Virranjakajan magneettitunnistimen kärkiväli (cossu)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Virranjakajan magneettitunnistimen kärkiväli (cossu)

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Marraskuu 24. 18:03:37 2004

Eli tossa mittailin tota nokan ja tunnistimen välistä kärkiväliä ja jakaja tuntu vähän väljältä. Kärjet kohdakkain toi väli oli 0,3mm-0,7mm yläreunasta ja alareunasta sitten vähemmän.

Kysymys kuuluu, että onko tolla kärkivälille olemassa joku tietty arvo tai skaala missä se toimii parhaiten ja onko toi jakaja jo ihan loppu vai onko tollanen välys vielä ihan ok. Se on kuitenkin ihan toimivasta koneesta irrotettu.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 24. 18:40:17 2004

0,3mm - 0,4mm pitäisi olla väli.
Jos jakajan akselissa paljon klappia voi olla vaikea saada kohdalleen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Marraskuu 25. 17:24:22 2004

Kiitos siipicossulle.
Jos joku vielä laittas ton kammenkulma-anturin ilmaraon ohjearvon niin sais senkin samalla kohilleen.
Haulla en löytänyt ja tuolla ckollin vanhassa paukuttelu topickissa puhuttiin 0,4-1,0mm, mutta se ei ollu cossun arvo. Eli onko mahdollisesti sama skaala cossussa?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:54:30 2004

0,6mm - 1,0mm on kammenkulma-anturin kärkiväli.. Ja tuo jakajan anturin kärkiväli on 0,2 - 0,3mm cossun workshop manualin mukaan.. :wink:
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 19:34:18 2004

Kammenkulma-anturi on virranjakajan sisällä. (0.3mm-0.4mm)
Se mikä on kampiakselin päässä on yläkuolonkohdan tunnistin. (0.4mm-1mm)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Marraskuu 25. 19:54:00 2004

Joo, kiitoksia taas neuvoista.
Onko tota kammenkulma-anturin ilmarakoa sitten juuri kasvatettu noissa viritetyissä vehkeissä vai säädetäänkö sitä ilmarakoa lisää sitten tohon yläkuolonkohdan tunnistimeen?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 21:12:24 2004

MikkoT kirjoitti:Joo, kiitoksia taas neuvoista.
Onko tota kammenkulma-anturin ilmarakoa sitten juuri kasvatettu noissa viritetyissä vehkeissä vai säädetäänkö sitä ilmarakoa lisää sitten tohon yläkuolonkohdan tunnistimeen?
yläkuolonkohdan tunnistimen rakoa on muutettu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 25. 21:56:51 2004

Taitaa olla aika tapauskohtaista, etta vaikuttaako toi raon muuttaminen, mulla paukuttaa 1,7bar oli rako mitä tahansa välillä 0,5-2mm.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Marraskuu 26. 8:36:14 2004

Joo, no tällä hetkellä kasataan ihan vakio konetta eli toivottavasti ei tule tosta paukuttelusta ongelmaa vielä heti alussa, mutta tossa ckollin "suuressa" paukuttelutopicissa puhuttiin mun mielestä juuri tosta yläkuolonkohdan tunnistimesta kammenkulma-anturina tai sitten omassa luetun ymmärtämisessäni on jotain vikaa. Ajattelin tarkistaa vaan asian heti kaiken varalta niin ei tarvitse sitten tulevaisuudessa totakaan olla heti kyselemässä.

Vastaa Viestiin