Bensapumpuista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Bensapumpuista
Tarviiko vaihtaa isompi tehonen bensapumppu kun asentaa sierraan ruiskun kaasarin tilalle. Ja kuinka tehokas pumppu olis hyvä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei ihan taida kaasari version pumppu riittää ruiskulle eli pitää vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ruiskupumppu
Ruisku vaatii panetta, noin kymenen kertaa enempi. Noin 5 bar ja 150 l/h.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jos laitat kasari sierraan ruiskun niin tee seuraavaa.
vaihda tankki (sivu bensan ulostulo)
asenna ruiskun pumppu varapyörä kotelon alle (tankin alapinnan tasolle)
tarksita liitin takatilassa tunkin kohdalla(3,4,5 oviset ei farm)
farm lattia levyn alla)
onko sulla valmiina mustapunainen johto.
jos on niin voit käyttää sitä bensan syöttö piuhana
toinen pää on kojelaudan sisällä
jos tarvit lisää neuvoja niin kysy vaan
itse oon tehnyt niitä muutoksia muutaman
vaihda tankki (sivu bensan ulostulo)
asenna ruiskun pumppu varapyörä kotelon alle (tankin alapinnan tasolle)
tarksita liitin takatilassa tunkin kohdalla(3,4,5 oviset ei farm)
farm lattia levyn alla)
onko sulla valmiina mustapunainen johto.
jos on niin voit käyttää sitä bensan syöttö piuhana
toinen pää on kojelaudan sisällä
jos tarvit lisää neuvoja niin kysy vaan
itse oon tehnyt niitä muutoksia muutaman
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Joo, toi on paljon parempi ratkaisu kuin se varapyöränkotelon alla oleva joka on sijaintinsa vuoksi herkkä lialle ja kaiken maailman kiven iskuille.samiharju kirjoitti:dohc ruutassa on ainakin pumppu tankin sisällä eli kokonainen sellainen tankki vain tilalle..
Paikallisessa voortti liikkeessä sitä kutsuttiin kadulle putoavaksi malliksi..

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mä oon tekemässä myös tekniikan vaihtoa parasta aikaa, elikkä homman nimi on tämä:
Lähtökohta on vm. 89 sedan sierra, sähkökaasarilla, johon olen vaihtamassa ruiskutekniikkaa. Tankista menee menolinja koneelle, ja konehuoneesta menee tulolinja takaisin tankille, eli oletin että en tarvitse uutta tankkia, mutta sierra friikki mainitsi että bensalinjat pitäisi olla tankin sivussa?
Äkkisältäni katsoin eilen, että linjat olisivat tankin päällä jossain? Tämä on vain oletus, en nähnyt/tuntenut varmaa paikkaa, menen tänää vielä kopeloimaan ja tarvittaessa revin koko tankin irti.
Bensapumppu on siis hankittu, ja sen paikkakin on suunniteltu.
Eli toivottavasti sierra friikki on onlinessä vielä tänään
Lähtökohta on vm. 89 sedan sierra, sähkökaasarilla, johon olen vaihtamassa ruiskutekniikkaa. Tankista menee menolinja koneelle, ja konehuoneesta menee tulolinja takaisin tankille, eli oletin että en tarvitse uutta tankkia, mutta sierra friikki mainitsi että bensalinjat pitäisi olla tankin sivussa?
Äkkisältäni katsoin eilen, että linjat olisivat tankin päällä jossain? Tämä on vain oletus, en nähnyt/tuntenut varmaa paikkaa, menen tänää vielä kopeloimaan ja tarvittaessa revin koko tankin irti.
Bensapumppu on siis hankittu, ja sen paikkakin on suunniteltu.
Eli toivottavasti sierra friikki on onlinessä vielä tänään

-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Tankki vaihtoon
Kuten friikki totesi
Kaasareissa: Meno/paluu-linjat ovat tankin päällä, anturin kanssa samassa.
Ruiskuissa: Meno/paluu-linjat tulevat tankin alareunantasalta ja lähtevät sivulle varapyöräkotelon suuntaan.
Jos huvittaa rakennella, niin saahan siitä vanhasta tankistakin ruiskulle sopivan, sisältä vaan puuttuisi edelleen se kokooma-allas, johon paluuletkulta bensa tulee
Kuten friikki totesi
Kaasareissa: Meno/paluu-linjat ovat tankin päällä, anturin kanssa samassa.
Ruiskuissa: Meno/paluu-linjat tulevat tankin alareunantasalta ja lähtevät sivulle varapyöräkotelon suuntaan.
Jos huvittaa rakennella, niin saahan siitä vanhasta tankistakin ruiskulle sopivan, sisältä vaan puuttuisi edelleen se kokooma-allas, johon paluuletkulta bensa tulee
#682
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Näistäkin kaasarista ruiskuksi on ollu puhetta ja paljon, mutta sanotaan nyt taas kerran toi oma kokemusperäinen tieto noista tankeista.
Eli kaasarin tankkikin toimii, kunhan pitää siellä sitten suunnilleen 1/4 aina bensaa. Itse ajelin tollasella kaasarista ruiskuksi muutetulla pelillä muutaman kuukauden ja kun tankissa oli vähän bensaa niin pumppu saattoi lyödä tyhjää jarrutuksissa tai pitkissä kaarteissa. Muuten toi kaasarin tankkikin toimii ja bensapumppu nosti kyllä ihan normaalisti bensan tuolta anturin kauttakin.
Toi auto ei ollu ite rakentamani ja kun sitten seuraavan autoon tein saman homman niin laiton ton ruiskun tankinkin. Se on tietenkin paras vaihtoehto, mutta kyllä kaasarin tankillakin pärjää.
Eli kaasarin tankkikin toimii, kunhan pitää siellä sitten suunnilleen 1/4 aina bensaa. Itse ajelin tollasella kaasarista ruiskuksi muutetulla pelillä muutaman kuukauden ja kun tankissa oli vähän bensaa niin pumppu saattoi lyödä tyhjää jarrutuksissa tai pitkissä kaarteissa. Muuten toi kaasarin tankkikin toimii ja bensapumppu nosti kyllä ihan normaalisti bensan tuolta anturin kauttakin.
Toi auto ei ollu ite rakentamani ja kun sitten seuraavan autoon tein saman homman niin laiton ton ruiskun tankinkin. Se on tietenkin paras vaihtoehto, mutta kyllä kaasarin tankillakin pärjää.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kot kot koot...
On kyllä ihan suoraan sanottuna tuuria että Mikko T:n autopeli oli edes toiminut sidettävästi.
Noissa tankin ulkopuolisissa ruiskupunpuissa ideana nimenomaan on se että pumppu on tankin alapinnan alapuolella, virtaama on vapaa ja letku tankin ja pumpun välillä mahdollsimman lyhyt (5-20 cm) ja sisähalkasijaltaan ainakin 12 mm.
Sen lisäksi että pumppu horasee ilmaa ja meno pätkii on haitta puolena pumpun tuhoutuminen. Tuolleinen perinteinen Boschin rullakenno pumppu nimenomaan voitelee itsensä sillä polttoaineella. Moni on rikkonut ihka uuden pumppunsa kun on kaupasta tullessan koittanut jossakin testipöydällä suriseeko. Itselläni lähes pääsi parivuotta käymään niin että pikatieltä ramppia alas jarruttaessa tyhjähköllä tankilla pumppu imaisi ilmaa ja meni jumiin. Sain sen kuitenkin henkiin antamalla sille vähän sähköä väärinpäin.
Noissa tankin ulkopuolisissa ruiskupunpuissa ideana nimenomaan on se että pumppu on tankin alapinnan alapuolella, virtaama on vapaa ja letku tankin ja pumpun välillä mahdollsimman lyhyt (5-20 cm) ja sisähalkasijaltaan ainakin 12 mm.
Sen lisäksi että pumppu horasee ilmaa ja meno pätkii on haitta puolena pumpun tuhoutuminen. Tuolleinen perinteinen Boschin rullakenno pumppu nimenomaan voitelee itsensä sillä polttoaineella. Moni on rikkonut ihka uuden pumppunsa kun on kaupasta tullessan koittanut jossakin testipöydällä suriseeko. Itselläni lähes pääsi parivuotta käymään niin että pikatieltä ramppia alas jarruttaessa tyhjähköllä tankilla pumppu imaisi ilmaa ja meni jumiin. Sain sen kuitenkin henkiin antamalla sille vähän sähköä väärinpäin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No mulla toimi ongelmitta ton pumpun suhteen, edellisellä omistajalla kanssa ja mua seuraavalla omistajallakin eli kyllä se pumppu sen verran jaksaa imeä/kehittää alipainetta, että ton anturin korkeuden jaksaa nostaa.
Sen voin sanoa, että tollanen tavallinen hyvä ruiskunpumppu ei sais hajota ihan tietämättään, koska ruiskun omalla tankillakin sen saa haukkaamaan ilmaa, jos tyhjällä tankilla kunnolla kanttailee. Joten epäilen itse kyllä, että Moutinella on menny joku roska tankin pohjalta sinne pumpun roottorin väliin.
Eräs kaveri täällä teki ton vaihdon joku aika sitten alkuun ihan kaasarin tankilla eikä hänelläkään mitään ongelmia sen suhteen ollu ainakaan minun tietääkseni.
Sen voin sanoa, että tollanen tavallinen hyvä ruiskunpumppu ei sais hajota ihan tietämättään, koska ruiskun omalla tankillakin sen saa haukkaamaan ilmaa, jos tyhjällä tankilla kunnolla kanttailee. Joten epäilen itse kyllä, että Moutinella on menny joku roska tankin pohjalta sinne pumpun roottorin väliin.
Eräs kaveri täällä teki ton vaihdon joku aika sitten alkuun ihan kaasarin tankilla eikä hänelläkään mitään ongelmia sen suhteen ollu ainakaan minun tietääkseni.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Yhtään tankkia en ole koskaan vaihtanut, riittävä siirtopumppu ennen ruiskupumppua ja paluulinja siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin. Siirtopumpulta vaaditaan sitten riittävästi tuottoa jotta toimii, painetta ei niinkään. Useampi auto on näin toteutettuna toiminut moitteettomasti, mukaan lukien sierran ohc+efi.
Jep ja suodatin aina ennen siirtopumppua sekä ruiskupumpun jälkeen.
Jep ja suodatin aina ennen siirtopumppua sekä ruiskupumpun jälkeen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eikö kuitenkin olisi yksinkertaisinta ostaa ruiskumallin tankki? Varsinkin kun kyse on Sierasta johon näitä saa. Toisin oli Caprissa johon teetin tankin alareunaan putkilähdön hitsaamalla johon sain pumpun kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Helpoin tottakai vaihtaa tankki. Itsekin tein capriin isomman lähdön ruiskua varten tarkoituksena käyttää vanhaa paluuna, mutta päädyin kuitenkin kahteen siirtopumppuun ja paluukiertoon ruiskupumpun ja siirtopumppujen väliin. Ei tarvitse keräyssäiliötä, pumpulle ei koskaan pääse epäpuhtauksia, eikä pumppu käy myöskään kuivana ellei bensa pääse loppumaan. brilliant.MouTine kirjoitti:Eikö kuitenkin olisi yksinkertaisinta ostaa ruiskumallin tankki? Varsinkin kun kyse on Sierasta johon näitä saa. Toisin oli Caprissa johon teetin tankin alareunaan putkilähdön hitsaamalla johon sain pumpun kiinni.
Siirtopumpuksi käy mikä vaan jossa riittävästi tuottoa pienellä paineella.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Totta toisaalta, Razorass. Mutta itellä ei ainakaan ole tilaa rakennella mitään kolmen pumpun järjestelmää. Jarnon ykköskoppaiseen oli hieno toteuttaa tuo pumppusysteemi kun oli tilaa ja tankkikin on pystymallinen, joten horiminen on vähäisempää kuin mulla kun on tuo matala ja laajan mallinen tankki.
Nyt löysin kuvankin... http://www.geocities.com/capri_motorsport/i018.jpg
Nyt löysin kuvankin... http://www.geocities.com/capri_motorsport/i018.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Capri1 ja Esco mk1/2 on tuossa mielessä kivoja, tankki on armeliaan muotoinen.MouTine kirjoitti:Totta toisaalta, Razorass. Mutta itellä ei ainakaan ole tilaa rakennella mitään kolmen pumpun järjestelmää. Jarnon ykköskoppaiseen oli hieno toteuttaa tuo pumppusysteemi kun oli tilaa ja tankkikin on pystymallinen, joten horiminen on vähäisempää kuin mulla kun on tuo matala ja laajan mallinen tankki.
Nyt löysin kuvankin... http://www.geocities.com/capri_motorsport/i018.jpg
Pienen petrauksen tuohon Capriin pystyy vielä tekemään; pieni 0,5-1,0l keräysastia ennen pumppua. Eli iso lähtö tankista (vielä isompi kuin tuo 1/2" tai 2kpl) ja purkkiin, sitten pumppu. Eliminoi viimeisetkin pätkimiset -3l ainetta tankissa- K-jetilläkin, kunhan purkki on kokonaan tankin alapuolella. Ja paluu vielä purkkiin suoraan.
Razorassin systeemistä/kertomasta tuli hakematta mieleen 2 asiaa
1) Esco mk4-Cosworth: Capri1 tankki, 6mm normilähtö Facetin solid staten ärtsyimmälle versiolle, siitä 6mm rosterista tekemälleni 2l keräilysäiliöön. Sieltä iso lähtö pumpulle (cosw.), koneen kautta paluuna ensin keräilyyn ja siitä haaroitus takaisin Caprin tankkiin huohottimen (n.1/2") sisällä. Toimi mitattuun 270hv:n saakka moitteetomasti, ja joskus taisin muutaman mutkankin ajaa

2) Eräs Caprilegenda osti 2,8i allekirj. pumpun kun rakensi 3,0 Ghiasta 2,8i ruiskua vuosia sitten. Väänsin rautalangasta kytkennän: tankki auki, keräysastia, 1/2" lähtö, pumppu heti viereen, 6mm meno+suti/paluulinjat ja paluu ehdottomasti "paineeton", lue esteetön. Toteutus oli seuraava: tankki vakio, konehuoneessa orkkistulo 6mm letkun nokassa Moposportin kartiolaajennuskappaleita 6-12,5mm + 6mm ylim. haaraliitäntä. Pumppu siinä pötkön perässä ja paluuputki oli liitetty tuohon ylim. haaroitukseen takaisin. Idea kuulemma oli ettei tartte sitä isoa linjaa kun paluu on suoraan enneb pumppua. Olisin nauranut itseni tärviölle jollei ko. V8-Caprinkin rakentanut tuttu olisi kiertänyt "kehumassa" meikäläisen "rehtiyttä". Ai miksi? "Myi mulle pumpun joka oli rikki. Jaksoi käydä vaan hetken tyhjää ja sit se pumppu lämpis ja lopetti pyörimästä" No, jokaisen on aloitettava jostain

Otetaan opiksemme

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
No jos ei haluu kikkailla keräyssäiliöiden ym kanssa, niin ruiskun tankki.Sultzi kirjoitti:Olen päivittämässä tuota omaa sierraa 1.6l e-maxista 2.0l tic:iin. Mikä tankki, mikä pumppu? Esim. dohcin tankki, jossa pumppu sisäinen, mutta miten on pumpun teho, taitaa loppua kesken turbokäytössä?
Dokin pumpusta loppunee teho/tuotto hyvinkin kesken. Itellä oli IS riesan tankki ja cossun pumppu omassa tic OHC projektissa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Mulla oli edellisessä Tic sierrassa kaasarin tankki ja ruiskun pumppu(hitsattu lähtö tankin kylkeen) kun sen ostin ja hori tyhjää kurvissa vaikka tankki oli puolillaan. Äärimmäisen vittumaista kun kesken kiihdytyksen kurvissa rupeaa prötää ja hyytyy. Kaveri ajoi silloin perässä kun sitä haettiin ja soitti mulle puolen metrin liekeistä putken suulla, ei varmana tee hyvää koneellekkaan..
Tein sittemmin keräysastian tankin sisään..
Tein sittemmin keräysastian tankin sisään..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuota tuota, mihinkäs riittää tuo ohc ruiskusierran bpumppu, ei mihinkään tietenkään
Muuttuuko tilanne paljonkin jos laittaa 2 kpl noita is pumppuja rinnan eli tuplaantuuko tuotto samalla paineella
Eli ajatellen 2.0 ohc puhaltimella teho jossain 200-300hv (optimistinen tavoite siis
)
Entä riittääkö 6mm nylon putki menoksi ja paluuksi (oisko sisältä jotain 4mm, siis samankokoista kuin sierrassa vakiona)
Muuttuuko tilanne paljonkin jos laittaa 2 kpl noita is pumppuja rinnan eli tuplaantuuko tuotto samalla paineella
Eli ajatellen 2.0 ohc puhaltimella teho jossain 200-300hv (optimistinen tavoite siis

Entä riittääkö 6mm nylon putki menoksi ja paluuksi (oisko sisältä jotain 4mm, siis samankokoista kuin sierrassa vakiona)
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
riittää is pumppu ja vakio linjatki.VesQ kirjoitti:Tuota tuota, mihinkäs riittää tuo ohc ruiskusierran bpumppu, ei mihinkään tietenkään
Muuttuuko tilanne paljonkin jos laittaa 2 kpl noita is pumppuja rinnan eli tuplaantuuko tuotto samalla paineella
Eli ajatellen 2.0 ohc puhaltimella teho jossain 200-300hv (optimistinen tavoite siis)
Entä riittääkö 6mm nylon putki menoksi ja paluuksi (oisko sisältä jotain 4mm, siis samankokoista kuin sierrassa vakiona)
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Sehän hyvä kuulla, pistetään sitten tuplana tai isompi pumppu jos tuntuu että ei riitä
Muuten olisi puol vuotta sitten tehnyt isommat noista linjoista juurikin ajatellen jos tulee joskus ahdettua mutta on aika kettumaista kun pumpussa, putsarissa, suutintukissa yms on tuolle 6mm putkelle karat ja älytön metsästäminen isommissa
Muuten olisi puol vuotta sitten tehnyt isommat noista linjoista juurikin ajatellen jos tulee joskus ahdettua mutta on aika kettumaista kun pumpussa, putsarissa, suutintukissa yms on tuolle 6mm putkelle karat ja älytön metsästäminen isommissa
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Bensapumpuista
Nostellaas tätä..
Onko kellään vielä kokemusta Fuelabin pumpuista? Sellaista ajattelin itselle, kun niissä on sisäänrakennettu nopeudensäätö. Tuo Aeromotiven pumppu vaatis ulkoisen säätimen joka maksaa hunajaa. Sitä vain mietin että fuelabin ohjeissa on muutama eritapa hoitaa tuo nopeus. Itseä kiinnostais se missä katkaisijalla säädetään pyöriikö täyttä vai hidastettua nopeutta, mietin vain kuinkahan paljon hitaammin se pyörii sillä hidastetulla nopeudella? Ohjeissa ei sanottu mitään prosenttimäärää tai vastaavaa, olis kiva tietää paljonko tippuu tuotot, että pystyisinkö esim. ajelemaan kadulla sillä hidastetulla ja sitten esim. radalla sillä maksimilla kun ainetta vaaditaan jatkuvasti paljon.
Kokeilemallahan se tietysti selviäis, aattelin vaan jos jollakulla kokemusta/tietoa asiasta.
Onko kellään vielä kokemusta Fuelabin pumpuista? Sellaista ajattelin itselle, kun niissä on sisäänrakennettu nopeudensäätö. Tuo Aeromotiven pumppu vaatis ulkoisen säätimen joka maksaa hunajaa. Sitä vain mietin että fuelabin ohjeissa on muutama eritapa hoitaa tuo nopeus. Itseä kiinnostais se missä katkaisijalla säädetään pyöriikö täyttä vai hidastettua nopeutta, mietin vain kuinkahan paljon hitaammin se pyörii sillä hidastetulla nopeudella? Ohjeissa ei sanottu mitään prosenttimäärää tai vastaavaa, olis kiva tietää paljonko tippuu tuotot, että pystyisinkö esim. ajelemaan kadulla sillä hidastetulla ja sitten esim. radalla sillä maksimilla kun ainetta vaaditaan jatkuvasti paljon.

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Bensapumpuista
Bosch 044 bensapumpuksi, jos ei yksi riitä laittaa kaksi jne. Jättää suosiolla ne muut kauppaan niin ei tarvii sitte vaihdella hajonneita pumppuja koko ajan...
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Bensapumpuista
Tuo on tietysti aina varma vaihtoehto 
