levyt taakse

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

levyt taakse

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Marraskuu 30. 21:39:02 2004

mikä olis järkevin/helpoin/"halvin" tapa rakentaa normi sierraan levyt taakse? cossusta? ja mikä mistäkin käy! antakaa mielipiteitä tai jos on kokemuksia niitä olis mukava kuulla...

Ilkka
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
Paikkakunta: Pummi-Nusula

Viesti Kirjoittaja Ilkka » Ti Marraskuu 30. 22:01:12 2004

esim. cossun satulat ja 10mm teräslevystä kiinnitys levyt pyörännavan kiinnitys pulttien alle. Kaveri teki sellaiset eikä kuulemma ollu pahakaan homma. Ja näyttää nuo siellä toimivan. Ja pitäisi mennä katsastuksestakin läpi kunhan ei vaan hitsaile mitään.

edit: Niin ja tosiaan levyt löytyy kans cossusta.
Viimeksi muokannut Ilkka, Ti Marraskuu 30. 22:12:55 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 30. 22:03:12 2004

cossusta tai scorpiosta löytyy levyt takaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Marraskuu 30. 23:38:22 2004

ihan jarrutehojen takia ku se on ohc turbo ja tulee sen kans leikittyä jonkinlaisella radalla ni vakio jarrut tuntuu tosi onnettomilta. ps. jos haluan ne ulkonäön takia ni hankin sinne sellaset feikkijarrulevy pölykapselit!!!!!

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Marraskuu 30. 23:48:14 2004

Ilkka kirjoitti:esim. cossun satulat ja 10mm teräslevystä kiinnitys levyt pyörännavan kiinnitys pulttien alle. Kaveri teki sellaiset eikä kuulemma ollu pahakaan homma. Ja näyttää nuo siellä toimivan. Ja pitäisi mennä katsastuksestakin läpi kunhan ei vaan hitsaile mitään.

edit: Niin ja tosiaan levyt löytyy kans cossusta.


kerroppa lisää tuosta teräslevy kiinnitys systeemistä!!

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Joulukuu 1. 10:20:31 2004

Mä vaihdoin abs sierran jarrut omaan ohc turboon, eli eteen 260 ja taakse 253 (vastaa xr4x4). Kannattaa samalla vaihtaa sitten se jarrusylinteri esimerkiksi abs malliin, mukavampaa käyttää ja tuntus et vähemmällä polkemisella pysähtyy. Noista sierran abs:stä voi sitten talvella olla taas kahta mieltä :!:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Joulukuu 1. 21:11:51 2004

eipä oo noita 17" tuumasia iha vaan cossun orkkis alut.. entä sitten se scorpion levytakapää meneekö sierraan osat? kun sellanen olis tiedossa,? onks tietoo

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Joulukuu 1. 21:49:43 2004

hilteri kirjoitti:eipä oo noita 17" tuumasia iha vaan cossun orkkis alut.. entä sitten se scorpion levytakapää meneekö sierraan osat? kun sellanen olis tiedossa,? onks tietoo
Navat tarviit ainakin sierrasta ku scorpiossa on 5 pulttiset. Satulat on identtiset sierran levyjarrullisen kanssa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 1. 22:23:46 2004

Ei tarvitse koko napoja vaihtaa; pyöränlaippa riittää (eli laippa jossa pyörän pinnapultit kiinni). Voit ottaa vaikka auton nykyiset, ovat kaikissa Sierroissa samanlaiset ja käyvät ristiin Scorpparin 5-pulttisten kanssa.
Edellyttäen että vaihdat muuten koko akselin Sporpiosta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Joulukuu 1. 23:32:12 2004

entä miten perän kans? paikallaan oleva on mallia työnnettävät vetarit..
entä käsijarrun kans?

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Joulukuu 1. 23:35:15 2004

hilteri kirjoitti:entä miten perän kans? paikallaan oleva on mallia työnnettävät vetarit..
entä käsijarrun kans?
Yleensä taitaa levyjarrulliset olla laippavetareilla.
Käsijarruun kannattanee ostaa uudet vaijerit vaikka motonetistä, ei ollu hirveen kallis paketti.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 2. 0:19:23 2004

"Mutta lieneekö sittenkään takajarruilla niin suuri merkitys rata-ajossa ettei vaikkapa 10" rummut hoitaisi hommaa."

Noihin 10" rumpuihin on ainakin varaosat huippu kalliita ja 253mm levyjä saa joka toisesta kioskista edukkaasti, eikä ne Cossunkaan(2wd) taakse paljon maksa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » To Joulukuu 2. 19:56:02 2004

...ja tuolta myynti ilmotuksesta ostatte sitten multa ton Scorpion mistä saa nuo levyt/ taka-akseliston :D
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 2. 20:12:12 2004

T.O.M kirjoitti:...ja tuolta myynti ilmotuksesta ostatte sitten multa ton Scorpion mistä saa nuo levyt/ taka-akseliston :D
Omalta osaltani voin sanoa, että hinta on kohdallaan, mutta matka ei...

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Joulukuu 2. 21:40:10 2004

niin kun niitä jarruja kerran alkaa muuttamaan ni ei sit kehtaa enää rumpuja ruveta laittamaan kuitenkaan.. jos sitte sinne laittas sen scorpion levy systeemit niin käykö se mun entinen sierran perä ja vetarit siihen pakettiin?
vetarit on mallia työnnettävät..

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Pe Joulukuu 3. 9:56:36 2004

hilteri kirjoitti:niin kun niitä jarruja kerran alkaa muuttamaan ni ei sit kehtaa enää rumpuja ruveta laittamaan kuitenkaan.. jos sitte sinne laittas sen scorpion levy systeemit niin käykö se mun entinen sierran perä ja vetarit siihen pakettiin?
vetarit on mallia työnnettävät..
kyllä käy , oon tehny omaan vastaavaan perään levyt taakse ja tälää hetkellä on laippa vetarit/perä ja sama paketti kävi hyvin kiinni
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Vastaa Viestiin