Pakosarja punastelee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Pakosarja punastelee
No niin, turbo-ohari on käytetty ekaa kertaa lämpimäksi eilen illalla ja muuten kaikki ok mutta pakosarja hehkui tomaatin värisenä.. Seosmittari näytti koneen käyvän rikkaalla, voisko johtua siitä? Sytytysennakko on tehtaan merkeissä ja paineletku ei ole kiinni.
Weberin DAT on kaasarina ja siitä on ryyppysysteemi hajalla joten en tiedä oliko ryypytin päällä vai ei (en viitsiny painekoteloa avata sen takia ku ei oo siihen uusia tiivisteitä).
Weberin DAT on kaasarina ja siitä on ryyppysysteemi hajalla joten en tiedä oliko ryypytin päällä vai ei (en viitsiny painekoteloa avata sen takia ku ei oo siihen uusia tiivisteitä).
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö se pitäisi olla laihalla jos pakosarja punastuu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
no joo.
siirrettiin sytkää roimasti aikaisemmalle. nyt on ennakko n 14 astetta ja käy nätisti eikä punastele enää. seosmittarin sekä nenä-silmät-akselin mukaan käy aavistuksen rikkaalla. vielä kun saadaan vesi kiertämään kunnolla syylärissä niin kaikki hyvin.
en yhtää ihmettelis vaikka oisin laittane termarin väärin päin
siirrettiin sytkää roimasti aikaisemmalle. nyt on ennakko n 14 astetta ja käy nätisti eikä punastele enää. seosmittarin sekä nenä-silmät-akselin mukaan käy aavistuksen rikkaalla. vielä kun saadaan vesi kiertämään kunnolla syylärissä niin kaikki hyvin.
en yhtää ihmettelis vaikka oisin laittane termarin väärin päin

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Kyllä se ihan pelkästä tehonpaljoudestakin voi vetää punahehkuun. Varsinkin turbossa... Olikos siinä pelti vai valusarja? Jos se sytkää säätämällä tekee vähemmän lämpöö ilman tehohäviötä(?) niin hyvä. Tuontakiahan se ois hyvä tarkistaa penkissä seokset. Sen jälkeen jos vetää punahehkuun niin hehkukoot! Iteppähän on pakosarjaksi ruvennu.
En oo vielä semmosta turbohärpätintä (bensa) nähny jolla ei ois saanu pakosarjaa punaseks.
Itellä hehku vakio 2.0:n valusarja aika miehekkäästi ihan parin kilometrin pätkällä ku huippuja testas (suljetulla radalla tietysti...). Tuskin siinä seokset tai sytkä kovin pahasti pielessä oli ku otti mittariin n.195 km/h, eli kai se sen kulki mitä tehas lupaa, n.180km/h?? Tuo renkailla joilla mittarvirhettä satasen vauhdissa max. 1-2km/h. Suuremmissa nopeuksissa tietty enemmän.
Nykykoneella (vapari edelleen) ei peltisarjaa taho saada näkyvämmin hehkumaan, luovuttaa sen verran nopeammin tuota lämpöä vissiin, ei varaa lämpöä niinkuin valusarja.



Itellä hehku vakio 2.0:n valusarja aika miehekkäästi ihan parin kilometrin pätkällä ku huippuja testas (suljetulla radalla tietysti...). Tuskin siinä seokset tai sytkä kovin pahasti pielessä oli ku otti mittariin n.195 km/h, eli kai se sen kulki mitä tehas lupaa, n.180km/h?? Tuo renkailla joilla mittarvirhettä satasen vauhdissa max. 1-2km/h. Suuremmissa nopeuksissa tietty enemmän.
Nykykoneella (vapari edelleen) ei peltisarjaa taho saada näkyvämmin hehkumaan, luovuttaa sen verran nopeammin tuota lämpöä vissiin, ei varaa lämpöä niinkuin valusarja.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
niin siis toi hehkuminen (josta jo päästiin eroon) ilmeni tallissa paikallaan ollessa kun auto kävi tyhjäkäyntiä.. 
vien auton Rintakarin Erkille säädettäväksi jahka nyt eka ajellaan muutama sata kilsaa eka hieman nätimmin (ja saan talouden kuntoon että on rahaa maksaa tuo toimenpide), sit vasta kunnolla sikaa sille..

vien auton Rintakarin Erkille säädettäväksi jahka nyt eka ajellaan muutama sata kilsaa eka hieman nätimmin (ja saan talouden kuntoon että on rahaa maksaa tuo toimenpide), sit vasta kunnolla sikaa sille..

-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Perhana... Täälläkin sarja punastelee...
Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...
Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.
Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?
iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...
Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...
Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.
Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?
iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...
Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen maAkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...
Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...
Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.
Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?
iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...
Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
kokeiltu nokkaakin aikastaa niin paljo kun säädössä on varaa... Ei auttanu... mikämikämikäon..?PasiZ kirjoitti:Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen maAkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...
Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...
Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.
Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?
iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...
Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
joo... tuli taas ihmeteltyä ja punastuksen sain siirtymään noin 3200 ja ylöspäin, silloin on ennakot maksimissa mitä kykenee laittamaan eli noin 45 astettaAkiS kirjoitti:kokeiltu nokkaakin aikastaa niin paljo kun säädössä on varaa... Ei auttanu... mikämikämikäon..?PasiZ kirjoitti:Nokka vähän myöhäisellä taitaa olla, luulen maAkiS kirjoitti:Perhana... Täälläkin sarja punastelee...
Se ilmenee paikallaan kierrättämällä noin 2500rpm ja siitä ylöspäin...
Seokset on ehkä vähän rikkaalla ja perusennakko on noin 20 ja maksimi noin 35.
Mikäköhän mättää..? Autos on hestecci suorasytyllä ja koitettu ohjelmalla laittaa ennakkoa reilusti aikasemmalle ~40> astetta mut ei vaikutusta punasteluun?
iso holsetti puhaltimena niin ei pitäs sieltäkään ahistaa...
Oisko tuolla virinokalla jotain osuutta asiaan KC 274 turbo..?

Onko tosiaan niin että tollanen matalapuristeinen mylly tarvii noin hullut ennakot vai onko joku juttu nyt vaan jääny huomaamatta..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Huomaamatta on jäänyt se, että koskaan ajossa et tuolle kohtaa karttaa kyllä osu, joten se on ihan sama paljonko se ennakko on siinä. Useasti ohjelmoitavissa kartoissa ei ole edes jaksettu optimoida tuota matala paine & korkeat kierrokset aluetta ja se on teytetty esim. 25asteella kokonaan. Laittaa sinne mitä vaan, niin ajossa et huomaa mitään ikinä. Jos koko kartan haluaa ohjelmoida tarkasti, niin kyllä ne ennakot sinne lähes 50 asti menee turbopadoissa, joissa kireä nokka.
Ja tiedän kyllä että ette käytä ohjelmoitavaa sytytystä, mutta asia on aivan sama.
Ja tiedän kyllä että ette käytä ohjelmoitavaa sytytystä, mutta asia on aivan sama.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...
no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...
se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta
voi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa 
no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...
se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkesta


2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Noni... sait sitten köyhän miehen paukun rakennettua...AkiS kirjoitti: se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkestavoi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
AkiS kirjoitti:joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...
no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...
se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkestavoi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa
Taitaa saada aika reilusti "soppaa"?
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Juu on se "vähän" rikkaalle säädetty... Seosmittari on vihreen alueen paremmalla puolella aikalailla joka tilanteessa... Tuon hestecin sääteleminen on vaan niin aikaavievää ja hermoja raastavaa kun joutuu aina sammuttelee ja oottaa taas käynnissä 2-3 min että lambda säätö lähtee päälle...Bootsi kirjoitti:AkiS kirjoitti:joo tosiaan se alipaine on paikallaa käydessä siinä 0.75 paikkeilla et ei ajossa kovin usein tuolla kohtaa ole...
no täytyy säätää vaan niin että kulkee pelittää hyvin ja seurailla pakokaasunlämpöjä... en vaan tiedä pitääkö se mittari paikkaansa...
se härski puoli tuossa on että kun vähän kierrättelee paikallaan ja se alkaa punastelemaan niin kivasti alkaa liekkiä lyömään putkestavoi kavereille sitten vähän elvistellä parkissa
Taitaa saada aika reilusti "soppaa"?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69