Taas kerran oharin turbotuksesta...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

roadrunner
Ylläpitäjä

Taas kerran oharin turbotuksesta...

Viesti Kirjoittaja roadrunner » To Joulukuu 2. 21:24:40 2004

Elikkäs tarkotuksena ois kasa 2.0ohari 205 lohkoon, eli onko 20 ja 205 lohkoilla paljonkin eroa? Alakertaan tulisi Wiseco männät (halk. 92mm) + Crower -teräskiertokanget, jollain kokemuksia näistä osista että kestääkö paljonkin? Ja mitäs kannelle kantsii tehä, millane ahdin ois hyvä ja onkos megasquirt hyvä tollasee? Kokemuksia kuvia sun muuta juttuu kaivataan.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: Taas kerran oharin turbotuksesta...

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Joulukuu 2. 23:14:14 2004

roadrunner kirjoitti:Elikkäs tarkotuksena ois kasa 2.0ohari 205 lohkoon, eli onko 20 ja 205 lohkoilla paljonkin eroa? Alakertaan tulisi Wiseco männät (halk. 92mm) + Crower -teräskiertokanget, jollain kokemuksia näistä osista että kestääkö paljonkin? Ja mitäs kannelle kantsii tehä, millane ahdin ois hyvä ja onkos megasquirt hyvä tollasee? Kokemuksia kuvia sun muuta juttuu kaivataan.
käytä hakua löytyy takuulla vastaukset kaikkiin kysymyksiin
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » To Joulukuu 2. 23:38:31 2004

Ehkäpä helpoin olisi cosworthin osaa tunkee kiinni, kossun ahtimia ja pakosarjoja löytyy hyvin.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Joulukuu 3. 9:21:06 2004

hawkki: meinasitko cossun pakosarjan ohc-kanteen laittaa kiinni? Melkoinen konversio... Helpompaa tehdä pakosarja alusta alkaen...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Joulukuu 3. 11:23:28 2004

Mitä tehoja meinaat ottaa? Ei tolla lohkon mallilla ole niin väliä kunhan alle 400hp tehoissa pysyt :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Joulukuu 3. 12:19:46 2004

Ihan hyvä että panostaa mäntiin ja kankiin mutta mitkä wisecot noi on siis kossun vai ns Rf OHC, siis onko männässä allasta vai ei? jos ei niin mites meinaat puristukset? 205 tai vanhempi 20 lohko kestää PORATTUNA 92mm miedon 300-400 mutta jos ottaa enemmän niin escon 200 lohko. Ohc kampi on melko vahva mutta toki kossun olisi parempi.
Viimeksi muokannut SHR, Pe Joulukuu 3. 17:13:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 3. 16:42:45 2004

SHR kirjoitti:Ihan hyvä että panostaa mäntiin ja kankiin mutta mitkä wisecot noi on siis kossun vai ns Rf OHC, siis onko männässä allasta vai ei? jos ei niin mites meinaat puristukset? 205 tai vanhempi 20 lohko kestää porattuna miedon 300-400 mutta jos ottaa enemmän niin escon 200 lohko. Ohc kampi on melko vahva mutta toki kossun olisi parempi.
eiköhän 205:sta ole betonoituna kierrätelty lähemmäs 800
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Joulukuu 3. 16:51:43 2004

Mitä eroa 200 ja 205 lohkoilla?? (siis pelkillä lohkoilla!) :?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Pe Joulukuu 3. 16:56:34 2004

Bootsi kirjoitti:Mitä eroa 200 ja 205 lohkoilla?? (siis pelkillä lohkoilla!) :?
Hinta, tuotantomäärä ja valun korkeus vesitilan pohjalla. Ja noita 200 lohkojakin on muutamaa eri versiota, riippuen kanta-autosta.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 3. 17:18:45 2004

Bootsi kirjoitti:Mitä eroa 200 ja 205 lohkoilla?? (siis pelkillä lohkoilla!) :?
onhan niitä vielä ainakin 207..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Joulukuu 3. 17:24:46 2004

SiipiCozzu kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Mitä eroa 200 ja 205 lohkoilla?? (siis pelkillä lohkoilla!) :?
Hinta, tuotantomäärä ja valun korkeus vesitilan pohjalla. Ja noita 200 lohkojakin on muutamaa eri versiota, riippuen kanta-autosta.


Eli 200:nen on sylinterin helmoista vahvempi? :roll:
Ja jos 205:sen betonoi osittain päästään samaan tulokseen?
vai onko sylinterin vahvuuksissa eroa (seinämän)?

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Pe Joulukuu 3. 19:25:08 2004

On oharin omat mukit, mutta kait ne vois cosan mukit sitte hommata.

Vastaa Viestiin