Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
nestori
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nestori » Ma Marraskuu 22. 20:47:53 2004
Eli 270tkm ajetun 1.6 Escortin katsastus napsahti väljään puslaan. Näkyy kuvassa, osa numero 4 ja vaihtaahan se sitten pitäisi.
http://koti.mbnet.fi/ryynma/frd/etualatuki.gif
Ja sitten haynesin manuaalista tekstin pätkää:
If the balljoint and/or the inboard mounting bushes are found to be in poor condition, the complete suspension arm must be renewed.
The suspension arm must also be renewed if it has suffered structural damage.
Nyt kysynkin, että kun tuo haynesin manuaali on sitä mieltä (jos en väärin ymmärtänyt tuosta tekstistä), että tässä tapauksessa koko tukivarsi pitäisi vaihtaa uuteen, niin mitäs arvon raatilaiset on asiasta mieltä? Kuulostaa hieman oudolta, tai sitten ymmärsin tekstin väärin. Motonetissä näyttäisi vielä olevan noita pusliakin erikseen myynnissä.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 20:55:05 2004
se haynesi sanoo että jos alapallo ja/tai pusla on paskana, niin pitää vaihtaa koko alatukivarsi.
henkilökohtaisesti sanoisin että vaihda koko alatukivarsi, sillä pian se on edessä jokatapauksessa. pallonivel rupeaa olemaan jo kulunut kanssa, vaikka ei hylkyrajalla vielä olisikaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
nestori
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nestori » Ma Marraskuu 22. 23:06:07 2004
Jeps, se voi kyllä olla, kuulin että on vielä suht työläs homma alkaa vaihtamaan, vaikka toi haynes onkin onnistunut tiivistämään homman neljään vaiheeseen.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 23:11:18 2004
kaikkihan on suhteellista, mutta ei se mun mielestä ole mikään erityisen työläs homma. ilman nosturia voi olla hieman vittumainen, mutta ei mikään paha siltikään. jos sen puslan vain vaihdat, joudut jokatapauksessa irrottaan sen alatukivarren, se on meinaan prässätty sinne.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
nestori
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nestori » Ma Marraskuu 22. 23:21:34 2004
Juups, nyt on tullut muutamasta suunnasta jo suosituksia vaihtaa koko tukivarsi. Kiitoksia vinkeistä!
-
Ari
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Ari » Ti Marraskuu 23. 8:14:48 2004
Toisaalta voi myös vaihtaa ne puslat ja samalla pallonivelen joka niittaamalla kiinni ja muuttaa se pulttiliitokseksi niin on jatkossakin helpompi vaihtaa pelkkä alapallo jos tarvetta tulee. Vaatiikin sitten paikan, aikaa ja välineet mutta kannattaa jos autoa pitää pitkään.
-
RS 1800
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja RS 1800 » Ti Marraskuu 23. 20:19:08 2004
ainaski omassa escossa vm-95 ainoastaan toisen puslista pystyi vaihtamaan toisen jos haluukans vaihtaa ni tosiaan joutuu ostamaan uuden tukivarren ja samalla saa uuden alapallonivelen , mut mitenkä on jos haluu vaihtaa pelkän alapallonivelen nii saako foortilta tai josttain muulalta sellasta irtonaisena vai joutuuko ostaa kokotukivarren? nimit itsellätäytyis kans vaihtaa alapallonivel

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 23. 20:40:41 2004
muistaakseni sai pelkkiä alapalloja.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Ari
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Ari » Ke Marraskuu 24. 8:28:21 2004
Kyllä ne molemmat puslat voi vaihtaa itse. Toisessa on vain vittumainen olake takana jolloin se on vaikea poistaa prässiläkin. Alapalloja saa Fordilta, Motonetista ja muistakin tarvikeliikkeistä ja puslatkin saa Motonetista. Toistaiseksi Motonetin puslat ja alapallot ovat ainakin mulla kestäneet ja toisessa autossa on Polyuretaanipuslat ja Motonetin alapallot ja hyvin ovat kestäneet.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Marraskuu 24. 13:53:48 2004
Fiestassa on tosiaan samanlaiset puslat ja itse vaihdoin molemmat, sekä alapallonivelen.
Ilman hyvää työkaluarsenaalia ei kannata yrittää. Mondeoon esmes vaihdettiin suosiolla koko tukivarsi.
Toivottavasti Ezmo ei pahastu, mutta sain häneltä uskomattoman tehokkaan vinkin puslien poistoon. Hitsaa molempiin pusliin laipat ulkokehään, jolloin sielu ei pääse karkuun puslasta. Sitten vain prässillä tai isolla ulosvetäjällä irti.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ke Marraskuu 24. 14:06:28 2004
eihän heynesi suosittele vaihteiston tai perän korjaustakaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
nestori
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nestori » Ke Marraskuu 24. 17:15:09 2004
Hyviä vinkkejä ja ohjeita tulee, kiitoksia. Menee ilmeisesti koko tukivarsi vaihtoon puutteellisen työkalu-valikoiman vuoksi, ainakin näillä näkymin. Yhdestä liikkeestä kerittiin kysellä hintaa, 80€ tuli tukivarrelle

Motonet näyttäisi 50€, no jospa muut liikkeet tarjoaisi hieman halvemmalla kuin tuo 80€.