Ilmaa tuulilasille ym. lämpöongelmaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Ilmaa tuulilasille ym. lämpöongelmaa

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Joulukuu 5. 13:19:23 2004

Kyse on Mk5 Escortista ja puhallusta ei tahdo saada millään tuulilasille jos yksikin muu räppänä on auki ja heikosti vaikka kaikki muut olisivatkin kiinni. Että onko tämä yleistä vai onkohan jossain joku tukos tai joku letku irti, vaikka kaikki putket jotka vain suinkin pystyy näkemään näyttäisivät olevan paikallaan. Ainoa mihinkä on hankala päästä käsiksi on repsikan puolelle tuulilasia varten menevät putket.

Ja lisää sitten ihan lämmitys vaikeuksia eikös RS2000:sen pitäisi olla suhteellisen lämmin auto, kun vaan ei tahdo tulla kunnolla kuumaa kuin puhaltimen ykkösasennossa ja sillä on aika hankalaa pitää auto lämpöisenä, kone kyllä lämpiää muuten hyvin.
Vaihettua osaa jo: Termostaatti, Vesipumppu ja Sisätilan kenno.
Täytynee ainakin kokeilla vaihtaa vanha termari takas kun minulla on erittäin suuri epäluottamus noihin tarvike termostaatteihin.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Joulukuu 5. 13:28:44 2004

Kyllä ainakin mun rs2k oli talvellakin pirun lämmin,eikä tommosia ongelmia ollut.Kyllä siinä jotakin häimää nyt on... :?
#446

J_R
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J_R » Su Joulukuu 5. 14:56:46 2004

Kaveri kans valitteli escostaan, että huonosti puhaltaa tuulilasille ilmaa ja ei tuo munkaan esco muistaakseni hyvin puhalla tuulilasille :? mutta muuten on kyllä ihan lämmin auto.

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Su Joulukuu 5. 15:03:47 2004

Sama ongelma täällä :( ei meinaa millään tulla ilmaa tuulilasille.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Joulukuu 5. 15:09:19 2004

Tuli kyllä käytettyä aina tota lämmitettävää tuulilasia,ni ei tullut tohon lasiin puhallukseen niin kauheesti kiinnitettyä huomiota...
#446

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Joulukuu 5. 15:12:48 2004

onko siellä raitisilmasuodatinta?omassa mondeossa ratkes toi puhallus ongelma kun heitti suodattimella vesilintua
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Joulukuu 5. 15:13:21 2004

Kyl mun -91 orionissa oli samaa ongelmaa, piti olla kaikki muut räppänät kiinni et tuulilasille tulis ees vähän ilmaa..
#350

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Joulukuu 5. 16:57:45 2004

Joo taitanee olla rakennettu tuulilasin lämmitys aikalailla niiden lankojen varaan ja kun niistäkin on kaikki 2 ehjänä niin hyvin menee, mitähän maksaisi uusi lämmitettävä visiiri.
Onkos tuohon RS:ään erikseen talvitermaria kun aikoinaan muistaakseni varaosaliikkeessä olisivatten maininneet että termaria on vain yhtä kokoa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Joulukuu 5. 17:29:11 2004

Perkele kirjoitti:Joo taitanee olla rakennettu tuulilasin lämmitys aikalailla niiden lankojen varaan ja kun niistäkin on kaikki 2 ehjänä niin hyvin menee, mitähän maksaisi uusi lämmitettävä visiiri.
Onkos tuohon RS:ään erikseen talvitermaria kun aikoinaan muistaakseni varaosaliikkeessä olisivatten maininneet että termaria on vain yhtä kokoa.
mondeoon makso uus lämmitettävä lasi asennettuna vähän reilu 500€
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Joulukuu 5. 19:16:12 2004

Mun rs:ään olis maksanu 390eskoa vaihtoineen.
#446

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Joulukuu 5. 21:21:48 2004

Puhaltaakos muista räppänöistä miten voimalla? Mulla oli sierrassa hauska vika, kun ihmettelin miksi puhaltimen tuotto on kuin lehmän henkäys. Oli ilmeisesti jossain vaiheessa joku rempannu lämppärin moottoria ja tuikannut piuhat väärinpäin. kyllähän sieltä vähän tuulta pukkasi, mutta sitten kun vaihtoi piuhat oikein päin, nin alko tukka hulmuta. :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Joulukuu 6. 12:06:05 2004

Asiaan liittyen.. Onko suomeen alunperin tuoduissa Fordeissa tehokkaampi huurteenpoisto, kuin esim. keskieurooppaan vietävissä malleissa?
Ainakin "Bimmereissä" on tehokkaammat puhaltimet "Suomi malleissa"

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ma Joulukuu 6. 12:34:40 2004

Ongelma sama,eli joku on joskus ennen mua säästänyt ja laittanut tavallisen tuulilasin eikä ikkuna suuttimista tule riitävästi ilmaa.
Itse käännän ne kaikki suuttimet niin ylös kuin mahdollista ja pidän puhalluksen täysillä,silleen lähtee huuru parhaiten.
Myös rättiä pidän autossa syksyisin kun ikkunat alkaa menemään huuruun.

Muuten auto lämpee ja sulaa tosi hyvin.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Joulukuu 6. 12:43:13 2004

Vesku kirjoitti:Puhaltaakos muista räppänöistä miten voimalla? Mulla oli sierrassa hauska vika, kun ihmettelin miksi puhaltimen tuotto on kuin lehmän henkäys. Oli ilmeisesti jossain vaiheessa joku rempannu lämppärin moottoria ja tuikannut piuhat väärinpäin. kyllähän sieltä vähän tuulta pukkasi, mutta sitten kun vaihtoi piuhat oikein päin, nin alko tukka hulmuta. :D
Joo muista räppänöistä ilma tulee kyllä ihan hyvin, on varmaan ainakin tuo lasin vaihto edessä no onhan siinä vanhassa jo kunnon kiveniskukin että ihan tarpeeseen tulee.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin