Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

bestbass
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Toukokuu 24. 11:03:54 2004
Paikkakunta: Porvoo

Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin

Viesti Kirjoittaja bestbass » Pe Marraskuu 12. 18:19:44 2004

Kysyisin siitä lyhentimestä joka löytyy Autoracingin kuvastosta - se joka jaettiin syysratapäivällä.

Kuvaston mukaan löytyisi sellainen Sierran 5-vaihteisiin. Hinta 28€.

Sopiiko kyseinen vehje kaikkiin 5-vaihteisiin? (2.0i DOHC vm. 91)

Vaikuttaako lyhennin vaihtamiseen mitenkään huomaavasti.

Onko asennus vaativa tms.?

Kiitos vastauksista etukäteen.

Terv. Bestbass

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Marraskuu 12. 19:11:59 2004

löytyykö sielt rs2000:seen semmoista?

ja miten tuo käytännössä vaikuttaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Pe Marraskuu 12. 20:26:24 2004

qreippi kirjoitti:löytyykö sielt rs2000:seen semmoista?

ja miten tuo käytännössä vaikuttaa.
Se rs2000 escon kolmosen syncro hajoo viellä alkuperäistäkin nopeammin.Vakiona hajoo nopeesti ja kun laittaa lyhentimen niin sit hajoo saatanan nopeesti.
:wink:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 12. 21:22:05 2004

Niin,kyllähän kytkintä pitää yhä käyttää vaikka vaihdevälinlyhentimen laittaa. :lol:
Taitaa olla kuskit autojaan nopeampia. :wink:

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Pe Marraskuu 12. 21:33:38 2004

andyman kirjoitti:
qreippi kirjoitti:löytyykö sielt rs2000:seen semmoista?

ja miten tuo käytännössä vaikuttaa.
Se rs2000 escon kolmosen syncro hajoo viellä alkuperäistäkin nopeammin.Vakiona hajoo nopeesti ja kun laittaa lyhentimen niin sit hajoo saatanan nopeesti.
:wink:
Vai semmonen kolmosvaihteen synkron vaihtovälin lyhennin se on :D

sorry, off ropikkia.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 12. 21:45:10 2004

vastatkaa nyt joku siihe alkuperäiseen kysymykseen, vois olla kiinnostusta mikäli sopii type9:n kanssa...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Marraskuu 12. 21:48:38 2004

samiharju kirjoitti:vastatkaa nyt joku siihe alkuperäiseen kysymykseen, vois olla kiinnostusta mikäli sopii type9:n kanssa...
sopii.

ei ole vaikea asentaa, jos ei ole tumpelo.

vaihtaminen tarkentuu, niin on pojat kertonut joilla tuollainen lyhennin on. itse en ole kokeillut sitä miltä tuntuu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 12. 21:51:23 2004

Niin mikä se kysymys oli??

Joo.. Type-9.iin löytyy lyhenninsarja 28€ (Autoracingilta)
Eikä se varmasti käy ZF laatikoihin (dohc)
Ja jos laatikosta menee synkrot, ei se ole lyhentimen vika vaan kuskin!

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » La Marraskuu 13. 12:14:15 2004

Autoracingiltä tilasin tuon lyhentimen type9 laatikkoon viime tammikuussa, viimeksi olen ollut yhteydessä niihin elokuussa kun tuli muita osia ja silloin niitä ei ainakaan vielä ollut saapunu varastoo.. mut ehkä hyvää (?) kannattaa odottaa :wink:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 13. 13:03:33 2004

Rally Race näytti kauppaavan kans ja hinta reilut 30egeä.. oisko niil varastossa?

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » La Marraskuu 13. 17:26:50 2004

Eihän toi oo vaikea homma tehdä itsekkään.
Jatkaa vain niitä kepin päässä olevaa kahta korvaa ~8-10mm, ja yhtäpaksu korotus pala kepin kiinnityskohdan väliin.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ma Marraskuu 15. 17:01:45 2004

vastatkaa nyt joku siihe alkuperäiseen kysymykseen, vois olla kiinnostusta mikäli sopii type9:n kanssa...
Sopii se 9-laatikkoon, mulla on sellainen, ihan on toimiva peli. Tulee ehkä hiukka jämäkämmäks vaihtaa, ja väli lyhenee sopivasti. Pakista tule hiukan raskan painaa alas, mutta lihakset kasvaa aika äkkiä joten siihen tottuu. Itse keppiä ei kannata lyhentää muuten siitä tulee liian race-henkinen. Asennus settiin kuuluu alumiininen välipala, millä korotetaan kepin nivelkohtaa, ja muistaakseni pidemmät pultit. Joten tavaramäärään nähden kallis. Joudut kuitenkin itse katkaisemaan kepin ja jatkamaan sitä palan korotuksen verran. Teräs keppi on bolt-on malli ja senhän näkee jo hinnasta :lol:
Omani olen ostanut ja asentanut joskus v. 2000 ja vielä toimii, menossa 3. laatikko ja 2. auto, ja syy ei ole kepissä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 15. 17:34:03 2004

olisko kellään kuvia tuosta systeemistä, josko tekis ite.

niin ja toki se kepukka on lyhennetty kun ei muuten pimeessä tiä avaako kattoluukkua vai vaihtaako vaihdetta...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 15. 18:04:41 2004

vimpan päälle köyhänmiehen versioon ohjeet tuosta :D
http://hometown.aol.com/dvandrews/quick.htm

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Marraskuu 15. 23:52:56 2004

Vasta tein omaanikin lyhentimen. Sitä siirtohaarukkaa jatkoin ~10mm (sopivan kokoisella putkenpätkällä) ja kepin kiinnityslaipan ja laatikon väliin alumiinista laippa. Harmi kun ei tullut otettua kuvia.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 16. 9:57:05 2004

projektikuvat on AINA kaiken A ja O.. varsinkin itse järkeiltyjen systeemien kohdalla. pyritään siihen :-)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 3. 12:49:49 2004

kävin just äsken hakemassa kyseisen vempaimen Autoracingistä.. tänään tai huomenna olisi tarkoitus asentaa se tohon omaan kikottimeen.. voisimpa vaikka ottaa pari "projekti" kuvaa ja linkittää ne tänne.. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Joulukuu 3. 17:49:45 2004

En viitti uutta threadia alottaa, joten pistän tähän samaan...Rs turboon shifteriä, kellään kokemuksia? Tuntuu niin pitkiltä noi vakio välit. Mites tällänen?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Joulukuu 3. 19:21:51 2004

Planet kirjoitti:En viitti uutta threadia alottaa, joten pistän tähän samaan...Rs turboon shifteriä, kellään kokemuksia? Tuntuu niin pitkiltä noi vakio välit. Mites tällänen?
tuolla enempi juttua koskien escorttia-> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... quickshift
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Joulukuu 3. 21:04:54 2004

Kyllähän se on parempi kuin ilman mutta melkeimpä montakeppiä katkaisseena hankkisin suoraan teräskepin, kallis mutta hyvä.
#6
Escort -75

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Joulukuu 4. 2:24:43 2004

Ilkka_H kirjoitti:Kyllähän se on parempi kuin ilman mutta melkeimpä montakeppiä katkaisseena hankkisin suoraan teräskepin, kallis mutta hyvä.
itellä on kyllä hankintalistalla teräskeppi mutta ostin ton vekottimen ihan kokeilumielessä..katotaan minkälainen se on..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Joulukuu 4. 18:07:07 2004

noniin..nyt on asennettu ja hyvin toimii,vaihtaminen tarkentu aika paljon ja muutenki se on aika jämäkän tuntuinen.. :D
kuvia asennuksesta löytyy tuolta --> http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin
EDIT: ja sitä alkuperäistä metalliholkkia ei kannata edes yrittää asentaa sinne vaan tekee siihen suosiolla uuden holkin..
Viimeksi muokannut Hesus, Su Joulukuu 5. 18:11:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Joulukuu 4. 18:56:44 2004

Kannattaa hitsasta tuo jatko-osan sauma kiinni.
Se kuuskolo ruuvi ei montaa vaihtoa kestä, kun viivalla täysissä adrenaliineissa keppiä repii. :)
#6
Escort -75

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » La Joulukuu 4. 20:29:07 2004

Onko toi keppi alumiiniä? Ainakin näyttää vähän siltä...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Joulukuu 5. 2:48:00 2004

Mäkin asensin juuri tuon saman lyhentimen minkä jesus48, löytyi rallyracelta hintaan 33e.

Väli vaihtui tasan tarkkaan sopivaksi, jäykkyys lisääntyi melko paljon. Mutta minulla menee nyt pakki melkein liiankin helposti silmään, ei tarvitse kuin hieman nojaa keppiin niin pakki on melkein päällä, tai sitten se vain tuntuu siltä, autokaan ei ole vielä ajossa. Mutta hyvältä vaikuttais.

Saa nähdä kuinka synkrot lallattaa kun auto on ajossa :D

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Su Joulukuu 5. 3:27:24 2004

ja lyhentimen asennuksen jälkeen yleensä v-kepin pärinä lisääntyy hiukan...
jäsen #323

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Su Joulukuu 5. 12:20:56 2004

JEESUS jumalauta!!!

Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!! :lol: :wink:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Joulukuu 5. 18:03:02 2004

Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!

Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!! :lol: :wink:
kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..:wink:
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Su Joulukuu 5. 20:27:38 2004

jesus48 kirjoitti:
Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!

Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!! :lol: :wink:
kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..:wink:
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila. :wink:

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 5. 20:51:51 2004

Peetrus kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Peetrus kirjoitti:JEESUS jumalauta!!!

Missä maininta että alkuperästä metalliholkkia ei kannata edes alkaa laittaa sinne, vaan tehä suosiolla oma, ja että tykkäsin maata sierran alla, ja että projektissa mukana peetrus jonka suosiollisella avustuksella "projekti" tehtiin, ja miun pajalla toteutettiin!!! :lol: :wink:
kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..:wink:
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila. :wink:
näin on.. selviää helpommalla.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Joulukuu 6. 3:01:11 2004

Laze kirjoitti:
Peetrus kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: kuules peetrus,enhän mä ny kaikkee muista ku oli hirvee kiire päästä testaamaan et toimiiko se..:wink:
*(Yhtiömme kiittää Peetrusta tiloista,avusta ja vaikka mistä!)*
Ja nyt poika heti teet projekti selostuksen kunnolla kuvilla havainnollistaen, että sitte kaikki aloittelevat tunarit osaa sitte asentaa lyhentimen ninku kuuluu ette itartte jokasta vaihetta erikseen kysellä täälä ja sitte kaikkia vituttaa vastaila. :wink:
näin on.. selviää helpommalla.
kaippa se on sit pakko.. :D juttua tulee lisää varmaan huomenna..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tappi
Ylläpitäjä

nopea halpa > keppi poikki > 9-ongelmia

Viesti Kirjoittaja tappi » Ma Joulukuu 6. 20:41:38 2004

Suomeen tuotavat rwd Eskon ja std Sierran vaihdevälin lyhennyssarjat on valmistettu pääsääntöisesti Lontoon saarella. Niitä on kahta tyyppiä: tee itse (30e) tai asenna itse (100e).

Itserakentajille tarkoitettuja nopean vaihtamisen asennussarjoa on kahta tyyppiä: "hiljainen" ja "kestävä". Se hiljainen on niistä halvoista halvempi ja sillä voipi heitää vesiluntua. Se kalliimpi niistä 30-35 eeron sarjoista on parempi.

Se ruuvattava versio käy kaikkiin uudempiin Eskon ja Taunuksen laatikkoihin. Mutta ei esim 69 GT pikkukierteiseeni. Asennus on minuuttiluokkaa. Keppi sitten katkeekin alle sekunnin kun rajusti rykäsee. Ainakin ralliautoissa kannattanee käyttää teräskeppiä uniballilla eli sijoittaa satanen. Normaali ajossa laatikko pysyy ehjänä jolla pysyy.

9-tyypin laatikkoon käy kysytty 3-pultilla kiinni tuleva setti. Älä osta sitä hiljaista ja halpaa. Älä osta sitä halvoista parempaa ellet osaa tehdä. Varaudu noin tunnin urakkaan. Asut kerrostalossa = osta se teräskeppi uniballilla. Nämä käyvät sekä 4 että 5 vaihteisiin 9-tyypin laatikoihin.

MT laatikon setti on täysin eri eli uusimmat DOHC etc Sierrat, hinta kalliimpi.

Vaihda aina sinne kepin alapäähän tuleva muovi.

Se 3/4 Eskon settikin oli viime tiistaina Keravalla poiketessani www.rallyracefin.fi näytillä. Hinta kalliimpi.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Autoracingin Sierran vaihdevälinlyhennin

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 6. 22:56:35 2004

bestbass kirjoitti:Kysyisin siitä lyhentimestä joka löytyy Autoracingin kuvastosta - se joka jaettiin syysratapäivällä.

Kuvaston mukaan löytyisi sellainen Sierran 5-vaihteisiin. Hinta 28€.

Sopiiko kyseinen vehje kaikkiin 5-vaihteisiin? (2.0i DOHC vm. 91)

Vaikuttaako lyhennin vaihtamiseen mitenkään huomaavasti.

Onko asennus vaativa tms.?

Kiitos vastauksista etukäteen.

Terv. Bestbass
Vihdoinkin (n.1,5 sivua vastauksia) joku eli tappi kertoo että EI käy MT75/mtx75 -laatikoihin joka oli Bestbassin -kysymys-

DOHC:n jatkona on -Ford- MT75 vaihteisto, ei ZF. -Getragin- olisin sietänyt; auttoivat tekemisessä :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: nopea halpa > keppi poikki > 9-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Joulukuu 6. 23:36:26 2004

tappi kirjoitti: Ainakin ralliautoissa kannattanee käyttää teräskeppiä uniballilla eli sijoittaa satanen.
Koettua :oops:
EK1 lähtöjono, keskeytyksen syy, vaihdekeppi juuresta poikki.
ei varaosaa mukana, ruuvarilla nelonen pesään.
vedettiin tarrat kyljessä, piikit alla, kaasupohjassa kotipihaan asti. jätkät toi trailerin myöhemmin.
Niin, että vituttiko :?: no, ei suinkaan...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 15. 17:17:46 2004

nonii,vähän tarinaa siitä että miten se asennus tehdään..oletan että kaikki osaa irroittaa vaihekepin...

1) rälläköi keppi poikki "värinänvaimentimen" yläpuolelta..
2) rälläköi "värinänvaimennin" pois. Tästä kuvasta näkee mitä se sisältää. Tässä on kuva kepistä kun "värinänvaimennin" on poistettu.
3) kepissä on 2kpl "stopparia" kuvassa näkyvälle prikalle,poista ne viilalla tai rälläkällä. Kuvassa prikka on ympäröity punasella. Kuva
4) nyt koko "paketin" pitäis tulla irti,eli ne hilut jotka on kepin ympärillä. Jäljelle jää vain se musta "muovikuula", eli se joka näkyy kuvassa. Kuva
5) Siirrä muovi kuulaa vähän ylöspäin ja sovita metalli holkki sen alle, itse en käyttänyt alkuperäistä holkkia koska se on täyspa***. Tehtiin siihen uusi holkki ja hepattiin se kiinni. Tässä kuvassa holkkia ei ole vielä hepattu kiinni keppiin mutta seuraavassa kuvassa se on jo kepissä kiinni,ja siinä muuten pysyykin. 8)
6) Sit ei muuta kun kasaamaan romuja takas kepin ympärille, tässä on kuva valmiista paketista.

Ja tuollahan niitä "projekti" kuvia on http://gallery.pasiz.zapto.org/view_alb ... 9-lyhennin

Jos jollaan on vielä jotaan kysymyksiä tästä asennuksesta niin privalla voi kysyä lisää.. Toivottavasti tää selvensi asoita.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin