sierra 89+turbotus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

sierra 89+turbotus

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 16:58:32 2004

Joo tiedän että täällä on käyty keskusteluja tästä mutta en vaan löytänyt sitä keskustelua enään.Elikkä mitäs onkelmia tän ikäsessä autossa olikaan katsastuksessa päästöjen kans.Auto ei ole vähäpäästöinen
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Marraskuu 23. 17:13:43 2004

KAT:ti vaaditaan sinne putkeen. eli onnistuupi

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 17:20:39 2004

Miksi se katti vaaditaan sinne?Onko se pakko olla vaikka päästöt olisi ilman sitäkin pienet?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 17:28:34 2004

eihän sellaista vaadita kun EI ole vähäpäästöinen..

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 23. 17:47:31 2004

HÄ? Kuka sinne katin käskee laittamaan?
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 17:47:52 2004

juu ei silloin kun ei alkujaan vähäpäästönen tarvi kattia ja turbon kanssa jos on vakio nokka ja muut säädöt kunnossa ni ei pitäs tulla päästöjen kanssa ongelmia,mut jos taas jyrkkä nokka niinku mulla on niin siinä on vähä kikkailua.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 17:52:58 2004

kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 18:43:48 2004

No voiko joku sanoa kokemuksella miten tämmönen asia on hänen kohdalla tapahtunut minustakin tuntuu että vittuunko sitö kattia tarvii kun auto ei ole alunperinkään vähäpäästöinen.Ja päästöt saadaan kyllä kohdalleen vaikka hieman sinolia tankkiin ja vähä säätöö niin johan on ekoauto :D 8)
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ti Marraskuu 23. 18:52:16 2004

Tässä lainaus Proturbon sivuilta: Auton ahtamista suunnitellessa on hyvä pitää mielessä vallitsevat säädökset:

ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:

Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.

ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.

Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi


Tosin toi on ihan katsastusmiehestä/konttorista kiinni :shock:
Katsastettiin kaverin -89 sierra turbolle viime kesänä ja eivät kyselleet kattia.....
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Marraskuu 23. 20:17:07 2004

89 sierra turbo ei vaadi kattia jos pysyy alkuperäisissä päästöissä ?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Marraskuu 23. 21:30:58 2004

Homma toimii periaatteessa noin kuten koiste7 kirjoitti. Tiedän autoja joihin kattia ei ole vaadittu, sekä autoja joihin on. Sillä ei ole merkitystä meneekö päästöt katsastuksessa rajoihin ilman kattia. Jopa erääseen -89 vapari ZVH Escorttiin vaadittiin katti, vaikka päästöt oli OK.

Näyttäis siltä, että näissä asioissa yksityiset asemat on tarkempia. Tämäkään havainto ei kuitenkaan ole ehdoton. Kannattaa, kuten aiemminkin moneen otteeseen todettu, käydä kyselemässä siellä konttorilla johon autoa on viemässä muutoskatsastukseen. Eiköhän siellä selviä miten päästöihin suhtaudutaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Marraskuu 23. 21:35:30 2004

Jos autossa EI ole kattia koskaan ollut EI sitä voida siihen konttorilla vaatia.
Käyttöönottovuoden päästö rajat pitää pystyä alittamaan.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Marraskuu 23. 21:46:46 2004

Joo ei voida vaatia, mutta ei niiden tartte leimaakaan antaa. Jos haluaa leiman, niin sitten voivat vaatia vaikka mitä. Jos ei katin asentaminen kiinnosta niin aina voi mittauttaa päästöt jossain VTT:llä ja sehän ei oo rahamiehille mikään este.

-89 jälkiturbo siis vaatii katin (tai päästömittauksen) oli päästöt ilman sitä mitkä tahansa. Auto ei silti muutu vähäpäätöiseksi.
Jos jotku konttorit suostuu leimaamaan tuollaisen ilman kattia ja VTTn lappua, niin ok. Voihan nekin tehdä virheitä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ti Marraskuu 23. 22:02:59 2004

Ja ei toi katti oo muuta kuin kustannusten pieni nousu turboautoa rakentaessa 200-250 € . Muutenkin uppoo rahaa ihan reilusti :shock:
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 23. 22:08:53 2004

Konttori kohtainen asia.Se mitä sanotaan pykälissä vääntäytyy katsastusmiesten päässä helposti monella tavalla.Tulkintoja siis löytyy.
Kysellä kannattaa ja konttori vaihtoon,jos ei hommat luista,niitä kun nykysin on lähes joka kadunkulmassa!
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Marraskuu 23. 22:11:20 2004

samiharju kirjoitti:kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..
Kai pyysit mustaa valkoiselle? Nimittäin eipä toimi tuo 150*20% sääntö. se +20% on vaan mallisarjan tehokkaimmasta. Eli kuitenkin parempi ottaa se <150hv lappu siitä muutoskatsastuksee..

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Marraskuu 23. 22:17:51 2004

glue kirjoitti:
samiharju kirjoitti:kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..
Kai pyysit mustaa valkoiselle? Nimittäin eipä toimi tuo 150*20% sääntö. se +20% on vaan mallisarjan tehokkaimmasta. Eli kuitenkin parempi ottaa se <150hv lappu siitä muutoskatsastuksee..
Mulla oli juttua ton naapurin katsastusmiehen kanssa juurikin samasta asiasta, erona että mulla on xr4x4 jarrut eli satulat takana. Sekin sanoi että mallisarjan tehokkaimmasta MUTTA tiesi silti että niidenkin asemalla on leimattu tuolla 180hp teholla.. et ota näistä selvää :?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 22:25:33 2004

---
Viimeksi muokannut samiharju, Ti Marraskuu 23. 22:27:17 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 22:26:53 2004

mullehan tuli tutuksi "mallisarjan sisäinen vertailumoottori" jo RST moottorinvaihdon aikana.. eli RST ja 1,3 olikin eri mallisarjaa joten se oli leimassa xr3i turbona periaatteessa. kuinka ollakaan mun autoni kanssa tehokkain vertailumalli on 2.9i 150hp, cossua ei mainittu siinä mallisarjaluettelossa.

jos taas nuputetaan niin sovelletaan tehon kanssa sitä että moottorin alkup. tehot (2.0 ohc kaasari 105hp) +ahdin 10% + cooleri siihen 10% tekee kutakuinkin 127hp turbokone, näin siis ilman teholappua... ja jo menee varmasti kutosen jarruilla leimaan.

tämä 10% ahtimesta ja siihen 10% coolerista on autofoorumeilta / harrastajilta kuulemaani MuTua eli älkää hyökätkö päälle vaikka olisin väärässä.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Marraskuu 23. 22:45:55 2004

eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli :?

jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 23:40:52 2004

heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli :?

jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ke Marraskuu 24. 0:39:07 2004

2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.

Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..

tiiä sit loppupeleissä..nää 2 peliä on vielä kummatkin muutoskatsastettu eri asemilla espoossa ja kummassakin vaativat sen katin.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Marraskuu 24. 7:30:22 2004

Bliz kirjoitti:2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.
No tässä katsuuri on kyllä tehnyt oman tulkinnan. Ei niitä katteja sinne oo näönvuoksi alunperin ajateltu laittaa. Mutta kuten sanottu... nekin on vain ihmisiä ja tekee virheitä/tulkintoja.
Bliz kirjoitti: Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
Hetkinen... mitä ei tarvitse?
Bliz kirjoitti: tiiä sit loppupeleissä..nää 2 peliä on vielä kummatkin muutoskatsastettu eri asemilla espoossa ja kummassakin vaativat sen katin.
Juu, eli ovat tulkinneet annettuja ohjeita niiden hengen mukaisesti ja eivät ole luistelleet harrastajan iloksi... paitsi jo ovat hyväksyneet tyhjän katin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 24. 9:35:31 2004

Bliz kirjoitti:2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.

Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi.
Ei kait sitä voi muuten tulkita
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 24. 9:37:04 2004

onkohan tuossa olettamus että turboahdettuna motti ei menis samoihin päästöihin kun vaparina, eli katilla saa päästöt vaparin tasolle?

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Marraskuu 24. 12:33:09 2004

Tämä se on sitten vittumaista kun joillekkin on katti laitettu ja joillekkin taas ei :lol: Tuleekohan siitä katista merkintä otteeseen?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 24. 13:16:11 2004

Tupi kirjoitti:Tämä se on sitten vittumaista kun joillekkin on katti laitettu ja joillekkin taas ei :lol: Tuleekohan siitä katista merkintä otteeseen?
mitä väliä sillä on?vaikka joutuisit laittamaan katin siihen ja otteeseen tulee merkintä katista niin se ei tee siitä autosta vähäpäästöistä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Marraskuu 29. 11:58:16 2004

samiharju kirjoitti:
heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli :?

jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.
Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamas :wink:

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Marraskuu 29. 12:06:15 2004

mitäs jos laittaa välikoppaan cossun jarrut ni mitä saa olla tehoo?

onko kellään kokemuksia??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Marraskuu 29. 14:15:28 2004

toniwe kirjoitti:
samiharju kirjoitti:
heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli :?

jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.
Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamas :wink:
Ja jos on persaukinen niinku mä :shock: niin ei tarvii turbo-ohariin laittaa edes xr4 jarruja... mutta tehot pitää sitten olla vaan maltilliset... itellä leimattu 103kw vakio 2.0 jarruilla...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Marraskuu 29. 14:30:19 2004

AkiS kirjoitti:
toniwe kirjoitti:
samiharju kirjoitti: tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.
Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamas :wink:
Ja jos on persaukinen niinku mä :shock: niin ei tarvii turbo-ohariin laittaa edes xr4 jarruja... mutta tehot pitää sitten olla vaan maltilliset... itellä leimattu 103kw vakio 2.0 jarruilla...
Mulla nyt 92kw :wink:
Mutta nyt ihan oman pysähtymisen kannalta laitoin noi xr4x4:n jarrut ja absit.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Marraskuu 29. 14:37:54 2004

toniwe kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
toniwe kirjoitti: Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamas :wink:
Ja jos on persaukinen niinku mä :shock: niin ei tarvii turbo-ohariin laittaa edes xr4 jarruja... mutta tehot pitää sitten olla vaan maltilliset... itellä leimattu 103kw vakio 2.0 jarruilla...
Mulla nyt 92kw :wink:
Mutta nyt ihan oman pysähtymisen kannalta laitoin noi xr4x4:n jarrut ja absit.
Joo ei tosiaan noi 2.0 jarrut kovin ilosesti pysäytä... :roll:

Haaveena olis laittaa oikeen isot jarrut... jotkut 350mm Alconit tms... Toivottavasti ei jää haaveeksi :?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 29. 14:39:39 2004

no, mulla on turbossa 1.6 jarrut... :-) tosin auto saatiin vasta kasaan ja painetta vasta 0,2bar. 10" takarummut on jo olemassa mutta etujarruja ei oo vielä löytynyt.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 29. 14:40:43 2004

niin siis tuo mun turbovehje on ollu 1.6 stokkaturbo joten leimassa 1.6 turbolla alusta asti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Joulukuu 3. 11:52:43 2004

Ei kai se katin laitto ny noin vaikeeta voi olla, onpahan yks murhe vähemmän. Eikä sen katin tarvii *toimia* *(tyhjä pönttö) jos ne päästöt on kohillaan jo ilman kattia.

Vastaa Viestiin