Pakosarja punastelee

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Pakosarja punastelee

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 19. 11:55:26 2004

No niin, turbo-ohari on käytetty ekaa kertaa lämpimäksi eilen illalla ja muuten kaikki ok mutta pakosarja hehkui tomaatin värisenä.. Seosmittari näytti koneen käyvän rikkaalla, voisko johtua siitä? Sytytysennakko on tehtaan merkeissä ja paineletku ei ole kiinni.

Weberin DAT on kaasarina ja siitä on ryyppysysteemi hajalla joten en tiedä oliko ryypytin päällä vai ei (en viitsiny painekoteloa avata sen takia ku ei oo siihen uusia tiivisteitä).

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 19. 13:54:24 2004

Eikö se pitäisi olla laihalla jos pakosarja punastuu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 19. 14:12:47 2004

Turbo ahdistaa?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 14:48:58 2004

sytkä liian myöhäsellä teki mulla tuon saman matka-ajossa.kannattaa hiukan aikasemmalla koittaa,mut kuuntele et ei ala nakuttaa :wink:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Marraskuu 19. 16:15:04 2004

meillä punotteli kans tanarista sillon. Sytkään pieni säätö ja ina lisää soppaa ni lakkas.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Marraskuu 19. 21:19:57 2004

joo, velipojan entisessä bemarissa hohkasi pakosarja ja putki punasena, kun oli myöhäsellä. oli joku seppä sitä hieman säätänyt. aikastin hieman sytkää, ja jo puna katosi. onko sytkä varmasti kohdillaan?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 19. 22:43:38 2004

no joo.

siirrettiin sytkää roimasti aikaisemmalle. nyt on ennakko n 14 astetta ja käy nätisti eikä punastele enää. seosmittarin sekä nenä-silmät-akselin mukaan käy aavistuksen rikkaalla. vielä kun saadaan vesi kiertämään kunnolla syylärissä niin kaikki hyvin.

en yhtää ihmettelis vaikka oisin laittane termarin väärin päin :oops:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 19. 22:44:17 2004

niin turbo tuskin ahdistaa, 2wd cossua vastaava ahdin eli .42 ja .48 pesät.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Marraskuu 30. 12:15:43 2004

Kyllä se ihan pelkästä tehonpaljoudestakin voi vetää punahehkuun. Varsinkin turbossa... Olikos siinä pelti vai valusarja? Jos se sytkää säätämällä tekee vähemmän lämpöö ilman tehohäviötä(?) niin hyvä. Tuontakiahan se ois hyvä tarkistaa penkissä seokset. Sen jälkeen jos vetää punahehkuun niin hehkukoot! Iteppähän on pakosarjaksi ruvennu. :D :D En oo vielä semmosta turbohärpätintä (bensa) nähny jolla ei ois saanu pakosarjaa punaseks. :D

Itellä hehku vakio 2.0:n valusarja aika miehekkäästi ihan parin kilometrin pätkällä ku huippuja testas (suljetulla radalla tietysti...). Tuskin siinä seokset tai sytkä kovin pahasti pielessä oli ku otti mittariin n.195 km/h, eli kai se sen kulki mitä tehas lupaa, n.180km/h?? Tuo renkailla joilla mittarvirhettä satasen vauhdissa max. 1-2km/h. Suuremmissa nopeuksissa tietty enemmän.

Nykykoneella (vapari edelleen) ei peltisarjaa taho saada näkyvämmin hehkumaan, luovuttaa sen verran nopeammin tuota lämpöä vissiin, ei varaa lämpöä niinkuin valusarja.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 13:16:57 2004

niin siis toi hehkuminen (josta jo päästiin eroon) ilmeni tallissa paikallaan ollessa kun auto kävi tyhjäkäyntiä.. :-)

vien auton Rintakarin Erkille säädettäväksi jahka nyt eka ajellaan muutama sata kilsaa eka hieman nätimmin (ja saan talouden kuntoon että on rahaa maksaa tuo toimenpide), sit vasta kunnolla sikaa sille.. :-)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Marraskuu 30. 14:20:08 2004

Perhana... Täälläkin sarja punastelee...

Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...

Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.

Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?

iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...

Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Marraskuu 30. 19:14:09 2004

samiharju kirjoitti:niin siis toi hehkuminen (josta jo päästiin eroon) ilmeni tallissa paikallaan ollessa kun auto kävi tyhjäkäyntiä.. :-)
No se... :o
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 1. 18:12:21 2004

AkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...

Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...

Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.

Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?

iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...

Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen ma
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Joulukuu 1. 20:43:30 2004

PasiZ kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...

Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...

Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.

Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?

iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...

Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen ma
kokeiltu nokkaakin aikastaa niin paljo kun säädössä on varaa... Ei auttanu... mikämikämikäon..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 3. 0:47:34 2004

AkiS kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...

Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...

Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.

Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?

iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...

Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen ma
kokeiltu nokkaakin aikastaa niin paljo kun säädössä on varaa... Ei auttanu... mikämikämikäon..?
joo... tuli taas ihmeteltyä ja punastuksen sain siirtymään noin 3200 ja ylöspäin, silloin on ennakot maksimissa mitä kykenee laittamaan eli noin 45 astetta :shock: jos lisää haluu ennakkoo niin trikkeri mokkulaa tarvii siirtää...

Onko tosiaan niin että tollanen matalapuristeinen mylly tarvii noin hullut ennakot vai onko joku juttu nyt vaan jääny huomaamatta..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 3. 8:24:40 2004

Huomaamatta on jäänyt se, että koskaan ajossa et tuolle kohtaa karttaa kyllä osu, joten se on ihan sama paljonko se ennakko on siinä. Useasti ohjelmoitavissa kartoissa ei ole edes jaksettu optimoida tuota matala paine & korkeat kierrokset aluetta ja se on teytetty esim. 25asteella kokonaan. Laittaa sinne mitä vaan, niin ajossa et huomaa mitään ikinä. Jos koko kartan haluaa ohjelmoida tarkasti, niin kyllä ne ennakot sinne lähes 50 asti menee turbopadoissa, joissa kireä nokka.
Ja tiedän kyllä että ette käytä ohjelmoitavaa sytytystä, mutta asia on aivan sama.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 3. 14:12:26 2004

joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...

no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...

se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta :twisted: voi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 3. 16:41:19 2004

AkiS kirjoitti: se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta :twisted: voi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa 8)
Noni... sait sitten köyhän miehen paukun rakennettua...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Joulukuu 3. 16:53:01 2004

AkiS kirjoitti:joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...

no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...

se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta :twisted: voi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa 8)

Taitaa saada aika reilusti "soppaa"?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 3. 17:10:02 2004

Säädöt aivan kohdallaan :D



orkkisruiskut on orkkisautoihin...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 3. 19:25:47 2004

Bootsi kirjoitti:
AkiS kirjoitti:joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...

no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...

se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta :twisted: voi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa 8)

Taitaa saada aika reilusti "soppaa"?
Juu on se "vähän" rikkaalle säädetty... Seosmittari on vihreen alueen paremmalla puolella aikalailla joka tilanteessa... Tuon hestecin sääteleminen on vaan niin aikaavievää ja hermoja raastavaa kun joutuu aina sammuttelee ja oottaa taas käynnissä 2-3 min että lambda säätö lähtee päälle...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin