Colognen nokkalaakerit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Colognen nokkalaakerit
2.8 colognessa on nokan laakereiden koko 2mm isompi 10/1982 lähtien. Liekkö lohkossa olevat laakeripesät myös isommat? Eli tätä kysyn siksi, että tuota pienmmällä laakerilla olevaa vakionokkaa löytyy aika huonosti uutena, joten onnistuisiko uudempi nokka saada vanhempaan lohkoon pelkästään laakerit vaihtamalla?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2014
-
-
- CRSC jäsen 2014
Totta tuokin. Luulisi että kaikki nykyakselit on läpikarkaistuja joten sorvaus ei pitäisi olla ongelma eikä mikään.Hessu kirjoitti:Nokka-akselin sorvaus pienemmälle laakerikoolle ei nyt ole konsti eikä mikään, muistaa vaan tehdä ne yläkerralle öljyä johtavat urat vähintään yhtä isot kuin alkuperäisetkin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Jees, kiitoksia vastauksista! Tuo nokka-akselin sorvaaminen ei käynytkään mielessä (tai siis että sitä uskaltaisi sorvata...). Virinokkia tosiaan löytyy pienellekin laakerille helposti, mutta joka paikasta mistä olen kysellyt tuota vakionokkaa, niin ovat sanoneet ei oota. Ja keväällä juuri myin muutaman vuoden hyllyssä lojuneen helvetin hyväkuntoisen vakionokan. Ja naurattelinpa vielä myydessäni, että "katsotaan vaikka, kohta tuolle olisi kuitenkin käyttöä itselläkin". No niinpä olisi...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
Kannattaa vielä varmistua 100%;sesti ettet tee virhettä!!!!!!!!! Mulla UUSIA ISOMMAN HALKAISIJAN laakereita hommattaessa tuli SUURIA ongelmia löytää niitä mistään eikä lopuksi löytynytkään joten vain vanhat tilalle ja toivoa parasta!!! Loppujen lopuksi todettiin ettei niitä saa koko euroopasta(soitettiin Saksa/Englanti/Ruotsi/Belgia ja joitakin muita maita jota en nyt enää muista,läpi ja EI OOTA OLIS VAAN OLLU!!!) Tänä keväänä joudun sorvaamaan sitten uudet itse. Ja se halkaisija mulla oli nokan paksuimmasta kaulasta mitattuna MUISTAAKSENI 42.9mm