
tiedän että sierraa on tehty kutoskoneella mutta käykö esim kyseinen kone suoraan keulalle vai mitä kaikkea joutuu tekemään sen vaihtamiseksi ja kilpiin saamiseksi

Valvoja: CRSC Hallitus
samiharju kirjoitti:mä vaihdoin -88 sierraani ruisku oharin tilalle 2.9 efin just muutama kk sitten.
leiman takia vaihtaa pitää jarrut ympäriinsä, ei muuta. toimivuuden takia pitää vaihtaa kone ja loota + koneen johtosarja. mulla on vakioperä kiinni, samoin vakiojouset (vielä) koska niitä ei kehoteta vaihtamaan. mittaristoa en ole vaihtanut, tuntuu toimivan täysin, kierroslukumittari näytti eka 1,5 kertaisia lukemia mutta mittarin sisällä on potikka jota ruuvaamalla sain näyttämän tarpeeksi lähelle oikeata (tyhjäkäynnillä neulan verran alle 1000rpm ja rajoittimella n 6000rpm).
bensapumpun johdot ei mun autossa kohdanneet milloinkaan toisiaan joten tinailin uuden johdon bp-releeltä. tankki ja pumppu ovat 2.0i oharista (riittää koska molemmissa sähköruisku). lambdat piti laittaa ettei kone käy hätäkäytöllä, ja koska sun auto on vähäpäästöinen pitää kone olla mielellään saman ikäinen / nuorempi kun sun autos (ja todisteet siitä) sekä jos autossa on ollut katti pitää se luonnollisesti olle myös isommalla koneella. joiduin vetämään myös puolan 15-virran uusiksi virtalukon takaa. moottorin johtosarjan vajaudesta johtuen laitoin myös lataus- ja öljynpainevalojen johdot uudet.
2.9 konetta en voi muuta kun kehua. vetää kivasti ollakseen jokapäiväinen käyttöauto eikä ole mikään kauhea pensarosvokaan. niinhän se mullakin kävi että projekti lähti käsistä... päiväkirja tuolla.
TP_ToopE kirjoitti:Saahan siihen miun käsityksen mukaan vaihtaa koneen mikä ei oo vähäpäästönen, mutta päästöt on vissiin katsastuksen ajaks saatava olemaan vähäpäästösen rajoissa...vai kuinka on?
Eikös kaikkissa ABS malleissa ole isot jarrut. Eli levyt takana ja isot levyt edessä. Eikö jos ennemmin semmosen jarrut laittas, niitähän oli viimesissä malleissa enemmänkin.samiharju kirjoitti:eti scorpio, niitä löytyy paremmin (ja halvemmalla). jarrut on samat -83 xr4i:stä lähtien, eli taakse riittää 10" rummut. 1000e kun varaat tekniikkaan + jarrut niin ei olla kaukana todesta. vanhan ohc-moottorin remppaaminen tulee kalliimmaksi...
etujarrut on samat mm. RS Turbo escortissa. scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
Ei aina! 95->samiharju kirjoitti:scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
vastaan vain iskee tuossa tapauksessa sen tekniikanluovuttajan kova hinta.. jos lähdetään lähtökohdasta ettei kannattaisi vanhaan sierraan laittaa moninverron kalliimpaa tekniikkaa niin mulkosilmäscorpion saa silloin unohtaa. eli tekniikan saa mukavasti vanhemman mallin korpparista joka puolestaan on 5-bolt malli.MouTine kirjoitti:Ei aina! 95->samiharju kirjoitti:scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.