holset hx50

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

holset hx50

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Marraskuu 23. 13:14:47 2004

onko jollaki cossussa tommoinen???
millä pakopesällä toimii...

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Marraskuu 23. 14:54:55 2004

60mm -->riippuu paljon muistakin osista.
tai jos olet ostamassa ilmoita että mikä se on niin voi kertoa toimiiko se.
60/65 ahdin riittää sinne 500->.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Marraskuu 23. 15:27:01 2004

http://www.garaget.org/user_edit.php?edit=2406

noilla osialla

se on 77 pakosiivellä

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Marraskuu 23. 15:29:31 2004

Mitä eroa hx40sellä ja hx50sellä :oops: ?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 23. 15:32:44 2004

Dob kirjoitti:Mitä eroa hx40sellä ja hx50sellä :oops: ?
koko http://www.proturbo.fi/index_fin.htm sieltä turbot ja sitte als päin
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Marraskuu 23. 15:34:06 2004

Holset HX40 60/65 -- 2.0-4.0 650 hv 950
Holset HX50 67/77 -- 2.0- 600+ hv 950

siinä ero

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Marraskuu 23. 15:43:34 2004

fordrs2000 kirjoitti:Holset HX40 60/65 -- 2.0-4.0 650 hv 950
Holset HX50 67/77 -- 2.0- 600+ hv 950

siinä ero
juu, sitä minä muistelinkin että eikös tuo 60/65 oo hx40ppi, ku siitä oli tuossa puhetta.. :)

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Marraskuu 23. 16:30:44 2004

Dob kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:Holset HX40 60/65 -- 2.0-4.0 650 hv 950
Holset HX50 67/77 -- 2.0- 600+ hv 950

siinä ero
juu, sitä minä muistelinkin että eikös tuo 60/65 oo hx40ppi, ku siitä oli tuossa puhetta.. :)
laitoin sen vaan esimerkiksi. miksei toi kävis en nää itse estettä reilusti soppaa koneeseen, tulee yläkiree...

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 23. 19:41:45 2004

itse en suosittele tuota hx50. laita hx40 niin toimii paremmin. mulla on itsellä cossussa hx40 ja kyllä lähtee. 8)
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Marraskuu 23. 20:00:14 2004

Turbocelica kirjoitti:itse en suosittele tuota hx50. laita hx40 niin toimii paremmin. mulla on itsellä cossussa hx40 ja kyllä lähtee. 8)
Sulla vielä vaki nokat ja stg2 lastu ja vihreet? miten herää hx? Nokat ja sytkän säätö vois vaikuttaa aikalailla..

Mulla pitäs ens keväänä olla hx50 pellin alla. sit näkee..

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ti Marraskuu 23. 22:09:49 2004

HX50:een ei löydy suoraan mitään pientä pakopesää, joutuu soveltamaan ja lopputulos on kiinni tekijästä...
Jampan Bemarissa oli HX50 kiinni, muistaakseni schwitzerin pienellä pakopesällä, ja se rokkas ainakin pirun hyvin!
HX40:n 14 pakopesällä on pirun hyvä 2.0L koneeseen, kaverin 2L Datsunista penkitettiin 465hv ja 500+Nm 1.3barilla, ja tämäkin osakaasulla, ja liian pienellä ilmamäärämittarilla...

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 23. 22:10:26 2004

joo mulla on vihreät suuttimet,stage2 lastu,kannen vistauksia parannettu. nokat on luultavasti vakiot en ole tutkinut.mutta nuo vihreät loppuu kesken alta aika yksikön. mutta mulle on tulossa simensin 580cc niin ei pitäis loppua ruoka moottorista. tällähetkellä hx40 lähtee ahtamaan 4vaihteella noin 2700rpm kohdalla.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ti Marraskuu 23. 22:28:35 2004

Turbocelica kirjoitti:joo mulla on vihreät suuttimet,stage2 lastu,kannen vistauksia parannettu. nokat on luultavasti vakiot en ole tutkinut.mutta nuo vihreät loppuu kesken alta aika yksikön. mutta mulle on tulossa simensin 580cc niin ei pitäis loppua ruoka moottorista. tällähetkellä hx40 lähtee ahtamaan 4vaihteella noin 2700rpm kohdalla.
olisit vaan laittanu isompaa suutinta, varsinkin jos aiot käyttää tuon HX:n kaiken tehoreservin... :wink:

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Marraskuu 23. 23:07:49 2004

Turbocelica kirjoitti:joo mulla on vihreät suuttimet,stage2 lastu,kannen vistauksia parannettu. nokat on luultavasti vakiot en ole tutkinut.mutta nuo vihreät loppuu kesken alta aika yksikön. mutta mulle on tulossa simensin 580cc niin ei pitäis loppua ruoka moottorista. tällähetkellä hx40 lähtee ahtamaan 4vaihteella noin 2700rpm kohdalla.
Lähteepä alaalta nostamaan. mutta täydet ahdot on varmaan vasta jossain 4-5000rpm? ja 1 ja 2 vaihteilla tuskin ehtii ahtaa yli 0,5?

Ei niillä siemensseilläkään pitkälle taida päästä tolla stg2 lastulla. Ainakin mulla on ongelmia laihalle vetämisen kanssa jo 1,6bar ahdoilla vaikka on 540cc siemenssit, bensanpaineet kohallaan, uus bensasuodin ja msd"500hv" pumppu. ja siis stg2 lastu.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 23. 23:16:44 2004

laakkius kirjoitti:HX50:een ei löydy suoraan mitään pientä pakopesää, joutuu soveltamaan ja lopputulos on kiinni tekijästä...
Jampan Bemarissa oli HX50 kiinni, muistaakseni schwitzerin pienellä pakopesällä, ja se rokkas ainakin pirun hyvin!
HX40:n 14 pakopesällä on pirun hyvä 2.0L koneeseen, kaverin 2L Datsunista penkitettiin 465hv ja 500+Nm 1.3barilla, ja tämäkin osakaasulla, ja liian pienellä ilmamäärämittarilla...
Joutuuhan hx40:iin soveltaa pienemmän Holsetin pesää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ti Marraskuu 23. 23:21:58 2004

siipicossu kirjoitti:
laakkius kirjoitti:HX50:een ei löydy suoraan mitään pientä pakopesää, joutuu soveltamaan ja lopputulos on kiinni tekijästä...
Jampan Bemarissa oli HX50 kiinni, muistaakseni schwitzerin pienellä pakopesällä, ja se rokkas ainakin pirun hyvin!
HX40:n 14 pakopesällä on pirun hyvä 2.0L koneeseen, kaverin 2L Datsunista penkitettiin 465hv ja 500+Nm 1.3barilla, ja tämäkin osakaasulla, ja liian pienellä ilmamäärämittarilla...
Joutuuhan hx40:iin soveltaa pienemmän Holsetin pesää.
Ei siinä ole mitään sovellettavaa, kun toi 14 pesä on pulttaa kiinni operaatio, vai mitä tarkoitit soveltamisella?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 23. 23:27:58 2004

14 pesää ei ole 65 pakosiivelle vaan 60mm eli joutuu isontaa. Ja nimenomaan Holsetin pesä ei Garretin tai minkään muun.
Niin ainakin proturbossa väittivät
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ti Marraskuu 23. 23:39:57 2004

Ja kyllä saa ainakin mun käsittääkseni, koska Turbotekniikassa ei harrasteta sorvaamista ja siellä toi kaverinkin HX40 on kasattu, se on vaan että HX40:n 14 pakopesiä ei pahemmin ole myynnissä, juurikaan siksi kun yhteenväliin markkinoilla liikkui varastettuja HX40:ä, joissa oli megalomaanisen iso pakopesä, ja joihin haluttiin pieniä pakopesiä...Eli kyllä saa,mutta ei välttämättä pelkkää pakopesää, vain kokonaisen turbon....Ja nimenomaan maahantuojalta!

Tässäkin kuvassa toinen vasemmalta, on 54/65 H1E, 14 pakopesällä...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 1_5104.jpg

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Marraskuu 24. 0:16:29 2004

Eihän siinä oo mitään järkee jos aina laittaa samanlaisen ku muilla on..... siks laitan hx50 :D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 24. 9:23:47 2004

kaverin e30:iin tulee kans hx50. 3.5 motti kuitenki... driftingautoa rakentelee siitä :P

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 24. 9:31:09 2004

laakkius kirjoitti:Ja kyllä saa ainakin mun käsittääkseni, koska Turbotekniikassa ei harrasteta sorvaamista ja siellä toi kaverinkin HX40 on kasattu, se on vaan että HX40:n 14 pakopesiä ei pahemmin ole myynnissä, juurikaan siksi kun yhteenväliin markkinoilla liikkui varastettuja HX40:ä, joissa oli megalomaanisen iso pakopesä, ja joihin haluttiin pieniä pakopesiä...Eli kyllä saa,mutta ei välttämättä pelkkää pakopesää, vain kokonaisen turbon....Ja nimenomaan maahantuojalta!

Tässäkin kuvassa toinen vasemmalta, on 54/65 H1E, 14 pakopesällä...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 1_5104.jpg
Se 14 mikä mulla on niin ei ole laippakiinnityksellä vaan pannalla tulee downpipe kiinni siihen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Marraskuu 24. 10:34:29 2004

fordrs2000 kirjoitti:Eihän siinä oo mitään järkee jos aina laittaa samanlaisen ku muilla on..... siks laitan hx50 :D
sithän sun pitää laittaa hx55 tai 60 ku mulle tulee jo 50 ;)

Ajattelin ensin kokeilla ihan hx50 omalla 22 pesällä, jos ei herää ollenkaan niin sitten muutetaan.. (eipähän perkele ahista)

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Marraskuu 24. 14:54:22 2004

glue kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:Eihän siinä oo mitään järkee jos aina laittaa samanlaisen ku muilla on..... siks laitan hx50 :D
sithän sun pitää laittaa hx55 tai 60 ku mulle tulee jo 50 ;)

Ajattelin ensin kokeilla ihan hx50 omalla 22 pesällä, jos ei herää ollenkaan niin sitten muutetaan.. (eipähän perkele ahista)
no pitäähän sillä pystyä ajaakki.. liikenteessä niin ei viitti mitään jumboo laittaa... ois toss s 400 hyrrä ja se on iso..

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Marraskuu 24. 15:01:11 2004

näillä näkymiin siihen tulee Schwitzer pakopesä se on pieni

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ke Marraskuu 24. 15:38:32 2004

glue kirjoitti:
Turbocelica kirjoitti:joo mulla on vihreät suuttimet,stage2 lastu,kannen vistauksia parannettu. nokat on luultavasti vakiot en ole tutkinut.mutta nuo vihreät loppuu kesken alta aika yksikön. mutta mulle on tulossa simensin 580cc niin ei pitäis loppua ruoka moottorista. tällähetkellä hx40 lähtee ahtamaan 4vaihteella noin 2700rpm kohdalla.
Lähteepä alaalta nostamaan. mutta täydet ahdot on varmaan vasta jossain 4-5000rpm? ja 1 ja 2 vaihteilla tuskin ehtii ahtaa yli 0,5?

Ei niillä siemensseilläkään pitkälle taida päästä tolla stg2 lastulla. Ainakin mulla on ongelmia laihalle vetämisen kanssa jo 1,6bar ahdoilla vaikka on 540cc siemenssit, bensanpaineet kohallaan, uus bensasuodin ja msd"500hv" pumppu. ja siis stg2 lastu.
kyllä se nostaa 2vaihteella yli kilo paineita. ykkösellä en oon kerennyt katsoa paljonko nousee ahtoja. 4vaihteella täydet paineet 4000rpm jälkeen. mistähän sais paremman lastun?
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Marraskuu 24. 15:51:22 2004

Turbocelica kirjoitti:mistähän sais paremman lastun?
Karalalta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Marraskuu 24. 16:14:24 2004

hx40:nen, hx35:sen sorvatulla pesällä (nro12)toimii ainakin hyvin oharissa ja on tossa hyllyllä vielä nro16 pesä. jos rupee ahistaa..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Marraskuu 24. 19:47:41 2004

Mullon riesassa 12 pesä mut ei oo päässy viel oikee testailee kuinka heräilee kun on vähä luikasta ja se f#kin laippa vuotaa...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Marraskuu 24. 21:20:04 2004

ei sul mitään uusia kuvia olis? näkis milt sun konehuone näyttää..
mitäs palikoita konees on ja milloin penkkiin?
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Marraskuu 24. 21:47:52 2004

mettis kirjoitti:ei sul mitään uusia kuvia olis? näkis milt sun konehuone näyttää..
mitäs palikoita konees on ja milloin penkkiin?
Ei oo viel kuvii otettu kun ei oo ihan "valmis" vielä... 8)

Pitäs varmaa alkaa hariselle soittelee aikaa... en tiä...

Palikat on lähes samat kun sulla mut miedompi kansi ja eri ruisku...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Marraskuu 24. 21:55:20 2004

joo, ruutta täytyy omastakin vaihtaa ens kesäksi, jos tilais dta:n kun palautukset tulee.. ja uusi pakosarja tarttis taas vääntää ja nokkakin on vähän kesy..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Marraskuu 25. 0:11:47 2004

Kyselin s.postilla myynnissä olevasta hx40. tämmösen vastauksen sain:

Ahdin on edelleen maisemissa. Pakopesä on holsetin 19, imukotelosta ei
tietoa. Fyysiset mitat voin mitata, mutta nuo siipipyörien koon avulla on
helppo arvioida koko kotelon koko. A/R -suhteita Holset ei ilmoita, eikä
niistä mitään hyötyä olekaan, ellei vertaile saman mallisarjan tuotteita
keskenään. Esim. Garrettin T04B imukotelon a/r .6 on kooltaan pienempi, kuin isomman mallisarjan .5.

Kun en noista Holsettien pesien koosta niin vielä ymmärrä, niin mitä mieltä olette, sopiiko 2.7l koneeseen? 60/65 siivillä...

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Marraskuu 25. 7:38:37 2004

Dob kirjoitti:, niin mitä mieltä olette, sopiiko 2.7l koneeseen? 60/65 siivillä...
ettei rupee ahdistaa mulla sellanen käytössä parilitrases.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 10:15:09 2004

RubberDuck kirjoitti:
Dob kirjoitti:, niin mitä mieltä olette, sopiiko 2.7l koneeseen? 60/65 siivillä...
ettei rupee ahdistaa mulla sellanen käytössä parilitrases.
Jos pesä on 19 niin ei pitäisi ahdistaa kovin äkkiä vaikka olisi 2.7l kone. Kun vertaa 14 ja 17 pesää niin 17 on puolet isommalla pakokanavalla. Paljonko 19 sitten on vielä isompi kuin 17?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Marraskuu 25. 12:57:44 2004

siipicossu kirjoitti:Jos pesä on 19 niin ei pitäisi ahdistaa kovin äkkiä vaikka olisi 2.7l kone. Kun vertaa 14 ja 17 pesää niin 17 on puolet isommalla pakokanavalla. Paljonko 19 sitten on vielä isompi kuin 17?
No paha on mennä sanomaan, siksipä täältä sitä kyselinkiin :) . Toivottavasti kuitenkin alapäässäkin tuolla jotain tapahtuisi, ettei tuu ihan semmosta 4500-6500 vetävä käikäle...
Mutta mitä ilmeisemmin suht passeli ahdin on, täytyy alkaa hieroa tuosta kauppoja.

Edit: tuolta kyseinen yksilö löytyy: http://koti.mbnet.fi/hi-po/
toivottavasti kukaan ei vaan mene sitä tämän linkin johdosta pois ostamaan... :roll: :lol:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 13:21:49 2004

Dob kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos pesä on 19 niin ei pitäisi ahdistaa kovin äkkiä vaikka olisi 2.7l kone. Kun vertaa 14 ja 17 pesää niin 17 on puolet isommalla pakokanavalla. Paljonko 19 sitten on vielä isompi kuin 17?
No paha on mennä sanomaan, siksipä täältä sitä kyselinkiin :) . Toivottavasti kuitenkin alapäässäkin tuolla jotain tapahtuisi, ettei tuu ihan semmosta 4500-6500 vetävä käikäle...
Mutta mitä ilmeisemmin suht passeli ahdin on, täytyy alkaa hieroa tuosta kauppoja.

Edit: tuolta kyseinen yksilö löytyy: http://koti.mbnet.fi/hi-po/
toivottavasti kukaan ei vaan mene sitä tämän linkin johdosta pois ostamaan... :roll: :lol:
Ja bensakoneessa ei tuo hukkaportti toimi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Marraskuu 25. 13:23:52 2004

siipicossu kirjoitti:
Dob kirjoitti: Ja bensakoneessa ei tuo hukkaportti toimi
mikäsh siinä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 13:26:13 2004

Jos on jaettu pakopesä ja poistaa vaan toisesta puolesta ja on liian pieni venttiili (alle 20mm)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Marraskuu 25. 13:27:02 2004

siipicossu kirjoitti:Jos on jaettu pakopesä ja poistaa vaan toisesta puolesta ja on liian pieni venttiili (alle 20mm)
Eli mitä tehä? :oops:
ja mistä penkuleksesta sinä heti nuo tuommoset näät?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 13:36:28 2004

Dob kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos on jaettu pakopesä ja poistaa vaan toisesta puolesta ja on liian pieni venttiili (alle 20mm)
Eli mitä tehä? :oops:
ja mistä penkuleksesta sinä heti nuo tuommoset näät?
Mulla on itsellä 17 pesä josta poistettu portti. Ja tehty laippakiinnitys.
Ja oli ihan samannäköinen kuin tuo. Käyttää erillistä hukkaporttia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Marraskuu 25. 13:41:32 2004

siipicossu kirjoitti:
Dob kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos on jaettu pakopesä ja poistaa vaan toisesta puolesta ja on liian pieni venttiili (alle 20mm)
Eli mitä tehä? :oops:
ja mistä penkuleksesta sinä heti nuo tuommoset näät?
Mulla on itsellä 17 pesä josta poistettu portti. Ja tehty laippakiinnitys.
Ja oli ihan samannäköinen kuin tuo. Käyttää erillistä hukkaporttia.
ja paljonko tälle operaatiolle tuli hintsua?

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » To Marraskuu 25. 15:46:36 2004

mulla ainakin toimii tuo hukkaportti tuossa hx40. eihän sillä ahtoja alle kilon saa mutta ei tartte saadakkaan. 8)
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 16:50:03 2004

Nyt kun itelläkin tuo edellinen ahdistin levis niin alko tämä aihe kiinnostamaan. Oon itelle miettiny just tota hx40:sta, vois olla aika passeli vekotin. Käykö toi garretin t04:sen pakopesä suoraan tohon hx40 kiinni, vai joutuuko sitä sorvata? Tossa garretissahan oli kans 65mm pakosiipi. Sitä ajan tässä takaa että toi oli hyvänkokonen toi garretin pesä ja pääsis aika paljon helpommalla kun ei tarviis pesää vaihtaa..
Toyota Supra TT

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Marraskuu 25. 17:00:52 2004

Garretissa on erinlaine kiinnitys pakopesässä... kokeiltu on

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:03:00 2004

fordrs2000 kirjoitti:Garretissa on erinlaine kiinnitys pakopesässä... kokeiltu on
Miten mä muistelin että ckolli ois sillon omaansa sellasen laittanu. Pesä on ainakin ulkosesti samannäkönen ku toi munkin..
Toyota Supra TT

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Marraskuu 25. 17:06:38 2004

riippuu mallista
mutta mulla on garretit ollu 4 pultilla kii kiinteesti
holsetissa on samallalailla mutta pesää pystyy kiikuttaa...

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:09:11 2004

fordrs2000 kirjoitti:riippuu mallista
mutta mulla on garretit ollu 4 pultilla kii kiinteesti
holsetissa on samallalailla mutta pesää pystyy kiikuttaa...
Tossa mun garretissa on kuudella pultilla pakopesä kiinni rungossa..
Toyota Supra TT

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Marraskuu 25. 17:12:19 2004

http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... PhotoID=15 noin on gt 37 jossa on ar 99 pystyy vain pistää pesän 4 asentoon

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 17:27:26 2004

http://www.siipicossu.com/hx40_17.jpg
HX:ssä ei ole mitää ruuvin paikkoja rungossa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:40:11 2004

siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/hx40_17.jpg
HX:ssä ei ole mitää ruuvin paikkoja rungossa.
Niin joo tosiaan, eihän tossa garretissakaan oo siinä rungossa vaan siinä on ne sellaset pannat mitkä on kuudella pultilla kiinni. Eli yhteensä kolme pantaa..
Toyota Supra TT

Vastaa Viestiin