weber

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

weber

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ma Joulukuu 6. 21:41:28 2004

2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Joulukuu 6. 23:39:58 2004

Kaikista helpoimmalla pääset kun vaihdat tilalle oikean kaasarin. Eli korvauskaasutin, esim. Weber 32/36DGV. Samalla autokin piristyy huomattavasti verrattuna voortin alkuperäiseen sähköhimmeliin. Kaasareita löytyy esim. www.freetechnics.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: weber

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Joulukuu 6. 23:58:30 2004

mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: weber

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Joulukuu 7. 1:19:55 2004

PasiZ kirjoitti:
mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...
Ihan tota fordsonin oma motorcraftin karjetön sytytys ja uskoakseni pelais oikein.joo tossa oon kyl samaa mieltä et olis viisasta nakata se kaasari hyllyn perälle ja mettästää siihen kunnollinen korvaus kaasutin.ainaki tähän mennessä kaikki kinnerit pelaillu noilla et ei o ku hyviä kokemuksia.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: weber

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 7. 15:15:25 2004

mk kax kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
mk kax kirjoitti:2.0 ohc välikopan keulalla,täysin vakio ja bensan ruokkijana weber 28/30 dfth 1a1.taitaa olla kaasari sierrasta.automaatti ryypyllä(mikä poistettu)ja alipaine toimisella toisio kurkulla.sytkän pitäs olla aikalailla kohdallaan mut käy ihan miten sattuu.välillä tulee liekkiä pakarista,välillä kaasarin kurkusta.yksi säätö ruuvi on mut vaikuttaako bensaan vai ilmaan?tyhjää ei oikein kunnollä käy,ontuu koko ajan.lähtee kyllä kiertään ku avaa läppiä ja varsinkin ku auttaa toisio kurkun mukaan.suuttimien kokoja en ny taas lonkalta muista mut yks mikä laitto ihmetyttään ni konetta kierrätettäessä toisio kurkku ei aukea muutakun auttamalla vivusta ja toinen niin kummallekkin kurkulle tulee bensaa aika reilusti hajottajien läpi.vika varmasti kaasarissa mut nii,oisko toisio kurkun kalvo puhki ja suuttimet vaan väärän kokoiset.
Ensinnäkään fordin kaasuttimen kakkoskurkku (siis dfth mallien) ei aukea kuin vedossa, ei vapaana, läpän alapuolella vaikuttava paine avaa toisen kurkun... tuohon liekkiongelmaan, onko kärjillä, jos on, katso aukeaako kärjet tarpeeksi...
Ihan tota fordsonin oma motorcraftin karjetön sytytys ja uskoakseni pelais oikein.joo tossa oon kyl samaa mieltä et olis viisasta nakata se kaasari hyllyn perälle ja mettästää siihen kunnollinen korvaus kaasutin.ainaki tähän mennessä kaikki kinnerit pelaillu noilla et ei o ku hyviä kokemuksia.
Ensimmäiseksi mieleen tulis jarrutehostimen vuoto / joku muu alipainevuoto, tekee juuri noi oireet...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Joulukuu 7. 22:41:57 2004

juu tänään saatiin vaihdettua semmonen vanhan liiton korvaus kaasari missä aukee ensiö kurkku puoliks ja sit ottaa toision mukaan.32/36 kurkkujen koko.sillä rupes jo pelittään heti paremmin mut silti pöpöttää pakoputkeen ihmeellisesti.noh,venakoppa pois ja kakkosen pako vena kanto.tarkastettiin välykset oikeiks ja tulille.pöpötys rauhottu aika paljon mut silti häiritsevästi. et taitaa olla venoja palanu.?oli valmis moottori ku ostettiin ja piti käydä,no käyhän se mut joo.onkos mitään tyyliin perus juttuja noille seoksille.hämärä muistikuva et 2,5 kierrosta auki ja siitä hakeen ny alkuun,vai.?eihän mitään suutin taulukkoa olis?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 7. 22:45:27 2004

mä olen melkein noiden käyntihäiriöiden kanssa elänyt niin ton OHC koneen kanssa, että jos se saa kakkua ja kipinää kunnolla, niin sitten tarkastetaan ja säädetään venttiilit. mun mielestä sellaiset säätöhommat kannattaa tehdä ensimmäiseksi kun ne ei maksa mitään, ja on ihan mahdollista että vika korjaantuu sillä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Joulukuu 8. 1:11:18 2004

Hectori kirjoitti:mä olen melkein noiden käyntihäiriöiden kanssa elänyt niin ton OHC koneen kanssa, että jos se saa kakkua ja kipinää kunnolla, niin sitten tarkastetaan ja säädetään venttiilit. mun mielestä sellaiset säätöhommat kannattaa tehdä ensimmäiseksi kun ne ei maksa mitään, ja on ihan mahdollista että vika korjaantuu sillä.
no toi on kyl joo ihan totta.nooh,käytetään kansi ylhäällä ni näkeepähän sit paremmin et mitä on syöny.eipähän se paha homma oo mut katotaan jos sillä ny lopullisesti korjaantus ni pääsis siihenki hakeen kilvet takasin.saadaan yks isopaperinen vanhus takasin liikenteeseen.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Joulukuu 8. 22:58:08 2004

Ja taas pöyhii.oli kyl ihan hyvä et joutu nostaan kannen ylös.morjes,kaikki pako venat vuotanu ja tautisessa karstassa.samoin pako kanavat.oli pako venat aika pahat mut katotaan kauanko kestää ku vaan läpättiin.mut iiiso kiitos vastanneille.vieläku sais hajua niistä suuttimista ni bueno.pittee vähä googlettaa jos vaik löytys jotain.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Huhtikuu 14. 20:28:54 2005

oliko näin, että kun tulee mustaa savua putkesta ku kierrättää ni käy liian rikkaalla, ja sinistä ni polttaa öljyä...? mulla tulee mustaa ku polkasee kaasua ja kierrättää melkee täysillä?? kaasarikone on tos mun rieskassa(-86)... :lol:

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 15. 6:29:47 2005

ainakin melkeen kaikki vanhat fordin kaasarit joissa on sähkö\alipaine ohjattuja osia on.........




SUSIA. ei auta edes valkosipuli kaulassa,,,,,
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Huhtikuu 15. 15:16:57 2005

ford_86 kirjoitti:oliko näin, että kun tulee mustaa savua putkesta ku kierrättää ni käy liian rikkaalla, ja sinistä ni polttaa öljyä...? mulla tulee mustaa ku polkasee kaasua ja kierrättää melkee täysillä?? kaasarikone on tos mun rieskassa(-86)... :lol:
Mustaa tulee mullakin, mutta sitä tulee vain parilla ekalla polkaisulla.

Vastaa Viestiin