sierra 89+turbotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
sierra 89+turbotus
Joo tiedän että täällä on käyty keskusteluja tästä mutta en vaan löytänyt sitä keskustelua enään.Elikkä mitäs onkelmia tän ikäsessä autossa olikaan katsastuksessa päästöjen kans.Auto ei ole vähäpäästöinen
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Miksi se katti vaaditaan sinne?Onko se pakko olla vaikka päästöt olisi ilman sitäkin pienet?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
No voiko joku sanoa kokemuksella miten tämmönen asia on hänen kohdalla tapahtunut minustakin tuntuu että vittuunko sitö kattia tarvii kun auto ei ole alunperinkään vähäpäästöinen.Ja päästöt saadaan kyllä kohdalleen vaikka hieman sinolia tankkiin ja vähä säätöö niin johan on ekoauto



Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Tässä lainaus Proturbon sivuilta: Auton ahtamista suunnitellessa on hyvä pitää mielessä vallitsevat säädökset:
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi
Tosin toi on ihan katsastusmiehestä/konttorista kiinni
Katsastettiin kaverin -89 sierra turbolle viime kesänä ja eivät kyselleet kattia.....
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi
Tosin toi on ihan katsastusmiehestä/konttorista kiinni

Katsastettiin kaverin -89 sierra turbolle viime kesänä ja eivät kyselleet kattia.....
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Homma toimii periaatteessa noin kuten koiste7 kirjoitti. Tiedän autoja joihin kattia ei ole vaadittu, sekä autoja joihin on. Sillä ei ole merkitystä meneekö päästöt katsastuksessa rajoihin ilman kattia. Jopa erääseen -89 vapari ZVH Escorttiin vaadittiin katti, vaikka päästöt oli OK.
Näyttäis siltä, että näissä asioissa yksityiset asemat on tarkempia. Tämäkään havainto ei kuitenkaan ole ehdoton. Kannattaa, kuten aiemminkin moneen otteeseen todettu, käydä kyselemässä siellä konttorilla johon autoa on viemässä muutoskatsastukseen. Eiköhän siellä selviä miten päästöihin suhtaudutaan.
Näyttäis siltä, että näissä asioissa yksityiset asemat on tarkempia. Tämäkään havainto ei kuitenkaan ole ehdoton. Kannattaa, kuten aiemminkin moneen otteeseen todettu, käydä kyselemässä siellä konttorilla johon autoa on viemässä muutoskatsastukseen. Eiköhän siellä selviä miten päästöihin suhtaudutaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Joo ei voida vaatia, mutta ei niiden tartte leimaakaan antaa. Jos haluaa leiman, niin sitten voivat vaatia vaikka mitä. Jos ei katin asentaminen kiinnosta niin aina voi mittauttaa päästöt jossain VTT:llä ja sehän ei oo rahamiehille mikään este.
-89 jälkiturbo siis vaatii katin (tai päästömittauksen) oli päästöt ilman sitä mitkä tahansa. Auto ei silti muutu vähäpäätöiseksi.
Jos jotku konttorit suostuu leimaamaan tuollaisen ilman kattia ja VTTn lappua, niin ok. Voihan nekin tehdä virheitä.
-89 jälkiturbo siis vaatii katin (tai päästömittauksen) oli päästöt ilman sitä mitkä tahansa. Auto ei silti muutu vähäpäätöiseksi.
Jos jotku konttorit suostuu leimaamaan tuollaisen ilman kattia ja VTTn lappua, niin ok. Voihan nekin tehdä virheitä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Konttori kohtainen asia.Se mitä sanotaan pykälissä vääntäytyy katsastusmiesten päässä helposti monella tavalla.Tulkintoja siis löytyy.
Kysellä kannattaa ja konttori vaihtoon,jos ei hommat luista,niitä kun nykysin on lähes joka kadunkulmassa!
Kysellä kannattaa ja konttori vaihtoon,jos ei hommat luista,niitä kun nykysin on lähes joka kadunkulmassa!
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Kai pyysit mustaa valkoiselle? Nimittäin eipä toimi tuo 150*20% sääntö. se +20% on vaan mallisarjan tehokkaimmasta. Eli kuitenkin parempi ottaa se <150hv lappu siitä muutoskatsastuksee..samiharju kirjoitti:kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Mulla oli juttua ton naapurin katsastusmiehen kanssa juurikin samasta asiasta, erona että mulla on xr4x4 jarrut eli satulat takana. Sekin sanoi että mallisarjan tehokkaimmasta MUTTA tiesi silti että niidenkin asemalla on leimattu tuolla 180hp teholla.. et ota näistä selvääglue kirjoitti:Kai pyysit mustaa valkoiselle? Nimittäin eipä toimi tuo 150*20% sääntö. se +20% on vaan mallisarjan tehokkaimmasta. Eli kuitenkin parempi ottaa se <150hv lappu siitä muutoskatsastuksee..samiharju kirjoitti:kävin kyselemäs konttorilla 2kk sit ton mun stokkan kohtaloa.. eli mun auto on alunperin 1.6 laser johon katsastettu "stockmann turbo" sarja pikkuahtimella, jarruina 1.6 vakiot. moottori suli ja rakensin uuden joka on 2.0 ja turbona to3, kävin kyselemäs niin kutosta vastaavaks alusta (eli rs turbo / xr4i etujarrut, 10" takarummut) ja leimalle 180hp lapun kanssa. ei mitää päästöongelmaa koska mun auto ainaki on ollu turbolle jo aiemmin leimattuna..

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mullehan tuli tutuksi "mallisarjan sisäinen vertailumoottori" jo RST moottorinvaihdon aikana.. eli RST ja 1,3 olikin eri mallisarjaa joten se oli leimassa xr3i turbona periaatteessa. kuinka ollakaan mun autoni kanssa tehokkain vertailumalli on 2.9i 150hp, cossua ei mainittu siinä mallisarjaluettelossa.
jos taas nuputetaan niin sovelletaan tehon kanssa sitä että moottorin alkup. tehot (2.0 ohc kaasari 105hp) +ahdin 10% + cooleri siihen 10% tekee kutakuinkin 127hp turbokone, näin siis ilman teholappua... ja jo menee varmasti kutosen jarruilla leimaan.
tämä 10% ahtimesta ja siihen 10% coolerista on autofoorumeilta / harrastajilta kuulemaani MuTua eli älkää hyökätkö päälle vaikka olisin väärässä.
jos taas nuputetaan niin sovelletaan tehon kanssa sitä että moottorin alkup. tehot (2.0 ohc kaasari 105hp) +ahdin 10% + cooleri siihen 10% tekee kutakuinkin 127hp turbokone, näin siis ilman teholappua... ja jo menee varmasti kutosen jarruilla leimaan.
tämä 10% ahtimesta ja siihen 10% coolerista on autofoorumeilta / harrastajilta kuulemaani MuTua eli älkää hyökätkö päälle vaikka olisin väärässä.
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli
jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli

jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli![]()
jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.
Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
tiiä sit loppupeleissä..nää 2 peliä on vielä kummatkin muutoskatsastettu eri asemilla espoossa ja kummassakin vaativat sen katin.
Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
tiiä sit loppupeleissä..nää 2 peliä on vielä kummatkin muutoskatsastettu eri asemilla espoossa ja kummassakin vaativat sen katin.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
No tässä katsuuri on kyllä tehnyt oman tulkinnan. Ei niitä katteja sinne oo näönvuoksi alunperin ajateltu laittaa. Mutta kuten sanottu... nekin on vain ihmisiä ja tekee virheitä/tulkintoja.Bliz kirjoitti:2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.
Hetkinen... mitä ei tarvitse?Bliz kirjoitti: Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
Juu, eli ovat tulkinneet annettuja ohjeita niiden hengen mukaisesti ja eivät ole luistelleet harrastajan iloksi... paitsi jo ovat hyväksyneet tyhjän katin.Bliz kirjoitti: tiiä sit loppupeleissä..nää 2 peliä on vielä kummatkin muutoskatsastettu eri asemilla espoossa ja kummassakin vaativat sen katin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:Bliz kirjoitti:2 turbo muutoskatsastusta on kaverit tehneet 88 ja 89 sierroille. kumpaankin on vaadittu katalysaattorit vaikka päästöt olisi ollu kondiksessa. katsuuri vielä mainitsi että ei oo väliä vaikka pöntöt on tyhjät kuhan ne näyttää kateilta.
Tuosta proturbon tekstistä kyllä lukee selkeesti että ei tarvitse..
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi.
Ei kait sitä voi muuten tulkita
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Tämä se on sitten vittumaista kun joillekkin on katti laitettu ja joillekkin taas ei
Tuleekohan siitä katista merkintä otteeseen?

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
mitä väliä sillä on?vaikka joutuisit laittamaan katin siihen ja otteeseen tulee merkintä katista niin se ei tee siitä autosta vähäpäästöistä..Tupi kirjoitti:Tämä se on sitten vittumaista kun joillekkin on katti laitettu ja joillekkin taas eiTuleekohan siitä katista merkintä otteeseen?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamassamiharju kirjoitti:tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli![]()
jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.

-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ja jos on persaukinen niinku mätoniwe kirjoitti:Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamassamiharju kirjoitti:tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.heka kirjoitti:eipä hyväksy tällähetkellä cossua mallisarjan tehokkaimmaks malliks ilman fordin kirjoittamaa yhtäläisyys todistusta joita ford ei enää kirjoita.
eli xr4 150hp+20% on tehokkain vertailumalli![]()
jos lappu foordilta on saatu aikaisemmin niin se kelpaa konttorilla.

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Mulla nyt 92kwAkiS kirjoitti:Ja jos on persaukinen niinku mätoniwe kirjoitti:Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamassamiharju kirjoitti: tätähän tässä haettiin, eli 180hp turbo-ohari ei tarvii cossun jarruja, xr4i riittää.niin ei tarvii turbo-ohariin laittaa edes xr4 jarruja... mutta tehot pitää sitten olla vaan maltilliset... itellä leimattu 103kw vakio 2.0 jarruilla...

Mutta nyt ihan oman pysähtymisen kannalta laitoin noi xr4x4:n jarrut ja absit.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo ei tosiaan noi 2.0 jarrut kovin ilosesti pysäytä...toniwe kirjoitti:Mulla nyt 92kwAkiS kirjoitti:Ja jos on persaukinen niinku mätoniwe kirjoitti: Täällä lahdessa valtion konttorilla kyllä näkyy mun auton runkonumerolla (-87, 2.0i ghia) samassa mallisarjassa 2wd cossu??? Ja tää on ihan katsastusmiehen kattoma juttu, eli täällä ainakin vaadittais 180hp tehoihin cossun jarrut? Mitä mun pitää selittää katsastusmiehelle että leimaa ton xr4:n jarruilla? Jos jossain konttorilla hyväksytää xr4:n jarruilla ni laittakaa vinkkiä ni käyn siel leimaamasniin ei tarvii turbo-ohariin laittaa edes xr4 jarruja... mutta tehot pitää sitten olla vaan maltilliset... itellä leimattu 103kw vakio 2.0 jarruilla...
![]()
Mutta nyt ihan oman pysähtymisen kannalta laitoin noi xr4x4:n jarrut ja absit.

Haaveena olis laittaa oikeen isot jarrut... jotkut 350mm Alconit tms... Toivottavasti ei jää haaveeksi

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: