus?

Jos jostakin löytäisi edullinen moottorinlämmitin niin voisi vaikka sellaisen heittää paikoilleen. Mitenkäs tuollainen löpötoiminen konversio bensa-autoon? Onko kukaan tehnyt?

Nyt kaivattaisiin tietoutta ja hyviä vinkkejä. Lähellä on parkkihallikin mutta 195 euroa 3kk pistokepaikasta ei juuri houkuttelisi..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ke Marraskuu 17. 8:26:45 2004

edullinen lämmitin = vanha = ongelmia

Osta suoraan uus bensakäyttöinen (+ uusi akku), voit raapasta tarvittaessa irti kun oot autoa myymässä.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Marraskuu 17. 8:29:13 2004

Itse jos asennat ja autos palaa, ei rahaa....
Ford Fiesta ST 2013
#727

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ke Marraskuu 17. 8:43:11 2004


scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ke Marraskuu 17. 8:55:22 2004

Yhen käytetyn kokemuksella voin sanoo et siinä säästää väärässä kohdassa.
Uusi lämmitin ja niin iso akku kun telineeseen mahtuu ni ei oo ongelmia ja auto lämpiää paikassa kun paikassa.
Ja vielä parempi kun laitat optima yellow top:in akux niin ei haittaa paukkupakkasetkaan.
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 9:12:00 2004

Njoo, uudet maksaa luokkaa 1000 euroa.
Jotakin tässä pitää keksiä.

Hyvää ei saa halvalla tässäkään tapauksessa se on selvä.
Halvin olisi tietysti ostaa roudattava lisäakku ja roudata se aina työpäivän aluksi sisään lämpimään ja sitten tarvittaessa ottaa se autolle lisävirraksi :shock:

Tai sitten viettää kahvitauot autolla käyttämässä konetta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 17. 10:57:45 2004

diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.

tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 17. 13:24:38 2004

samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.

tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.
Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 17. 13:27:53 2004

no ei... mutta esim. minun mielestäni 12-13l kaupunkikulutus käyttöautolle ei ole liikaa, toisen mielestä kutossierra on järjetön käyttöauto kulutuksensa vuoksi... eli makuja on niin monia.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 14:19:52 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.

tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.
Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?
Löpökäyttöisiä käytettyjä on tarjolla paljon enemmän :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re: Talvi tulee, kohta paleltaa

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Marraskuu 17. 16:52:19 2004

ukormi kirjoitti:...Sierraa nääs.

Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö. Miten Webaston tai vastaavan lämmittimen asennus?

Jos jostakin löytäisi edullinen moottorinlämmitin niin voisi vaikka sellaisen heittää paikoilleen. Mitenkäs tuollainen löpötoiminen konversio bensa-autoon? Onko kukaan tehnyt?

Nyt kaivattaisiin tietoutta ja hyviä vinkkejä. Lähellä on parkkihallikin mutta 195 euroa 3kk pistokepaikasta ei juuri houkuttelisi..
Mutta noita oikeesti kylmiä päiviä ei kuitenkaan ole paljoa.Eli kannattaako ottaa hirveesti stressiä ja vaivaa.Jos niillä yli 20 pakkasilla käy ruokatunnilla pyöräyttämässä konetta niin itse uskon ainakin pärjääväni.
Lohkis ja sisätilan lämppäri sit aina kotoa lähtiessä käytössä.
Itse luotan tohon 1.3 ohariin kuin kallioon :D .Tänäänki oli jo -4 eikä tarvinnut kovin pitkään houkutella :lol:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Marraskuu 17. 17:00:02 2004

Onko noi kuutoset sit niin huonoja lähtemään käymään että tarvii stressata tommosta? dokki hörähtää ainakin vielä -36asteessa hienosti, on koitettu.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 17. 17:02:12 2004

voi ny stana... tuskin Ukormi sitä pelkääkään ettei riesa käyntiin lähtisi... onhan se nyt mukavuustekijä kuskille että auto on mukavan lämmin lähtiessa - plus että moottorikin tykkää enemmän.

ja mun mielestä on typerää laittaa autoa -30 asteessa käyntiin ilman lisälämmitystä MIKÄLI siihen on mahdollisuus.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 17. 17:08:59 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
samiharju kirjoitti:diesel ja bensakäyttöisillä ei ole muistaakseni eroa juuri mitään eli saa helposti muutettua toisinpäin.

tai sit ostat nakulämmittimen ja sille tankiksi kannu jossa tupajumia.
Kuluttaako nuo lämmittimet tosiaan niin paljon polttoainetta, että kannattaa alkaa väsäämään toista tankkia löpölle bensa autoon?
Vaittäisin, että bensalämppäri ei V6-koneen kaverina kulutusta lisää, kun konetta ei tarvitse potkia kylmänä käyntiin jolloin kakkua palaa paljon.
Edellin väite tietenkin siltä pohjalta ettei se lämppäri töhise koko ajn vaan sitä käytetään kuten lohkolämppäriä tms.

Onko joku ollut tekemisissä Ardic (512 + Audin koodit) bensalämppäreiden kanssa? Tuli joskus ostettua sellainen ilman ohjausboksia, eikä ainakaan Stokkalta löytäneet lämppärin koodeilla ohjausboksia. Masiina lienee A4:sta kotoisin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 17:34:29 2004

Joo, tarkennusta:
Firmasta olisi pienen pieni mahdollisuus saada edullisesti Webasto kun autoja poistuu leasingistä ja lämppärit ovat firman omaisuutta. Noi autot missä on lämppäreitä ovat disukoita. = disukäyttöinen lämmitin.
Auton ON lähdettävä käyntiin työpäivän päätteeksi, muuten on ajettava taksilla. Lapsi on nääs haettava 4 kilsan päästä hoidosta kello 17 mennessä ja duuni loppuu 16:30.
Toissa talvena Joensuussa ( kuten muuallakin maassa Lappia lukuunottamatta) oli kahden viikon jakso jolloin oli 35-42 astetta pakkasta joka päivä. Dokkikaan ei lähtenyt tuolloin käyntiin ilman lohkolämppäriä seisottuaan 24 h ulkona (useana paivänä piti pistää -40 asteen pakkasesta käyntiin, kerran ei sitten lähtenytkään).
Autolla, joka on moottoriltaan ja sisätilaltaan lämmin, on huomattavasti mukavampi lähteä ajamaan ja tuota gasoa säästyy ( moottorin kunnosta puhumattakaan ) huomattavia määriä kovaan pakkaskäynnistykseen/todella kylmällä koneella ajoon verrattuna.

Mutta tähän aiheeseen on tullut hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitokset siitä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Marraskuu 17. 17:46:17 2004

ukormi kirjoitti:Joo, tarkennusta:
Firmasta olisi pienen pieni mahdollisuus saada edullisesti Webasto kun autoja poistuu leasingistä ja lämppärit ovat firman omaisuutta. Noi autot missä on lämppäreitä ovat disukoita. = disukäyttöinen lämmitin.
Auton ON lähdettävä käyntiin työpäivän päätteeksi, muuten on ajettava taksilla. Lapsi on nääs haettava 4 kilsan päästä hoidosta kello 17 mennessä ja duuni loppuu 16:30.
Toissa talvena Joensuussa ( kuten muuallakin maassa Lappia lukuunottamatta) oli kahden viikon jakso jolloin oli 35-42 astetta pakkasta joka päivä. Dokkikaan ei lähtenyt tuolloin käyntiin ilman lohkolämppäriä seisottuaan 24 h ulkona (useana paivänä piti pistää -40 asteen pakkasesta käyntiin, kerran ei sitten lähtenytkään).
Autolla, joka on moottoriltaan ja sisätilaltaan lämmin, on huomattavasti mukavampi lähteä ajamaan ja tuota gasoa säästyy ( moottorin kunnosta puhumattakaan ) huomattavia määriä kovaan pakkaskäynnistykseen/todella kylmällä koneella ajoon verrattuna.

Mutta tähän aiheeseen on tullut hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitokset siitä.
Tuona kahden viikon aikana kävin pyörittämässä autoa ruokatunnilla tai jonain muuna aikana kun kerkesin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 17. 17:51:36 2004

Olen kans hommaamassa tuohon st200:een jotain lämmitinä talveksi.
Työpaikalta löytyy kyllä lämpötolppia vaikka kuinka mutta kun moottorinlämmitin puuttuu autosta.
Eberspächer tai webasto olisi mukavampi kuitenkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Marraskuu 17. 18:11:20 2004

ei muuta kun takakonttiin erillinen löpösäiliö ja diesel lämmitin autoon kiinni! täytyy vaan muistaa pitää säiliössä ainetta... :D tälläisiä systeemejä,on joissakin työkoneissa ilmalämmittimen kanssa... Pientä haju haittaakin siitä saattaa syntyä, mutta auto ainakin lämpiäis!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 18:53:59 2004

adh kirjoitti:ei muuta kun takakonttiin erillinen löpösäiliö ja diesel lämmitin autoon kiinni! täytyy vaan muistaa pitää säiliössä ainetta... :D tälläisiä systeemejä,on joissakin työkoneissa ilmalämmittimen kanssa... Pientä haju haittaakin siitä saattaa syntyä, mutta auto ainakin lämpiäis!
Ja lisänä se riemu kun joku huomaa että tankkaat polttoöljyä ja kusauttaa viranomaisille. Kyllä on hymy herkässä kun tulevat tarkastamaan :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Marraskuu 17. 19:21:58 2004

"ostin" juuri viallisen TD Avensiksen Eberin, täytyy tutkailla mikä vikana, ja kustannusarvion jälkeen miettiä roskiin vai kuntoon.
äsken vikakoodit tarkastettuani, ei ollut muuta kuin liekkivahdin koodeja :D täytyy joku ilta purkaa ja mittailla.
annostelupumppukin vielä puuttuu ja tietenkin kellosarja.
mutta teen vaikka kännykkä käynnistyksen jos tuon muuten saa pelittään.
lampunpesurin pesunestesäiliö löytää kohta uuden käyttötarkoituksen mun carinan reuhkassa 8) mikäli siinä pysyy polttoöljy sisällä :D

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ke Marraskuu 17. 19:23:21 2004

Kuka lähtee töihin,kun pakkanen on yli -25?
Silloin kuluu jäädä kotio lämpimään.:wink:

Etätyö näin talvisin olisi poikaa,ei olisi käynnistys ongelmia :D
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 17. 20:18:44 2004

no alkuperäiseen kysymykseen vastaus.

Polttoainelämmitin on helppo lisätä autoon, jos osaa itse tehdä jotain. ja Ukormilla ei sitä ongelmaa ole, joten hyvin onnistuu. eli esimerkiksi EBER polttoainelämmitin. asennat Eberin jonnekin suojaisaan hyvään paikkaan, laitat sen kiinni lämmittimenkennolle menevään vesilinjaan, pakoputki kiinni, ilmanottoputki kiinni, niin että ilmanottoaukko on suojatussa paikassa, ja polttoaineputki joko polttoaine tankille tai erilliselle lisälämmittimen tankille, jos käyttövoima on joku muu kuin auton oma polttoaine. laitteen saa toimimaan ilmankin Eberin omaa johtosarjaa, mutta vaatii jo hieman tietämystä sähköstä ja eberistä, sekä jonkinverran vaivaa. eli suosittelen Eberin oman johtosarjan ja ajastimen hankintaa.

diesel Eberin saa toimimaan bensallakin, kun hieman aukasee suutinta. hieman siinä lisälämmittimen teho laskee, noin 85% alkuperäisestä, mutta riittää vallan mainiosti.

ehdottomasti suosittelen harkitsemaan lisälämmitintä, valitsee sitten Eberin tai Webaston. kustannuksia tulee tottakai, mutta säästää huomattavasti konetta, polttoainetta ja kuljettajaa. ei tartte ikkunoita raapia ja auto on lähdettäessä lämmin.

nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen. mulle tulee tehokkaampi diesel pakettiauton Eber, joten taitaa 15-30min lämmitys riittää hienosti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 17. 22:38:27 2004

Hectori kirjoitti:nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen. mulle tulee tehokkaampi diesel pakettiauton Eber, joten taitaa 15-30min lämmitys riittää hienosti.
Vähän offtopic mutta meinaatko ajella talvella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 17. 23:35:54 2004

siipicossu kirjoitti: Vähän offtopic mutta meinaatko ajella talvella.
joo, tää talvi olis tarkoitus ajella, ja ens kesän jälkeen ottaa siipi työnalle, kun saa ton chevyn valmiiksi ja ajoon. siksi tota eberiä sinne sovittelenkin, että ei kävis niin paljoa koneen ja turbon päälle. viikon tai kahden viikon välein alustanpesuun, niin eiköhän se tän talven kestä hyvänä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 18. 0:39:52 2004

Hectori, jos sitä omaa johtosarjaa ei hommaa niin osaatko sanoa mitä kaikkea noin yleisesti pitää itse viritellä? saako tuota pelaamaan ilman kellolaitetta "on/off"-tyyppisesti jota vois ohjata esim. hälyttimen lisäkanavasta?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Marraskuu 18. 0:46:07 2004

samiharju kirjoitti:Hectori, jos sitä omaa johtosarjaa ei hommaa niin osaatko sanoa mitä kaikkea noin yleisesti pitää itse viritellä? saako tuota pelaamaan ilman kellolaitetta "on/off"-tyyppisesti jota vois ohjata esim. hälyttimen lisäkanavasta?
no problem

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » To Marraskuu 18. 0:53:02 2004

Hectori kirjoitti: asennat Eberin jonnekin suojaisaan hyvään paikkaan...


nimimerkillä, ensiviikonloppuna ruvetaan asentaan Eber lämmitintä siipeen.
Hmm... itse asentaisin kyllä konepellin alle... siipeen kiinnitettynä se on huonosti suojattu, joutuu vetään pitkät letkut ym. ja kyllähän siinä jo ulkonäkökin kärsii pahasti. :wink:
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Marraskuu 18. 1:10:32 2004

täälläkin on joitain manuaaleja:
http://www.espar.com/htm/tecmans.htm
eberspächer ja espar on samoja vehkeitä

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 18. 9:22:03 2004

webistä kun selailee niin huomaan että noita käytetään yllättävän paljon veneissä..

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » To Marraskuu 18. 13:10:33 2004

kantsii asentaa siten että saa lämmittimen ja löpö säiliön otaa mukaan
sisälle lämpimään 8)
nimittäin ani harva lämmitin (löpö) käynnistyy -42
mutta veneeseen ovat ihan passelia ei kuitenkaan jäänmurtajaan :wink:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 18. 19:17:59 2004

samiharju kirjoitti:Hectori, jos sitä omaa johtosarjaa ei hommaa niin osaatko sanoa mitä kaikkea noin yleisesti pitää itse viritellä? saako tuota pelaamaan ilman kellolaitetta "on/off"-tyyppisesti jota vois ohjata esim. hälyttimen lisäkanavasta?
niitä on pojat asennellut ilman piuhasarjoja. en tiedä kuinka on tehty, kun mun sähkönymmärrys on aika rajallinen, mutta kyllä ne tarpeenvaatiessa kertoo. simppeli homma se kumminkin on. se asennussarja taitaa maksaa 300e ja se sisältää kaikki asennukseen vaadittavat osat, releboksin ja miniajastimen.
FoMoCo80 kirjoitti:Hmm... itse asentaisin kyllä konepellin alle... siipeen kiinnitettynä se on huonosti suojattu, joutuu vetään pitkät letkut ym. ja kyllähän siinä jo ulkonäkökin kärsii pahasti.
:lol: ja daunforssikin kärsii hieman. :lol:
XR5T kirjoitti:kantsii asentaa siten että saa lämmittimen ja löpö säiliön otaa mukaan
sisälle lämpimään
nimittäin ani harva lämmitin (löpö) käynnistyy -42
niinä harvoina päivinä kun on 42 astetta pakkasta, voi vaikka käydä ajastelemassa sitä niin että se käynnistyy.

mutta jos on bensaa käyttävä auto, niin en ymmärrä miksi mitään diesel tai löpö säiliötä käyttäisi, kun ne toimii auton omalla polttoaineellakin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 18. 19:22:58 2004

5.2kw Webasto asennettuna 1450 euroa. Ei myydä ilman asennusta :shock:
5.0kw Eberi 1390 euroa asennettuna, 990 ilman asennusta.

Sitten olisi 40 tuntia käytetty 5kw vanhemmanmallinen Webasto 950 euroa asennettuna.

Duunista ei noita sitten saa kun ovatkin liisariyhtiön omaisuutta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Marraskuu 19. 0:31:04 2004

Minä tuumasin töissä viimetalvena että antakaa vaikka potkut mutta mulla on autossa tätä työtäkin arvokkaampi tekniikka ja sitä en pilaa kylmä käynnistyksillä.kävin suunnilleen tasatunnein käyttämässä sierraa tulilla ettei jäädy :D
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » Pe Marraskuu 19. 10:19:17 2004

Kannatttas melkein harkita muuttoa vaikka Saksaan. Siellä ontalvet leutoja ja tekniikat halpoja.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 19. 10:25:20 2004

GreBe kirjoitti:Kannatttas melkein harkita muuttoa vaikka Saksaan. Siellä ontalvet leutoja ja tekniikat halpoja.
Eipä tule ekana mieleen saksaan muuttaa. Jos muutan niin sitten on huomattavasti lämpimämpi maa.


Sitä paitsi mitä ihmettä tämä kommenttisi kuuluu tähän asiaan?

Eikä se koneen korjaaminen saksassakaan halpaa ole.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Talvi tulee, kohta paleltaa

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Marraskuu 19. 19:35:34 2004

ukormi kirjoitti:Lämmityspaikkaa ei firmasta heru ja auto joutuu olemaan tien varressa. Kun tulee kovat pakkaset, hieman pelottaa käyntiinlähtö.
Tien varresta olen itsekin vuosikaudet lähtenyt, enkä muista että kertaakaan olisi käynnistymättömyyden takia jäänyt lähtemättä. Nykyistä lukuunottamatta kaikki on olleet vielä noita kaasariaikakauden vehkeitäkin. Hyvät öljyt koneessa, akku ja kaikki muukin kunnossa niin sanoisin että suurin ongelma liikkelle pääsyssä on ne lumet jotka on aurattu siitä tieltä auton kylkeen :wink:
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Kesäkuu 9. 19:58:02 2006

nostellaas vanhaa.

tuon käyttöpirssin (mondeo td -99) pellin alla on eberin d5wz lämmitin.. josko siihen sais koplattua kellon tai sen nappistartin niin olis maukia peli. tutkitaan..

Vastaa Viestiin