Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma Toukokuu 24. 11:03:54 2004
- Paikkakunta: Porvoo
Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin
Kysyisin siitä lyhentimestä joka löytyy Autoracingin kuvastosta - se joka jaettiin syysratapäivällä.
Kuvaston mukaan löytyisi sellainen Sierran 5-vaihteisiin. Hinta 28€.
Sopiiko kyseinen vehje kaikkiin 5-vaihteisiin? (2.0i DOHC vm. 91)
Vaikuttaako lyhennin vaihtamiseen mitenkään huomaavasti.
Onko asennus vaativa tms.?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Terv. Bestbass
Kuvaston mukaan löytyisi sellainen Sierran 5-vaihteisiin. Hinta 28€.
Sopiiko kyseinen vehje kaikkiin 5-vaihteisiin? (2.0i DOHC vm. 91)
Vaikuttaako lyhennin vaihtamiseen mitenkään huomaavasti.
Onko asennus vaativa tms.?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Terv. Bestbass
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Vai semmonen kolmosvaihteen synkron vaihtovälin lyhennin se onandyman kirjoitti:Se rs2000 escon kolmosen syncro hajoo viellä alkuperäistäkin nopeammin.Vakiona hajoo nopeesti ja kun laittaa lyhentimen niin sit hajoo saatanan nopeesti.qreippi kirjoitti:löytyykö sielt rs2000:seen semmoista?
ja miten tuo käytännössä vaikuttaa.

sorry, off ropikkia.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
sopii.samiharju kirjoitti:vastatkaa nyt joku siihe alkuperäiseen kysymykseen, vois olla kiinnostusta mikäli sopii type9:n kanssa...
ei ole vaikea asentaa, jos ei ole tumpelo.
vaihtaminen tarkentuu, niin on pojat kertonut joilla tuollainen lyhennin on. itse en ole kokeillut sitä miltä tuntuu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Sopii se 9-laatikkoon, mulla on sellainen, ihan on toimiva peli. Tulee ehkä hiukka jämäkämmäks vaihtaa, ja väli lyhenee sopivasti. Pakista tule hiukan raskan painaa alas, mutta lihakset kasvaa aika äkkiä joten siihen tottuu. Itse keppiä ei kannata lyhentää muuten siitä tulee liian race-henkinen. Asennus settiin kuuluu alumiininen välipala, millä korotetaan kepin nivelkohtaa, ja muistaakseni pidemmät pultit. Joten tavaramäärään nähden kallis. Joudut kuitenkin itse katkaisemaan kepin ja jatkamaan sitä palan korotuksen verran. Teräs keppi on bolt-on malli ja senhän näkee jo hinnastavastatkaa nyt joku siihe alkuperäiseen kysymykseen, vois olla kiinnostusta mikäli sopii type9:n kanssa...

Omani olen ostanut ja asentanut joskus v. 2000 ja vielä toimii, menossa 3. laatikko ja 2. auto, ja syy ei ole kepissä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
kävin just äsken hakemassa kyseisen vempaimen Autoracingistä.. tänään tai huomenna olisi tarkoitus asentaa se tohon omaan kikottimeen.. voisimpa vaikka ottaa pari "projekti" kuvaa ja linkittää ne tänne.. 

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
En viitti uutta threadia alottaa, joten pistän tähän samaan...Rs turboon shifteriä, kellään kokemuksia? Tuntuu niin pitkiltä noi vakio välit. Mites tällänen?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
tuolla enempi juttua koskien escorttia-> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... quickshiftPlanet kirjoitti:En viitti uutta threadia alottaa, joten pistän tähän samaan...Rs turboon shifteriä, kellään kokemuksia? Tuntuu niin pitkiltä noi vakio välit. Mites tällänen?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
itellä on kyllä hankintalistalla teräskeppi mutta ostin ton vekottimen ihan kokeilumielessä..katotaan minkälainen se on..Ilkka_H kirjoitti:Kyllähän se on parempi kuin ilman mutta melkeimpä montakeppiä katkaisseena hankkisin suoraan teräskepin, kallis mutta hyvä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
noniin..nyt on asennettu ja hyvin toimii,vaihtaminen tarkentu aika paljon ja muutenki se on aika jämäkän tuntuinen..
kuvia asennuksesta löytyy tuolta --> http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin
EDIT: ja sitä alkuperäistä metalliholkkia ei kannata edes yrittää asentaa sinne vaan tekee siihen suosiolla uuden holkin..

kuvia asennuksesta löytyy tuolta --> http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin
EDIT: ja sitä alkuperäistä metalliholkkia ei kannata edes yrittää asentaa sinne vaan tekee siihen suosiolla uuden holkin..
Viimeksi muokannut Hesus, Su Joulukuu 5. 18:11:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mäkin asensin juuri tuon saman lyhentimen minkä jesus48, löytyi rallyracelta hintaan 33e.
Väli vaihtui tasan tarkkaan sopivaksi, jäykkyys lisääntyi melko paljon. Mutta minulla menee nyt pakki melkein liiankin helposti silmään, ei tarvitse kuin hieman nojaa keppiin niin pakki on melkein päällä, tai sitten se vain tuntuu siltä, autokaan ei ole vielä ajossa. Mutta hyvältä vaikuttais.
Saa nähdä kuinka synkrot lallattaa kun auto on ajossa
Väli vaihtui tasan tarkkaan sopivaksi, jäykkyys lisääntyi melko paljon. Mutta minulla menee nyt pakki melkein liiankin helposti silmään, ei tarvitse kuin hieman nojaa keppiin niin pakki on melkein päällä, tai sitten se vain tuntuu siltä, autokaan ei ole vielä ajossa. Mutta hyvältä vaikuttais.
Saa nähdä kuinka synkrot lallattaa kun auto on ajossa

-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!
Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!!![]()

*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila.jesus48 kirjoitti:kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!
Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!!![]()
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*

-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
näin on.. selviää helpommalla.Peetrus kirjoitti:Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila.jesus48 kirjoitti:kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!
Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!!![]()
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
kaippa se on sit pakko..Laze kirjoitti:näin on.. selviää helpommalla.Peetrus kirjoitti:Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila.jesus48 kirjoitti: kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
nopea halpa > keppi poikki > 9-ongelmia
Suomeen tuotavat rwd Eskon ja std Sierran vaihdevälin lyhennyssarjat on valmistettu pääsääntöisesti Lontoon saarella. Niitä on kahta tyyppiä: tee itse (30e) tai asenna itse (100e).
Itserakentajille tarkoitettuja nopean vaihtamisen asennussarjoa on kahta tyyppiä: "hiljainen" ja "kestävä". Se hiljainen on niistä halvoista halvempi ja sillä voipi heitää vesiluntua. Se kalliimpi niistä 30-35 eeron sarjoista on parempi.
Se ruuvattava versio käy kaikkiin uudempiin Eskon ja Taunuksen laatikkoihin. Mutta ei esim 69 GT pikkukierteiseeni. Asennus on minuuttiluokkaa. Keppi sitten katkeekin alle sekunnin kun rajusti rykäsee. Ainakin ralliautoissa kannattanee käyttää teräskeppiä uniballilla eli sijoittaa satanen. Normaali ajossa laatikko pysyy ehjänä jolla pysyy.
9-tyypin laatikkoon käy kysytty 3-pultilla kiinni tuleva setti. Älä osta sitä hiljaista ja halpaa. Älä osta sitä halvoista parempaa ellet osaa tehdä. Varaudu noin tunnin urakkaan. Asut kerrostalossa = osta se teräskeppi uniballilla. Nämä käyvät sekä 4 että 5 vaihteisiin 9-tyypin laatikoihin.
MT laatikon setti on täysin eri eli uusimmat DOHC etc Sierrat, hinta kalliimpi.
Vaihda aina sinne kepin alapäähän tuleva muovi.
Se 3/4 Eskon settikin oli viime tiistaina Keravalla poiketessani www.rallyracefin.fi näytillä. Hinta kalliimpi.
Itserakentajille tarkoitettuja nopean vaihtamisen asennussarjoa on kahta tyyppiä: "hiljainen" ja "kestävä". Se hiljainen on niistä halvoista halvempi ja sillä voipi heitää vesiluntua. Se kalliimpi niistä 30-35 eeron sarjoista on parempi.
Se ruuvattava versio käy kaikkiin uudempiin Eskon ja Taunuksen laatikkoihin. Mutta ei esim 69 GT pikkukierteiseeni. Asennus on minuuttiluokkaa. Keppi sitten katkeekin alle sekunnin kun rajusti rykäsee. Ainakin ralliautoissa kannattanee käyttää teräskeppiä uniballilla eli sijoittaa satanen. Normaali ajossa laatikko pysyy ehjänä jolla pysyy.
9-tyypin laatikkoon käy kysytty 3-pultilla kiinni tuleva setti. Älä osta sitä hiljaista ja halpaa. Älä osta sitä halvoista parempaa ellet osaa tehdä. Varaudu noin tunnin urakkaan. Asut kerrostalossa = osta se teräskeppi uniballilla. Nämä käyvät sekä 4 että 5 vaihteisiin 9-tyypin laatikoihin.
MT laatikon setti on täysin eri eli uusimmat DOHC etc Sierrat, hinta kalliimpi.
Vaihda aina sinne kepin alapäähän tuleva muovi.
Se 3/4 Eskon settikin oli viime tiistaina Keravalla poiketessani www.rallyracefin.fi näytillä. Hinta kalliimpi.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin
Vihdoinkin (n.1,5 sivua vastauksia) joku eli tappi kertoo että EI käy MT75/mtx75 -laatikoihin joka oli Bestbassin -kysymys-bestbass kirjoitti:Kysyisin siitä lyhentimestä joka löytyy Autoracingin kuvastosta - se joka jaettiin syysratapäivällä.
Kuvaston mukaan löytyisi sellainen Sierran 5-vaihteisiin. Hinta 28€.
Sopiiko kyseinen vehje kaikkiin 5-vaihteisiin? (2.0i DOHC vm. 91)
Vaikuttaako lyhennin vaihtamiseen mitenkään huomaavasti.
Onko asennus vaativa tms.?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Terv. Bestbass
DOHC:n jatkona on -Ford- MT75 vaihteisto, ei ZF. -Getragin- olisin sietänyt; auttoivat tekemisessä

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re: nopea halpa > keppi poikki > 9-ongelmia
Koettuatappi kirjoitti: Ainakin ralliautoissa kannattanee käyttää teräskeppiä uniballilla eli sijoittaa satanen.

EK1 lähtöjono, keskeytyksen syy, vaihdekeppi juuresta poikki.
ei varaosaa mukana, ruuvarilla nelonen pesään.
vedettiin tarrat kyljessä, piikit alla, kaasupohjassa kotipihaan asti. jätkät toi trailerin myöhemmin.
Niin, että vituttiko

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
nonii,vähän tarinaa siitä että miten se asennus tehdään..oletan että kaikki osaa irroittaa vaihekepin...
1) rälläköi keppi poikki "värinänvaimentimen" yläpuolelta..
2) rälläköi "värinänvaimennin" pois. Tästä kuvasta näkee mitä se sisältää. Tässä on kuva kepistä kun "värinänvaimennin" on poistettu.
3) kepissä on 2kpl "stopparia" kuvassa näkyvälle prikalle,poista ne viilalla tai rälläkällä. Kuvassa prikka on ympäröity punasella. Kuva
4) nyt koko "paketin" pitäis tulla irti,eli ne hilut jotka on kepin ympärillä. Jäljelle jää vain se musta "muovikuula", eli se joka näkyy kuvassa. Kuva
5) Siirrä muovi kuulaa vähän ylöspäin ja sovita metalli holkki sen alle, itse en käyttänyt alkuperäistä holkkia koska se on täyspa***. Tehtiin siihen uusi holkki ja hepattiin se kiinni. Tässä kuvassa holkkia ei ole vielä hepattu kiinni keppiin mutta seuraavassa kuvassa se on jo kepissä kiinni,ja siinä muuten pysyykin.
6) Sit ei muuta kun kasaamaan romuja takas kepin ympärille, tässä on kuva valmiista paketista.
Ja tuollahan niitä "projekti" kuvia on http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin
Jos jollaan on vielä jotaan kysymyksiä tästä asennuksesta niin privalla voi kysyä lisää.. Toivottavasti tää selvensi asoita.
1) rälläköi keppi poikki "värinänvaimentimen" yläpuolelta..
2) rälläköi "värinänvaimennin" pois. Tästä kuvasta näkee mitä se sisältää. Tässä on kuva kepistä kun "värinänvaimennin" on poistettu.
3) kepissä on 2kpl "stopparia" kuvassa näkyvälle prikalle,poista ne viilalla tai rälläkällä. Kuvassa prikka on ympäröity punasella. Kuva
4) nyt koko "paketin" pitäis tulla irti,eli ne hilut jotka on kepin ympärillä. Jäljelle jää vain se musta "muovikuula", eli se joka näkyy kuvassa. Kuva
5) Siirrä muovi kuulaa vähän ylöspäin ja sovita metalli holkki sen alle, itse en käyttänyt alkuperäistä holkkia koska se on täyspa***. Tehtiin siihen uusi holkki ja hepattiin se kiinni. Tässä kuvassa holkkia ei ole vielä hepattu kiinni keppiin mutta seuraavassa kuvassa se on jo kepissä kiinni,ja siinä muuten pysyykin.

6) Sit ei muuta kun kasaamaan romuja takas kepin ympärille, tässä on kuva valmiista paketista.
Ja tuollahan niitä "projekti" kuvia on http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin
Jos jollaan on vielä jotaan kysymyksiä tästä asennuksesta niin privalla voi kysyä lisää.. Toivottavasti tää selvensi asoita.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler