weber
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viesti:
weber
2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
-
- Ylläpitäjä
Kaikista helpoimmalla pääset kun vaihdat tilalle oikean kaasarin. Eli korvauskaasutin, esim. Weber 32/36DGV. Samalla autokin piristyy huomattavasti verrattuna voortin alkuperäiseen sähköhimmeliin. Kaasareita löytyy esim. www.freetechnics.fi
-
- Viesti:
Re: weber
Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

-
- Viesti:
Ihan tota fordsonin oma motorcraftin karjetön sytytys ja uskoakseni pelais oikein.joo tossa oon kyl samaa mieltä et olis viisasta nakata se kaasari hyllyn perälle ja mettästää siihen kunnollinen korvaus kaasutin.ainaki tähän mennessä kaikki kinnerit pelaillu noilla et ei o ku hyviä kokemuksia.PasiZ kirjoitti:Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
-
- Viesti:
Ensimmäiseksi mieleen tulis jarrutehostimen vuoto / joku muu alipainevuoto, tekee juuri noi oireet...mk kax kirjoitti:Ihan tota fordsonin oma motorcraftin karjetön sytytys ja uskoakseni pelais oikein.joo tossa oon kyl samaa mieltä et olis viisasta nakata se kaasari hyllyn perälle ja mettästää siihen kunnollinen korvaus kaasutin.ainaki tähän mennessä kaikki kinnerit pelaillu noilla et ei o ku hyviä kokemuksia.PasiZ kirjoitti:Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Ford Ka

-
- Viesti:
juu tänään saatiin vaihdettua semmonen vanhan liiton korvaus kaasari missä aukee ensiö kurkku puoliks ja sit ottaa toision mukaan.32/36 kurkkujen koko.sillä rupes jo pelittään heti paremmin mut silti pöpöttää pakoputkeen ihmeellisesti.noh,venakoppa pois ja kakkosen pako vena kanto.tarkastettiin välykset oikeiks ja tulille.pöpötys rauhottu aika paljon mut silti häiritsevästi. et taitaa olla venoja palanu.?oli valmis moottori ku ostettiin ja piti käydä,no käyhän se mut joo.onkos mitään tyyliin perus juttuja noille seoksille.hämärä muistikuva et 2,5 kierrosta auki ja siitä hakeen ny alkuun,vai.?eihän mitään suutin taulukkoa olis?
-
- Viesti:
mä olen melkein noiden käyntihäiriöiden kanssa elänyt niin ton OHC koneen kanssa, että jos se saa kakkua ja kipinää kunnolla, niin sitten tarkastetaan ja säädetään venttiilit. mun mielestä sellaiset säätöhommat kannattaa tehdä ensimmäiseksi kun ne ei maksa mitään, ja on ihan mahdollista että vika korjaantuu sillä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viesti:
no toi on kyl joo ihan totta.nooh,käytetään kansi ylhäällä ni näkeepähän sit paremmin et mitä on syöny.eipähän se paha homma oo mut katotaan jos sillä ny lopullisesti korjaantus ni pääsis siihenki hakeen kilvet takasin.saadaan yks isopaperinen vanhus takasin liikenteeseen.Hectori kirjoitti:mä olen melkein noiden käyntihäiriöiden kanssa elänyt niin ton OHC koneen kanssa, että jos se saa kakkua ja kipinää kunnolla, niin sitten tarkastetaan ja säädetään venttiilit. mun mielestä sellaiset säätöhommat kannattaa tehdä ensimmäiseksi kun ne ei maksa mitään, ja on ihan mahdollista että vika korjaantuu sillä.
-
- Viesti:
Ja taas pöyhii.oli kyl ihan hyvä et joutu nostaan kannen ylös.morjes,kaikki pako venat vuotanu ja tautisessa karstassa.samoin pako kanavat.oli pako venat aika pahat mut katotaan kauanko kestää ku vaan läpättiin.mut iiiso kiitos vastanneille.vieläku sais hajua niistä suuttimista ni bueno.pittee vähä googlettaa jos vaik löytys jotain.
-
- Ylläpitäjä
Mustaa tulee mullakin, mutta sitä tulee vain parilla ekalla polkaisulla.ford_86 kirjoitti:oliko näin, että kun tulee mustaa savua putkesta ku kierrättää ni käy liian rikkaalla, ja sinistä ni polttaa öljyä...? mulla tulee mustaa ku polkasee kaasua ja kierrättää melkee täysillä?? kaasarikone on tos mun rieskassa(-86)...