Bensapumpuista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SK1
Ylläpitäjä

Bensapumpuista

Viesti Kirjoittaja SK1 » To Joulukuu 4. 22:49:54 2003

Tarviiko vaihtaa isompi tehonen bensapumppu kun asentaa sierraan ruiskun kaasarin tilalle. Ja kuinka tehokas pumppu olis hyvä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 4. 23:03:47 2003

Ei ihan taida kaasari version pumppu riittää ruiskulle eli pitää vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Ruiskupumppu

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 4. 23:26:31 2003

Ruisku vaatii panetta, noin kymenen kertaa enempi. Noin 5 bar ja 150 l/h.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 5. 15:02:16 2003

jos laitat kasari sierraan ruiskun niin tee seuraavaa.
vaihda tankki (sivu bensan ulostulo)
asenna ruiskun pumppu varapyörä kotelon alle (tankin alapinnan tasolle)
tarksita liitin takatilassa tunkin kohdalla(3,4,5 oviset ei farm)
farm lattia levyn alla)
onko sulla valmiina mustapunainen johto.
jos on niin voit käyttää sitä bensan syöttö piuhana
toinen pää on kojelaudan sisällä

jos tarvit lisää neuvoja niin kysy vaan
itse oon tehnyt niitä muutoksia muutaman
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SK1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja SK1 » Pe Joulukuu 5. 22:24:38 2003

Täytyy kysästä sitte ku se tulee ajankohtaseks.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Joulukuu 6. 12:29:44 2003

dohc ruutassa on ainakin pumppu tankin sisällä eli kokonainen sellainen tankki vain tilalle..

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Joulukuu 6. 14:20:28 2003

samiharju kirjoitti:dohc ruutassa on ainakin pumppu tankin sisällä eli kokonainen sellainen tankki vain tilalle..
Joo, toi on paljon parempi ratkaisu kuin se varapyöränkotelon alla oleva joka on sijaintinsa vuoksi herkkä lialle ja kaiken maailman kiven iskuille.

Paikallisessa voortti liikkeessä sitä kutsuttiin kadulle putoavaksi malliksi.. :lol:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Joulukuu 6. 16:38:43 2003

lol :-) RST:ssä ainakin sen tankin ja pumpun välinen putki oli hinkkautunut miltei puhki maantiehen..

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Joulukuu 9. 13:53:15 2004

Mä oon tekemässä myös tekniikan vaihtoa parasta aikaa, elikkä homman nimi on tämä:

Lähtökohta on vm. 89 sedan sierra, sähkökaasarilla, johon olen vaihtamassa ruiskutekniikkaa. Tankista menee menolinja koneelle, ja konehuoneesta menee tulolinja takaisin tankille, eli oletin että en tarvitse uutta tankkia, mutta sierra friikki mainitsi että bensalinjat pitäisi olla tankin sivussa?

Äkkisältäni katsoin eilen, että linjat olisivat tankin päällä jossain? Tämä on vain oletus, en nähnyt/tuntenut varmaa paikkaa, menen tänää vielä kopeloimaan ja tarvittaessa revin koko tankin irti.

Bensapumppu on siis hankittu, ja sen paikkakin on suunniteltu.

Eli toivottavasti sierra friikki on onlinessä vielä tänään :)

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Joulukuu 9. 14:03:17 2004

Tankki vaihtoon

Kuten friikki totesi
Kaasareissa: Meno/paluu-linjat ovat tankin päällä, anturin kanssa samassa.
Ruiskuissa: Meno/paluu-linjat tulevat tankin alareunantasalta ja lähtevät sivulle varapyöräkotelon suuntaan.

Jos huvittaa rakennella, niin saahan siitä vanhasta tankistakin ruiskulle sopivan, sisältä vaan puuttuisi edelleen se kokooma-allas, johon paluuletkulta bensa tulee
#682

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Joulukuu 9. 14:32:59 2004

Näistäkin kaasarista ruiskuksi on ollu puhetta ja paljon, mutta sanotaan nyt taas kerran toi oma kokemusperäinen tieto noista tankeista.
Eli kaasarin tankkikin toimii, kunhan pitää siellä sitten suunnilleen 1/4 aina bensaa. Itse ajelin tollasella kaasarista ruiskuksi muutetulla pelillä muutaman kuukauden ja kun tankissa oli vähän bensaa niin pumppu saattoi lyödä tyhjää jarrutuksissa tai pitkissä kaarteissa. Muuten toi kaasarin tankkikin toimii ja bensapumppu nosti kyllä ihan normaalisti bensan tuolta anturin kauttakin.
Toi auto ei ollu ite rakentamani ja kun sitten seuraavan autoon tein saman homman niin laiton ton ruiskun tankinkin. Se on tietenkin paras vaihtoehto, mutta kyllä kaasarin tankillakin pärjää.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Joulukuu 9. 14:50:52 2004

Ookoo, kiitos teille!

Näin aluksi toteutan tuon tolla kaasarin tankilla, ja ostan sitten ruiskun tankin kun sellainen tulee halvalla vastaan, ja on rahaa vielä :)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kot kot koot...

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 9. 17:26:04 2004

On kyllä ihan suoraan sanottuna tuuria että Mikko T:n autopeli oli edes toiminut sidettävästi.

Noissa tankin ulkopuolisissa ruiskupunpuissa ideana nimenomaan on se että pumppu on tankin alapinnan alapuolella, virtaama on vapaa ja letku tankin ja pumpun välillä mahdollsimman lyhyt (5-20 cm) ja sisähalkasijaltaan ainakin 12 mm.

Sen lisäksi että pumppu horasee ilmaa ja meno pätkii on haitta puolena pumpun tuhoutuminen. Tuolleinen perinteinen Boschin rullakenno pumppu nimenomaan voitelee itsensä sillä polttoaineella. Moni on rikkonut ihka uuden pumppunsa kun on kaupasta tullessan koittanut jossakin testipöydällä suriseeko. Itselläni lähes pääsi parivuotta käymään niin että pikatieltä ramppia alas jarruttaessa tyhjähköllä tankilla pumppu imaisi ilmaa ja meni jumiin. Sain sen kuitenkin henkiin antamalla sille vähän sähköä väärinpäin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Joulukuu 9. 17:52:19 2004

No mulla toimi ongelmitta ton pumpun suhteen, edellisellä omistajalla kanssa ja mua seuraavalla omistajallakin eli kyllä se pumppu sen verran jaksaa imeä/kehittää alipainetta, että ton anturin korkeuden jaksaa nostaa.
Sen voin sanoa, että tollanen tavallinen hyvä ruiskunpumppu ei sais hajota ihan tietämättään, koska ruiskun omalla tankillakin sen saa haukkaamaan ilmaa, jos tyhjällä tankilla kunnolla kanttailee. Joten epäilen itse kyllä, että Moutinella on menny joku roska tankin pohjalta sinne pumpun roottorin väliin.
Eräs kaveri täällä teki ton vaihdon joku aika sitten alkuun ihan kaasarin tankilla eikä hänelläkään mitään ongelmia sen suhteen ollu ainakaan minun tietääkseni.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Joulukuu 9. 18:27:30 2004

Yhtään tankkia en ole koskaan vaihtanut, riittävä siirtopumppu ennen ruiskupumppua ja paluulinja siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin. Siirtopumpulta vaaditaan sitten riittävästi tuottoa jotta toimii, painetta ei niinkään. Useampi auto on näin toteutettuna toiminut moitteettomasti, mukaan lukien sierran ohc+efi.

Jep ja suodatin aina ennen siirtopumppua sekä ruiskupumpun jälkeen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Joulukuu 9. 20:07:54 2004

razorass kirjoitti:paluulinja siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin.
Onko tuo pakollista? Voiko sen paluulinjan jättää ihan koskemattomaksi, eli antaisi sen mennä suoraan takaisin sinne tankkiin?

Olisiko sinulla suositella jotain siirtopumppuja kun sinulla niistä on kokemusta?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 9. 20:12:21 2004

Eikö kuitenkin olisi yksinkertaisinta ostaa ruiskumallin tankki? Varsinkin kun kyse on Sierasta johon näitä saa. Toisin oli Caprissa johon teetin tankin alareunaan putkilähdön hitsaamalla johon sain pumpun kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Joulukuu 9. 21:19:09 2004

Mitenkäs nois mk4 eskois? Onko se ruiskutankki pakkohankinta? :)
ja kampiakselin asento tunnistetaan vaan sillä EFI-koneen vauhtipyörällä ja anturilla? muita mahdollisuuksia?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Joulukuu 10. 2:50:58 2004

MouTine kirjoitti:Eikö kuitenkin olisi yksinkertaisinta ostaa ruiskumallin tankki? Varsinkin kun kyse on Sierasta johon näitä saa. Toisin oli Caprissa johon teetin tankin alareunaan putkilähdön hitsaamalla johon sain pumpun kiinni.
Helpoin tottakai vaihtaa tankki. Itsekin tein capriin isomman lähdön ruiskua varten tarkoituksena käyttää vanhaa paluuna, mutta päädyin kuitenkin kahteen siirtopumppuun ja paluukiertoon ruiskupumpun ja siirtopumppujen väliin. Ei tarvitse keräyssäiliötä, pumpulle ei koskaan pääse epäpuhtauksia, eikä pumppu käy myöskään kuivana ellei bensa pääse loppumaan. brilliant.

Siirtopumpuksi käy mikä vaan jossa riittävästi tuottoa pienellä paineella.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 10. 7:13:19 2004

Totta toisaalta, Razorass. Mutta itellä ei ainakaan ole tilaa rakennella mitään kolmen pumpun järjestelmää. Jarnon ykköskoppaiseen oli hieno toteuttaa tuo pumppusysteemi kun oli tilaa ja tankkikin on pystymallinen, joten horiminen on vähäisempää kuin mulla kun on tuo matala ja laajan mallinen tankki.

Nyt löysin kuvankin... http://www.geocities.com/capri_motorsport/i018.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 10. 23:58:47 2004

ihan miten vaan.
mutta
sittenkun tulee ongelma niin muista kertoa auttajalle että pumppu rakennelma on tehty kaasari tankkiin,
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Joulukuu 11. 0:40:16 2004

MouTine kirjoitti:Totta toisaalta, Razorass. Mutta itellä ei ainakaan ole tilaa rakennella mitään kolmen pumpun järjestelmää. Jarnon ykköskoppaiseen oli hieno toteuttaa tuo pumppusysteemi kun oli tilaa ja tankkikin on pystymallinen, joten horiminen on vähäisempää kuin mulla kun on tuo matala ja laajan mallinen tankki.

Nyt löysin kuvankin... http://www.geocities.com/capri_motorsport/i018.jpg
Capri1 ja Esco mk1/2 on tuossa mielessä kivoja, tankki on armeliaan muotoinen.
Pienen petrauksen tuohon Capriin pystyy vielä tekemään; pieni 0,5-1,0l keräysastia ennen pumppua. Eli iso lähtö tankista (vielä isompi kuin tuo 1/2" tai 2kpl) ja purkkiin, sitten pumppu. Eliminoi viimeisetkin pätkimiset -3l ainetta tankissa- K-jetilläkin, kunhan purkki on kokonaan tankin alapuolella. Ja paluu vielä purkkiin suoraan.
Razorassin systeemistä/kertomasta tuli hakematta mieleen 2 asiaa
1) Esco mk4-Cosworth: Capri1 tankki, 6mm normilähtö Facetin solid staten ärtsyimmälle versiolle, siitä 6mm rosterista tekemälleni 2l keräilysäiliöön. Sieltä iso lähtö pumpulle (cosw.), koneen kautta paluuna ensin keräilyyn ja siitä haaroitus takaisin Caprin tankkiin huohottimen (n.1/2") sisällä. Toimi mitattuun 270hv:n saakka moitteetomasti, ja joskus taisin muutaman mutkankin ajaa :)
2) Eräs Caprilegenda osti 2,8i allekirj. pumpun kun rakensi 3,0 Ghiasta 2,8i ruiskua vuosia sitten. Väänsin rautalangasta kytkennän: tankki auki, keräysastia, 1/2" lähtö, pumppu heti viereen, 6mm meno+suti/paluulinjat ja paluu ehdottomasti "paineeton", lue esteetön. Toteutus oli seuraava: tankki vakio, konehuoneessa orkkistulo 6mm letkun nokassa Moposportin kartiolaajennuskappaleita 6-12,5mm + 6mm ylim. haaraliitäntä. Pumppu siinä pötkön perässä ja paluuputki oli liitetty tuohon ylim. haaroitukseen takaisin. Idea kuulemma oli ettei tartte sitä isoa linjaa kun paluu on suoraan enneb pumppua. Olisin nauranut itseni tärviölle jollei ko. V8-Caprinkin rakentanut tuttu olisi kiertänyt "kehumassa" meikäläisen "rehtiyttä". Ai miksi? "Myi mulle pumpun joka oli rikki. Jaksoi käydä vaan hetken tyhjää ja sit se pumppu lämpis ja lopetti pyörimästä" No, jokaisen on aloitettava jostain :wink:

Otetaan opiksemme :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Marraskuu 17. 22:11:56 2006

Olen päivittämässä tuota omaa sierraa 1.6l e-maxista 2.0l tic:iin. Mikä tankki, mikä pumppu? Esim. dohcin tankki, jossa pumppu sisäinen, mutta miten on pumpun teho, taitaa loppua kesken turbokäytössä?

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Marraskuu 17. 22:36:36 2006

Sultzi kirjoitti:Olen päivittämässä tuota omaa sierraa 1.6l e-maxista 2.0l tic:iin. Mikä tankki, mikä pumppu? Esim. dohcin tankki, jossa pumppu sisäinen, mutta miten on pumpun teho, taitaa loppua kesken turbokäytössä?
No jos ei haluu kikkailla keräyssäiliöiden ym kanssa, niin ruiskun tankki.

Dokin pumpusta loppunee teho/tuotto hyvinkin kesken. Itellä oli IS riesan tankki ja cossun pumppu omassa tic OHC projektissa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Marraskuu 17. 22:52:30 2006

Selvä, eli pitää siis etsiä ohc ruiskun tankki, niin saa ulkoisen pumpun. En jaksaisi keräyssäiliötä tähän viritellä, ainakaan nyt. Ruiskun tankki olis helpoin keino tosiaan. Suodatin ennen vai jälkeen pumpun?

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Marraskuu 17. 23:02:29 2006

Mulla oli edellisessä Tic sierrassa kaasarin tankki ja ruiskun pumppu(hitsattu lähtö tankin kylkeen) kun sen ostin ja hori tyhjää kurvissa vaikka tankki oli puolillaan. Äärimmäisen vittumaista kun kesken kiihdytyksen kurvissa rupeaa prötää ja hyytyy. Kaveri ajoi silloin perässä kun sitä haettiin ja soitti mulle puolen metrin liekeistä putken suulla, ei varmana tee hyvää koneellekkaan..
Tein sittemmin keräysastian tankin sisään..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Tammikuu 22. 16:47:24 2007

Mistähän sais tietää fse pumpun tuoton? Max. Paine lukee pumpun kyljessä (6,55bar) mutta tuottavuudesta ei tietoa. Vai pitäisikö vain yksinkertaisesti testata tuo.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Helmikuu 16. 23:02:45 2007

Nyt on tuo fse pumppu kiinni. Ainoa miinus pumpussa on turkasen pieni imupuolen liitin! 8mm sisähalkasijalle olevalle letkulle. Yritin irroittaa karaa, muttei irronnut, kun pyöri koko pumppu mukana ja tuskin siihen edes löytäisi isommalle letkulle olevaa.

Mutta mitä haittaa tulee olemaan?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Helmikuu 27. 20:45:45 2007

Tuota tuota, mihinkäs riittää tuo ohc ruiskusierran bpumppu, ei mihinkään tietenkään

Muuttuuko tilanne paljonkin jos laittaa 2 kpl noita is pumppuja rinnan eli tuplaantuuko tuotto samalla paineella

Eli ajatellen 2.0 ohc puhaltimella teho jossain 200-300hv (optimistinen tavoite siis :D )

Entä riittääkö 6mm nylon putki menoksi ja paluuksi (oisko sisältä jotain 4mm, siis samankokoista kuin sierrassa vakiona)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Helmikuu 27. 20:51:52 2007

VesQ kirjoitti:Tuota tuota, mihinkäs riittää tuo ohc ruiskusierran bpumppu, ei mihinkään tietenkään

Muuttuuko tilanne paljonkin jos laittaa 2 kpl noita is pumppuja rinnan eli tuplaantuuko tuotto samalla paineella

Eli ajatellen 2.0 ohc puhaltimella teho jossain 200-300hv (optimistinen tavoite siis :D )

Entä riittääkö 6mm nylon putki menoksi ja paluuksi (oisko sisältä jotain 4mm, siis samankokoista kuin sierrassa vakiona)
riittää is pumppu ja vakio linjatki.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Helmikuu 27. 21:33:35 2007

Sehän hyvä kuulla, pistetään sitten tuplana tai isompi pumppu jos tuntuu että ei riitä

Muuten olisi puol vuotta sitten tehnyt isommat noista linjoista juurikin ajatellen jos tulee joskus ahdettua mutta on aika kettumaista kun pumpussa, putsarissa, suutintukissa yms on tuolle 6mm putkelle karat ja älytön metsästäminen isommissa

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Bensapumpuista

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 24. 20:37:19 2009

Nostellaas tätä..

Onko kellään vielä kokemusta Fuelabin pumpuista? Sellaista ajattelin itselle, kun niissä on sisäänrakennettu nopeudensäätö. Tuo Aeromotiven pumppu vaatis ulkoisen säätimen joka maksaa hunajaa. Sitä vain mietin että fuelabin ohjeissa on muutama eritapa hoitaa tuo nopeus. Itseä kiinnostais se missä katkaisijalla säädetään pyöriikö täyttä vai hidastettua nopeutta, mietin vain kuinkahan paljon hitaammin se pyörii sillä hidastetulla nopeudella? Ohjeissa ei sanottu mitään prosenttimäärää tai vastaavaa, olis kiva tietää paljonko tippuu tuotot, että pystyisinkö esim. ajelemaan kadulla sillä hidastetulla ja sitten esim. radalla sillä maksimilla kun ainetta vaaditaan jatkuvasti paljon. :roll: Kokeilemallahan se tietysti selviäis, aattelin vaan jos jollakulla kokemusta/tietoa asiasta.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Bensapumpuista

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Syyskuu 28. 14:52:39 2009

Bosch 044 bensapumpuksi, jos ei yksi riitä laittaa kaksi jne. Jättää suosiolla ne muut kauppaan niin ei tarvii sitte vaihdella hajonneita pumppuja koko ajan...
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Bensapumpuista

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 29. 13:05:05 2009

Tuo on tietysti aina varma vaihtoehto :roll:

Vastaa Viestiin