polttoaineen jäänti paine

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

polttoaineen jäänti paine

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Joulukuu 5. 21:09:32 2004

Elikkä olen nyt laittanut suutintukkiin painemittarin.Painesäädintä olen muokannut sen verran että laitoin alkuperäiseen säätimeen
tuon AMWorksin säätökannen. Polttoainepumppuna tankin sisällä on
Burton powerin escort cosworth päivitetty malli.
Ongelmana on että polttoaineen paine häviää käytännössä heti kun pumppu lopettaa pyörimisen. Onkohan noissa kossun alkuperäisissä pumpuissa takaiskuventtiili? Entä noissa Burtonin "päivitetyissä" malleissa?
Noista lämpimänä käynnistyksen ongelmista en vielä tiedä kun auto on vielä telakalla enkä ole päässyt konetta kuumaksi ajamaan. Vai onko kiehumisongelmaa kossuissa havaittu?
Täytynee ehkä tulpata vielä paluuputki jotta painesäätimen vuotamisen voi poissulkea vikalistalta. Tyhjäkäynnillä, ilman alipaineletkua paine
pysyy tasaisesti 4bari:ssa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Joulukuu 6. 16:22:40 2004

Onhan mittari oikealla puolella säädintä. :shock:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Joulukuu 6. 21:06:11 2004

escortissahan tuo säädin on kiinteästi tukissa kiini, joten mittaria ei ole mahdollista laittaa väärälle puolelle jos ei sitten suoraan paluuletkuun erehdy laittamaan, mutta siinä tapauksessa paine ei kyllä nousisi
käytännössä koskaan.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Joulukuu 6. 22:02:56 2004

Mulla häviää paine myös heti vaikka on vakiosäädin..
Toyota Supra TT

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Joulukuu 6. 22:14:42 2004

mähän laitoin topicin mun käynnistysongelmastakin tänne.. en omista mittaria, joten en ole päässyt kokeilemaan.. mutta epäilen kyllä että on sama ongelma kun parilla muulla..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Joulukuu 7. 7:48:54 2004

Mites tilanne että ottaa suuttimista piuhat irti ja käyttää virrat päällä. Putooko paineet samalla tavalla.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Joulukuu 7. 10:07:02 2004

vaikka suutin/suuttimet olis kuinka auki niin ei ne nyt sentään niin isoja ole että muutaman barin paine katoo alle sekunnin.
Joten jos joku nyt vain tietäis onko siinä polttoainepumpussa takaiskua vaiko ei. jos on niin sitten se on jumissa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 7. 10:48:17 2004

kaikki ruisku vehkeet vaativat jäännös paineen suutin kiskolle/(k-jetissä suutin putkelle).
Moottorin ollessa lämmin paineeton polttoaine höyrystyy suutin kiskossa jolloin uudelleen käynnistys vaikeutuu.
Jäännös paine muodostuu polttoainepaineen säätimen ja pumpun väliin ,jossa on takasisku venttiilli
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin